Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eiks toi 320is ollut vanhalla lohkolla ja ämmäläisen tuplanokka kannella, siitä se teho tulee. Periaatteessa M3 motilla joten ei tuota kannata uudempiin kansanautoihin verrata.

Olihan toi s-sarjan koneella, mutta kuitenkin esim samanikäisessä m5:ssä oli "vain" 286hv, ja nykyään sama teholukema löytyy jo jokatoisesta peruspertin "sportti"mallisesta autosta. Joten ei tuollaisen vastaavan neloskoneen valmistuksen nykyään luulisi olevan niin vaikeaa. Mutta suurin syy lienee, ettei BMW:n kannata erityisesti panostaa sille melko "turhaan" moottoriin.
 
Olihan toi s-sarjan koneella, mutta kuitenkin esim samanikäisessä m5:ssä oli "vain" 286hv, ja nykyään sama teholukema löytyy jo jokatoisesta peruspertin "sportti"mallisesta autosta. Joten ei tuollaisen vastaavan neloskoneen valmistuksen nykyään luulisi olevan niin vaikeaa. Mutta suurin syy lienee, ettei BMW:n kannata erityisesti panostaa sille melko "turhaan" moottoriin.
BMW on tosiaan aika kovalla kädellä karsinut panostustaan merkityskeltään vähäisempiin moottoreita. M-mallit saavat tästä eteenpäin tehokkaamman version ahdetusta peruskoneesta. Aikaisemmin x23, x25 ja x28 poikkesivat iskutilavuudeltaan 3-litraisesta koneesta. Nykyisin on vain kolmilitrainen ja loput koneet ovat mopotettuja versioita siitä. Dieseleissä on kaksi lohkoa: 2-lirainen neloskone ja 3-litrainen kutonen. Bemarin halu erilaisten mekaniikoiden vähentämiseen on väkevä. Tällä strategialla aikana ei tule S14:n kaltaisia koneita.
 
Eiks toi 320is ollut vanhalla lohkolla ja ämmäläisen tuplanokka kannella, siitä se teho tulee. Periaatteessa M3 motilla joten ei tuota kannata uudempiin kansanautoihin verrata.
Onko Renault Clio RS parempi verrokki? Tai sitten perusmalli 320 i? Korkeilla kierroksilla Si ja i ovat yhtä tehokkaita mutta alakierroksilla perusmalli on paljon vahvempi. Peruskone myös kuluttaa paljon vähemmän ja on teknisestikin kehittyneempi. Sporttikoneen ainoa etu on 10 kiloa pienempi massa. Se ei taida auttaa kovin paljon tuollaisessa pulskassa perheautossa.

Si on varmaankin sopiva pohja tietyn kilpa-autoluokan sääntöjen mukaiseen kilpuriin. Jos nyt ei ole sellaista rakentamassa, niin mitä muuta hyvää tuossa koneessa on?
 
Tän päivän Start! ohjelmassa esiteltiin BMW X6 M
Olikohan 550 heppaa ja 680 Nm. Aika retee peli.

car_photo_305736_7.jpg


Linkki videoon:
http://www.nelonen.fi/ohjelmat/start/etusivu?vt=video&vid=56316
 
Start!:ssa pohdiskeltiinkin että miettiiköhän tällaisen BMW X6 M:n (227t€) ostaja yli yhteentoista litraan kohoavaa maantiekulutusta. Uskoisin että ei.
 
Olipa taas startissa turhaa jauhantaa. Millä logiikalla joku koppiperäinen egomaasturi on järkevämpi kuin tuollainen coupe-hahmotelma?
 
Olipa taas startissa turhaa jauhantaa. Millä logiikalla joku koppiperäinen egomaasturi on järkevämpi kuin tuollainen coupe-hahmotelma?
Molemmathan nuista ovat turhakkeita, mutta X5:ssä on sentään tilaa jonkin verran. Bemarilla alkaa olemaan ihan riittävästi näitä huonoilla sisätiloilla varustettuja ulkomitoiltaan isoja autoja.
 
Start!:ssa pohdiskeltiinkin että miettiiköhän tällaisen BMW X6 M:n (227t€) ostaja yli yhteentoista litraan kohoavaa maantiekulutusta. Uskoisin että ei.

Toisaalta. Jos sen auton ostaa Saksasta, se maksaa noin 100ke. Jos odottelee pari vuotta niin se maksaa noin 60ke. Siihen aika monella saksalaisella on kyllä varaa. Tuollaisen auton ostaja miettii jo kulutustakin. Suomessahan se autoverotus on, suomalaisella ei ole varaa ostaa mitään, verottaja pitää siitä huolen.
 
X6 M:n tärkein tehtävä on hankkia huomiota merkille ja vaalia mielikuvaa BMW:n sporttisuudesta.
 
Melkoisen epic fail sattunut penarin ingengöörille.

attachment.php
 

Liitteet

  • sbemi.webp
    sbemi.webp
    105,2 KB · Katsottu: 1 989

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Katoin samaa tosta vertailusta. Luulisi menevän laatikoita, suht usein kuitenkin tulee vauhdissa availtua ovea jos on jäänyt raolleen. Ei luulisi saksalaisen insinöörin noin aloittelijamaista virhettä tekevän.
 
Katoin samaa tosta vertailusta. Luulisi menevän laatikoita, suht usein kuitenkin tulee vauhdissa availtua ovea jos on jäänyt raolleen. Ei luulisi saksalaisen insinöörin noin aloittelijamaista virhettä tekevän.

Toisaalta, jos ovi on jäänyt raolleen niin tuskin vaihde menee päälle?
 
Kyllä mun E61ssä ainakin voi lähteä ajelemaan vaikka ovi sepposen selällään. Ovea voi myös availla ja paiskoa vauhdissa. Mutta mulla onkin se vanhempi "manuaalinen" automaattin kepukka.
 
Tän päivän Start! ohjelmassa esiteltiin BMW X6 M
Olikohan 550 heppaa ja 680 Nm. Aika retee peli.

car_photo_305736_7.jpg


Linkki videoon:
http://www.nelonen.fi/ohjelmat/start/etusivu?vt=video&vid=56316

Luulisi että 220k€lla saa todellista superia, mutta ei: Startin mukaan X6 M ohituskiihtyvyys 80-120 on huimat 4,2 sekuntia --> siis häh! Toihan on ihan paskasti, mun perus hieman sporttinen farmari-Saab kiihtyy saman matkan 4,1 enkä ole tuota pitänyt mitenkään huippuarvona. Toki on tiedossa, että merkki, jolla minäkin ajan on tunnetusti ohituskiihtyvyydeltään hyvä, mutta silti... X6 M on superauto kaikin puolin ja tuo ohituskiihtyvyys-lukema ei kyllä vakuuta.
 
Taitaa olla massalla tekemistä tohon arvoon kun oma diisselikin menee karvan alle vitoseen ja esim. 535D menee tohon nelosen pintaan. Sun Baas taitaa olla lastutettu koska todella harvassa on vakioautot jotka alittavat nelosen ja en nyt tarkoita mitään M5 tms. vaan näitä perusinsinöörien hopeisia farmariautoja...
 
Toisaalta, jos ovi on jäänyt raolleen niin tuskin vaihde menee päälle?

Mulla oli toi laatikko bemarissa. Kerran kun parkkeerasin autoa avasin jostain syystä oven(olin pysähdyksissä) ja en vetänyt ovea kunnolla kiinni, kun yritin lähteä eteenpäin auto hypähti eteenpäin jonka jälkeen vaihde meni D:ltä P:lle. Laitoin uudestaan D:lle ja sama homma, kunnes tajusin, että ovi oli huonosti kiinni.
 
Taitaa olla massalla tekemistä tohon arvoon kun oma diisselikin menee karvan alle vitoseen ja esim. 535D menee tohon nelosen pintaan. Sun Baas taitaa olla lastutettu koska todella harvassa on vakioautot jotka alittavat nelosen ja en nyt tarkoita mitään M5 tms. vaan näitä perusinsinöörien hopeisia farmariautoja...

2-litrainen bensaturbo 215hv.
 
Eikös melkein mikä tahansa suht uus bensa aero puhaltele ton 80-120 varsin nopeasti. Mikä malli se on ku on 215hv muuten?

Sitten tosta X6:sta. Yleensä en kritisoisi autoa sen perusteella että se on epäkäytännöllinen ja turha mutta mietitäänpäs nyt: Autohan ensinnäkin maksaa ihan vitusti mutta rahallahan tunnetusti saa kaikkea kivaa.

X6 M :david:
-Onko se nopea? Kyllä, mutta "normaalit" M-sarjan henkilöautot nopeampia. Hitaampi ja samalla kuluttavampi kuin M-sarjan henkilöautomallit.

-Loistavat maantieajo-ominaisuudet? Kovasti ainakin kehuttu, mutta miksi nämäkään olisivat parempia kun muissa M-sarjalaisissa. Lähes varmasti ajo ominaisuuksiltaan paskempi kuin M5 tai M5 touring.

-Cittari, joten näppärä yleisvehje? Tuskimpa, takana taitaa olla ahdasta silmiä hivelevän muotoilun takia. Jostain syystä takapenkkejä on vain kaksi. Takakontti vähintäänkin matala. Veikkaanpa että X6 on lähes kaikilta käytännön ominaisuuksiltaan paskempi kun X5, tai M5 touring.

-Maasto ominaisuudet? Niin siis mitkä? Pääseehän X6:lla vaikkapa stadissa lumiseenkin parkkiruutuun helposti. Toisaalta X5:llä pääsis vähintään yhtä hyvin tai paremminkin koska näkyvyys muuallekin kuin eteenpäin on parempi.

Miksi ihmeessä siis kukaan ostaisi X-kutosta, varsinkaan M-versiota?
Joku liian rikas kaveri voisi helposti heittää kaikki fiksut perusteet romukoppaan yhden ominaisuuden vuoksi - aivan, onko se hyvännäköinen?

news04bmw_x6m.jpg


Niinpä... :jahas:

Ainiin, en oo ajanu tota joten voin olla väärässä kaikessa. Tuskinpa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom