Otettiin imusarjanläpät irti ja vaihdettiin samalla hehkut. 5 hehkua oli paskana ja yks toimi hieman. Ihmekään kun ei oikein käynnistynyt.
Pistin tonne lippalakkifoorumille threadinkin aiheesta, tässä sama tännekin:
Vein auton tuonne koneistamolle hehkujen vaihtoon (5 oli rikki) ja otettiin samalla läpät irti. Tässä vähän kuvareportaasia aiheesta. Olen täysin maallikko sitten näiden kanssa, voi tulla asiavirheitäkin. Nämä läpät ovat sitten autosta joka on valmistettu 18.4.2004, eli vahvistettu akselirakenne ja varustelistalta löytyy DPF.
Imusarjan irrotus oli työläs (se on kuvassa oleva suuri musta muovinen hökötys):
Ruuveja oli piilossa siellä sun täällä ja koneen päältä piti poistaa vaikka sun mitä muovisia kappaleita ensin.
Lopulta imusarja oli irti ja näin läpät. Eivät olleet lainkaan huonossa kunnossa, vähän karstaiset vain:
Jostain hikoilee hieman öljyäkin näköjäs:
Läppä oli muovisessa putkessa imusarjassa ja läppä kiinni akselissaan kahdella mikroskooppisen pienellä ruuvilla, ei ihme jos ruuvit pettävät. Akselit vaikuttivat pirun vahvoilta. Otettiin ruuvit dremelillä irti kun ei ollut pientä meisseliä. Kuvassa 1 läppä ja pari akselia:
Akselinreikään pistettiin liimamassat ja M6 pultti jolle tehtiin ensin kierteet. M6 ristipääkannalla olisi ollut parempi muttei niitä löytynyt:
Tässä "läppä"teline mistä ei akseli katkea eikä läppä irtoa. Ruuvin päähän emme pistäneet mutteria, kuten jotkut tulppaajat ovat tehneet. Soitin hätäpäissäni Rahullekin ja ja kysyin asiasta. Kiitos vain vinkistä:
Läpät akseleineen oikeassa osoitteessa:
Alkaa olla valmista:
Tommonen siitä sitten tuli:
Ei putsailtu sen kummemmin tuota eikä vaihdettu tiivisteitäkään.
En huomannut että läppien poistolla olisi ollut vaikutusta ajoon. Operaatio kesti noin kolme tuntia.