Kokemuksia BMW:stä

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Olen pari vuotta katsellut E61 530xda LCI:tä. Nyt hinnat +200tkm ajetuille 14-18k. Onko tuollaisen oletetut käyttökustannukset kuinka paljon isommat kuin nykyisen Volvo V70 D3 vm.2011? Lähinnä huoltohinnat.

No itse huollot ei välttämättä ole sen kalliimmat, riippuen tietysti siitä missä ne teettää. Öljyä menee tietty isoon koneeseen enemmän. Nelikosta eikä Volvosta ei ole omakohtaista kokemusta, mutta luulisin että kulutus bemarissa jonkun verran enemmän, oma takatuuppari e61 530d pre-lci vie matka-ajossa vauhdista riippuen 5,5 - 7l/100km, yleensä pyörii 6,5l tuntumassa kulutus. Termostaattien vaihtoon saat varata muutaman satkun / talvi, jos sattuu käymään huono tuuri ja sattuu samanlainen yksilö kuin minulle. Itse kattelisin sedania jos farkku ei ole ihan ehdoton, niin ei tarvia murehtia sitä ilmajousituksen kompuran mahdollista hajoamista.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No itse huollot ei välttämättä ole sen kalliimmat, riippuen tietysti siitä missä ne teettää. Öljyä menee tietty isoon koneeseen enemmän. Nelikosta eikä Volvosta ei ole omakohtaista kokemusta, mutta luulisin että kulutus bemarissa jonkun verran enemmän, oma takatuuppari e61 530d pre-lci vie matka-ajossa vauhdista riippuen 5,5 - 7l/100km, yleensä pyörii 6,5l tuntumassa kulutus. Termostaattien vaihtoon saat varata muutaman satkun / talvi, jos sattuu käymään huono tuuri ja sattuu samanlainen yksilö kuin minulle. Itse kattelisin sedania jos farkku ei ole ihan ehdoton, niin ei tarvia murehtia sitä ilmajousituksen kompuran mahdollista hajoamista.
Osassa ollu vaan liitin vikaa. Ihan sama mihin autoon vertaa niin kahdeksas bmw menossa ja vähiten näitä joutunu korjaamaan. Tosin ite oon skipannu pikki diiselit(2.5 jne) ja muut kakka maineessa olevat. Kuluvia osia menee kuten muihinkin.
 
No itse huollot ei välttämättä ole sen kalliimmat, riippuen tietysti siitä missä ne teettää. Öljyä menee tietty isoon koneeseen enemmän. Nelikosta eikä Volvosta ei ole omakohtaista kokemusta, mutta luulisin että kulutus bemarissa jonkun verran enemmän, oma takatuuppari e61 530d pre-lci vie matka-ajossa vauhdista riippuen 5,5 - 7l/100km, yleensä pyörii 6,5l tuntumassa kulutus. Termostaattien vaihtoon saat varata muutaman satkun / talvi, jos sattuu käymään huono tuuri ja sattuu samanlainen yksilö kuin minulle. Itse kattelisin sedania jos farkku ei ole ihan ehdoton, niin ei tarvia murehtia sitä ilmajousituksen kompuran mahdollista hajoamista.

Farkku on kyllä ihan pakollinen nykyään. V70 D3 vie sekalaisessa ajossa 6 - 6,5 l/100km omassa ajossani. BMW ilmoittaa E61 530xdA:lle 7,2 keskikulutukseksi eli käytännössä näyttää kokemusten mukaan pyörivän 8 litran molemmin puolin.
 
Saa tuohon 8 litraan jo polkea, edes ne vanhemmat 3l myllyt E39 ei noin paljoa syöneet vanhemmilla automaattiaskeilla. En tiedä montaako kiinnostaa, mutta tuo moottorihan sopii myös ohjelmointiin paremmin kuin hyvin. Celticiltä 303hp & 564nm.
 
Saa tuohon 8 litraan jo polkea, edes ne vanhemmat 3l myllyt E39 ei noin paljoa syöneet vanhemmilla automaattiaskeilla. En tiedä montaako kiinnostaa, mutta tuo moottorihan sopii myös ohjelmointiin paremmin kuin hyvin. Celticiltä 303hp & 564nm.

Aika erilainen ohjelma kuin muilla. Enemmän huipputehoa ja vähemmän huippuvääntöä. Voi olla ihan hyvä. Pelottaa vähän miten vaihteisto kestää jos laitetaan +100 Nm lisää.

Voimaa.com: 282 hv / 600 Nm
Chiptuning: 275 hv / 600 Nm
BSR: 285 hv / 615 Nm
Teholastu.com: 265 hv / 590 Nm
Optimoiautosi: 266 hv / 580 Nm
 
Aika erilainen ohjelma kuin muilla. Enemmän huipputehoa ja vähemmän huippuvääntöä. Voi olla ihan hyvä. Pelottaa vähän miten vaihteisto kestää jos laitetaan +100 Nm lisää.

Voimaa.com: 282 hv / 600 Nm
Chiptuning: 275 hv / 600 Nm
BSR: 285 hv / 615 Nm
Teholastu.com: 265 hv / 590 Nm
Optimoiautosi: 266 hv / 580 Nm

Kahdella kaverillani on vastaava ja ovat toimineet, on aika paljon ajettujakin, mutta sehän ei mitään mistään kerro. Kaveripiiristä löytyy erään nimekkään pajan ohjelmoija, joka on kyllä sitten aina laittanut askillekkin omat säätönsä moottorin ecun päivityksen yhteydessä ja tätähän ei taida yksikään näistä ohjelmointipajoista täällä tehdä. Saksalaisia ohjelmointifirmoja kun katsoo, niin usein sisältyy palveluun myös vaihteistolle ohjelma.

Mulla on E82 kauppakassina 120d. Celticin softalla, vakiotehot 177hp/350nm. Tehoa ilman dpf:ää pitäisi olla 236hp & 443nm, vielä dpf kiinni ja kolmella gps ohjelmalla ottanut tasan kuuden sekunnin 0-100 aikoja, niin ihan ok parannus, renkaatkaan ei pidä täysin millään. Tankista mitattuna kulutus pyörii 5-5,5l lukemissa. Tuossahan 123d esim. on jo sitten väkevämpi laatikko, sama kuin 330 jne. jykevämmällä turbiinin lukolla, jota BMW itse myös tarjoaa performance paketin asennuksen yhteydessä. 80 tonnia tullut kilsoja ja toistaiseksi kestänyt, toki eihän mikään rasitu sen enempää, jos ei tehoa käytä.
 
Tollanen 325i -08 autom 150 ajettu ois hankintalistalla. Kertokaapa nyt miks se pitäs jättää hankkimatta :D
Kysy ainakin onko jarruletkut jo vaihdettu taakse(murtuvat) ja onko edessä takimmaiset alapallot vaihdettu myös. Ne on noissa vanhemmissa bemareissa ne yleisimmät. Kässäriä kannattaa myös kokeilla, etenkin kun on automaatti askilla. Vaihdelaatikon öljyjen vaihto ei bmw viralliseen huolto-ohjelmaan muistaakseni kuulu eli ne ehkä kannattaisi vaihtaa johonki väliin.

Kannattaisi melkein käyttää jollain katsastuskonttorilla kuntochekissä. Täysin sama toimenpide kuin vuosikatsastus, mutta siitä ei mene vaan tietoa trafille.
 
Kysy ainakin onko jarruletkut jo vaihdettu taakse(murtuvat) ja onko edessä takimmaiset alapallot vaihdettu myös. Ne on noissa vanhemmissa bemareissa ne yleisimmät. Kässäriä kannattaa myös kokeilla, etenkin kun on automaatti askilla. Vaihdelaatikon öljyjen vaihto ei bmw viralliseen huolto-ohjelmaan muistaakseni kuulu eli ne ehkä kannattaisi vaihtaa johonki väliin.

Kannattaisi melkein käyttää jollain katsastuskonttorilla kuntochekissä. Täysin sama toimenpide kuin vuosikatsastus, mutta siitä ei mene vaan tietoa trafille.

Googleta N53 moottorin ongelmat.
-Suuttimien, puolien ja tulppien kanssa ongelmia.
-Korkeapaine bensapumppu antautuu jossain kohtaa.
-Suorasuihkutuskone -> imupuoli karstoittuu.
-Sähköinen vesipumppu kuolee yllättäen.
-yms.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kässäriä kannattaa myös kokeilla, etenkin kun on automaatti askilla. Vaihdelaatikon öljyjen vaihto ei bmw viralliseen huolto-ohjelmaan muistaakseni kuulu eli ne ehkä kannattaisi vaihtaa johonki väliin.

Noissa uudemmissa Bimmereissä muistaakseni ylättäen jo kuuluu vaihteiston öljyn vaihdot huolto-ojelmiin :D Ainakin Audilla kuuluu nykyään noissa S-tronic vaihteistossa mikä on periaatteessa sama kuin DSG.

Pienellä googletuksella ainakin f10 ei vielä ainakaan kuulu...

It's a common concern so you are right to ask this question. The ZF 8 speed is a "sealed" tranmission. According to the manufacturer you don't have to touch it. According to Mike Miller you probably shouldn't worry about it till about 60k miles:
The short answer for the modern BMWs with “lifetime fill” ATF: Change it and the filter
at least every 60,000 miles using ONLY the factory BMW proprietary ATF.
Here is the long answer:
At various production dates in the mid-1990s, which vary according to model, BMW
switched to their so-called “lifetime fill” ATF in automatic transmissions, as well as
manual gearbox lubricant and differential oil. The reason for this, as far as anyone can
tell, is marketing and not engineering – the idea being to foster the notion of the lowmaintenance
BMW.
There was no explanation of what “lifetime” meant, i.e., lifetime of the car, the
component, or for that matter the driver. If it was the component, then obviously anything
could be “lifetime fill”. The factory’s initial position is that these lubricants never need to
be changed. Then, some time later, it came out that “lifetime” means 100,000 miles.
Many dealerships are now recommending manual gearbox and differential oil changes be
done at customer expense every 60,000 miles. Every independent BMW technician I
know recommends a 30,000-60,000-mile interval, and many recommend Red Line
synthetic oils, but not for automatics with “lifetime fill” – you need the factory
proprietary ATF for “lifetime fill” automatics.
Older automatic transmission models, which do not have “lifetime fill” should have ATF
and filter services every 15,000 miles if using petroleum ATF; every 30,000 miles with
synthetic.
However, the modern automatic transmissions are different. No one knows exactly what
BMW’s proprietary ATF is, so no one knows if there are viable alternatives. We do know
that BMW dealerships charge about $500 for an ATF and filter service, due to the price
of the ATF. And that’s assuming you can get them to do the job, which is not often the
case.
Bavarian Autosport (www.bavauto.com), Pelican Parts (www.pelicanparts.com), and
perhaps others are now importing the proprietary “lifetime fill” ATF at reasonable prices,
which they sell along with filter kits, for independent BMW shops and do-it-yourselfers.
It is risky to drain a previously un-maintained automatic transmission with high mileage,
even though if it were my car I would probably chance it. Still, I have seen it happen too
many times, where a well-meaning owner or technician performs an ATF and filter
service on a neglected but well-shifting automatic, and then all of the sudden it starts
slipping. I can’t explain it, but my feeling is the fresh ATF flushes a bit of sludge from a
place where it was doing no harm to a place where it does do harm. Overfilling, underfilling,
and cleanliness are also issues in ATF and filter servicing, but these should not be
problematic for a professional BMW technician, dealer or independent.
Copyright © 2011 by Mike Miller, all rights reserved.
Copyright © 2011 by Mike Miller, all rights reserved.
20
BMW has backed off its lifetime fill mantra for automatic transmissions, currently
recommending an ATF and filter change every 100,000 miles for the current BMW
models.
My inclination is to tell people to change “lifetime” ATF and filter every 60,000 miles.
However I have seen BMW automatic transmissions that were maintained break anyway.
In that event, say it happens at 90,000 miles, you would like to have the money you spent
on the ATF and filter change to put toward your new automatic transmission. And if I
told you to spend it on maintenance you’re probably not going to be very happy with me.
On the other hand, I have seen maintained automatics last 200,000 miles. I have also seen
un-maintained automatics last 200,000 miles, although both are very rare. There's just no
predicting with these transmissions. When you choose to buy an automatic transmission,
you also buy into the vagaries of the darn things, which is one reason technicians hate
them. Whether to maintain a modern BMW automatic is up to you.
At automatic transmission replacement time, we are confronted with the reality that the
local transmission shop cannot rebuild BMW automatic transmissions, even those built
by GM (BMW’s GM transmissions bear no resemblance to GM transmission in domestic
cars). There are some domestic specialists who concentrate in BMW automatic
transmission rebuilding, and you’ll see their ads in Roundel and Bimmer. However, I
have no current experience with domestic rebuilders. My experience in the past is…well,
the owner wound up buying a BMW factory rebuilt automatic transmission every time,
and this is the course I recommend to readers – “back to the dealer.”

http://www.bimmerfest.com/forums/at...146a24e9a18f&attachmentid=296945&d=1318474368
 
Kysy ainakin onko jarruletkut jo vaihdettu taakse(murtuvat) ja onko edessä takimmaiset alapallot vaihdettu myös. Ne on noissa vanhemmissa bemareissa ne yleisimmät. Kässäriä kannattaa myös kokeilla, etenkin kun on automaatti askilla. Vaihdelaatikon öljyjen vaihto ei bmw viralliseen huolto-ohjelmaan muistaakseni kuulu eli ne ehkä kannattaisi vaihtaa johonki väliin.

Kannattaisi melkein käyttää jollain katsastuskonttorilla kuntochekissä. Täysin sama toimenpide kuin vuosikatsastus, mutta siitä ei mene vaan tietoa trafille.

Taitaa olla aika ikuinen vika nuo jarruletkut. Omassa E39:ssä sai 1,5 vuoden välein vaihtaa. Eivät onneksi siihen maksaneet kuin pennosia ja helppo vaihtaa.
 
Mites tommonen, 523i E60 -07? Onko täys pommi vai viekö pyörät eteenpäin? Millasiin vikoihin tässä mallissa on törmätty?

N47 motti? Niitä kannattaa välttää?
 
4sylinterisissä oli muistaakseni kaikissa ongelmia noissa vuosmalleissa. 3.0l!
 
4sylinterisissä oli muistaakseni kaikissa ongelmia noissa vuosmalleissa. 3.0l!

Joo, jotakuinkin noin. Etenkin se 177 hp 2.0 TDI (myös osa 1.8 TDI, mikä on kuitenkin todellisuudessa sama 2.0 kone matalammalla viritysasteella) oli se murheenkryyni, jossa ollut paljon jakoketjun venyvyysongelmaa, josta aiheutuu lopulta parin tonnin remppa tai pahimmassa tapauksessa moottoririkko. Tämä sama jakoketjuongelma on ilmeisesti koskenut myös joitakin 2.0 bensakoneita. Sitä vastoin kutoskoneissa samaa ongelmaa ei ilmeisesti ole ollut, joten ovat luotettavamman maineessa. Tuossa -07 paikkeilla taisi tulla päivitystä myös bensakoneisiin, jolloin siirryttiin suoraruiskutukseen ja korkeapainepumppuja näistä uudemman mallisista bensakoneista on näköjään mennyt 150 - 200 tkm paikkeilla vaihtoon. lienee myös parin tonnin remppa.
 
Ei ole. N47 on 2.0 TDI

523i on bensa, onko iskutilavuus 2.5 vai 3.0 l, en muista.

Uudemmat (e90?) 325i ja 330i on muuten myös lähes samalla koneella. Eroja muistaakseni lähinnä imusarjoissa, ja 325i:stä sai muistaakseni muuttuvaimukaulaisella imusarjalla ja optimoinnilla jopa ennemmän tehoja kuin 330i:stä(vai samat).

Joku eka linkki:

https://www.mosselmanturbo.com/shop/bmw-325i-e90-218hp-performance-package/
Noita saa aika sopuhintaan muistaakseni.

Tyyppivikoja venttiilovarren kumit mitkä joutuu joskus vaihtaa ja automaatin pieni sekoilu. Tutun 330i 200tkm ajettu vie öljyä noin litran per vaihtoväli.
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom