Mulla on 09/03 valmistettu 2004 vuosimallinen 530D manuaali, maksoin siitä n. 40 000 vuosi sitten, tosin mulla oli vaihtoauto (Volvo C70 T5) joten tarkkaa hintaa ei pysty sanomaan. En itsekään osaa sanoa, että milloin manuaaliin on noi läpät tulleet, mutta pienellä surffauksella sen näkisi tuolta:
http://www.realoem.com ja sen muistan, että kun selailin moottorinosia tuolta:
http://bmwfans.info/original/ niin usean vuoden kohdalla vaihteistoa ei voinut valita vaan se oli "neutral" eli ei merkitystä moottorin osien suhteen.
Yritän vaan painaa pois mielestä noita 10k+ hintoja ja keskittyä siihen, että sen voi parilla tonnilla tai jopa vähemmälläkin saada kuntoon.. ja siitä kun saisi vielä myyjältä osan niin ei tarvitse ranteita vielä viiltää.
Mielessä on taka-alalla koko ajan myös ryhmävalitusprosessi eli jos jaksaisi siihen ryhtyä niin keräisi näitä tapauksia nippuun ja sitten kuluttaja-asiamiehen ajama maksuton oikeusprosessi (maksuttomuus erona yksityisenä kansalaisena käräjöimiseen). Ei niinkään saadaakseen taloudellista hyvitystä itse mutta ärsyttää se ihan kosmisesti, että miten valmistaja voi vain olla tekemättä takaisinkutsua imusarjan vaihtoon, varmasti on olemassa keino tähän pakottamiseen. Juttelin aamusta Ajoneuvohallintokeskuksen takaisinkutsutietoja keräävän tyypin kanssa ja hän sanoi, että jos vika aiheuttaa vakavan uhan turvallisuudelle niin on pakko tehdä se takaisinkutsu riippumatta vikaantuvien autojen määrästä MUTTA että oikeusasteissa olisi tulkittu siten, että moottoririkko ei ole tuollainen vakava uhka. Pitää yrittää tarkistella tuota vielä jostain päätöstiedoista sitten joskus jos tuohon ryhtyy.
E: Ryhmävalitus ja ryhmäkanne.. eri prosesseja, kumpikin maksuton ryhmän jäsenille, ehkä tähän tuo ryhmäkanne olisi se sopivampi kuitenkin.