Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos budjetti on epävarmalla pohjalla, niin vanhan poljetun teinibemarin ostaminen viimeisillä rahoilla ei taida olla kovin järkevää. Todennäköisesti tuolla on ajettu vähintään 100 000 enemmän kuin mittarissa on.
Juu, onhan se niin, että järkevämpiäkin vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon ja itse samassa tilanteessa valitsisin sen järkevän vaihtoehdon. Ton voi hankkia sitten vuoden tai parin päästä, jos sen silloin vielä haluaa. Olenko väärässä jos väitän, että tohon on varaosat ja vakuutuksetkin kohtuu kalliita? En tiedä onko, mutta siltä tuntuu. Lisäksi ton ikäistä ja vielä poljettua autoa saa olla koko ajan laittamassa, ellei käy helvetin hyvä tuuri.
 
Muuten ehkä, mutta manuaalia en jaksa, kun voi automaatillakin ajaa.

Siinä menetetään aika paljon tuon auton luonteesta, jos otat sen automaattina. Automaatti sopii kauppakassiin, työautoon tai jos autolla ajaminen nyt ei muutenkaan ole se juttu vaan a:sta b:hen siirtyminen... mut 325:sta e36 bemaria en ikinä ottais automaatilla. Kääntäen sama kuin haluais 5-vaihteisen ruohonleikkurin.
 
Automaatti on ihan ok, tällaisessa isossa diissel-laivassa! Ei varmaan järkevää sporttisemmassa bensabemarissa...
 
Makuasioita, mutta itse kyllä hommaan automaattivehkeen heti, kun joskus valmistun ja saan töitä. Veljellä on 740 automaatilla ja paljon mieluummin ajelisin kyllä sillä :) Omassa 730 manuaali ja ihan perseestä vaihteiden veivaus on. Toinen mikä vituttaa on, kun omassa ei vakionopeudensäädin toimi...
 
No 7er ei olekaan mitenkään sporttinen luonteeltaan. Pieni bensalla käyvä Coupebemari kutoskoneella sitä vastoin on. Vaihteisto auton mukaan, eikä autoa vaihteiston mukaan.
 
No sekin on niin suhteellista. Parempi teho/paino suhde tossa e32 740:ssä on kuin e36 325 coupessa. Tietty, jos meinaat radalla veivailla, niin sitten extra painosta on haittaa.

Jos tykkää kepitellä, niin ei siinä mitään. Itte en tykkää :)
 
Onhan se aika horroria ajaa "tavallista" autoa "tavallisen" auton jälkeen jos joutuu luopumaan automaagista.
Joku manuaali M3 / Ferrari tjsp olisikin sitten ihan mukavaa ajelua perhe-automaagin jälkeen. Eihän tosta 325 e36:sta urheiluautoa saa tekemälläkään, joten aivan sama siihen on se automaattikin ottaa jos siitä tykkää.
 
Muuten ehkä, mutta manuaalia en jaksa, kun voi automaatillakin ajaa. Ja tiedän itekki noi e36 -92 bemmien haitat, että ne on amisten runnomia ja tehottomia, mutta perkele, ku ne on omaan silmään niin hienoja:david:. Tiiä mitä tekis, pistäskö tässä kohta ittensä kiikkuun vai mitä.:(

Miks just -92? Onhan noi e36 toisaalta ihan nättejä, mutta jotenkin ne on hirveitä, koska ne on vaan nykyään niin siideritukkamallia. Melkein orkkiskuntoset vielä menettelee, mutta toi sininen rumilus on jotain silkkaa RUMUUTTA.

Ei helvetti tollasta ole mitään järkeä ostaa ellei ole kuukausittain useampaa satasta ylimäärästä rahaa.

Jos sulla on se 7-8k massia ja välttämättä haluat tollasen hirvityksen pihaas niin osta pois. Kannattaa se pari tonttua olla varalla remppoihin. Voit yllättyä miten paljon voikaan ehjännäköisestä autosta löytyä korjaamista, kaikenmaailman vikaa. Ja mitä se maksaa!
 
Itte vaihdatin öljyt merkkihuollossa 530D:hen. Maksoi 320 euroa. :jahas:
Korjauksia en uskalla edes ajatella mitä maksaa.
 
Heh, selailin huvikseni nettiautoa ja vähän nauratti kun 1800e maksavan bemarin kysymyksissä kyseltiin rahoitusmahdollisuudesta :D Ehkä kannattais harkita jotain muuta, kun 20v vanhaa bemaria, jos sitä ei edes käteisellä pysty ostaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuohan on kait ihan normitaksa longlife-huollosta?
Nojoo, omilla öljyillä ois säästäny 100e. Onhan toi silti aivan järjetön hinta kun "normiauton" öljyt vaihtaa 35e joka sisältää työt, öljyt ja suodattimen.
 
Ei vaihda mihinkään uudehkoon autoon merkkiliikkeessä. Lohdutukseksi: Kian merkkihuoltojen hinnat alkaa 400 eurosta ja huoltovälikin taitaa olla lyhyempi.
 
Itte vaihdatin öljyt merkkihuollossa 530D:hen. Maksoi 320 euroa. :jahas:
Korjauksia en uskalla edes ajatella mitä maksaa.

Kaveri kertoi joku aika sitten, että oman 520d:n ensimmäinen öljynvaihtohuolto oli reilu 500 euroa jossain laakkosella. :eek:

Ihanan kallista.
 
Kaveri kertoi joku aika sitten, että oman 520d:n ensimmäinen öljynvaihtohuolto oli reilu 500 euroa jossain laakkosella. :eek:

Ihanan kallista.


Nämä taitaa olla näitä että on tarkistettu monta pikku asiaa siinä sivussa, mutta sitten vain vaihdettiin öljyt ja luullaan että se maksaa sen 500e
 
Onko totta että joissain bimmereissä on jääkaappi ?:D Vai onko mua vaan kustu silmään. Jos on niin missä malleissa/vm. ?



Ja jos joku tietää muunkin merkkisiä jääkaappivarustettuja autoja niin mainitkaa ihmeessä :hyvä:
 
Itte vaihdatin öljyt merkkihuollossa 530D:hen. Maksoi 320 euroa. :jahas:
Korjauksia en uskalla edes ajatella mitä maksaa.
Vaihdettiinko jotain muuta kuin vain öljyt. Itsella vaihdettiin öljynvaihtohuollossa (kulkee tuolla nimellä) myös aktiivihiili sisäilmansuodatin. Hintaa taisi tuolle huololle tulla hintaa jotain karvan alle 300 € (6,5 l longlife öljyä, öljyn- ja raitisilmasuodattimen kanssa).
 
Vaihdettiinko jotain muuta kuin vain öljyt. Itsella vaihdettiin öljynvaihtohuollossa (kulkee tuolla nimellä) myös aktiivihiili sisäilmansuodatin. Hintaa taisi tuolle huololle tulla hintaa jotain karvan alle 300 € (6,5 l longlife öljyä, öljyn- ja raitisilmasuodattimen kanssa).

Tuossakin on vielä 200 € ylimääräistä. Kun noiden tavaroiden hinnaksi saa max 50 euroa, kun ei osta kalleinta mitä saa. 250 € pienestä työstä.
 
Jaa?

Pitäiskö liikkeiden sitten tehdä vaan kuskeille palveluksia.
"Jaa sä toit nää tarvikkeet itse, no me heitetään ne paikalleen itässä joutessaan, ei maksaa mitään."

Tai sitten.
"Joo tää maksaa maahantuojalta meille sisäänostohintana tän ja tän verran .Tottakai me sen tuotteen hinnalla ilman lisäkuluja se sulle autoon asennetaan"

Vittu jospa taas herättäis oikeesti...
 
Tuossakin on vielä 200 € ylimääräistä. Kun noiden tavaroiden hinnaksi saa max 50 euroa, kun ei osta kalleinta mitä saa. 250 € pienestä työstä.
Korjataas: kokonaishinta olikin 237 € josta työn osuus oli 30,50 €. Öljylle jäi hintaa 19 €/l (6,5 x 19 = 123). Tuo raitisilmasuodatin maksoi 56 € ja öljynsuodatin 13,50 € sit oli vielä kierrätysmaksu 4 €. Tämä oli siis halvin merkkiliike minkä jaksoin pääkaupunkiseudulta etsiä. Tuollaisessa ei-ihan-nyrkkipajassa olisi maksanut ~50 € vähemmän mutta ajattelin maksaa sen siitä merkkiliikkeen leimasta, varsinkin kun olivat tässä ad-korjaamossa laittamassa ensiksi koneeseen jotain perusöljyä...

Kyllä tuo hinta tuntui korkeahkolta verrattuna opelin 39 € öljynvaihtoon (niin ikään merkkiliikkeessä).

Edit: tietenkin halvimmalla olisi päässyt kun ei olisi vaihtanut öljyjä ollenkaan tai olisi ottanut jostain toisesta autosta käytetyt öljyt. Yritin vähän metsästellä noita huolto-osia netistä, josko olisi saanut halvemmalla mutta kun ei löytynyt. Jos kaivelet mulle viidellä kympillä Z4:seen 6,5 litraa longlife öljyä, raitisilmasuodattimen (aktiivihiili) ja öljynsuodattimen niin voin maksaa sulle vaikka 60 € niistä.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom