Kokemuksia skoda octavia combi 2.0 tdi (-07)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HITB
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
1.11.2002
Viestejä
991
Löytyykö täältä kokemuksia kyseisestä autosta ja yleisesti skodasta? Esim kiinnostaisi tietää, että miten täällä on porukoilla skodan palvelut pelanneet ja miten on kestänyt. Muistelisin, että joku mainitsi toisella foorumilla että olisi kestänyt hiton kauan uuden skodan toimitus eikä myyjä osaa sanoa, että miksi ei autoa näy. Onkohan vain yksittäistapaus vai isompikin ongelma?

Itse en ole ostamassa, mutta vanhemmat ovat nykyistä -03 avensista vaihtamassa tuohon ja toyotat ainakin ovat pelanneet hyvin niin autojen kuin myös palveluidenkin osalta.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllä noiden skodien 8-12vko toimitusajat pitävät ihan paikkansa. Ja jos myyjä ei tiedä missä auto on niin sitten on ollut myyjässä vikaa, auton olinpaikka kyllä saadaan selville, oli sitten missä tahansa.

Auto toimii hyvin, tyyppivikoja on aivan kuten kaikissa muissakin autoissa. Itse olen octavia rs ja 2.0fsi ajanut ja olen tykännyt, kulkee mukavasti ja käyttäytyy hienosti.

Palvelu toiminut ainakin minulla hyvin mitä olen skodaliikkeen tiskin takana asioinut, takuuseen on asiat tutkittu ja korjattu jos on ollut tarvetta.

Itselläni on fabia ja olen nyt sillä 10tkm ajellut ja kertaakaan en ole valintaani katunut. Ocu I tuli myös ajeltua paljon, 70tkm aikana autossa ei ollut yhtään vikaa :worship:
 
Naapureilta, työkavereilta ja tutuilta, joilla octaviaa on, ovat sitä kovasti kehuneet, väheksymättä tavaratilaa yms. ominaisuuksia. Voi olla seuraavana koeajossa meilläkin...

Lähinnä Autobildin, TM:n ja muiden instanssien testit/vertailut ovat herättäneet mielenkiintoa. Itse ajaessa sitten huomaa, miten tunteet kohtaavat!
 
Yllätyin joulukuussa skodan koeajomatkalla sen verran positiivisesti että tuli tuo 2 litran tdi laitettua, nyt takana 32 tkm.

Ilman "vikoja" ei ole selvitty, airbag-johdot irtosivat kuskin penkin alta 25 tonnin kohdalla ja ne piti laittaa kiinni, muuten on pelannu. Eikä tuostakaan harmaita hiuksia tullut, eikä varmaan olis varoitusvalo syttyny laihemmalla kuskilla. :D Mankka pimeni kerran pariksi tunniksi ja tuon osalta sovittiin, että jos pimenee toistamiseen se vaihdetaan uuteen, näin oli käynyt eräälle saman liikkeen myymälle autolle.

Huoltohintoja ei kyllä voi kehua ilmaisiksi, joskin väli on 30 tkm. Huoltokirjaa tutkiessa kävi ilmi, että automaatin öljyt pitää vaihtaa 60 välein ja tietty se sattuu yhteen jakohihnan kanssa, joten 120 tkm:n huolto menee johonkin 800 egen huituville. Tuolla ei tietty ole hirveää merkitystä jos kilometrejä ei tule paljoa, mutta aina niitä vituttaa maksella.

Mutta jos ei mitään ihmeellisyyksiä ilmene on seuraava auto vajaan kolmen vuoden päästä diesel-rs, mikäli siihen tulee dsg-laatikko(loistava!!! saa toki muihinkin merkkeihin). Tähän saakka tähtiä 4/5, viidennen tähden vie helvetin ruma vihreä hanska konepellillä, johon kylläkin on alkanut pikku hiljaa tottua.
 
Korjataanpa vielä noita huoltohintoja, kävin tuolla toisessa threadissa ja näytti siltä ettei ne mitään pahoja olekaan. Tuo 120 tkm huolto tulee siis maksamaan, mutta muut huollot menevät sinne 200-400 euroon.
 
Kaverilla Octavia vm 07 bensakoneella tosin. On tyytyväinen autoonsa muuten, mutta vasta 3 kertaa on joutunut huollossa käyttämään tammikuun jälkeen. On vaihdettu laturia, jokin taso tunnistin yms pientä. Vielä pitäisi anaikin kerran käyttää, jotta saa molemmat avaimet toimimaan.... Eihän noi isoja juttuja ole mutta vituutta aamulla töihin lähtiessä, kun autoa startatessa ei tapahdu mitään muuta kuin naks. Ja ei muuta kun hinausautoa ja taksia soittamaan.
 
Oma veikkaus koppa muutokseen on -09. Luulisi että diesel RS:kin saa automaatin ennen tuota.

Nyt on omalla oculla ajettu 91000 tkm, tänään tehtiin 90 huolto ja ilman vikoja ei ole menty. Turbon hukkaportti rupesi jumittamaan 62 tkm kohalla ja autoon vaihdettiin tuon jälkeen turbon tunnistin kolmesti ja egr-venttiili kerran. Verenpaine kohtauksen jälkeen asia saatiin kuntoon vaihtamalla koko turbo 80 tkm kohdalla. Äärimmäisen huonoa huoltopalvelua, kun menee arpomiseksi. Autoja harrastava kaveri teki hukkaportti diagnoosin oireiden perusteella viidessä minuutissa. Tosin vika ajottui talvi aikaan, jolloin tuota vikaa ei helposti huomaa. Se ilmeni ainoastaan 0-92 km/h kiihdytyksessä talla pohjassa tyylillä(körö körö ajelija ei olisi siis vikaa edes huomannut), paineet meni yli ja kone vikatilaan jolloin huiput on varmaan tuon 92 km/h. Eipä silti, työkaverin Opel oikkuili samalla tavalla ja vikaa ei saatu korjattua ollenkaan->Opel vaihtoon. :D

Skoda-tutut on selvinny ilman ongelmia, ilmeisesti sain sitten maanantai kappaleen. Joskin onhan tuo oma ajotyylikin auttanu asiaa, joko kaasu tai jarru on pohjassa(ja muu aika vakkari päällä). Turbo lienee nykydieseleiden ongelmakohta eikä rajoitu ainoastaan vag-konserniin. Päällikön 535 d bemusta laukesi molemmat turbot 35 tkm kohdalla ja aiemmasta 530 d:stä 100 tkm:n kohdalla.

Tuo turbo episodi sai mielenkiinnon muihinkin merkkeihin nousemaan, mutta kun viatonta automerkkiä ei ole, päätin vaihtaa alle diesel RS:n. Se on ehdottomasti paras diesel-kokonaisuus(tehot/varusteet/ajettavuus/tilat) alle 40000 €:n hintaluokasta. Viimeinen lause on siis minun mielipide ei välttämättä absoluuttinen totuus.
 
Onko lisää kokemuksia Skodan kiisseleistä? Varsinkin ajetut kilometrit/korjaustiheys kiinnostaa sekä DSG:n toiminta. Mitä jos vertaa Audiin, onko muuta eroa kuin hinta?
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko lisää kokemuksia Skodan kiisseleistä? Varsinkin ajetut kilometrit/korjaustiheys kiinnostaa sekä DSG:n toiminta. Mitä jos vertaa Audiin, onko muuta eroa kuin hinta?

Tuo turbo tosiaan hajosi edellisessä. Ja omalta osaltaan siihen vaikutti varmasti suorat sammutukset pitkienkin ajomatkojen jälkeen. Autokauppias kun aikoinaan vannoi ettei tarvi jälkikäyttää vaikka miten antais kenkää.

Nykyinen RS diesel on mennyt 32 tkm ilman vikoja, mutta tuo kilometrimäärähän ei kerro oikein mitään. Vituttaa vaan tuo automaatin puute, seuraavasta se löytyy.

Kävin vasta ajamassa A4:sen ja ajotuntuma oli mielestäni melkein identtinen octavian kanssa. A4 on parempi ulkonäön suhteen niin sisältä kuin päältä, hiljaisempi kone, nappi käsijarru oli hauska ja samoin ajotietokoneen värinäyttö. Audin multitronic on 8-portainen, joten se luultavasti on parempi kuin DSG. Mutta mikään tilaihmehän A4 ei ole ja ei herättänyt valtavaa autokuumetta.

Edittiä kun kerran ehtii. Tuosta multitronicista ei siis ole minkäänlaisia kokemuksia. Ajamani A4 oli manuaali, joka muuten oli aika nihkeä ts. vaihteet ei menny helmposti päälle.
 
Tuo turbo tosiaan hajosi edellisessä. Ja omalta osaltaan siihen vaikutti varmasti suorat sammutukset pitkienkin ajomatkojen jälkeen. Autokauppias kun aikoinaan vannoi ettei tarvi jälkikäyttää vaikka miten antais kenkää.

Nykyinen RS diesel on mennyt 32 tkm ilman vikoja, mutta tuo kilometrimäärähän ei kerro oikein mitään. Vituttaa vaan tuo automaatin puute, seuraavasta se löytyy.

Kävin vasta ajamassa A4:sen ja ajotuntuma oli mielestäni melkein identtinen octavian kanssa. A4 on parempi ulkonäön suhteen niin sisältä kuin päältä, hiljaisempi kone, nappi käsijarru oli hauska ja samoin ajotietokoneen värinäyttö. Audin multitronic on 8-portainen, joten se luultavasti on parempi kuin DSG. Mutta mikään tilaihmehän A4 ei ole ja ei herättänyt valtavaa autokuumetta.

Itse näkisin DSG:n teknisesti parempana automaattina kuin variaattorityyppisen Multitronicin. DSG:hän on käytännössä automatisoitu manuaali, jossa on kaksi kytkintä, ja suurinpiirtein aina kaksi vaihdetta päällä. Häviöt ovat pienemmät kuin perinteisessä momentinmuuntimellisessa automaatissa ja vaihdot ovat todella nopeita.
 
Oon suunnitellu hankkivani 50t ajetun skoda octavia rs tdi:n (07). Jos ajattelin ajella sillä 150k asti niin kuinka kalliiksi remontit voi pahimmillaan tulla jos jollain on kokemusta. Jos mietitään että turbo ja jotain koneen muuta käyttöosaa joutuu uusimaan. Eli tarkotus olisi saada hintahaarukka?
 
Turbo remppa maksaa kuuleman mukaan 3000 € töineen. Kaveri käytti vasta Bmw 320 d:n turbo rempassa ja lasku oli 3500 € wetterillä, bosch car servicellä olis ollu 500 halvempi. Mutta turbo on heikko lenkki jokaisessa turbo-dieselissä, jossa on vähänkään tehoa ja kuskilla toimiva kaasujalka.

Pakollinen meno eli hihnanvaihto 120 tkm kohalla suositus ja viimeistään 150 kohdalla vaihto. 150 tkm kohdalla myös hiukkassuodattimen tarkistus, vaatii ilmeisimmin jonkinlaisia huoltotoimenpiteitä=maksaa. Ts. saattaa kannattaa viedä vaihtoon 135 tkm mittarissa. ;) Muutenhan huollot on n. 250 €/ 30000 km merkkiliikkeessä.

Mihin hintaan olet kauppoja hieromassa?
 
Ei kai sillä mitään määrää ole, voihan se kestää pitkäänkin. Kunhan jälkikäytät kovan ajon jälkeen, niin tuskin se tuohon 150 tkm mennessä lahoaa.

Mullahan hajos se edellisessä 62 tkm:n kohdalla(ajotyyli oli kaasu tai jarru pohjassa jos ei ollu vakkari päällä ja suorat sammutukset kun parkkiin pääsi), mutta kollega on ajellu 120 tkm ilman minkäänlaisia ongelmia. Ja sillä on aika reipas kaasujalka ainakin omien sanojensa mukaan.

Taitaa ocun tavanomaisin tyyppivika olla kuiten keskuslukon kaukosäädin. Ainakaan huollon poikien mukaan, nuo turbojen vaihdot ei kuitenkaan kuulemma ole ihan jokapäiväisiä.

Eikö se ole sama hakea uusi kun näkyy esittelyautot olevan myynnissä 32 nurkilla(suoralla ostolla varmaan tippuis vielä)? Ei tarvis rempoista huolehtia kun on takuu vuoden pitempään voimassa.
 
Audin multitronic on 8-portainen, joten se luultavasti on parempi kuin DSG.

Multitronic on portaaton vaihteisto, noi 8 "vaihdetta" ovat ohjelmoituja, jotta kuski voi halutessaan itse "vaihtaa vaihteita". Multitronic on DSG:hen verrattuna se mukavampi vaihtoehto portaattomuuden takia, eikä häviä kulutuksessa eikä kiihdytyksessä DSG:lle juurikaan. DSG on kyllä myös nerokas vaihteisto.

Tuolla lisää noista vaihteistoista.

http://www.audi.fi/VV-Auto/Audi3.nsf/0/A707B28CD7FAB859C22573F300257A66?OpenDocument
 
Pitää käydä tuo multitronic kokeilemassa, kunhan löytyy sopiva esittelyauto. Kuuleman mukaan jakaa mielipiteitä ja niinhän se varmaan tekee, niinkuin kaikki muutkin maailman asiat. :)

Tein pari päivää sitten uusinta koeajon uudella A4:lla, jossa oli sport-alusta ja penkit + 17 tuumaiset alut. Ja nyt oli pesäeroa RS:än, aiempi koeajoyksilö oli 16 tuumaisilla aluilla ja vakioalustalla. Ei siinä mitään valtavaa paremmuutta ollu, mutta ulkonäkö tuohon päälle, niin onhan se harkinnan arvoinen, hytti vaan ahtaamman tuntoinen. Ja toki common rail vaikutti asiaan kun ei ollu nastarenkaita meluilemassa, sen vaan saan uuteen Skodaankin...
 
Turbo remppa maksaa kuuleman mukaan 3000 € töineen. Kaveri käytti vasta Bmw 320 d:n turbo rempassa ja lasku oli 3500 € wetterillä, bosch car servicellä olis ollu 500 halvempi. Mutta turbo on heikko lenkki jokaisessa turbo-dieselissä, jossa on vähänkään tehoa ja kuskilla toimiva kaasujalka.

Pakollinen meno eli hihnanvaihto 120 tkm kohalla suositus ja viimeistään 150 kohdalla vaihto. 150 tkm kohdalla myös hiukkassuodattimen tarkistus, vaatii ilmeisimmin jonkinlaisia huoltotoimenpiteitä=maksaa. Ts. saattaa kannattaa viedä vaihtoon 135 tkm mittarissa. ;) Muutenhan huollot on n. 250 €/ 30000 km merkkiliikkeessä.

Mihin hintaan olet kauppoja hieromassa?
Varmaan aika turhaa pelotella jostain turborempasta jos sulla on sattunut yksi turbo hajoamaan. Kyllä turbot yksittäisiä poikkeuksia lukuun ottamatta kestävät kevyesti tuon 150 tkm ja reilusti ylikin.
 
Ei kai sillä mitään määrää ole, voihan se kestää pitkäänkin. Kunhan jälkikäytät kovan ajon jälkeen, niin tuskin se tuohon 150 tkm mennessä lahoaa.

Mullahan hajos se edellisessä 62 tkm:n kohdalla(ajotyyli oli kaasu tai jarru pohjassa jos ei ollu vakkari päällä ja suorat sammutukset kun parkkiin pääsi), mutta kollega on ajellu 120 tkm ilman minkäänlaisia ongelmia. Ja sillä on aika reipas kaasujalka ainakin omien sanojensa mukaan.

Taitaa ocun tavanomaisin tyyppivika olla kuiten keskuslukon kaukosäädin. Ainakaan huollon poikien mukaan, nuo turbojen vaihdot ei kuitenkaan kuulemma ole ihan jokapäiväisiä.

Eikö se ole sama hakea uusi kun näkyy esittelyautot olevan myynnissä 32 nurkilla(suoralla ostolla varmaan tippuis vielä)? Ei tarvis rempoista huolehtia kun on takuu vuoden pitempään voimassa.

:wtf:

siis pitäiskö periaatteessa vakioautojakin jälkikäyttää? että turbotimer kiinni vaan ja viis minsaa ajon jälkeen hyristelee? vai tarkottaako "kovan ajon jälkeen" nyt tarkalleen mitä, rata-ajoa vai muuten vaan pitkää ja kulutuksellista ajoa?

työkaverilla oli 360 heppanen nissani ja siinä nyt jotenkin sen jälkikäytön ymmärs mutta että ihan vakioautojakin..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom