Kokkausketju, reseptit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itsellä ei ole ikinä onnistunut piffin paisto, hyvin hankalaa. Muuten söisin kyllä sisäfilettä paljon, rakastan hyviä pihvejä mutta ei onnistu niin ei!

Itse syön ongelmitta myös raakaa lihaa niin jätän pihvit aika punaisiksi. Parhaat vinkit pihvin maustamiseen on voissa paistaminen ja häränlihafondin käyttö. Sitten vielä vähän pippuria ja merisuolaa sekaan. Olen sitten pyöritellyt wokkivihanneksia pihvin paiston jälkeen pannulle jääneissä nesteissä.

Perusohje pihvin paistoon jolla saan aina ok tuloksen.

1) pannu kuumaksi ja reilusti rasvaa pannulle
2) pihvit huoneenlämpöisenä pannulle
3) kääntö kun nestettä/verta tms. näkyy pihvin päällä

Niin no voi itsessään kyllä kärähtää aika iloisesti pannulle eli pitää sitten olla kirkastettua voita jos ilman kasviöljyä käyttää. Itselläni tyyppillisin pannupaisto tapa tällä hetkellä on paisto kasviöljyllä ja kääntämisen jälkeen reilu voikylpy mausteilla (yrteillä) tai ilman.

Ihme äherrystä tuollainen voi/öljy seoksessa pyörittely.
Etkö huomannut pannuni tyyppiä? Ainoa mahdollisuus on siis rasvata pihvi, eikä pannun rasvaaminen auta mitään.
Niin no voi itsessään kyllä kärähtää aika iloisesti pannulle eli pitää sitten olla kirkastettua voita jos ilman kasviöljyä käyttää.
Juuri näin.

Kyllä mulla teoria on hanskassa, mutta kokemus puuttuu.

Niin no voi itsessään kyllä kärähtää aika iloisesti pannulle eli pitää sitten olla kirkastettua voita jos ilman kasviöljyä käyttää. Itselläni tyyppillisin pannupaisto tapa tällä hetkellä on paisto kasviöljyllä ja kääntämisen jälkeen reilu voikylpy mausteilla (yrteillä) tai ilman.

Ai jaa? En ole kyllä moista havainnut. Itse en mene öljyjä sekaan sotkemaan sisäfilettä paistaessa ja tänne asti on paistaminen onnistunut ongelmitta.

Hups. Sori Huppe. Mun moka..

Vaihda toi grillipannu normi valurautaseen. En tiedä mitä teen toisin kun minulla ei voit kärähdä. Paistan aamulla steak and eggsit ja kerron sitten miksi näin.

Vaihda toi grillipannu normi valurautaseen. En tiedä mitä teen toisin kun minulla ei voit kärähdä. Paistan aamulla steak and eggsit ja kerron sitten miksi näin.
Liian viileä pannu. Kunnon kuumalla pannulla ei kauaa mene kun voi kärähtää. Ensin siitä alkaa kiehumaan vesi pois, sinä aika lämpö ei nouse yli 100 asteen. Sitten kun vedestä on päästy eroon niin lämpö lähtee nousuun ja kiintoaineet lähtevät palamaan kirkastattomassa voissa. Tiettyyn pisteeseen ruskitettu voi on ihan maukasta mutta ei paljoa tarvitse mennä yli kun alkaa makuhaittoja tuleen.

--Edit--
Voin/rypsiöljyn savuamispiste: 177/246 astetta

Kolmas yritys oli niin että sivelin pintaan ensin molemmin puolin voi-kasvisöljyseosta, sekä pyöritin REILUSTI mustapippuria myllystä ennen paistoa. Paistoin pihvin grillipannussa:
P1030346.jpg

Folioon kertyneestä nesteestä + punaviinistä keitin soossia, annoin kiehua kasaan ja pistin sekaan hieman voita. Tuli paskaa, kaadoin viemäriin.

Tossa kuvassa näkyy pannulle pihvin paistosta jäänyttä höttöä. Kermaisen pippurikastikkeen saa kun raaputtelee hötön irti ja lisää kermaa, erilaisia pippureita ja tarvittaessa muita mausteita.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Perusohje pihvin paistoon jolla saan aina ok tuloksen.

1) pannu kuumaksi ja reilusti rasvaa pannulle
2) pihvit huoneenlämpöisenä pannulle
3) kääntö kun nestettä/verta tms. näkyy pihvin päällä

Tämä.

Sen verran lisäisin, että ottakaa aikaa kauanko menee, että sitä nestettä tulee pinnalle. Sitten kääntö ja toiselle puolelle yhtä kauan paistamista. Nam.

Paistorasvana käytän itse about 50% voita ja 50% oliiviöljyä. Suola ja pippuri vasta paistamisen jälkeen.

Tämä.

Sen verran lisäisin, että ottakaa aikaa kauanko menee, että sitä nestettä tulee pinnalle. Sitten kääntö ja toiselle puolelle yhtä kauan paistamista. Nam.

Paistorasvana käytän itse about 50% voita ja 50% oliiviöljyä. Suola ja pippuri vasta paistamisen jälkeen.
Omaan makuun tuolla tavalla pihvit kyllä heilahtaa liian kypsiksi. Toki jokaisella on omat preferenssit kypsyysasteen suhteen.

Niille joilla pihvit eivät pannulla onnistu kannattaisi väsätä sous vide setup, jota itsellä tulee aina välillä käytettyä. Hieman tuo on tylsää kokkailua kun kypsyysaste on aina täydellinen koko pihvin läpi.

Lopputulos:

P1030356.jpg

Pihvistä tuli täydellinen, 6 pihviä katosi tuulensuojaan alta aikayksikön. Kastikkeesta liian suolaista, koska suolasin pihvin paiston jälkeen pannulla. Porkkanat paistoin balsamicossa ja kukkakaalit kurkumassa. Perunat ovat rosamundaa jossa rosmariinia, savusuolaa ja valkosipulijauhetta.

Kakkuja, kakkuja taasen. Pienen tytön synttäreille toivottiin sekä teletappi- että haisulikakkua Haisuliversiosta ohessa kuva. 8 munan sokerikakkupohjan välissä mansikkaa ja suklaata, täytteet hyväksi todetulta kinuskikissalta kopsattuja:

http://www.kinuskikissa.fi/mansikka/...rpage=2&ref=16
http://www.kinuskikissa.fi/helppo-ja...rpage=4&ref=16

Välissä myös lemon curdia ja päällä vaniljakreemi-flora vispiä sekoitettuna + värjättynä sekä marsipaania.
Marsipaanikoristeita kun tekee, kannattaa aloittaa hyvissä ajoin jotta koristeet ehtivät kuivua tarpeeksi, eli pari-kolme päivää.

Valkosuklaa-mustikka-vadelmajuustokakkua kokeilin myös. Ihanan raikas kakku, suosittelen. Tähän käy muutkin marjat, mm. mansikka ja varmaan esim lakkakin sekä koristelussa kannattaa käyttää tuoreita marjoja jos mahdollista.

Pohjana n. 200 g kaurakeksiä + n. 80 g sulatettua voita. Täytteet tulevat kerroksittain, ja aina yhden kerroksen jälkeen kakku hyytyy jääkaapissa noin vartin ennen seuraavan lisäämistä.

Valkosuklaatäytteeseen tulee:

1½ liivatetta
130 g valkosuklaata sulatettuna
120 g smetanaa
1 rkl vettä

Mustikkakerrokseen:

4 liivatetta
200 g mustikoita
½-1 dl sokeria

ja vadelmaan:

3 liivatetta
200 g vadelmia
½ dl sokeria

Lopuksi kannattaa antaa hyytyä rauhassa muutaman tunnin jääkaapissa.

Liitteet

• mansikka.webp
    mansikka.webp
    50 KB · Katsottu: 179
  • haisuli.webp
    haisuli.webp
    35 KB · Katsottu: 203
Paukku tulee sitten mun ja Anonymityn ravintolaan kakkumestariksi.

^Deal!

Back
Ylös Bottom