Kokemuksia skoda octavia combi 2.0 tdi (-07)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HITB
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tämä nyt ei alkuperäiseen kysymykseen liity, mutta pitää vähän kompata Krusifiksia.
Vanhemmillani oli 1.9 TDI Passat, ja siihen piti teettää pieni remppa turboon. Ongelman huomasi tiukoissa kiihdytyksissä, jolloin 80 km/h nopeudessa tuli yhtäkkinen tehonpuute. Lisäksi tuttavani TDI Passatista meni juurikin tuo turbon "hukkaputki" tukkoon. Noista molemmista kyllä selvittiin 300-400 € rempalla.

Ei se turbodiisselin turbo kuitenkaan mikään ongelmakohta ole, sen verran helppoja sen vikaantumiset on paikallistaa ja korjata.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos +140hp tdi:llä ajelee suurimman osan ajasta normaalisti ilman kovempia revityksiä niin kestääkö se sillon samalla tavalla kuin se 100hp kaima? Tietysti kulutusosat varmaan menee vaihtoon aikasemmin, mutta eikös tehokkaammat koneet pitäis olla myös tehty kestävämmistä osista.
Esim. L-Poliisilla on käytössä paljon skoda rs:iä, koska niissä riittää suorituskykyä, mutta ne myös kestää tuhansia huolettomia ajokilometrejä normaaliajossa.
Lastutetut tehoautot on sitten asia erikseen...

Saahan sillä revittääkin, kunhan muistaa rauhoitella ennen sammutusta. Ei tuosta kannata hirveästi olla huolissaan. Jos kovin antaa kenkää, niin jo rengaskulut pistää kaasujalan rauhoittumaan. :)
 
Kyllä nimenomaan noista 2.0Tdi koneisista vag-laittaeista noita turboja on menny todella monesta. Asian voi todeta vaikka ffp-forumilta. Lastutettuna varsinkin vakioturbot on kovilla kun pakopaineet rupee nousemaan pienillä vakioturboilla. Tosin näissä on vaikea sanoa onko ahtimissa ollut valmistusvirheitä vai mistä tuo huono kestävyys johtuu.
 
Kyllä nimenomaan noista 2.0Tdi koneisista vag-laittaeista noita turboja on menny todella monesta.

Sama homma lähipiirin Bemuissa. Kollegan 320 d:stä meni 30 tkm kohdalla, toisella vanhemmasta 200 tkm kohalla(ostettu käytettynä yli satkun ajettuna). Työpaikan kiertopalkinnosta -01 530 DA:sta 100 tkm kohalla ja uudelleen 230 kohdalla, tästä tosin laukesi koneesta öljyt pihalle muutaman tuhannen kohdalla. Kiertopalkinto oli myyntipäälliköllä kolme vuotta ja 136 tkm, työkäveri ajoi sen 280 lukemiin ja vei kiertoon, 2 turboremppaa kumminkin tehtynä. Tämän threadin etusivulla maininta samaisen päällikön 535:sta josta laukesi molemmat turbot varsin tuoreena.
 
ffp:n otanta on nyt melko suppea, siellä on enempi kakkoskoppasia :) Ultimatevw kun lukee niin mitenkään erityiseen hajoamisriskiin ei tuo 2.0tdi ole päässyt. Tuolla sentään joka toisella kirjoittelijalla melkein on tuollainen.
 
Mä nyt aloin sammuttelemaan tota autoa hieman varovaisemmin, ajan lyhyen rundin korttelin ympäri "tyhjäkäynnillä" esim.... Teidän vika! :curs:
 
Mä nyt aloin sammuttelemaan tota autoa hieman varovaisemmin, ajan lyhyen rundin korttelin ympäri "tyhjäkäynnillä" esim.... Teidän vika! :curs:

eihän sun pitänyt näistä välittää :D

"hajotkoon jos hajoo"? ;)
 
Upataan. Kertokaa lisää kokemuksia ko. automallista.

Audi nyt alla ja vaihtaa mieli tekis...

Itsellä ollu pari kuukautta nyt 2006 vuoden mallin octavia, 2.0TDI DSG-automaatilla. Ei ole haukuttavaa, DSG:stä varsinkin olen tykännyt kovasti.
Tehoa ihan mukavasti ainakin omiin tarpeisiin ja kulutus tarpeeksi pieni.
Suosittelen :thumbs:
 
Kuulin muuten jälkeen päin tuosta edellisestä Ocusta josta olen jo kirjoitellut että seuraava omistaja pääsi turbon vaihtoon 110 tkm kohdalla.

Nyt alla Skoda Octavia tdi rs 07. En tykkää koneen vääntöalueesta yhtään, tässä siis vanha pumppusuutinkone. Tai nuo ongelmat huomaa siis talvella, kesällä on kivaa kun kiihtyy ja kulkee, mutta jos bensaa meinaat niin näillähän ei väliä. Dieselin yhteyteen maatti on must, 1.8 tsi oli manuaalinakin kiva.

Rs alusta on miellyttävä, ei ylikova mutta sietää reipasta ajoa paremmin kuin vakio. Rengasmelu on mainittu monessa lähteessä ja Räsässä sitä piisaa, muuten ei enempiä valittamisia.

Viat: 50 000 ajettuna hiukkassuodatin temppuili ja pääsi räsä hinuriin koneen mentyä vikatilaan=kulki 90 km/h ja kiihtyi tuohon nopeuteen noin 60 sekunnissa. Positiivista oli että ajoturva toimi hyvin, 30 min rikkoontumisesta/häiriöstä olin sijaisautossa ja matkalla kotiin. 65 000 ajettuna vaihdettiin vakkarin viiksi, joka on tyyppivika. Mutta turbo on kestäny ja avainkin on alkuperäinen. :)

Eipä tuossa hintaluokassa ajettavuudeltaan/varustelultaan parempaa ole vastaan tullut. Rs-versioon et pety jos pidät audin ajettavuudesta. Meinasitko uutta vai käytettyä?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meinasitko uutta vai käytettyä?

No alustavasti olen katsellut -05-07 vm:n 2,0 tdi. Automaatti ei ole välttämättömyys, mutta toi elegance varustelutaso on. Todennäköisesti combina.
Toki Audi mieluummin, mutta ei lompakko kestä saman ikäluokan A4:sta asiallisella varustetasolla. Tosin hieman miettinyt myös A3 sportbackina..
 
Zone-sarja -42%
No alustavasti olen katsellut -05-07 vm:n 2,0 tdi. Automaatti ei ole välttämättömyys, mutta toi elegance varustelutaso on. Todennäköisesti combina.
Toki Audi mieluummin, mutta ei lompakko kestä saman ikäluokan A4:sta asiallisella varustetasolla. Tosin hieman miettinyt myös A3 sportbackina..

Ottaisin kyllä tuon dieselin kanssa automaatin, toki se menee myös manuaalina.

Paljonko sulla tulee kilometrejä kun dieseliä katselet?
 
Jos noi turbot laukeilee alle 100tkm, niin eikö siinä ole jo jotain valmistusvirhettä, mikä menee myyjän virhevastuun piirissä takuuseen korjatuksi ?

Suomessa kun ei välttämättä ole voimassa myyjän sanonta, että takuu on 30tkm, vaan se menee kuluttajasuojan mukaan 'oletetun eliniän arvion mukaan'. Esimerkiksi televisiossa se on helposti +5v, mikäli se laukeaa odottamattomasti.

TDI-autolta ainakin itse odottaisin kohtuullisen huoletonta 400tkm ajoa normi käytössä. Passatin TDI:t on kuuleman mukaan aikalailla pomminvarmoja olleet tuossa mielessä, tai ainakin näin minulle eräs kaveri asiaa selvitti (sillä itsellään on 400tkm ajettu Passat, jossa ollut lastut viimeiset +300tkm).

Voihan se olla, että tuo TDI pitäis jossain vaiheessa laittaa ihan taloudellisuussyistä.
 
Päivittäinen työmatka on 120km, eli sellanen reilu 30tkm vuodessa.

Jossei sulla ole pyörittely ajoa, niin varmaan menee manuaalinakin. Mutta testaa kumminki tuo dsg, se on kiva. :)

Uusi 1.4 tsi eleg dsg ei muuten maksa kuin 25 donaa. ;)
 
Kävin koeajaa Octavia 2,0 Tdi dsg combin, varustetaso oli elegancesta seuraava, paras?

Autosta jäi jotenkin mitäänsanomaton olo. Ei missään nimessä huono, mutta ei säväyttänyt mitenkään. Varmasti hyvä työjuhta, edullinen käyttää ja hankkia, mutta jotain jäi uupumaan. Järkivalintahan toi varmasti olisi.

En suoraan osaa sanoa mikä Audissa on parempaa, mutta en ainakaan vielä Audia Skodaan vaihda, ellei tule tarjousta, mistä ei voi kieltäytyä.. :) Uusi korimalli tulee markkinoille, niin vanhaa voi kohta saada halvallakin...
 
Kävin koeajaa Octavia 2,0 Tdi dsg combin, varustetaso oli elegancesta seuraava, paras?

Autosta jäi jotenkin mitäänsanomaton olo. Ei missään nimessä huono, mutta ei säväyttänyt mitenkään. Varmasti hyvä työjuhta, edullinen käyttää ja hankkia, mutta jotain jäi uupumaan. Järkivalintahan toi varmasti olisi.

En suoraan osaa sanoa mikä Audissa on parempaa, mutta en ainakaan vielä Audia Skodaan vaihda, ellei tule tarjousta, mistä ei voi kieltäytyä.. :) Uusi korimalli tulee markkinoille, niin vanhaa voi kohta saada halvallakin...

Koeajettu varustetaso on sitten varmaankin ollut L&K? Se premium-fiilishän siitä Skodasta jää Audiin verrattuna ainakin puuttumaan ja lisäksi melua on enemmän. Uusi korimalli on enemmänkin facelift kuin varsinaisesti uusi korimalli.

Nyt on 21tkm tullut Octavialla (2.0TDI DSG Eleg. combi) ajeltua ja ei ole edelleenkään valittamista. Kulutus on valmistajan ilmoittamissa lukemissa ja kaupunkiajossa jopa alle. Teknisiä vikoja ei ole ollut, 10tkm kohdalla piti lisätä öljyä (mikä on toki normaalia sisäänajoaikana) ja kojelaudan sisältä kuuluu mukulakivikadulla jotain pärinää. Vastaavasti tas työkaveri hommasi uuden A4 farkun ja siinä on ollut monenmoista pientä (kuten liikkeelle lähtiessä sammuilu, vaikka kyseessä on automaatti) jo muutaman kuukauden sisällä.
 
Koeajettu varustetaso on sitten varmaankin ollut L&K? Se premium-fiilishän siitä Skodasta jää Audiin verrattuna ainakin puuttumaan ja lisäksi melua on enemmän. Uusi korimalli on enemmänkin facelift kuin varsinaisesti uusi korimalli.

Joo, toi L&K se varustelutaso oli. Varsin pramea.

Myyjälle käytin facelift nimitystä uudesta mallista. Hän oli kuitenkin sitä mieltä, että se on seuraava koppa, joten ajattelin käyttää samaa myös täällä... Facelift se munkin mielestä silti on.

Tosta melusta en osaa sanoa, koska koeajoautossa oli nastat, mitkä pitää muutenkin saatanallista metakkaa..
 
Onko porukalla kokemusta 2.0 GLX:stä vuodelta 2000? Taitaa olla aika harvinainen peli kun ei googlellakaan meinaa mitää löytyä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom