Kokkausketju, reseptit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vaikka suorastaan vihaan jouluruokia, niin edes tuunattua eineslanttualaatikkoa ei voi sanoa lähellekkään yhtä hyväksi kuin itse tehtyä. Ihmetyksen aihe on myös esim. valmiit karjalanpiirakat, jotka maistuvat vain kookosöljylle. Siis mitä helvettiä, koska suomalaisessa perinnemaisemassa on alkanut kasvaa kookospalmuja.

Vaikka suorastaan vihaan jouluruokia, niin edes tuunattua eineslanttualaatikkoa ei voi sanoa lähellekkään yhtä hyväksi kuin itse tehtyä.
Ei kyllä tee mieli lainkaan jouluruokia. Jotain ala carte jouluherkkua ajattelin vääntää ja jättää eineksien lämmitykset sitten kyläpaikan isäntäväelle ;)

Tuollaisen ostatin itselleni: https://www.akateeminenkirjakauppa....0052&productId=9264149&langId=-11&contractId=
9789522540225.jpg

Jos sitä sitten laittaisi omankin suosikkijuustokakun ohjeen tänne kun tulee noita kakkuja silloin tällöin värkkäiltyä... Olennaista musta tän koostumuksessa on juuri oikea kypsyysaste. Silloin tämä on juuri sopivan tahmeaa olematta liian kuivaa :kuola:

Mustikka-valkosuklaa juustokakku

Keksipohja:

300 g digestivekeksejä
150 g voita/margariinia

Kakkutaikina

600 g philadelphia-juustoa
2 ½ dl maitorahkaa
1 dl sokeria
1 dl maissitärkkelystä
2 tl vaniljasokeria
3 munaa
1 dl vispikermaa
200 g valkosuklaata
1 ½ dl mustikoita

Säädä uuni 175 asteeseen. Murskaa keksit hienoksi ja sekoita joukkoon sulatettu voi. Painele keksimurut irtopohjavuoan (noin 24 cm halkaisija) pohjalle. Paista pohjaa uunin keskitasolla noin 10 minuuttia ja anna jäähtyä.

Vatkaa philadelphia-juusto ja maitorahka tahnamaiseksi. Sekoita joukkoon sokeri, maissitärkkelys ja vaniljasokeri. Hämmennä joukkoon munat yksi kerrallaan ja viimeiseksi kuohukerma.

Paloittele suklaa ja sulata se vesihauteessa ja lisää taikinaan. Kaada taikina keksipohjan päälle ja ripottele päälle mustikat. Paista kakkua uunin keskitasolla noin 40 minuuttia. (Peitä alumiinifoliolla, jos kakku näyttää aiemmin kullanruskealta.) Sammuta uuni ja anna kakun olla jälkilämmöllä noin 30 minuuttia.

Ajattelin väsätä tämän kakun ja on pakko varmistaa, että pitääkö tuo 1 dl maissitärkkelystä paikkaansa? Ettei vaan olis 1 ruokalusikallinen?

Ajattelin väsätä tämän kakun ja on pakko varmistaa, että pitääkö tuo 1 dl maissitärkkelystä paikkaansa? Ettei vaan olis 1 ruokalusikallinen?

Kyllä tuo varmasti paikkansa pitää. Usein (itse aina) esim. kakkutaikinaankin pistetään perunajauhoa ja vehnäjauhoa 50/50 suhteella, eli aika paljon. Maissitärkkelys on sama asia kuin perunajauho, ulkomailla perunajauhoa ei nimittäin ole edes.

Pitää paikkansa tuo maissitärkkelyksen määrä kakussa. Ihan normimäärä tuohon määrään muuta tavaraa =) Tuli joku aika sitten taas tehtyä, tuossa jonkunlainen kuva:

Liitteet

• kakku_s.webp
    kakku_s.webp
    56,9 KB · Katsottu: 891
Pitää paikkansa tuo maissitärkkelyksen määrä kakussa. Ihan normimäärä tuohon määrään muuta tavaraa =) Tuli joku aika sitten taas tehtyä, tuossa jonkunlainen kuva:

Taidanpa käydä huomenna vielä kaupassa ja tehdä ton. Jumankauta että näyttää hyvältä.

Taidanpa käydä huomenna vielä kaupassa ja tehdä ton. Jumankauta että näyttää hyvältä.

Musta toi ei näytä kuvassa niin hyvältä kuin miltä se maistuu :kuola: Pystyisin helposti syömään koko kakun kertaistumalta. Mutta tää kannattaa ehdottomasti tehdä päivä-pari etukäteen ennen syömistä, maku paranee kun pitää päivän-pari jääkaapissa. Löysin muuten sen alkuperäisen Stockan englantilaisen hedelmäkakun reseptin kun olihan se pakko sellanenkin tekasta noitten sun aikaisempien kuvien perusteella. Pitää vaan vielä viikko odotella että pääsee sitä maistamaan...

http://galnadagar.eu/portal/fi/herkku/reseptit_ja_menyyt/reseptit/leivat__leivonta/englantilainen_hedelmakakku/

Helppoa ja hyvää:

Valio Musta Leima Emmentalia, Viikunahilloa ja Saaristolaisleipää + voita. Päälle kunnon punkkua. Oijoijoijoi! :worship:
Yksi parhaista asioista mitä voi tehdä housut jalassa tai ilman housuja, kuten minä just nyt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ideoita mitenkä käyttää loput savustetut kalkkunat? Esim. jonkinlainen kastike / salaatti / vastaavia? Noin kilon verran lihaa jäljellä.

Ideoita mitenkä käyttää loput savustetut kalkkunat? Esim. jonkinlainen kastike / salaatti / vastaavia? Noin kilon verran lihaa jäljellä.
Mää tekisin jonkinlaisen kiusauksen siitä. Sekaan heittäisin esim rosmariinia, aurinkokuivattuja tomaatteja sekä sinihomejuustoa.

Kanafetasalaattia tänään, joulun paras ateria, ylivoimaisesti:

P1030187.jpg

P1030190.jpg

Eipä mitään ihmeellistä, kanafilettä ja kastikkeina:

Balsamico-kastiketta
Pirkka Parhaat Cesar kastiketta
Felix Mango Chili kastiketta
Sitruunamehua
Merisuolaa
Mustapippuria

Huppe: -Jaa´a, olikohan vikana se, että pidin housut jalassa, mutta tää ei kyllä ollut mun makuun. Sen verta makeeta tuo viikunahillo ja kun leivässäkin tuota makua on jo itsessäänkin, että ois vaatinu paaaljon väkevämmän juuston kylkiäisiksi. Kyllä jatkossakin syön saaristolaisleipäni mielummin graavatun siian, lohiherkun (lohi, kerma, punasipuli, tilli) ja/tai mäti-smetana-sipuli sekoituksen kanssa.

"Valio Musta Leima Emmentalia, Viikunahilloa ja Saaristolaisleipää + voita. Päälle kunnon punkkua. Oijoijoijoi!
Yksi parhaista asioista mitä voi tehdä housut jalassa tai ilman housuja, kuten minä just nyt."

Huppe: -Jaa´a, olikohan vikana se, että pidin housut jalassa, mutta tää ei kyllä ollut mun makuun. Sen verta makeeta tuo viikunahillo ja kun leivässäkin tuota makua on jo itsessäänkin, että ois vaatinu paaaljon väkevämmän juuston kylkiäisiksi. Kyllä jatkossakin syön saaristolaisleipäni mielummin graavatun siian, lohiherkun (lohi, kerma, punasipuli, tilli) ja/tai mäti-smetana-sipuli sekoituksen kanssa.

"Valio Musta Leima Emmentalia, Viikunahilloa ja Saaristolaisleipää + voita. Päälle kunnon punkkua. Oijoijoijoi!
Yksi parhaista asioista mitä voi tehdä housut jalassa tai ilman housuja, kuten minä just nyt."

Olin kännissä kun kirjotin ton. Mustaleimaa ja Viikunahilloa, ranskalaista, sokeritonta, noi siis yhdessä ovat hyviä. Lisäksi söin siis valkosipulituorejuustoa (itse maustettua) sekä saaristolaisleipää + kylmäsavulohta.

Huppe: -Eli mun täytyy riipasta kalsarikänni ilman kalsareita ja testata uusiksi... Selvä! :D

"Olin kännissä kun kirjotin ton."

Pidetään kaverin kanssa karjalanpiirakkatalkoot ja nyt tiedustelisin, että mikä on venhäjauhojen ja ruisjauhojen oikeaoppinen suhde, jotta piirakoista saadaan "aitoja"? Ja mitä muita vinkkejä osaisitte antaa, jotta piirakoista tulisi täydellisiä. Jos ette tiedä, niin kysykääpähän äipältä tai mummolta.

Olen leiponut noita piirakoita pari kertaa aiemmin, mutta en enää kunnolla muista millä reseptillä olen tehnyt ne.

Pizzasta.

a) Kun otat reunasta kiinni ja nostat palasen ylös, kärki roikkuu kohti maata ja lähes irrallaan pohjan päällä makoilevat täytteet valuu pois. Käteen jää ohut lerppu. Perus ählämipizza.

b) Kun otat reunasta kiinni ja nostat palasen ylös, saat käteesi jämäkän paketin. Voit vaikka heilutella palaa ja kääntää ylösalaisin, niin se pitää muotonsa ja täytteetkin pysyvät napakasti paikoillaan.

Mikä on se ero? Kyllästynyt A:han, haluaa B:tä.

Latest posts

Back
Ylös Bottom