Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
morjens,
Katsastus lähestyy ja e90:n toinen xenon valoumpio falskannut ja kosteus päässyt sisälle. samalla mennyt sököksi kääntyvät ajovalot. Osaako joku, jolla ehkä samoja kokemuksia kertoa suunnilleen uuden umpion ja varsinkin tämän kääntyvien ajovalojen korjauksen kustannuksia? meneekö yli tonnin (tottakai)?
 
Kävin eilen ajamassa E90 M3. Kiva lelu, mutta yllättävän vaisu tehoihin nähden. Jotenkin sellainen repivä voima puutui jos vertaa vaikka RS4 Audiin. Kelpaisi toki tollainen M3 kesäautoksi.
 
Onko e90 koppanen hyvä ja kestävä auto? -05 viiva -07 osuis budjettiin, automaatti ja kahden litran bensa kone, ehkä 1.8 jos sopiva osuu. Kokemukset tervetulleita.
 
Onko e90 koppanen hyvä ja kestävä auto? -05 viiva -07 osuis budjettiin, automaatti ja kahden litran bensa kone, ehkä 1.8 jos sopiva osuu. Kokemukset tervetulleita.

Kaikki neloskoneet taitaa olla eritehosia kakslitrasia. Eiks kaikissa e90 neloskoneissa paitsi 05-06 dieselissä oo heikko jakopää? Korjatkaa jos oon väärässä.
 
N47 on se jakopäävammanen muistaakseni.
 
Onko e90 koppanen hyvä ja kestävä auto? -05 viiva -07 osuis budjettiin, automaatti ja kahden litran bensa kone, ehkä 1.8 jos sopiva osuu. Kokemukset tervetulleita.

Mulla on ollut E90 vm. -05, 2.0 bensakoneella. 170tkm mittarissa ja 4 vuotta vanha, kun sen ostin. Hieno auto, mutta ei ole muissa autoissa noin paljon vikaa ollut. BMW-huollossa se vieraili muutamaan otteeseen.

- Pari kuukautta ostamisesta meni katalysaattori. Korjaamon mukaan menee yleensä rikki vasta 250tkm paikkeilla. Remppa maksoi 1600€, koska myös pakosarja menee samalla vaihtoon.
- Korinohjainboxi meni rikki. Uusi+ohjelmointi maksoi 600€. Korjaamon mukaan on noita ennenkin näihin vaihdeltu.
- Kulutti öljyä: 5000km välein sai lisätä litran. Kuulemman normaalia.
- Öljynsuodatinkotelo valutti jostain öljyä, joka on kuulemman tyyppivika. Korjaus olisi maksanut muistaakseni jotain +200€.
- Lisäksi valutti öljyä jostain muualta, jota korjaamo ei saanut koskaan selville. Pikku läikän jätti aina asfaltille öljyä, joka oli korjaamon mielestä kuulemman ihan normaalia tuon ikäiselle autolle.
- Tyyppivika, eli narinahelat alkoivat vaivaamaan myös. Takapuslat pitävät siis ärsyttävää natinaa. Isolla injektioneulalla voi pruitata puslan sisään vaihteistoöljyä, joka antaa tekohengitystä vaivaan n. puoli vuotta.
 
Zone-sarja -42%
Mulla on ollut E90 vm. -05, 2.0 bensakoneella. 170tkm mittarissa ja 4 vuotta vanha, kun sen ostin. Hieno auto, mutta ei ole muissa autoissa noin paljon vikaa ollut. BMW-huollossa se vieraili muutamaan otteeseen.

- Pari kuukautta ostamisesta meni katalysaattori. Korjaamon mukaan menee yleensä rikki vasta 250tkm paikkeilla. Remppa maksoi 1600€, koska myös pakosarja menee samalla vaihtoon.
- Korinohjainboxi meni rikki. Uusi+ohjelmointi maksoi 600€. Korjaamon mukaan on noita ennenkin näihin vaihdeltu.
- Kulutti öljyä: 5000km välein sai lisätä litran. Kuulemman normaalia.
- Öljynsuodatinkotelo valutti jostain öljyä, joka on kuulemman tyyppivika. Korjaus olisi maksanut muistaakseni jotain +200€.
- Lisäksi valutti öljyä jostain muualta, jota korjaamo ei saanut koskaan selville. Pikku läikän jätti aina asfaltille öljyä, joka oli korjaamon mielestä kuulemman ihan normaalia tuon ikäiselle autolle.
- Tyyppivika, eli narinahelat alkoivat vaivaamaan myös. Takapuslat pitävät siis ärsyttävää natinaa. Isolla injektioneulalla voi pruitata puslan sisään vaihteistoöljyä, joka antaa tekohengitystä vaivaan n. puoli vuotta.

Kyllähän näissä varmasti pikkulaittoa on välillä, mutta harvemmin mitään kalliita remontteja. Kattien tehottomuus on harvinaista ja luultavasti johtuu jostain aiemmasta ongelmasta; esimerkiksi huohottimen jäätymisestä ja öljyjen päätymisestä katalysaattoriin. Korimoduuleita ja muita ohjainboxeja saa ebaysta noin 50-100 eurolla ja koodauksen joltain osaavalta 10-20 eurolla (esim. minulta). 8 vuotta tullut erilaisilla bemareilla ajettua ja koskaan ei ole remontti maksanut yli 500e. Pari kertaa olen joutunut maksamaan yli 200e.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Neloskoneissa (bensa ja diesel) jakopää ongelmaa, dieselissä kalliimpi korjata. Dieselin jakopäätä vahvistettu 2009 lopussa, mutta sama vika silti olemassa. Bensakoneissa myös venttiilikoneistoissa ollut paljon vikaa.
6-sylinterisissä dieseleissä termostaatti vikaa ja dpf vikaa ja turboja menny jonkun verran. Bensoissa vanos ongelmia.

Nuo tuli ensimmäisenä mieleen t. (m)asentaja
 
Onko kellään oikeasti ollu muka jakopään kanssa ongelmia? Onko venttiilikoneistoja paljon lauennut? Täälläkin aina kysellään kestävyyden perään niin aina tulee se sama copypastettu lista.
 
Onko 05-06 nelosdieselissäkin jakopää ongelmaa? Mitä tarkoittaa bensan vanos ongelmat? Luulin että edes kutosbensat ois suht luottovehkeitä. :D
 
Onko kellään oikeasti ollu muka jakopään kanssa ongelmia? Onko venttiilikoneistoja paljon lauennut? Täälläkin aina kysellään kestävyyden perään niin aina tulee se sama copypastettu lista.

Vuoden sisään muutamia jakopääviallisia dieseleitä, kaikki alle 200tkm ajettuja. Pienimmät lukemat 135tkm ketju poikki.
Nelosbensoissa valvetronic ja jakopääviallisia monia, en muista mittarilukemaa..
Vanoksen solenoideissa ja säätöpyörissä ollut jonkin verran vikaa.

M47 nelos dieseleissä ei tosiaan ole ketjuvikoja ollut, mutta ne taitaa kohtuu ajettuina olla jo aika kiven alla? En oo seurannu tarjontaa.
 
Osaiskohan joku sanoa, mitä ihmeen ääntä e39 kytkin pitää poljettaessa kytkintä? Ääni on vinkuva ja kuuluu pelkästään auton ulkopuolella.

BMW:n omistajana veikkaisin, että rahanmenon ääni... :D

No, ei välttämättä. Vika voisi olla painelaakerissa, jos vinkumista kuuluu ainoastaan kytkintä polkiessa. Vinkuuko se vain pohjassa asti vai jo ensihipaisulla? Mikäli muita ongelmia ei ole, niin ei välttämättä tarvitse heti olla korjaamassa. Monilla autoilla voi ajaa tuon vian kanssa vielä vuosikaudet.
 
Ajelin 2 päivää sijaisautolla, BMW 320 automaatti, vm 2009. Ajoin aika paljon maantieajokin, mutta keskikulutus oli 8,7 litraa bensaa/ 100km. Olikohan autossa jotain vikaa vai kuluttaako nuo tosiaan noin helvetisti. Eihän tuo ihan uusinta tekniikkaa enää ole, mutta mielestäni aika hurjat kulutuslukemat matkapainotteisessa ajossa. Hintaakin oli vielä pitkälle yli 20te. Ei kyllä olisi ensimmäisenä omalla ostoslistalla.
 
Niin tuossahan ei oo ees urpo moottori ja tomaattikin viel. joten en pidä tuota minään. 2pvässä oikee kunnon keskikulutuksia laskeskella,ku ehdi päästä edes auton kanssa sinuiksi,
 
Ajelin 2 päivää sijaisautolla, BMW 320 automaatti, vm 2009. Ajoin aika paljon maantieajokin, mutta keskikulutus oli 8,7 litraa bensaa/ 100km. Olikohan autossa jotain vikaa vai kuluttaako nuo tosiaan noin helvetisti. Eihän tuo ihan uusinta tekniikkaa enää ole, mutta mielestäni aika hurjat kulutuslukemat matkapainotteisessa ajossa. Hintaakin oli vielä pitkälle yli 20te. Ei kyllä olisi ensimmäisenä omalla ostoslistalla.

Meillä päästään 08 320d:llä 4,8.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom