- Liittynyt
- 25.4.2002
- Viestejä
- 2 128
- Ikä
- 48
siis pitäiskö periaatteessa vakioautojakin jälkikäyttää? että turbotimer kiinni vaan ja viis minsaa ajon jälkeen hyristelee? vai tarkottaako "kovan ajon jälkeen" nyt tarkalleen mitä, rata-ajoa vai muuten vaan pitkää ja kulutuksellista ajoa?
Vakio turbo-dieseleitä kuulemma pitäisi jälkikäyttää.
Myyjän mielestä ei tarvinnu jälkikäyttää ja se aiheutti edelliseen tuon hukkaportin nokeentumisen, ilmeisesti karstojen poiston takia kannattaa käyttää noin minuutin hiljaisemmilla kierroksilla.
Kova ajo tarkoittaa että ajetaan sujuvan liikenteen vauhdilla esim. 100 km, tällaisen rypistyksen jälkeen kannattaa antaa koneen käydä tyhjäkäynnillä hetken ellei aja viimeisiä kilometrejä esim. taajama-alueella körökörö-tyyliin.
Nämä lausumat ovat sitten omia yhteenvetoja bosch car servisen ja kahden skodan merkkihuollon huoltomiehien kanssa käymistäni keskusteluista. Eivät siis välttämättä absoluuttista faktaa, mutta kaikki olivat tuon jälkikäytön kannalla.