Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kiitos vinkistä, tarkoitus olisi hankkia vähän tuoreempi menopeli, jotain 07vm, mutta kait se samalla tavalla syö akkuja.

Webastoa varten AGM-akku kehiin.
Kannattaa muistaa sitten että Bemariin ei voi (erilaista) akkua vaihtaa ilman että uusi akku koodataan softaan. Pelkkä koodaus on Laakkosella 150 euroa. Akkua ei voi myöskään vaihtaa niin että ottaa entisen irti ja pistää uuden tilalle vaan jostain on annettava virtaa autolle vaihdon ajaksi.
 
Webastoa varten AGM-akku kehiin.
Kannattaa muistaa sitten että Bemariin ei voi (erilaista) akkua vaihtaa ilman että uusi akku koodataan softaan. Pelkkä koodaus on Laakkosella 150 euroa. Akkua ei voi myöskään vaihtaa niin että ottaa entisen irti ja pistää uuden tilalle vaan jostain on annettava virtaa autolle vaihdon ajaksi.

Tulevassa käytössä autolle tulee maantieajoa noin 80km / päivä, joten uskon että akun latautumisen kanssa ei tule ongelmia. Webasto lähinnä siksi, että työpaikalla ei mahdollistuutta pistokkeeseen ja matka kotiin julkisilla on mahdonton ajatus.
 
Ja on lisäksi vaara, että saattaa hajottaa katin, jos katalysaattorilla varustettua bilikkaa yritetään käynnistää hinaamalla/työntämällä.
 
29.5 pakkasta ja lähti ilman lämmityksiä kuin "palmun alta". Vittu että voi auto lähteä herkästi käyntiin, ei voi käsittää miten hyvin lähtee käyntiin toi 530 da. Uudet hehkut siis vasta pistettiiin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
29.5 pakkasta ja lähti ilman lämmityksiä kuin "palmun alta". Vittu että voi auto lähteä herkästi käyntiin, ei voi käsittää miten hyvin lähtee käyntiin toi 530 da. Uudet hehkut siis vasta pistettiiin.

Lähinnä ois pitäny ihmetellä jos ei ois lähteny :D,mulla taas yksinkertasesti akku loppu!
 
Täälläkin oma -97 E36 seisoo tossa talon eessä, eikä lähde käyntiin. Vähän jaksaa pyörittää akku vielä, mutta ei käyntiin asti :/ Kait näin vanhan voi vielä ihan käynnistyskaapeleilla vetässä liikkeelle?
 
Akku vetää viimeisiä... Ei muuta kuin käynnistyskaapeleilla käyntiin. Työntämistä ei suositella katalysaattorin takia.

Tässä -03`n ohjekirjassa sanotaan"katalysaattoriauton saa käynnistää hinaamalla vain,kun moottori on kylmä-Suositeltavaa on käyttää mieluummin käynnistysapukaapeleita.

Jostain luin että niitä kaapeleita ois pidettävä 5-10 min akuissa kiinni käynnistymisen jälkeen ettei tule "ylijännitepiikkiä"
 
Bemari on kyllä niin sähkövikaherkkä auto etten uskaltaisi kaapeleilla käynnistää vaikka tapettas. Enkä antais virtaa. Ainakin IBS (Intelligent Battery Management System tjsp) hajoilee ihan itsekseenkin, saati sitten kun annetaan/laitetaan virtaa epäsäännöllisillä spekseillä.

Siinä onkin sitten kiva kun laittaa/antaa virtaa ja hajoaa joku ABS tai turvatyyny-systeemi, auto menee lunastuskuntoon sikälti.

Automaattejahan ei sitten edes voi hinata käyntiin.
 
Nyt täytyy varmistaa toi lataaminen!Ohjekirjassa neuvotaan käynnistysapu,kohdassa akku sanotaan että auton elektroniikka vaurioituu ylijännitteestä.Elikkäs uskaltaako ottaa apuvirtaa toisesta autosta tai akkulaturista.Sais auton korjaamolle niin vaihtakoon akun siellä.

Bemari on kyllä niin sähkövikaherkkä auto etten uskaltaisi kaapeleilla käynnistää vaikka tapettas. Enkä antais virtaa. Ainakin IBS (Intelligent Battery Management System tjsp) hajoilee ihan itsekseenkin, saati sitten kun annetaan/laitetaan virtaa epäsäännöllisillä spekseillä.

Siinä onkin sitten kiva kun laittaa/antaa virtaa ja hajoaa joku ABS tai turvatyyny-systeemi, auto menee lunastuskuntoon sikälti.

Automaattejahan ei sitten edes voi hinata käyntiin.

Joo,ei kyllä uskalla apuvirtaa toisesta autosta ottaa vaikka ohjekirjassa se neuvotaankin.Hommaan huomenna laturin ja kokeilen sillä,luulis ettei mikään hajoa.Toivotaan vaan että akussa sen verta ollut virtaa ettei tietokoneet virran puutteen takia seonneet.
 
Mun -96 BMW E36 ei ollut moksiskaa kun apukaapeleilla käynnistin (oli päässyt tyhjäksi, kun olin unohtanut lisälaittee päälle). Ja kyseessä oli -97 vastaavanlainen.
 
Kyllä apuvirtaa uskaltaa ottaa, riski on sen auttajan puolella. Sitäkään vaaraa ei ole jos virran antaja ei ole käynnissä kun piuhat irrottaa.

Yhdelle E46 330d:lle olen virtaa antanut eikä se ainakaan miksikään mennyt.
 
^Totta haastat, :offtopic: vuosia sitten aamutuimaan(kuuden pintaa) töihin lähdössä naapuri tuli pyytämään apuvirtaa.No kiireessä kaapelit kiinni ja naapurin auto käyntiin.No omassa pelissä pientä öljyhukkaa,joten jo töihinlähdön viivästyessä laitoin konepellin vain tuulihakaan,tarkoituksena ajaa jokunen kymmenen metriä parempaan paikkaan ja tsekata öljyt.Kello kuiteskin senverran paljo että tulin katumapäälle.Siispä matkaan,eihän keskusta-alueella mitään.Annappa olla kun kiihdyttelin moottoritielle,PAM.Konepelti tuulilasissa,samassa hetkessä muistin koko tapahtumaketjun ja mitä olisi pitänyt tehdä.Tuhot:tuulilasi rikki näkökentän kohdalta,konepellin saranat ja konepellissä vitunmoinen vekki!
 
Kannattaa muistaa sitten että Bemariin ei voi (erilaista) akkua vaihtaa ilman että uusi akku koodataan softaan. Pelkkä koodaus on Laakkosella 150 euroa.

Ei se nyt ihan niinkään mene... Akun voi vaihtaa ja auto toimii, mutta akun koko kapasiteetti jää käyttämättä, ja ikä mahdollisesti lyhenee..
 
Back
Ylös Bottom