Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itselläni on ollut kymmeniä autoja ainakin kolmelta eri vuosikymmeltä ja näen asian niin että valtaosassa vanhat autot ovat yksinkertaisesti rumenpia, kuitenkin niin että itsekkään en ymmärrä kaikkia futuristisia suuntauksia nykyautoissa kun ne näyttää mikroilta enemmän kuin autoilta.

Jokatapauksessa osa vanhoista autoista on vaan niin kuul huippukuntoisina ettei mitään järkeä, toisella foorumilla törmäsinkin joskus seuraavaan vertaukseen kun siellä väännettiin samasta asiasta;

Kummalla alla olevista autoista olisi tyylikkäämpää kaartaa Monacolaisen kasinon pihaan?

3298834386_2769d2b453_o.jpg


vai

1002309.jpg



Niimpä.


Alemmalla minäkin ajaisin pihaan, tosin heittäsin ton takaspoilerin Välimereen sitä ennen.
 
se on retroo nykyään eli muodikas ja trendikäs

No mutta eihän nyt mikään perus toppahousu voi tommosten päälle mitn ymmärtääkään.. huikeeta tekstiä kyllä tulee wnha:lta voi morjens:lol2:

Sisustan mallia kasikytluvulta
IMG_4430.jpg


Ja muutaman vuoden takaa
bmw-3compactz087.jpg


Ei siinä etteikö muutosta olis tapahtunu, mutta ei tosta vanhemman kolmosen sisustasta kyllä millään lailla rumaa saa.. vae?
 
Kyllä tuo vanha (ties miltä vuosikymmeneltä) E24 on tyylillisesti aivan helvetin ruma laatikko. Muistuttaa jotain vanhaa ladaa. Itsekin näitä luettuni vähän sillä kannalla, että tuota hienona ulkonäöllisesti pitävät arvostavat enemmän sitä mielikuvaa kuin todellista ulkonäköä, ja siten eivät pysty objektiivisesti arvostelemaan tuota. Jos jollain menneiden vuosikymmenien autolla haluaisi sinne kasinolle ajaa niin Testarossa tai Lotus Esprit.
 
Nyt menee metsään aika pahasti. Juurihan olen puhunut, että sillä mitä auto edustaa ei ole mitään tekemistä sen ulkonäön kanssa, siis noin kärjitetysti. Jotkut ihmiset pitävät T-Fordia hienona, juuri sen takia mitä se edustaa. Minulle se on silti aivan helvetin ruma, siis ulkonäöllisesti.
Eri asia on jos lähdetään puhumaan yleisistä kulttuurista kauneusihanteista, jotka muuttuvat koko ajan. Samoin myös autojen muotoilu menee eteenpäin. Luultavasti pidän tuollaista nykyistä 600-sarjalaista parin kymmenen vuoden päästä rumana.
Postaukseni taisi mennä täysin ohi.
 
Kyllä tuo vanha (ties miltä vuosikymmeneltä) E24 on tyylillisesti aivan helvetin ruma laatikko. Muistuttaa jotain vanhaa ladaa. Itsekin näitä luettuni vähän sillä kannalla, että tuota hienona ulkonäöllisesti pitävät arvostavat enemmän sitä mielikuvaa kuin todellista ulkonäköä, ja siten eivät pysty objektiivisesti arvostelemaan tuota. Jos jollain menneiden vuosikymmenien autolla haluaisi sinne kasinolle ajaa niin Testarossa tai Lotus Esprit.

Testaroosit ja lootuksen kukat on ihan hirveetä paskaa:D

Kyllä se syän lämpenee vaan baijerin sinivalkoisille väreille. Tuo wanha kutonen nyt on aivan klassikko. Jos olis massia niin hommaisin sellasen ja sitten vielä kylkeen jonkun 50-luvun vanhan bemmun täysin entisöitynä. Esim. tällanen 501 bemari:

501.jpg


Ajoautoks sitten vaikka X femma, tahi vitossarjan farkku.
 
No sovitaan sitten niin että kaikki vanhat bmwt on klassikoita ja maailman kauneimpia autoja.

bmw2002ti69.jpg
 
Nyt menee metsään aika pahasti. Juurihan olen puhunut, että sillä mitä auto edustaa ei ole mitään tekemistä sen ulkonäön kanssa, siis noin kärjitetysti. Jotkut ihmiset pitävät T-Fordia hienona, juuri sen takia mitä se edustaa. Minulle se on silti aivan helvetin ruma, siis ulkonäöllisesti.
Eri asia on jos lähdetään puhumaan yleisistä kulttuurista kauneusihanteista, jotka muuttuvat koko ajan. Samoin myös autojen muotoilu menee eteenpäin. Luultavasti pidän tuollaista nykyistä 600-sarjalaista parin kymmenen vuoden päästä rumana.

Originally Posted by Roux-en-y View Post
Kyllä tuo vanha (ties miltä vuosikymmeneltä) E24 on tyylillisesti aivan helvetin ruma laatikko. Muistuttaa jotain vanhaa ladaa. Itsekin näitä luettuni vähän sillä kannalla, että tuota hienona ulkonäöllisesti pitävät arvostavat enemmän sitä mielikuvaa kuin todellista ulkonäköä, ja siten eivät pysty objektiivisesti arvostelemaan tuota. Jos jollain menneiden vuosikymmenien autolla haluaisi sinne kasinolle ajaa niin Testarossa tai Lotus Esprit.

Vittu mitä paskaa :D eikö voi tajuta että joku voi YKSINKERTAISESTI PITÄÄ SITÄ VAIN JA AINOSTAAN ULKONÄÖLTÄÄN KOMEANA. Ei se haittaa jos te ette, mutta turha keksiä paskaa että kukaan muu ei voisi ja arvostaisi vain sitä mielikuvaa.
Sitten toiseksi jos jokainen uusi esitelty auto on automaattisesti hieno ulkonäöltään koska se on kivasti TRENDIEN MUKAINEN ja NYKYAIKAISEN NÄKÖINEN, niin ei kyllä voi hirveästi tajuta mistään mitään.
Eli oikeastaan ei arvosteta ainakaan sitä mielikuvaa, mutta ei loppujen lopuksi edes tajuta ulkonäöstä, vaan arvostetaan vaan sitä miten bemari (esim) on nähnyt parhaaksi muotoilla uuden autonsa. Edellisen tyylin voi unohtaa koska "nyt tuli uus auto, se on siis hieno." Vähän sama kun joku kattoo
sokeasti joidenkin "muodinluojien" tyylistä mitä pukee, vaikka ne pukeutuis vittu jätesäkkiin.

Ainiin joo, Kaks edellistä on rumia. Sekään ei vaikuta jos on klassikoita ja ylemmästä ehkä maksetaan vitusti, en tykkää muutenkaan noin vanhoista kärryistä vaikka lois mitä mielikuvia.
 
Sitten toiseksi jos jokainen uusi esitelty auto on automaattisesti hieno ulkonäöltään koska se on kivasti TRENDIEN MUKAINEN ja NYKYAIKAISEN NÄKÖINEN, niin ei kyllä voi hirveästi tajuta mistään mitään.
Eli oikeastaan ei arvosteta ainakaan sitä mielikuvaa, mutta ei loppujen lopuksi edes tajuta ulkonäöstä, vaan arvostetaan vaan sitä miten bemari (esim) on nähnyt parhaaksi muotoilla uuden autonsa. Edellisen tyylin voi unohtaa koska "nyt tuli uus auto, se on siis hieno." Vähän sama kun joku kattoo
sokeasti joidenkin "muodinluojien" tyylistä mitä pukee, vaikka ne pukeutuis vittu jätesäkkiin.
No eihän kukaan tällaista ole väittänyt.
 
Mikä tässä nyt niin uskomatonta? Trendit tulee ja menee, sama pätee muotoiluun. Vertaapa esim. 80-luvun sisustukseen. Jokin 80-luvulla siististi sisustettu oli silloin ehkä magee mutta nykyään se vain on auttamattomasti vanhaa ja rumaa.

Tästä tuli vähän semmosta mielikuvaa. Ei mikään automaattisesti ole ruma, jos on vanha. Jos joku tosiaan on sitämieltä, niin helposti vois luulla että sen mielestä myös uus on aina automaattisesti hieno, koska on sitä sen hetkistä trendiä jne..
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
19,7L on keskikulutus ollut nyt viikon aikana E61 530da bemarissa. Aika paljon kyllä. Auto pihalla pakkasessa, ei lämmitystä, maksimi ajettu matka päivittäin n. 500-1000m/suunta. Pistinkin tuon talliin ja aloin kävellä. Nousee kuntokin.
 
19,7L on keskikulutus ollut nyt viikon aikana E61 530da bemarissa. Aika paljon kyllä. Auto pihalla pakkasessa, ei lämmitystä, maksimi ajettu matka päivittäin n. 500-1000m/suunta. Pistinkin tuon talliin ja aloin kävellä. Nousee kuntokin.

Varmasti ihan hyvä noin, pelkällä pätkäajolla kertyy melko mukavasti kosteutta öljyn sekaan eikä moottori muutenkaan juuri tuollaisella käytöllä ainakaan parane.
 
Mulla on 09/03 valmistettu 2004 vuosimallinen 530D manuaali, maksoin siitä n. 40 000 vuosi sitten, tosin mulla oli vaihtoauto (Volvo C70 T5) joten tarkkaa hintaa ei pysty sanomaan. En itsekään osaa sanoa, että milloin manuaaliin on noi läpät tulleet, mutta pienellä surffauksella sen näkisi tuolta: http://www.realoem.com ja sen muistan, että kun selailin moottorinosia tuolta: http://bmwfans.info/original/ niin usean vuoden kohdalla vaihteistoa ei voinut valita vaan se oli "neutral" eli ei merkitystä moottorin osien suhteen.

Yritän vaan painaa pois mielestä noita 10k+ hintoja ja keskittyä siihen, että sen voi parilla tonnilla tai jopa vähemmälläkin saada kuntoon.. ja siitä kun saisi vielä myyjältä osan niin ei tarvitse ranteita vielä viiltää.

Mielessä on taka-alalla koko ajan myös ryhmävalitusprosessi eli jos jaksaisi siihen ryhtyä niin keräisi näitä tapauksia nippuun ja sitten kuluttaja-asiamiehen ajama maksuton oikeusprosessi (maksuttomuus erona yksityisenä kansalaisena käräjöimiseen). Ei niinkään saadaakseen taloudellista hyvitystä itse mutta ärsyttää se ihan kosmisesti, että miten valmistaja voi vain olla tekemättä takaisinkutsua imusarjan vaihtoon, varmasti on olemassa keino tähän pakottamiseen. Juttelin aamusta Ajoneuvohallintokeskuksen takaisinkutsutietoja keräävän tyypin kanssa ja hän sanoi, että jos vika aiheuttaa vakavan uhan turvallisuudelle niin on pakko tehdä se takaisinkutsu riippumatta vikaantuvien autojen määrästä MUTTA että oikeusasteissa olisi tulkittu siten, että moottoririkko ei ole tuollainen vakava uhka. Pitää yrittää tarkistella tuota vielä jostain päätöstiedoista sitten joskus jos tuohon ryhtyy.

E: Ryhmävalitus ja ryhmäkanne.. eri prosesseja, kumpikin maksuton ryhmän jäsenille, ehkä tähän tuo ryhmäkanne olisi se sopivampi kuitenkin.

Mun auto on tullut hihnalta ulos 15.4.2004 ja Laakkosen mukaan pitäisi sisällään uudemmat, parannetut imusarjat joissa läppien irtoamisvaaraa ei ole. Olikohan 8.4.2004 ja sitä aiemmat autot kannattaa käyttää läppien poistossa.

Varasin nyt kuitenkin tuon läppien poiston, mutten tiedä pitäisikö tuo perua. n. 250e Laakkosella.
 
Mulla oli tismalleen alla olevan näköinen M3 replica reilu 15 vuotta sitten. Noita tarroja siinä ei ollut. Auto kyllä käänsi päitä siihen aikaan tosi tehokkaasti. 325i 170hp koneella se oli kohtuu tykki siihen aikaan. Seuraava omistaja kietoi sen sitten kuusen ympärille.

div04_56.jpg


div04_56_a.jpg


ST27-DC751C
 
Mun auto on tullut hihnalta ulos 15.4.2004 ja Laakkosen mukaan pitäisi sisällään uudemmat, parannetut imusarjat joissa läppien irtoamisvaaraa ei ole. Olikohan 8.4.2004 ja sitä aiemmat autot kannattaa käyttää läppien poistossa.

Varasin nyt kuitenkin tuon läppien poiston, mutten tiedä pitäisikö tuo perua. n. 250e Laakkosella.
Kuulemma ovat samaa paskaa nuo uudet ja parannetut imusarjat, joten poistoon vain.
 
Mulla oli tismalleen alla olevan näköinen M3 replica reilu 15 vuotta sitten. Noita tarroja siinä ei ollut. Auto kyllä käänsi päitä siihen aikaan tosi tehokkaasti. 325i 170hp koneella se oli kohtuu tykki siihen aikaan. Seuraava omistaja kietoi sen sitten kuusen ympärille.

Tän jutun minäkin tiedän/muistan;)
 
Kuulemma ovat samaa paskaa nuo uudet ja parannetut imusarjat, joten poistoon vain.
no montas oot kuullu että olisi hajonnut?
edit: se että imusarja karstottuu ja läpät alkaa jumittelemaan ja lopulta irtoaa....väittäisin että on vain yhdenlaista imusarjaa joissa tätä vikaa on ollut...
320d-330d turhaa ollut poisto
uudemmat 530d turhaa samoten 520d
porukka poistelee niitä vain kauhukertomusten perusteella vaikkei omissa malleissa ole ongelmaa ollut...
 
no montas oot kuullu että olisi hajonnut?
edit: se että imusarja karstottuu ja läpät alkaa jumittelemaan ja lopulta irtoaa....väittäisin että on vain yhdenlaista imusarjaa joissa tätä vikaa on ollut...
320d-330d turhaa ollut poisto
uudemmat 530d turhaa samoten 520d
porukka poistelee niitä vain kauhukertomusten perusteella vaikkei omissa malleissa ole ongelmaa ollut...

Kyseessä on kuitenkin tyyppivika mikä aiheuttaa auton omistajalle 7000-22000e korjauslaskun. Mielellään ne läpät siitä ottaa pois noin satasen hintaan tai ihan itse kuin pelkää koko auton omistuksen ajan että ne irtoavat.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom