Kokemuksia silmien leikkaamisesta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sumu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiran sairaalassa Koskela sai mun silmät operoitua loistavasti. Silmässä oli näkö luokkaa -3.5 molemmissa ja lopputulos oli nollanäkö. Kaikki meni erinomaisesti ja olen tyytyväinen. Leikkauksesta on aikaa jo useampi vuosi. Menetelmänä oli Lasik.
 
Eiran sairaalassa Koskela sai mun silmät operoitua loistavasti. Silmässä oli näkö luokkaa -3.5 molemmissa ja lopputulos oli nollanäkö. Kaikki meni erinomaisesti ja olen tyytyväinen. Leikkauksesta on aikaa jo useampi vuosi. Menetelmänä oli Lasik.

Samat kokemukset Eirasta, Koskela osaa hommansa.
 
Onkos edelleenkään ketään + näköistä korjattu? Haittaa biljardia aika rutosti nuo okulaarit nenän päällä... Ja salillakin aina tiellä.
 
Eilen leikattiin. Tänään edessä ensimmäinen kontrolli. Eilen näkö oli kauttaaltaan sumea mutta nyt jo on kirkastunut. Valolähteissä näyttäisi olevan ärsyttävä utukerros päällä. Esim telkkarin tekstitys on sellaisella harmaalla pohjalla. Tietokoneen monitori näyttää ärsyttävän kirkkaalta ja aavistuksen sumealta. Ihan kuin olisi Brightnes säätö täysillä.

Roskantunnetta ja kipua ei ole ollut, mitä nyt eilen silmät vähän kutisivat ja aamulla oli rääppää aika lailla.

Utuisuuden pitäisi hävitä 1vrk - 7 vrk kuluessa joten toivotaan että häviää.
 
Jees kävinpä heittääs iltalenkin uusilla silmillä. Valonlähteistä näyttäisi tulevan häiriö silmiin joista tein oheisen uber hienon (kärjistetyn) esimerkin. Eli vasemmalla tavallinen lamppu kuten sen ennen leikkausta näin ja oikealla nyt uusilla silmillä katsottuna. Lääkärin mukaan pitäisi parantua puolessa vuodessa.

Enää en ihmettele joidenkin kommentteja että autolla ajaminen yöllä on inhottavaa. Päivällä tai taustavalaistuksessa ilmiö ei ole niin häiritsevä.

attachment.php


-Edit- kontrollissa näkö todettiin muuten täydelliseksi ja läppä on kiinnittynyt niinkuin pitääkin.
 

Liitteet

  • lamput_small.jpg
    lamput_small.jpg
    60,7 KB · Katsottu: 2 079
Eilen leikattiin. Tänään edessä ensimmäinen kontrolli. Eilen näkö oli kauttaaltaan sumea mutta nyt jo on kirkastunut. Valolähteissä näyttäisi olevan ärsyttävä utukerros päällä. Esim telkkarin tekstitys on sellaisella harmaalla pohjalla. Tietokoneen monitori näyttää ärsyttävän kirkkaalta ja aavistuksen sumealta. Ihan kuin olisi Brightnes säätö täysillä.

Roskantunnetta ja kipua ei ole ollut, mitä nyt eilen silmät vähän kutisivat ja aamulla oli rääppää aika lailla.

Utuisuuden pitäisi hävitä 1vrk - 7 vrk kuluessa joten toivotaan että häviää.

Siis oliko sulla + vai - näkö? Ja missä operaatio suoritettiin?
 
Mulla on tuota samaa valoefektiä ku Temp Humanilla. Tai sitä on ennenkuin silmä tarkentuu ja korjaa sen. Pimeässä kaukana olevat autonvalot hyvä esimerkki, mut jos niitä katsoo muutaman sekunnin niin tuo sädekehä katoaa.
 
Siis oliko sulla + vai - näkö? Ja missä operaatio suoritettiin?

-3 ja -1,5 ja sairaala Laserissa. Zyoptix 100 menetelmä.
Tänään ensimmäinen duunipäivä takana ja silmissä kuivuuden tunnetta. Ilmastoinnilla varmasti merkitysta kuten myös monitorin tuijotuksella. Silmät tuntuvat myös normaalia väsyneemmiltä kuten koko mies.

Monitorin tuijotus ei muuten enää tunnu niin pahalta kuin aluksi eikä pienistä valoista tule suurta valoefektiä. Pimeässä auton valot tuntuvat inhottavilta ja onneksi ei tarvi autolla pimeässä ajella.
 
Mulla on tuota samaa valoefektiä ku Temp Humanilla. Tai sitä on ennenkuin silmä tarkentuu ja korjaa sen. Pimeässä kaukana olevat autonvalot hyvä esimerkki, mut jos niitä katsoo muutaman sekunnin niin tuo sädekehä katoaa.

tuo johtuu pupillin supistumisesta. Pimeässä ajaessa pupilli on laaja ja menee leikkausalueen yli -> valokehät, kuten jos olisit ilman rillejä ja katsoisit valoja. -> isoja palloja. Eli näet ja et näe samaan aikaan tarkasti.

Sit kun saat tarkennettua katseesi valoon/tienviereiseen heijastimeen, menee silmään enemmän valoa ja pupilli pienenee -> häiriö katoaa...

JOnkin aikaa leikkauksen jälkeen tuo askarruttaa, mut aivot tottuu siihen jonkin ajan kuluttua.
 
Kauanko muuten käytitte niitä suojalaseja nukkuessa? Itse en saa nukuttua niillä joten taidan olla ilman ja luottaa etten paljo silmiin töki. Kolmas päivä nyt menossa.
 
Kauanko muuten käytitte niitä suojalaseja nukkuessa? Itse en saa nukuttua niillä joten taidan olla ilman ja luottaa etten paljo silmiin töki. Kolmas päivä nyt menossa.

Mun silmät operoinut lääkäri käski pitää viikon ja minähän tottelin. Tosin en käyttänyt varsinaisia suojalaseja vaan silmien päälle teipattiin muoviset kilvet, jotka ei kyllä mun nukkumista haitanneet. Olisin niitä siis käyttäny paljon pidempäänkin jos olis tarvinnu, en olis ottanu riskiä että hieron läpän irti.
 
Kauanko teillä on pysyny näkö vakiona (siis ei ole huonontunut) ennen kuin menitte leikkaukseen? Tuntuu, että joka kerta laseja päivittäessä tulee jokunen pykälä lisää, eikä taida kauheesti olla järkeä vielä silmiä leikellä. :jahas:
 
Kauanko muuten käytitte niitä suojalaseja nukkuessa? Itse en saa nukuttua niillä joten taidan olla ilman ja luottaa etten paljo silmiin töki. Kolmas päivä nyt menossa.

Tyyliin kolme yötä. Ajattelin et ihan turha pitää kun heräsin joka aamu siten, et ne suojalasit oli jossain, ei mitään tietoa missä.
 
Nyt on aika varattu, leikkaus 5 helmikuuta. Vähän meinaa jännittää..
 
EIlen olin medilaserissa Tampereella PRK-leikkauksessa. Tunnin jälkeen leikkauksesta silmät olivat vitun kipeet, päätä särki, räkää tuli ja kurkku oli kuiva. Kiputippoja silmään, nenäsuihketta nenään ja Burana 800:ta ja Panacodia niin johan olo parani.

Nyt näen jo jotenkin :rock:
 
Itselläni näkö ei huonontunut ainakaan kolmeen vuoteen ennen leikkausta, se lienee jo ihan riittävä aika.

Nyt on reilu vuosi kulunut leikkauksesta ja hyvin näkee ja hämäränäkökin on ennallaan. Täällä ainakin mainostetiin konetta maailman nopeimmaksi, jonka ansiosta hämäränäkökin pysyy normaalina ja paikkansa tuntuu pitävän! Kohta on vuosikontrolli, joten sitten näkee miten näkee tarkalleen.
 
Nyt on aika varattu, leikkaus 5 helmikuuta. Vähän meinaa jännittää..

Mulla 6. päivä helmikuuta Helsingin Laserissa leikkaus. Jännittää tosiaan hieman mutta kyllä tässä jo toisaalta odottelee aika malttamattomana että homma on hoidettu ja ohi kun on tullut jo useampi vuosi leikkausta harkittua.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom