Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
miksi ei mielummin 6syl ? ovat aika eri planeetalta moottorit

No, siksi kun tykkään kovasti tuon tyylisistä vapari koneista. Ymmärrän kyllä että suurin osa haluaa auton liikkuvan myös alakierroksilla. Ja kun alustaltaa omistajat(ainakin yksi) ovat väittäneet että pesee karting radalla e46 M3, niin siksi. Ovat kehuneet tuota baby M3:ksi. Kun tuun ostaa noinki uuden auton niin CO2 päästöillä on myös vaikutusta.
Eli tulevaisuuden suunnitelmat: Kadulle BMW 320 Si ja täysin trailerin varassa radalle Civic Type-R.

Nyt vielä ajellaan kuitenkin E36 6sylinterisellä.

Tuossa vielä fifth gear jaksosta:

http://www.youtube.com/watch?v=TrbtuCC3KnY
 
Kuka ajelee kartingradalla oikean kokoisilla autoilla :D

No mutta ei tuo 320si varmaankaan huono ostos ole. Bemari "japski" koneella :)
 
Tuo 320 Si tuntuu aika turhalta mallilta. 80-luvulla http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00242/f00242.htm bemari sentään kulki jotenkin, mutta tuo e90 ei kulje oikein millään kierroksilla. 20 vuodessa toivoisi tapahtuneen jotain kehitystä. Nykyisin pitää ilmeisesti ostaa rellu tai hond jos haluaa semikireän nelosvaparin. Jotenkin kummallista kun bemarin perusmallien 3-litraiset koneet ovat kireämpiä kuin tuon "sporttimallin" kone.
 
Jos ei raha olis ongelma ostaisin siis V8 koneisen M3 tai jos ei vieläkään tuntuis missään niin Ferrarin. Kai sitä saa "haaveilla" jostain realistisesta... Ostakaa muut sitten parempia autoja kuin semikireää BMW;)
Onhan aika hyvin valinnan varaa kuitenkin. Mulla menee jo tuon etsimiseen aika pitkä tovi:(

EDIT: Saahan sitä ehdottaa parempaa vaihtoehtoa tuolle BMW 320si:lle. Itse en omaan käyttö tarpeisiin ole parempaa löytänyt.
 
Siis tuo 320si on ihan kuningasmalli :eek:

Ei varmasti ole nopein mutta todennäköisesti erikoisin ja ehkä harvinaisin malli E9x korista (poislukien ehkä tuleva M3 GTS). 320si on homologaatiomalli joka rakennettiin sitä varten että saatiin sopiva moottori tuohon koriin WTCC sarjaa varten.

Normaalisti tuon korin neloskoneissa oli valvetronic venttiilikoneisto mutta se ei sovi korkealle kiertävään kilpamoottoriin. Sen takia BMW väsäsi sitten tuon erikoissarjan että pystyivät käyttämään vähän paremmin kisakäyttöön sopivaa moottoriaihiota. Joskus tuo tulee olemaan vielä kohtuu haluttu keräilyarvon takia mutta ei siitä silti ikinä rahojaan takaisin saa.

Mulla itellä on rata-autona E36 318is Class II eli vanhempi korimalli sen ajan STW/BTCC sääntöjen täyttämiseen. Omasta mielestä paljon hauskempi ajettava radalla kuin kesäautona oleva E46 M3 vaikka ei yhtä nopea olekaan :jahas:
 
Jep, lisätään vielä että kone on käsinkoottu.
Mondeo tuli hommattua aikoinaan samoilla kriteereillä. Sekin WTCC sarjasta alkunsa saanut malli. Silloin oli kyllä myös vaihtoehto Honda Accord Type-R. Ford voitti. Nyt en bemulle löydä vastaavaa kilpailijaa. Kun kaikkiin malleihin laitetaan turbo, jolloin se ei ole vastaavaa. Korkeaviritteiset vaparit on kuolemassa sukupuuttoon normaali käyttäjiltä. Onhan M3, M5, Ferraria, Maseratia, Audin RS (ainakin jotkut) yms. Mutta ei tavallinen duunari pysty kuin unelmoimaan tuollaisista.
 
1. Ei jaksanut startata, ajelen vain pätkäajoa, eli akku oli tyhjentynyt.
2. latasin akkua 3 vuorokautta
3. nyt starttaa hyvin ja akku näyttää elektronisen akkutesterin mukaan yli 70%, eli kunto on HYVÄ.
4. Auto ei käynnisty vaikka starttaa hyvin, 30 sekuntia kesti sahata käyntiin jotta lähti.
5. latausjännite on hyvä n. 15V, eli laturi on kunnossa myös

Missä vika? Ovat epäilleet ympäriinsä vaikka sun mitä vikoja:
a) akku edelleen paskana
b) hehkut paskana
c) hehkujen ohjausyksikkö paskana
 
1. Ei jaksanut startata, ajelen vain pätkäajoa, eli akku oli tyhjentynyt.
2. latasin akkua 3 vuorokautta
3. nyt starttaa hyvin ja akku näyttää elektronisen akkutesterin mukaan yli 70%, eli kunto on HYVÄ.
4. Auto ei käynnisty vaikka starttaa hyvin, 30 sekuntia kesti sahata käyntiin jotta lähti.
5. latausjännite on hyvä n. 15V, eli laturi on kunnossa myös

Missä vika? Ovat epäilleet ympäriinsä vaikka sun mitä vikoja:
a) akku edelleen paskana
b) hehkut paskana
c) hehkujen ohjausyksikkö paskana
a) tehtiinkö rasitus testiä?
b ja c) molemmat näkyvät testerissä
kyllä itse ja epäilisin akun tehoa...
 
1. Ei jaksanut startata, ajelen vain pätkäajoa, eli akku oli tyhjentynyt.
2. latasin akkua 3 vuorokautta
3. nyt starttaa hyvin ja akku näyttää elektronisen akkutesterin mukaan yli 70%, eli kunto on HYVÄ.
4. Auto ei käynnisty vaikka starttaa hyvin, 30 sekuntia kesti sahata käyntiin jotta lähti.
5. latausjännite on hyvä n. 15V, eli laturi on kunnossa myös

Missä vika? Ovat epäilleet ympäriinsä vaikka sun mitä vikoja:
a) akku edelleen paskana
b) hehkut paskana
c) hehkujen ohjausyksikkö paskana

Kestääkö se ton 30sek joka kerta vai ootko kokeillu vasta kerran?
Hehkujen viathan näkyy testerissä.

Edit: Ja jahas. Hidas
 
Viimeksi muokattu:
Yhdelle kaverille kävi just niin, että auto jäi kaupan parkkipaikalle, kun ei jaksanut edes startata. Akku siis veti ihan odottamatta viimeisen henkäyksensä. Ei lähtenyt edes apuvirralla käymään, vaikka pyöritti hyvin. Ei ilmeisesti jaksanut kuitenkaan hehkuttaa, joten siksi ei lähtenyt. Kokeili vielä seuraavana päivänä apuvirralla, eikä edes pyörittänyt. Osti siltä seisomalta uuden akun ja auto lähti kuin palmun alta. Mystisiä noi dieseleiden viat, mutta näin tällä kertaa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No varaosapuljulla oli semmonen akkutesteri joka näytti että akku on hyvä.
Siihen paineltiin ensin akun arvot jonka jälkeen testi käyntiin. Semmonen yleismittarin näköinen hässäkkä jossa pieni näyttö.

Auto oli sammuksissa/starttaamatta "testin" ajan.

Seuraavat mittasin itse yleismittarilla:
Akun lepojännite on noin 11.8V ja käynnistyksen aikana jännite on noin 8-9V. Latausjännite tuo mainittu n. 15V.

Kestääkö se ton 30sek joka kerta vai ootko kokeillu vasta kerran?
Hehkujen viathan näkyy testerissä.

Edit: Ja jahas. Hidas
Ekalla startilla kesti sen 30sek. Tuossahan on "automaatti"käynnistys, eli se pörisee niin pitkään että käynnistyy vaikka avaimesta päästää irti.
Lähin testeri kun on jossain 100km päässä Marmoritiskillä.
 
No varaosapuljulla oli semmonen akkutesteri joka näytti että akku on hyvä.
Siihen paineltiin ensin akun arvot jonka jälkeen testi käyntiin. Semmonen yleismittarin näköinen hässäkkä jossa pieni näyttö.

Auto oli sammuksissa/starttaamatta "testin" ajan.

Seuraavat mittasin itse yleismittarilla:
Akun lepojännite on noin 11.8V ja käynnistyksen aikana jännite on noin 8-9V. Latausjännite tuo mainittu n. 15V.


Ekalla startilla kesti sen 30sek. Tuossahan on "automaatti"käynnistys, eli se pörisee niin pitkään että käynnistyy vaikka avaimesta päästää irti.
Lähin testeri kun on jossain 100km päässä Marmoritiskillä.

Njoo, toi automaattistartti pyörittelee sitä jotain xx sekuntia, jonka jälkeen katkaisee jos ei meinaa starttaa. Ei se jää vissiin sitä akkua loppuun asti pyörittämään. :)
Eli et ole ilmeisesti toista kertaa startannut?

Mutsin e60:ssa jotain samansuuntaista vikaa tällä hetkellä: Toissapäivänä vielä toimi ihan normaalisti ja eilen ei lähteny millään käyntiin vaikka kuinka sahasi... Saas nähä mikä vika siellä odottaa. Toivottavasti vaan akku vaatii vaihtoa.
 
Sähän oot huppe puinu tätä akkuasiaa jo penarifoorumilla tarpeeks ja jo ostanukki sen uuden akun.

Jos autos toimii, niin vittuuks mietit. Anna mennä vaan.
Joo, arvuuttelukshan se meni sielläkin ja samoin Laakkosella kun sinnekin soitin. Ei vaan jaksa maksaa marmoritiskille montaa tuhatta euroa siitä että arvailevat siellä ja vaihtavat arpomalla osia.

Ei ole uutta akkua, vielä. Itseä ihmetyttää että auto jaksaa startata moitteetta piiiiiiiiiitkän ajan eikä silti käynnisty. Ehkä se akku ei jaksa antaa riittävästi hehkua? Tai hehkut paskana? Tai auto paskana? Tai asun väärässä kaupungissa? Tai on vääränvärinen paita päällä.

Hitto mitä roskaa. Ois pitäny ostaa Toyota.
 
Jos akun napajännite on 11,8v, on akku tyhjä. Kunnossa olevan akun lepojännite on n. 12,7v, joten eiköhän vika poistu akkua vaihtamalla. Tolle pyörittämiselle ja käynnistymättömyydelle saattaa olla selityksenä se, että aivolaatikko ei anna soppaa jos startatessa ei tietty kierrosluku ylity. Tai voihan se tosiaan olla ettei hehkutakaan, jos jännite on aivolaatikon mielestä liian pieni, mistäpä noita tietää. Mutta kuitenkin, 11,8v on aivan liian vähän.
 
Akun lepojännite 11.8V? Veikkaan että akku paskana.

Kokeilisin kyllä toisella akulla ennen kuin lähtisin mihinkään suurempaan remonttiin..



E: Minuutin myöhässä...
 
Jos akun napajännite on 11,8v, on akku tyhjä. Kunnossa olevan akun lepojännite on n. 12,7v, joten eiköhän vika poistu akkua vaihtamalla. Tolle pyörittämiselle ja käynnistymättömyydelle saattaa olla selityksenä se, että aivolaatikko ei anna soppaa jos startatessa ei tietty kierrosluku ylity. Tai voihan se tosiaan olla ettei hehkutakaan, jos jännite on aivolaatikon mielestä liian pieni, mistäpä noita tietää. Mutta kuitenkin, 11,8v on aivan liian vähän.
12,09 näyttää nyt. Laina-autossa näyttää juuri tuon 12,7V.
Kuulosti tosiaan pitkään startatessa ettei se startannut riittävän kovilla kierroksilla tai jotain. Kuitenkin aika reippaasti. Kuulosti myös siltä ettei saisi tuota soppaa tai ei sytytä lainkaan.
Pitänee koitella vaikka kaapelikäynnistystä vielä.
 
Jep, lisätään vielä että kone on käsinkoottu.
Mondeo tuli hommattua aikoinaan samoilla kriteereillä. Sekin WTCC sarjasta alkunsa saanut malli. Silloin oli kyllä myös vaihtoehto Honda Accord Type-R. Ford voitti. Nyt en bemulle löydä vastaavaa kilpailijaa. Kun kaikkiin malleihin laitetaan turbo, jolloin se ei ole vastaavaa. Korkeaviritteiset vaparit on kuolemassa sukupuuttoon normaali käyttäjiltä. Onhan M3, M5, Ferraria, Maseratia, Audin RS (ainakin jotkut) yms. Mutta ei tavallinen duunari pysty kuin unelmoimaan tuollaisista.
Mun mielestä tuollaisen erikoimallin koneen kuuluisi olla pirusti kireämpi. Nythän esim. e60 530i:n kone on ylärekisterissä hieman kireämpi ja alarekisterissä paljon kireämpi kuin tuo sporttikone. Itse en ainakaan ole keksinyt tuon 320 Si:n koneen hienoutta. Bemari on tehnyt 20 vuotta sitten kireämpiä koneitä ja tänä päivänä esim. rellut ja hondat ovat edellä.
 
Mun mielestä tuollaisen erikoimallin koneen kuuluisi olla pirusti kireämpi. Nythän esim. e60 530i:n kone on ylärekisterissä hieman kireämpi ja alarekisterissä paljon kireämpi kuin tuo sporttikone. Itse en ainakaan ole keksinyt tuon 320 Si:n koneen hienoutta. Bemari on tehnyt 20 vuotta sitten kireämpiä koneitä ja tänä päivänä esim. rellut ja hondat ovat edellä.

Samaa mieltä ton n45b20 koneen osalta. BMW:llä oli jo vuonna -87 2 litranen 192hp neloskone 320is:sä.
 
Eiks toi 320is ollut vanhalla lohkolla ja ämmäläisen tuplanokka kannella, siitä se teho tulee. Periaatteessa M3 motilla joten ei tuota kannata uudempiin kansanautoihin verrata.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom