Hyvä, helppo ja ruokaisa vaihtoehto ruoan osalta isommalle porukalle on myös joku kiusaus, esim. kinkku- tai vaikkapa meetvurstikiusaus. Sen voi myös tehdä etukäteen vaikkapa kaupasta ostettuihin foliovuokiin. Kannattaa vaan muistaa laittaa viilennyt kiusaus hyvissä ajoin (esim. 1-2h) lämpenemään uuniin ennen tarjoilua matalaan lämpötilaan (esim. 100-150 astetta) folion alle. Ei liian kovaan lämpötilaan, jotta ruoka ei kuivu ja pala. Kannattaa myös huomioida se, että vuoat mahtuvat kerralla uuniin lämpenemään ennen tarjoilua, jotta kaikki saavat ruokansa samaan aikaan.
Itse olen tehnyt kinkkukiusausta 50 hengelle. En suosittele käyttämään mitään valmiita pakasteperunasuikaleita, jotka ovat jauhoisi ja maistuvat kamalalle. Suosittelen käyttämään ihan oikeaa perunaa. Kuorimisen jälkeen peruna kannattaa säilyttää vedessä, jotta se ei tummu.
Kermaan tehty kiusaus on parasta. Heti kypsentämisen jälkeen se voi vaikuttaa vielä liian nestemäiseltä, mutta jäähtyessään kerma imeytyy kunnolla muun ruoan joukkoon, eli parhaimmillaan kiusaus on sitten, kun se on jäähdytetty kerran ja lämmitetty uudestaan.
Itse olen tehnyt kinkkukiusausta 50 hengelle. En suosittele käyttämään mitään valmiita pakasteperunasuikaleita, jotka ovat jauhoisi ja maistuvat kamalalle. Suosittelen käyttämään ihan oikeaa perunaa. Kuorimisen jälkeen peruna kannattaa säilyttää vedessä, jotta se ei tummu.
Kermaan tehty kiusaus on parasta. Heti kypsentämisen jälkeen se voi vaikuttaa vielä liian nestemäiseltä, mutta jäähtyessään kerma imeytyy kunnolla muun ruoan joukkoon, eli parhaimmillaan kiusaus on sitten, kun se on jäähdytetty kerran ja lämmitetty uudestaan.