Kokemuksia lääkäreiden paskasta toiminnasta?

Kävin joskus pari vuotta takaperin lekurilla 40 asteen kuumeen takia, antovat sitten jotain ripulilääkettä! Eipähän ripuli vaivannu hetkeen..:rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Edellisen duunin työterveydessä oli sellanen äijä, minkä mielestä kaikki taudit johtui röökaamisesta. Tai sitten ylipainosta. Rupesin välttelemään ukkelia, kun diagnosoi että mulla johtuu korvatulehdus röböttelystä. Äijä kuulemma meni melki sekasin jos ei vetänyt röökiä tai ollu ylipainonen ja oli jotain tautia päällä.

Sit oli kans sellanen kaveri jolle piti aina diagnosoida itte ittensä. Tosin tältä sai kans just ne tropit mitä itte halus, niin tavallaan ihan jees.

Kaksi tapausta sattunut kohdalle. Ensimmäinen oli nassikkana terveydenhoitaja, se se oli hienoa. Peukalo meni paskaksi koulun liikuntatunnilla, jonka jälkeen se turposi aivan vitun isoksi. Terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että kykenen illalla pelaamaan fudista veskarina matsissa. Ei laittanut edes mitään kylmää, ei kuuleemma tarpeellista. Illalla lekuriin ja kuvauksiin ja peukalo oli murtunut kahdesta kohtaa, lisäksi nivelsiteet oli ottanut kipeätä. 3kk käsi paketissa, jonka jälkeen se parin viikon päästä murtui uudestaan. Ei tule koskaan täysin ennalleen.

Toinen tapaus oli vielä parempi. Kaaduin pahasti lumilaudalla, tulin hyppyristä alas suoraan selälleni noin 3-4m pudotuksen. Eikun paikalliseen sairaalaan (paikkakunnalla ei yksityistä lekuria avoinna tuohon aikaan) kiiruusti, jossa kuvauksiin. Selkä oli muuten vitun kipeä. Venäläinen lääkäri totesi että viikko buranaa ja lepoa niin se on siinä, ei mitään muutakuin lievä tärähdys. Selkäkivut meni aivan vitulliseksi parin viikon päästä ja painelin sitten kotipaikkakunnan yksityiselle, jossa lääkäri totesi kylmän viileästi tutkimusten ja kuvausten jälkeen, että selkään on kehittynyt paha tulehduspesäke ja lisäksi joku selän osa (en muista enää mikä) oli ottanut niin pahasti kipeää, että kävin fysioterapiassa seuraavat puoli vuotta. Tuo tulehduspesäke hoidettiin kortisonipistoksilla (on muuten kohtuu vitun kivulias), joita annettiin lukuisia. Kaiken kruunasi se, että oikealla lääkityksellä tuota tulehdusta ei tonne olisi tullut, jos se lääkitys olisi aloitettu heti onnettomuuden jälkeen. Ja ilman fysioterapiaa selkä ei olisi ikinä parantunut ennalleen. Nyt se on onneksi jo täysin parantunut.

Osaiskohan joku asiasta tietävä selventää miksi näin on jos näin on? Aika älyttömältä tuntuu.. Mun perseeseen ei työntele kun oma ukko, ellei oo hengen hätää :D
Vatsakipu voi johtua esimerkiksi suoliston vuodosta, jolloin ulosteeseen sekoittuu verta ja väri muuttuu. Myös haima- ja maksaongelmat muuttavat ulosteen väriä ja oireena voi olla vatsakipu. Lääkäri pyöräyttää sormea hanurissa ja ihmettelee, minkä väristä se kakka sormenpäässä toimenpiteen jälkeen on.

Lisäksi tuseeraamalla tutkitaan mm peräsuolen limakalvoja, eturauhasta, kohtua ja sulkijalihasten voimakkuutta.

Joku valitteli ettei heti päässyt magneettikuvaan, niin lääkärit laittaa eka röntgeniin koska magneettikuvaus maksaa niin paljon.

Itse satutin skeitatessa ranteen lähes 2 vuotta sitten toukokuussa. Lääkäri otti röntgenkuvat ja sanoi ettei ole murtunut, ja sain myös radiologian ekspertin lausunnon ettei ole murtunut. Olin 3kk töissä helvetin kipeellä kädellä ja menin uudestaan lääkäriin, tällä kertaa suoraan ortopedille. Uudet röntgenkuvat ja ortopedi bongasi murtuman, katsoi vanhoja röntgenkuvia ja bongasi saman murtuman sieltäkin.

Kyseinen ortopedi kehotti tekemään potilasvahinkoilmoituksen, ja se onkin tuottanut 2400 euron korvaukset (1000e kivusta ja särystä, 1400e ansionmenetyksistä). Olin 3kk saikulla, 2,5kk kipsi ja kuukauden tuki ranteessa ja ranne on vieläkin kipeä (ei voi penkata tangolla eikä punnertaa normaalisti).

Paikka oli Mehiläinen Kielotie (Tikkurila) ja virheen tehnyt yleislääkäri ei työskentele siellä enää, en tiedä tuon radiologin kohtalosta.

Viikko sitten tuli käytyä lääkärissä märkäruven takia. Lääkäri sitten määräsi 10 päivän antibiottikuurin ja jonkun ylihintasen salvan. Tänään sitten tuli soittoa, että kaveri oli kuulemma määrännyt väärät läkkeet ja nykyiset ei tehoa.... Taas sujahti, sitten se reilu 60e ihan hukkaan.
Kefexin + Fucidin-voide? Itellä kyllä lähti märkärupi noilla, muidenkin antibioottien pitäis tehota kunhan on tarpeeks laajakirjonen et tappaa myös sitä märkäruven aiheuttavaa bakteeria. Olettaen siis, että kyseessä on tosiaan märkärupi eikä esim viruksen aiheuttama vyöruusu tai allerginen ihottuma.

Kefexin + Fucidin-voide? Itellä kyllä lähti märkärupi noilla, muidenkin antibioottien pitäis tehota kunhan on tarpeeks laajakirjonen et tappaa myös sitä märkäruven aiheuttavaa bakteeria. Olettaen siis, että kyseessä on tosiaan märkärupi eikä esim viruksen aiheuttama vyöruusu tai allerginen ihottuma.
Amorion 750mg ja tuon salvan määräsivät siellä.

Muutama vuosi sitten onnistuin rakennushommissa (väsyneenä pitkää päivää tehneenä) täräyttämään rälläkällä pottuvarpaaseen.... älkää kysykö miten :D Mun toistaessa vittusaatanaa kaveri onneksi sai laitettua painesiteen siihen ja sitten kohti oyssin päivystystä.

Päivystyksessä laitettiin odottamaan ja odotettiinkin sitten jonkin aikaa kunnes vihdoin pääsin operointihuoneeseen jossa hoitaja puhdisti haavan, mutta ei oikein osannut vastata kun kysyin että kuinka syvä se haava on ja mitä tuhoa se on tehnyt. Hoitsu sanoi että lähtee hakemaan kirurgia paikalle ja jäin taas odottelemaan. Odottelu taas venyi ihmeellisen pitkäksi aikaa ja luulin jo että mut on unohdettu sinne... Noh, viimein hoitaja saapuu sinne ja sanoo ettei kirurgi ehtinyt paikalle ja yrittää taas katsoa sitä haavaa mutta ei osaa sanoa kunnosta oikein mitään. Ei siinä sitten muuta voinu ku ommella haava umpeen ja lähteä kotia parantumaan.

Nyt pari vuotta myöhemmin vieläkin varvas liikkuu jäykemmin kuin toinen pottuvarvas. Oisiko jänne sitten vahingoittunut tai jotain.. en tiedä

Joku valitteli ettei heti päässyt magneettikuvaan, niin lääkärit laittaa eka röntgeniin koska magneettikuvaus maksaa niin paljon.

Pointti oli se että se mun omalääkäri sanoi röntgenin jälkeen että polvi on täysin kunnossa ei ole minkäänlaista vaivaa ja se vitutti kun kuitenkin nyt vasta viiden vuoden päästä selvisi että polvesta on koko ajan ollut kierukka hajalla. Siis kun Tampereelle muutin niin nää sentään osas työnsä toisin kun Hämeenlinnan lääkärit :)

1. Noin kymmenen vuotta sitten kärsin jatkuvasta väsymyksestä ja voimattomuudesta. Olin jo tovin tapellut väsymystä vastaan ja työterveydessä ravannut.
Kun pyysin ottamaan kilpirauhaskokeet (äidin sairastaessa kilpirauhasen vajaatoimintaa) totesi lääkäri työterveydessä ettei mulla voi olla sitä, kun se on naisten tauti.
Menin terkkariin ja pyysin kokeita. Kokeet otettiin ja tulokset oli kilpirauhasarvot tapissa, mutta lääkäri totesi niiden olevan ihan kunnossa.
Kun työterveydessä seuraavalla kerralla tulokset mainitsin niin siellä lääkäri tajus,i että arvothan on ihan pielessä ja mulla oli siis ilmiselvä kilpirauhasen vajari.

2.Vuosia sitten nilkka paskaks lumilautaillessa , päivystyksessä kuvattiin ja saikkua pari viikkoa. Nilkka oli kuin olis liimailtu useita tennispallon puolikkaita jalkapöydän eripuolille.
Kun menin muutaman viikon päästä kepeillä kävellen terkkariin valittamaan kivuista totesi lääkäri, että : "kyllä sä totut siihen kipuun".
Kävin myös yksityisellä n. reilu kk onnettomuuden jälkeen ja epäili nivelsiteiden venähtämistä , joten määräsi lepoa.
Meni reilu vuosi ja sain vihdoin lähetteen magneettikuviin ja sieltähän löytyi telaluun murtuma.
Tuli siis mm. juostua , vedettyä hyppyreitä lumilaudalla ja kaiken näköistä muutakin siinä kun "yritin totutella kipuun" kunnes lääkärien mokailu vihdoin loppui.
Tuloksena nilkan luudutus ja useampi korjaus leikkaus.Nilkka loppuelämän paskana.
Tein valituksen hoitovirheestä, vastaus oli että lääkärit toimineet ihan oikein:curs:

3. Pienempi juttu, mutta hermot polttanut tapahtuma viime viikolta. En pitkään aikaan ollut käynyt hieronnassa jota selkäni vaatii tasasin välein ettei mene todella jumiin ja olin alkuviikon kärsinyt huonosta olosta kun selkä ja niskat aivan jumissa. Soitin terkkariin aikaa ja selitin oireet. Kerroin että on todella huono olo ja olen ottanut buranaa siihen kahtena iltana johon hoitaja kysyy :"kuinka paljon sä sitä buranaa oikein olet ottanut että sulla on niin huono olo?".
Hetken aikaa piti ihan ihmetellä että mitä vittua se hoitsu oikein sekoilee ja melkein tavasin sille että olen ottanut buranat siksi koska mulla on huono olo , eikä toisinpäin.
Sain ajan lääkärille parin tunnin päähän. Lääkäri myöhässä 45min , pyytää ottamaan paidan pois ja tutkii vähän niskoja , selkää , testaa hermoja ja kokeilee kaulan rauhasia.
Määräs otettavaks tulehdusarvot , verenpaineet ja piikkejä niskaan.

Menin takas alakertaan jonne n.70v hapan lääkäri käski. Totesin hoitajille etten ole kovin innostunut piikeistä niskaan. Hoitaja totesi ettei niitä tarvi ottaa jos ei halua ja hän soittaa lääkärille. Hetken päästä vanha mamma tulee alas ja alkaa tivaamaan vihaisena miksen mä niitä piikkejä halua. Vastasin etten yksinkertaisesti halua niskaani pistettävän mitään kipupiikkejä johon lääkäri raivoaa entistä kovempaa "että sinähän syöt lääkkeitä muutenkin jatkuvasti". :wtf: . Siinä jo sit itsellä meinasi hermo aivan totaalisesti mennä ja kerroin ottaneeni kahtena iltana buranan enkä todellakaan syö ylimääräisiä lääkkeitä ikinä. Lääkärin vastaus :" Meillä lukee koneeella että sinä syöt lääkkeitä koko ajan".
Siinä vaiheessa sit hermot olikin jo aivan helvetin riekaleina ja siinä vielä meni tovi odotellessa, että saan sitä sairaslomaa jonka aika mm. hoitaja antoi huutamalla palautetta kyseiselle lääkärille.
Aikaa meni kaiken kaikkiaan 2h siihen lääkärissä käyntiin ja nyt sit olen heidän papereissaan ilmeisesti narkkari....

Näitä tarinoita oli kyllä lisääkin mut eiköhän tää riitä tällä kertaa :D

Joskus oli iho niin pahassa kunnossa (viimevuonna), ei päätä pystynyt kääntämään, koko iho jokapuolelta AIVAN RUVELLA JA MÄRKÄRAKKULALLA, lääkäri kattoo (arviolta 55v vanha nainen), ihan tiedottomana, näpyttelee vähäsen aikaa tietokonetta ja sanoo "pitäisköhän sut pistää tonne sairaalaan osastolle", asutaan tää pikkukyläs, sitte se viä vähäsen aikaa naputtelee koneella ja sanoo et "lähete tulee postis parin päivän sisällä". Ei ollu oikeesti kaukana etten haistattanu vittua ja menny toiseen huoneeseen. Sitte mentiin kotio ja seuraavana aamuna iho vielä pahempi, mennään lääkäriin, samantien 800mg burana ja suoraan sinne sairaalaan, sielä sitte viikko osastolla, valohoitoo, erittäin vahvoja kortisonivoiteita, erittäin vahvat antibiootit jne. kyllä tuli kuntoon mutta vieläkin vituttaa tuo lääkäri.

Lapsella oli kaksivuotiaana rotavirus. Oli tosi heikossa kunnossa jo ensimmäisellä terveyskeskuskäynillä. Lääkäri käski kotiin odottelemaan parantumista. Seuraavana päivänä terveyskeskuksessa oli eri lääkäri. Lapsi oli sairaalassa 4 päivää tiputuksessa. Hengenlähtö oli lähellä. Olisi silloin pitänyt haastaa se ensimmäinen lääkäri oikeuteen.

Itelle sattu kerran ihan mielenkiintoinen reissu mehiläiseen. Oli ollu olkapää jo yli viikon helvetin kipeä, ja sitten se meni töissä semmoseen kuntoon, ettei persettä edes saanu ilman kipuja pyyhittyä. Menin lääkäriin ja kerroin vaivasta, niin ensimmäisenä kokeillaan, että miten kädet toimii eli ne perus systeemit mitä aina tehdään. Sitten piti laittaa kädet seläntaakse yhteen, niin sanoin että miula on olkapäät "terveenäkin" ollessa tosi jäykät eikä ne sinne silloinkaan kunnolla mene. Noh lääkäri meni sitten miun selän taakse, otti ranteista kiinni, ja veti kädet selän taakse solmuun. Kuului helvetin moinen rusahtadus, heti alkoi kaamea pistävä kipu, ja kylmähiki alkoi valua niin, että paita oli märkä. Lääkäri sitten vain tokaisi, että joo ei näissä olkapäissä mitään vikaa ole. Katsoin sitä vähän silleen, että mitä vittua, sen minkä hien valumiselta silmään kykenin. Sen jälkeen istuinkin 20 minuuttia käet sylissä, ja kuuntelin lääkärin selityksiä miten salillakäynti on järjetöntä, ja olkapäiden hoitoon suositteli poreallasta, ja saunomista.

Sairaalassa maatessani sattui samaan huoneeseen mies, jolle oli TK-laakari nayttanyt osaamisensa. Laakarille siis oli mennyt kun paskonut muutaman viikon verta ja paino tippunut yli 10kg. Sormi perseeseen ja diagnoosiksi perapukamia, resepti johonkin voiteeseen ja takaisin muutaman viikon paasta, jos ei helpota. Oli kavellyt suoraan yksityiselle laakariasemalle, jossa todettiin mielettoman korkeat tulehdusarvot ja jotain muitakin todella pain helvettia olevia arvoja. Ambulanssilla laakariasemalta sairaalaan, jossa antibiootit suoneen ja kortisonikuuri paalle. Diagnoosina erittain pahaksi kerennyt Crohnin tauti.

Saako tänne kirjoittaa myös eläinlääkäreiden paskasta toiminnasta?

Jos saa, niin itselläni on muutama kokemus samasta veijarista, joka pitää yksityistä eläinlääkäriä keskikokoisessa Lappilaisessa kunnassa.

Koirallani siis oli virtsatietulehduksen oireita tossa kesällä. No, kusinäyte purkkiin ja äijän tykö. "Kyllä täällä jotain näkyy.." ja löi 60e:llä antibioottia mukaan. 2 viikon päästä takas ja niitä saatanan kiteitä oli enemmän ku viimeks. No, lisää antibiootti ja parin viikon päästä takas. 2.5kk aikana laskutti lähemmäs 300e kaikista ihme ruuista ja kokeiluista. Siitäkin peri muutaman kympin kun viimisen kerran kävi näyttämässä virtsanäytettä.
Tossa vasta kävin viemässä vielä kontrollinäytettä niin sieltä kuuluu että "EKSÄÄ NYT TAJUA ETTÄ MULLA ON TÄÄLLÄ LEIKKAUKSET KESKEN, EN MINÄ NIITÄ KUSINÄYTTEITÄ JOUDA TUTKIMAAN!" Nappasin kusipurkin kouraan ja sanoin että "ei tarvi tutkiakaan." Viiminen kerta kun oon yhteyksissä tohon äijään...

Samasta lääkäristä myös tuttavalla kokemuksia: Oli vienyt koiransa tutkimuksiin kun oli epäillyt nielutulehdusta. Kurkku oli siis pitänyt tutkia ja koira olikin ärähtänyt lääkärille. Pieni koira kun oli niin olisi pitänyt nostaa vain pöydälle ja rauhoittaa tutkimuksia varten. No, tämä äijä tokaisi vain kylmänviileästi että "Kyllä siellä varmaan jotain on..." ja 100e lasku päälle.

Mulla tossa joku aika sitten räsähti oikean käden sormia, voimakas nykäysliike sivusuuntaan ja ne meni siinä. Menin aika nopeasti lekuriin koska yhdessä sormessa oli sormus, ja sormen turvotessa sormus alkoi kuristaa verenkiertoa kiinni. Sormus saatiin katkaistua, ja sormista otettiin röntgenit. Niiden perusteella sormet murtuneet ja ne lastoitettiin. Mä ihmettelin että miten helvetissä nämä sormet eivät pikkuhiljaa ala luutua, tuntuivat murtuvan joka liikkeestä vaan vähän uudestaan ja tosi oudolta tuntui koko homma. Kävin sitten työterveyslekurilla seuraavaksi tsekkaamaan sormitilanteen, ja he ottivat ihan samat röntgenit kuin ensimmäinen lekuri. Sormet olivat luutuneet, joo, mutta ne olivat luutuneet kiertyneinä! Mulla on nyt oikein nätisti rotaatiovirheet oikean käden sormissa.

Mä en tiedä olisiko sen ekan lekurin pitänyt ymmärtää että nämä eivät ole murtuneet "suoraan", jolloin lastoitus olisi auttanut - kai se röntgenistä näkyy että sormet murtuivat koska ne kiertyivät. Jos olisi pitänyt tajuta niin pitäisi kyllä tehdä valitus, ihan pellen hommaa pilata toisen sormet jos olisi voinut olla pilaamattakin.

Mulla lukee papereissa jotain outoa varmaan, kun tuo tuseeraus kuuluu perustoimenpiteisiin. Olen selkäni nikauttanut - sormea perseeseen. Vatsa sekaisin - sormea perseeseen. Jo diagnosoitu umpisuolen tulehdus - varmuuden vuoksi sormea perseeseen.

Sen siitä saa, kun tri Kimmel voitti tarjouskilpailun lääkärioppaiden uudelleen kirjoittamisesta. Ai sulla on jalka poikki? Lasketko nyt kuitenkin ensimmäisenä housujasi...Itseasiassa mullekkin on kerran lykätty sormi zokospaideriin, kun selkääni valitin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom