Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Naapurimaassa on verotus hieman erilainen, mutta viime vuonna tuli hankittua 535D. Tällähetkellä mittarissa on ~13 000 km ja ei ole ollut ongelmia.

Kevyellä pintakaasulla mennään :-)
 
BMW E61 530d
Pikkuvikoja on ollu ihan helvetisti.
5 kertaa enemmän saa juosta huollossa, ku edellisen A4:sen kanssa.
Nytkin alko kesken matka-ajon vaan itkemään airbageista ja turvavöistä. Valot vilkkuu ja pillu siihen menee hermo. Onse Bmw paska auto.
 
BMW E61 530d
Pikkuvikoja on ollu ihan helvetisti.
5 kertaa enemmän saa juosta huollossa, ku edellisen A4:sen kanssa.
Nytkin alko kesken matka-ajon vaan itkemään airbageista ja turvavöistä. Valot vilkkuu ja pillu siihen menee hermo. Onse Bmw paska auto.
Tämä nyt vain on ominaista bemareille. Itselläkin palaa airbagin valo. Vika on mitä todennäiköisimmin vänkärin puolen penkin tunnistematossa tai johtojen liittimissä. Ihan pillun hauskaa.
 
Heh, meikäläiselläkin aiemmin ketjussa mainitun koneen täysremontin jälkeen pari viikkoa sitten auto taas hinauksessa. Pitkällisen selvittelyn jälkeen lopullinen syy oli oikosulkuun mennyt huohotinputken lämmitysvastus, joka poltti sulaketta F01 jolta mm. nokka-akselin asentotunnistin saa virtansa. Auto siis kuoli mökkitielle kesken ajon eikä lähtenyt enää käyntiin, merkkihuolto sai luettua testerillä pitkän listan vikakoodeja mutta syynä lopulta tuo oikosulkeva vastus. Ilman BTCF-foorumin apua ei olisi tullut kuntoon, merkkihuollosta ei tossa tapauksessa ollut mihinkään.

E: Auto siis -04 E60 530D
 
Onko tuo 535D mielestäsi "best diesel ever built", kuten top gear magazine sitä tituleeraa?

Syksyllä 2007 ja talvella 2008 koeajoin mm. Mercedes E320 CDI, Audi A6 3.0 tdi ja useita BMW 5-sarjan dieseleitä. Noista vaihtoehdoista 535D vie/vei voiton.

Autokaupan jälkeen on talvella tullut muutaman kerran mieleen neliveto Audin erinomaisuus lumisella tiellä. Audin etenemiskyky on mahtava kelistä riippumatta. Valtaosa ajokilometreistä tulee kesällä, joten tämä ajatus tulee harvoin mieleen...


-Heikki
 
Oli se M5 vuosimallia en tiedä, mutta aivan uuden näkönen, kun oli taas salin pihassa sellanen peli, joka on pakko joskus saada elämän aikana.:dance:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
316 (1.8i) e46 on ainakin niin mopo ettei ole kuin pelkkää vitutusta ajella sillä. No hyvin silläkin sai motarilla sakkoja ja hienohan se on. Eikös bemmi osteta sen kutoskoneen vuoksi useimmiten?

Ton ikästä bemmiä kun ei oikein saksastakaan kannata lähteä roudaamaan (lue: kukaan ei myy) kun siitä saa jo romutuksessa 2x enemmän kuin arvo suomessa :D
Jos budjetti on toi niin unohtaisin bemmit samantien ja ostaisin vaikka Corollan. E30 on sitäpaitsi hienompi kuin tuo ja tuohon hintaan voisi saada jopa ihan hyvähkön yksilön.

61b8_3.jpg


:worship:
 
On aika kiven alla hyväkuntoiset ja raiskaamattomat e30:t.
Jos sellaisen löytää, on hintakin sitten suhteellisen kova ikäisekseen.

Samaa mieltä kyllä olen, että e30 on ulkonäöltään parempi kuin e36.
Ja muutenkin nuo bemarin 80-luvun tuotokset ovat vanhentuneet varsin arvokkaasti.
 
Noo oon kyllä ollu vähä sitä mieltä että noi E30-koppaset on liian amiksen näkösiä jopa mulle.:D Eikä sen auton nyt nii tehokas tarvi mulle ollakkaa. Ulkonäkö menee tehon eelle mun valintaperusteissa.
Mutta pitääpä vähä kattella jos löytys joku ees hienommaks laitettu..
 
Kyllä e36 on nykyään enemmän "amiksen" näköinen. Johtuu varmaan siitä, että nykyään semmoisen ratissa ei yhtään yli 25-vuotiasta näe.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom