Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
M3-asiasta: Se fiilis ja hyvän auton alusta ja ohjaus on sellainen, että siitä voi nauttia vaikkei ajakaan 250km/h tai VMAXitettuna yli tuon.

Niinpä, itselläni jäi BMW myymättä kun koittelin paria muuta autoa tilalle. Ja puhutaan kuitenkin koko kansan perhevankkurista, eli 530d:stä jonka arvo on vaivaiset 20ke, ehkä hieman yli. Sillä rahalla ei saa mitään toista autoa, tarkoitan siis AUTOA, tuossa on autoa kyllä koko rahan edestä, ja aiempiin kokemuksiini viitaten myös tulevien rahojen edestä :D

Kävinpä taas ajelulla pienemmällä mutkatiellä ja voi pojat sitä nautinnon määrää.... BMW - Ajamisen iloa, todellakin! :haart:

Niinpä, itselläni jäi BMW myymättä kun koittelin paria muuta autoa tilalle. Ja puhutaan kuitenkin koko kansan perhevankkurista, eli 530d:stä jonka arvo on vaivaiset 20ke, ehkä hieman yli. Sillä rahalla ei saa mitään toista autoa, tarkoitan siis AUTOA, tuossa on autoa kyllä koko rahan edestä, ja aiempiin kokemuksiini viitaten myös tulevien rahojen edestä :D

Kävinpä taas ajelulla pienemmällä mutkatiellä ja voi pojat sitä nautinnon määrää.... BMW - Ajamisen iloa, todellakin! :haart:
Naapuri vaihtoi tuossa juuri työsuhdeautoa. Sanoi, että oli jo 98% varma että Audi A4 farkku tuloo, kun oli edullisempikin tarvittavilla varusteilla. Kävipä sitten vielä piruillakseen koeajamassa uuden BMW 320:n. Ylläripylläri katoksessa on nyt BMW, koska suora quote: "Se on vaan yksinkertaisesti niin paljon parempi ajaa."

Riippuu myös missä huoltaa. Merkkihuollossa vaihdatin öljyt. Maksoi 320 euroa. Seuraava öljynvaihto olikin muistaakseni jotain 80-100e.
No merkkihuoltoon ei kyllä kannata viedä öljyn vaihtoon. Ottaavat ihan sika hinnan pelkästä öljystä jo.

Entäpä esim. auton jälleenmyyntiarvo jos se on huollettu pärnäsellä eikä merkkihuollossa.
No tuota. Jos 6.5 litraa esim. Shell Helix Ultraa maksaa laakkosella ~160€ ja sama öljy 4 litraa Shellilla ~28€ niin siinä on pikkunen ero litra hinnassa (~17e/l). Tommoseen meikäläisen reuhkaan se nyt on ihan sama missä ne on vaihdettu vai vaihtaako itse - ei vaikuta jälleenmyyntiarvoon. Voihan se olla, että jotain kiinnostaako onko maksettu "pientä" ylihintaa öljyistäkin. ;) Mulla ei ainakaan (olen sen verran persaukinen) ole varaa merkkihuollossa käyttää - mieluummin korjaan itse ja saan 90% parempaa jälkeä aikaan. Nimim. kerran käytin Laakkosella ja toiste en mene.

Viimeksi muokattu:
No tuota. Jos 6.5 litraa esim. Shell Helix Ultraa maksaa laakkosella ~160€ ja sama öljy 4 litraa Shellilla ~28€ niin siinä on pikkunen ero litra hinnassa (~17e/l). Tommoseen meikäläisen reuhkaan se nyt on ihan sama missä ne on vaihdettu vai vaihtaako itse - ei vaikuta jälleenmyyntiarvoon. Voihan se olla, että jotain kiinnostaako onko maksettu "pientä" ylihintaa öljyistäkin. ;) Mulla ei ainakaan (olen sen verran persaukinen) ole varaa merkkihuollossa käyttää - mieluummin korjaan itse ja saan 90% parempaa jälkeä aikaan. Nimim. kerran käytin Laakkosella ja toiste en mene.

Olikohan 28e/L BMW-öljy kun pistivät merkkihuollossa (9L), sama BMW-öljy ebaystä 8e/L. Castrol samaan hintaan Fixukselta.
BMW E60/E61 on muuten maailman helpoin homma vaihtaa öljyt itsekin. Suodatinkin on kätevästi muovirasiassa konehuoneessa ylhäällä ja irroitus/vaihto onnistuu puhtain sormin.

Onkos porukalla kokemuksia noista 3-sarjan dieseleistä automaagilootalla, vuosimallit jostain 08 ylöspäin ja 2-litran padalla? Lähinnä tuo automaatti kiinnostaa, onko vikoja tms ja miten on farkkumallissa tilaa kontissa, koska itsellä on 2 litran 118d kakkosautona ja koneesta ei ole tähän mennessä pahaa sanaa, mutta tuli käytyä työhaastattelussa paremman ansion toivossa ja tuntui menevän senkin verran hyvin, että rupesin sijottelemaan jo kuukausittaisia ylijäämiä etukäteen siihen, että vaihtaisin Audi A4 avantin 3 sarjan bimmeriin. Vaihteita en enää jaksa hämmentää ja multitronic audia ei meille tule.

Äläkää ostako ainakaan e39 bemaria. Saksanpojat oli laittanu hienoon baijerilaiseen voimakoneeseen ranskalaisen laturin. Paskaksi meni. Ikinä ei pitäs sotkea sähköä ja ranskaa toisiinsa.

Omalla e39 530 da touringilla oulu-kilpisjärvi 6,7 litraa, keskinopeus torniosta ylöspäin ~120. 6,5 litraan oon päässy joskus noin satasen keskinopeudella pitkällä matkalla.
Palataan tähän vielä sen verran, että nainen ajo jyväskylä-oulu välin 6,2 litraa/100km. Tosta ohitukset pois ja koko pätkä tasan rajotusten mukaan niin todennäköisesti olis menny tasan kutoseen tai karvan alle.
edit. Ja toki ilmastointi pois päältä, ulkoilman lämpötila optimiksi (nyt +30) jne., niin on hipitki tyytyväisiä lukemiin.

Ite pääsin pari sataa pidemmän siivun 6,6 litralla/100km keskinopeudella 99 km/h (gepsin mukaan). Olen positiivisesti yllättynyt taloudellisesta ajostani.

Olikohan 28e/L BMW-öljy kun pistivät merkkihuollossa (9L), sama BMW-öljy ebaystä 8e/L. Castrol samaan hintaan Fixukselta.
BMW E60/E61 on muuten maailman helpoin homma vaihtaa öljyt itsekin. Suodatinkin on kätevästi muovirasiassa konehuoneessa ylhäällä ja irroitus/vaihto onnistuu puhtain sormin.
Sama homma e39:ssä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Sama homma e39:ssä.
Jep. Ja pohjapanssariin oli tehty kätevä luukku öljypohjan propun kohdalla niin eipä ole tosiaan hankala homma vaihtaa ite öljyjä.

Äläkää ostako ainakaan e39 bemaria. Saksanpojat oli laittanu hienoon baijerilaiseen voimakoneeseen ranskalaisen laturin. Paskaksi meni. Ikinä ei pitäs sotkea sähköä ja ranskaa toisiinsa.

Kuumotetaan viellä hiukan lisää. e39 530da vaiheisto on GM:n tekele suaraan ranskasta :)

Onkos porukalla kokemuksia noista 3-sarjan dieseleistä automaagilootalla, vuosimallit jostain 08 ylöspäin ja 2-litran padalla? Lähinnä tuo automaatti kiinnostaa, onko vikoja tms ja miten on farkkumallissa tilaa kontissa, koska itsellä on 2 litran 118d kakkosautona ja koneesta ei ole tähän mennessä pahaa sanaa, mutta tuli käytyä työhaastattelussa paremman ansion toivossa ja tuntui menevän senkin verran hyvin, että rupesin sijottelemaan jo kuukausittaisia ylijäämiä etukäteen siihen, että vaihtaisin Audi A4 avantin 3 sarjan bimmeriin. Vaihteita en enää jaksa hämmentää ja multitronic audia ei meille tule.

Tähän kaipailisin itsekin kommentteja, aika samanlaiset kysymykset pyörii päässä.

Vaihdatin laturin eräässä paikallisessa merkkikorjaamossa ja olin muka tyytyväinen palveluun, kun tekivät työn pikahuollon puolella. Auto huoltoon illalla ja seuraavana aamupäivänä pois.

Eilen katsastuksen yhteydessä kun auto oli ilmassa silmiin pisti päin persettä kiinnitetty pohjapanssari, mikä oli pitänyt käyttää irti huollossa. Ruuveista oli viititty laittaa kiinni 2, pohjapanssari ja pohjapanssarin sivuilla olevat muovit oli laitettu väärin päin siten että pohjapanssari irvisti miten sattuu. Lisäksi joku 2 piikkinen ruuvinpidin tjms. ison ruuvimeisselin kokonen työkalu oli jätetty pohjapanssarin ja öljypohjan väliin. Ei ollu kaukana, että koko paska olis lentäny tielle. Ei vittu mitä uskomatonta tunarointia.

Pienihän toi 300-sarja on. En tiedä millaisia koiria bustedilla on, mutta tuskin ne tonne paksiin hyvin mahtuu. En kyllä tiedä yhtään paljon koirat tilaa tarttee..

Hyvää tossa on teho-/kulutussuhde. Yllättävän pienellä menee toi 163hp diesel. Ja pirun hyviä noi on ajaa, kuten Bemut yleensä.

Koirat o 15kg painosia vehnäterrierejä. Pitäs kyl kaike järe mukaa mahtua.. tilaa tarttee sen verran että ei tartte pää kiinni seinässä istua :D

Tuli tuossa 2007 vuosimallin bemari hankkittua ja siinä on navigattorin/ajotietokoneen kieli vaihtoehtoina Ranska, Saksa ja Italia. Pystyykös noita kielia lisäämään DVD:ltä tai jostain? Saako suomea vai pitääkö tyytyä englantiin? Paljonkohan tulee hintaa tollaselle? Tai ainahan sitä vois lähtee työväenopistoon kieliä opiskelemaan:jahas:

Tuli tuossa 2007 vuosimallin bemari hankkittua ja siinä on navigattorin/ajotietokoneen kieli vaihtoehtoina Ranska, Saksa ja Italia. Pystyykös noita kielia lisäämään DVD:ltä tai jostain? Saako suomea vai pitääkö tyytyä englantiin? Paljonkohan tulee hintaa tollaselle? Tai ainahan sitä vois lähtee työväenopistoon kieliä opiskelemaan:jahas:

Itse ostin marmorilta uuden 2011 päivityksen (DVD) ja tais maksaa joku 150€. Mulla ois tuo edellinen 2008 Scandinavia dvd joutavana. Saahan nuo netistäkin ladattua ja poltettua, mutta ei jaksa säätää.

Itse ostin marmorilta uuden 2011 päivityksen (DVD) ja tais maksaa joku 150€. Mulla ois tuo edellinen 2008 Scandinavia dvd joutavana. Saahan nuo netistäkin ladattua ja poltettua, mutta ei jaksa säätää.

Onkos tuossa muuta kuin levy sisään ja homma hoituu itekseen? Hölmö ei tiedä mitä marmori tarkottaa?:D Google tarjoaa vaan tätä perinteistä kiveä.

Suositut

Back
Ylös Bottom