Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aitoudesta en tiedä, mutta meillä on tehty pelkistä sihtiruisjauhoista. Samaa näyttää sanovan myös joku piirakkamestari Patakakkosessa http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=5&ag=76&t=&a=7500Pidetään kaverin kanssa karjalanpiirakkatalkoot ja nyt tiedustelisin, että mikä on venhäjauhojen ja ruisjauhojen oikeaoppinen suhde, jotta piirakoista saadaan "aitoja"? Ja mitä muita vinkkejä osaisitte antaa, jotta piirakoista tulisi täydellisiä. Jos ette tiedä, niin kysykääpähän äipältä tai mummolta.
Olen leiponut noita piirakoita pari kertaa aiemmin, mutta en enää kunnolla muista millä reseptillä olen tehnyt ne.
Pidetään kaverin kanssa karjalanpiirakkatalkoot ja nyt tiedustelisin, että mikä on venhäjauhojen ja ruisjauhojen oikeaoppinen suhde, jotta piirakoista saadaan "aitoja"? Ja mitä muita vinkkejä osaisitte antaa, jotta piirakoista tulisi täydellisiä. Jos ette tiedä, niin kysykääpähän äipältä tai mummolta.
Olen leiponut noita piirakoita pari kertaa aiemmin, mutta en enää kunnolla muista millä reseptillä olen tehnyt ne.
Pizzasta.
a) Kun otat reunasta kiinni ja nostat palasen ylös, kärki roikkuu kohti maata ja lähes irrallaan pohjan päällä makoilevat täytteet valuu pois. Käteen jää ohut lerppu. Perus ählämipizza.
b) Kun otat reunasta kiinni ja nostat palasen ylös, saat käteesi jämäkän paketin. Voit vaikka heilutella palaa ja kääntää ylösalaisin, niin se pitää muotonsa ja täytteetkin pysyvät napakasti paikoillaan.
Mikä on se ero? Kyllästynyt A:han, haluaa B:tä.
Pidetään kaverin kanssa karjalanpiirakkatalkoot ja nyt tiedustelisin, että mikä on venhäjauhojen ja ruisjauhojen oikeaoppinen suhde, jotta piirakoista saadaan "aitoja"? Ja mitä muita vinkkejä osaisitte antaa, jotta piirakoista tulisi täydellisiä. Jos ette tiedä, niin kysykääpähän äipältä tai mummolta.
Aidoista en mene vannomaan,mutta vehnäjauhojen ja ruisjauhojen suhde kun on 1/3 vehnäjauhoja ni tulee hyvän rapeita. Puuro jäi viimeeksi vähän löysäksi,vaikeempi rypyttää mutta hieman maukkaampia kumminkin.
Ja voita (normaalisuolaista) puuroon sekä voilla voitelu,tulee sopivan suolaista.
Miun tietojen mukaan Pohjois-Karjalas tehdään rypytys juuri silleen että jää hyvin vähän puuroa näkyviin ja meillä Etelä-Karjalassa jätetään reilummin rakoa... ;)
Kato perkele. Sama juttu. Tosin olin päivän etuajassa ja tein lauantaina. Jos sen vanhan reseptin mukaan teit, missä olit pitänyt 7 tuntia uunissa, niin pikku vinkki. Paaaljon vähemmälläkin selviää ja on mureita. Juuri tein näin:Ribsejä tuli tehtyä uunissa. Resepti löytyy searchilla.
Ihan mistä vain, kun menet kysymään. Ainakin itse olen hakenut ihan K Supermarketista ja jos ja kun ei ole ollut, niin tilataan. Melkein mistä varmaan saa, kun tilaa vain. Ainakin siellä kulkee nimellä possun grilliluut, mutta kyllä ne varmaan ymmärtää, kun puhuu ribseistä.Hei tästä joskus on täällä muistaakseni ennenkin väännetty, mutta kysyn silti. Mistä te ostatte noi ribsinne? Merkki ja malli? Nimi ja koko? Pakko päästä kokeilemaan.
Selvä pyy. Unohtui muuten edellisestä, että ennen soosin lisäämistä tietysti kipataan nesteet pois. Ja melkein harmittaa, kun ulkona ei ole oikein grillauskeli. Olisin luonnollisesti heittänyt ne soosien lisäämisen jälkeen grilliin.Powerhousu: Tein just noin, rubit pintaan ja seuraavana päivänä sitten uuniin ja folioon. Oisko 3-4h olleet uunissa 125 astetta ja lopuksi soossi pinnassa 220 astetta 15min.
Nyt olisi 1,4 kiloa poron lapaa pakastimessa. Kenelläkään mitään ideoita? reseptejä?