Kokemuksia BMW:stä

BCAA-valmisjuoma -40%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
En tiedä varmaksi, mutta uskoisin olevan sen ominaisuuden poisto, että laatikko ei tiputa vaihteita pienemmälle kun polkee kaasun pohjaan. Läpi siis sen "pykälän" minkä tuntee kun painaa aivan pohjaan. Omassa F22 ainakin tuollainen.
 
En tiedä varmaksi, mutta uskoisin olevan sen ominaisuuden poisto, että laatikko ei tiputa vaihteita pienemmälle kun polkee kaasun pohjaan. Läpi siis sen "pykälän" minkä tuntee kun painaa aivan pohjaan. Omassa F22 ainakin tuollainen.

Juuri näin se tekee.

Toimii aika paljon fiksummin loota nyt kierrosten ja vääntöjen ym. kanssa. Samalla kun noissa e60/61 turbiini luistattaa osittain alle 80kmh vauhdissa, niin nyt lukittuu. Kulutus tippui myös aika hyvin, vaikka tuli motarilla ajeltua S-modellakin pätkää.

xhpn omilla sivuilla on hyvää vertailupätkää vakio softaan verrattuna vaihteiston toiminnasta ym.
https://www.xhpflashtool.com

330xd vakio vs xhp


Törmäsin tuohon kun mietin softa päivitystä bmw:ltä, mutta lukemani perusteella joutuvat eka imuroimaan joka ohjainyksikön päivitysnumerot aina parkkitutkista ym. lähtien. Ja sen jälkeen yksi kerrallaan ajavat uudet sisään. Kaikenlisäksi operaatio kestää vaikka kuinka monta tuntia, ja maksaa ties mitä. Eivätkä anna edes takuuta....

Täällä laitatin omaani:
http://www.rikunautofix.fi
Oli sen verran lähempänä kuin Kalajoki. Seuraavaksi imusarjan läppien poisto, hinta kuulemma 100-150e. Noissa kuulemma yleensä kestäneet läpät, mutta 2Litrasissa taas ei.

Noi uudemmat BMWt taas ovat jo varsin sähäköitä päivityksen jälkeen :kuola:

 
Viimeksi muokattu:
Eli esim ohitus maantiellä isoin pykälä päällä kaasu pohjaan niin ei vaihda pienempää, mikä on hyöty tästä kun isommilla kierroksilla saataisiin enemmän kulkua?

Tietämättömyyteni ja mielenkiinnon johdosta kyselen, olen jotenkin kuvitellut että kickdown kynnyksellä ei ole kaasu 100% vaan kaikki voima on käytössä vasta kickdown pohjassa ja optimaalinen vaihde lyödään tuossa vaiheessa pesään parhaimman kiihtyvyyden takaamiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Ja kyllähän se ilman kickdownia tiputtaa vaihteen tarvittavan pienelle, riippuen onko S vai D käytössä. Mutta kickdownilla yleensä tiputtaa jo valmiiksi rajoittajan lähelle.

 
Viimeksi muokattu:
Tossa pieni pätkä S-modellakin kaasua painaessa. Eli valitsee vaihteen loadin mukaan tottakai, mutta paljon järkevämmin kuin vakio softalla.




Tietämättömyyteni ja mielenkiinnon johdosta kyselen, olen jotenkin kuvitellut että kickdown kynnyksellä ei ole kaasu 100% vaan kaikki voima on käytössä vasta kickdown pohjassa ja optimaalinen vaihde lyödään tuossa vaiheessa pesään parhaimman kiihtyvyyden takaamiseksi.

Käsittääkseni kickdown pykälän kohdalla on jo 100% kaasua. Mutta kun kickdown painuu niin vakio softa vaihtaa vaihteen samalla aika pienelle.
 
Litralla/100km tippunut keskikulutus ton xHP:n ohjelmoinnin jälkeen.
 
PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Ajovalojen kusenkeltaset kulmakarvat koodattu pois ja samalla valoteho nostettu low - > high.

IMG-20181204-181707.jpg
 

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
 
Kuten toiseen ketjuun kirjoitinkin niin itse liityin myös BMW:n omistajiin. Auto on E91 330d xDrive automaattilootalla M sport paketilla. Ohjelmoitu ja penkitetty AJ Techillä 335 hv / 740 Nm eli +90 hv ja 220 Nm lisää vakioon! Aika perhanasti pelkällä ohjelmalla.. Vaihteistossa xHP stage 3. On erittäin hieno laite ajaa. Olen tällä hetkellä alle viikon omistaneena ja ennen ensimmäisiä huolto kustannuksia vielä erittäin tyytyväinen. :LOL:
 
330xda:lla testejä;

80-120 km/h testit tein niin että vakkarilla 79 km/h ja siitä polkasu. Mitattu OBD:n kautta bluetoothilla puhelimen Car Scanner softalla.

3. vaihteella 80 - 120: 3,55 s
4. vaihteella 80 - 120: 3,85 s

Pidän todella kovina aikoina.
Hyvin vähän tulee täysiä tehoja otettua. Pelkään tuota 740 Nm että on varsin kuluttavaa vaihteistolle..Muut ohjelmointifirmat tarjoaa about 620 Nm. Vakio 520 Nm.
 
330xda:lla testejä;

80-120 km/h testit tein niin että vakkarilla 79 km/h ja siitä polkasu. Mitattu OBD:n kautta bluetoothilla puhelimen Car Scanner softalla.

3. vaihteella 80 - 120: 3,55 s
4. vaihteella 80 - 120: 3,85 s

Pidän todella kovina aikoina.
Hyvin vähän tulee täysiä tehoja otettua. Pelkään tuota 740 Nm että on varsin kuluttavaa vaihteistolle..Muut ohjelmointifirmat tarjoaa about 620 Nm. Vakio 520 Nm.

En muista oliko sulla jo xHP, mutta se kannattaa laitattaa ehdottomasti myös. Lukitsee vaihteet lujempaa ym..
 
En muista oliko sulla jo xHP, mutta se kannattaa laitattaa ehdottomasti myös. Lukitsee vaihteet lujempaa ym..

Stage 3 on sisässä. Toimii todella hienosti vaihteisto. Nuo testit ensimmäinen on ajettu S moodilla mikä heitti 3:n sisään ja sillä mentiin tuo 80 - 120. 4. vaihteen testin ajoin manuaalisesti pistämällä nelosen sisään.
 
Stage 3 on sisässä. Toimii todella hienosti vaihteisto. Nuo testit ensimmäinen on ajettu S moodilla mikä heitti 3:n sisään ja sillä mentiin tuo 80 - 120. 4. vaihteen testin ajoin manuaalisesti pistämällä nelosen sisään.

Tuo manuaalihan vaihtaa vielä nopeammin, mutta vaikeampi itse vaihtaa optimaalisessa kohdassa.

Noissa nelivedoissa taisi olla vahvempi laatikko, tai ainakin 535da:issa on. Vai olikohan että muuttu LCI malleihin...

Meniköhän mulla 70->140kmh joku 7s kun videolta katoin, en muista...
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää laatua taas vaihteeks.

Autosta hävis tehot ni ei muuta ku Laakkoselle. Tuomio = autolla ei saa ajaa. Ilmeisesti kaiken mukava egr venttiili meni rikki tms muuta mukavaa. Vakuutuksen piikkiin sain viikoksi jonku 1.6 litrasen subarun citymaasturin. Ikävä tuli 315 hevosvoimaa..

Saas nähä mitä alkuviikosta paljastuu tuosta omasta kulkineesta. Toivottavasti menee bps takuuseen.
 
Hyvää laatua taas vaihteeks.

Autosta hävis tehot ni ei muuta ku Laakkoselle. Tuomio = autolla ei saa ajaa. Ilmeisesti kaiken mukava egr venttiili meni rikki tms muuta mukavaa. Vakuutuksen piikkiin sain viikoksi jonku 1.6 litrasen subarun citymaasturin. Ikävä tuli 315 hevosvoimaa..

Saas nähä mitä alkuviikosta paljastuu tuosta omasta kulkineesta. Toivottavasti menee bps takuuseen.

Ilmeisesti meni ihan fyysisesti rikki, eikä saa ajaa ettei palat koskettele muita liikkuvia osia. Tai sitten tietokone herjaa että on rikki... Iteltä on poistettu onneks ohjelmalla ym..
 
Ilmeisesti meni ihan fyysisesti rikki, eikä saa ajaa ettei palat koskettele muita liikkuvia osia. Tai sitten tietokone herjaa että on rikki... Iteltä on poistettu onneks ohjelmalla ym..

Tänään soittivat huollosta. Nox anturi/sensori tms ei läpässyt testiä. Samoiten imusarjan läpät feilas testissä. Huomenna pitäis osat saapua ja saa auton alle. Taidan kyllä ohjelmoida nuo läpät pois käytöstä samalla kun otetaan vähä lisää tehoja ohjelmalla.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom