Selvittäisin yhden saksalaisen bemarin varusteluettelon VIN-koodin avulla. Minulla on tiedossa auton rekisterinumero mutta ei vin-koodia. Osaako joku sanoa, että miten saan selville vin-koodin käyttämällä tuota rekisterinumeroa?
Kiitos, mutta auto on siis saksalainen ja saksan rekisterissä. Luin tuon tredin läpi ja ei siellä mainittu kuin tuo bilteman haku suomalaisista autoista.
on noita bensa ja diisseleitä ollu molempia, saa ottaa vaan suht ison bensa koneen et pääsee samoihin vääntöihin diisselin kanssa,toisekseen tulee kulutus vastaan myös.
Tästä täysin samaa mieltä. Bensakutosen olipa ahtimia yks kaks tai ei yhtään, niin ääniä kyllä kaipaa aina kerran koettuaan. Kait se kasikin vielä menis, jotenkin :D
Selvittäisin yhden saksalaisen bemarin varusteluettelon VIN-koodin avulla. Minulla on tiedossa auton rekisterinumero mutta ei vin-koodia. Osaako joku sanoa, että miten saan selville vin-koodin käyttämällä tuota rekisterinumeroa?
Onnistuu ainoastaan, jos sinulla on henkilökohtainen kontakti paikalliseen Strassenverkehrsamtiin tai poliisiin. Jos näin olisi, et varmaan kysyisi. Internetin kautta et mitenkään. Saksaksi VIN = Fahrzeug-Identifizierungsnummer tai puhekielessä Fahrgestellnummer.
Tästä täysin samaa mieltä. Bensakutosen olipa ahtimia yks kaks tai ei yhtään, niin ääniä kyllä kaipaa aina kerran koettuaan. Kait se kasikin vielä menis, jotenkin :D
Niin kyllähän diisseli on tiisseli vaikka voissa paistas. Mutta eihän nämä nykyajan bensiinimoottorit äännä etes mitenkään, ei ainakaan tää bemarin v8. Oli ne väännöt,hevosvoimat ja mukavuudet mitä tahansa mutta kyllä noissa vanhanajan muskeliautoissa on sitä jotain mikä nyky kikottimissa uupuu.
Uuh pitkän ja stressaavan projektin jälkeen sunnuntaina saapuu 130i pihaan. Hopean värinen 2006 M sport ihan ok varusteilla. Aktiiviohjaus ja keyless go jäi saamatta mutta muuten kaikki tarpeellinen. Kilsoja 100k. En edes ajatellut pillua teininä niin usein kun tätä autoa tällä hetkellä. Tehokkain auto mitä olen tähän mennessä ajanut on anopin D4D avensis.
Uuh pitkän ja stressaavan projektin jälkeen sunnuntaina saapuu 130i pihaan. Hopean värinen 2006 M sport ihan ok varusteilla. Aktiiviohjaus ja keyless go jäi saamatta mutta muuten kaikki tarpeellinen. Kilsoja 100k. En edes ajatellut pillua teininä niin usein kun tätä autoa tällä hetkellä. Tehokkain auto mitä olen tähän mennessä ajanut on anopin D4D avensis.
Onnea uudesta. Noihan on näppäriä ja lienet kevyitäkin.
Omassa vitosessa oon kyllä rakastunu aktiiviohjaukseen.
Kaverilla on just tuollanen v8 e60 ja eihän se totta mitään ääntä pidä. Nyt se oli tosin jotain vaimentimia siihen vaihtanu kun remontoinu jotain kardaanin tukilaakereita..
Kävin hakemassa vm.02 e39 525 touringin ja täytyy sanoa et on loistava ajettava noin vanhaksi autoksi. Toivottavasti osottautuu luotettavaksi laitteeksi kun MY10 Foresterin vaihdoin pois rahansäästö tarkoituksena...
Kävin hakemassa vm.02 e39 525 touringin ja täytyy sanoa et on loistava ajettava noin vanhaksi autoksi. Toivottavasti osottautuu luotettavaksi laitteeksi kun MY10 Foresterin vaihdoin pois rahansäästö tarkoituksena...
Voi olla että rahansäästö ei onnistu, mutta on sentään itselle sopivampi laite ja lainaa ei paljoa tarvinnut ottaa niin jää sitten remppaamiseen rahaa :D ehkä turbolla tuo subaru olisi jaksanut kiinnostaa pidempään, mutta varsinkin vähälumisena talvena hieman tylsä ja meluisa auto... voihan se olla jos tuo bemari onkin enemmän pajalla kun ajossa niin tulee subarua ikävä
Jaahas nyt se omakin bemmi sitten jätti tien päälle. Tarkemmin Prisman parkkipaikalle. Olin jättänyt jälkeeni sitten aika massiivisen vanan jäähdytysnestettä ja pienen tarkastelun jälkeen koneen takaosasta valuu koneen ollessa päällä. Kai sieltä joku letku sitten meni rikki... Onneksi kuitenkaan en ollut missään moottoritiellä tai vastaavaa. Kyseessä siis vanha -97 318 Ti compact, 280tkm ajettu.
Onko mitään järkeä ostaa yli 200 000tkm ajettua e60/e61 530xda tai 530ia ?
Luulis että noista on menny 5 kertaa kaikki osat mitkä voi mennä jo. DPF, suuttimet, vaihteisto? Ainoa mikä oikeasti huolestuttaa on automaattilaatikon kesto. Dieselissä pitäis olla parempi 6hp26, kuin tossa 530i jossa on 6hp19 täydellä sähköohjauksella(solenoidit paukkuu vissiin)..
Ehkä tollanen e60 520d (M47) vois olla parempi alle 100tkm ajettuna..
Ei nuissa dieseleissä ole pahemmin vaihteisto ongelmia. Mulla on yli 200tkm ajettu 530xd ja täytyy varmaan koputtaa puuta kun ei ole ollu mitään ongelmia. Kaikki huollot on tehty ajallaan ja tyyppiviat korjattu muuten on vaan ajettu
65tkm on itse ajettu, huollot on ihan saman hintaset kuin muihinkin autoihin kunhan ei vie merkkiliikkeeseen, öljyä tietysti menee enemmän kun tilavuus on 8.5L. Juuri teetin ns. ison huollon jossa vaihdettiin jokapaikkaan öljyt ja se makso muistaakseni reilu 500e.
DPF meni tukkoon 220tkm lukemassa niin se otettiin kokonaan pois ja ohjelmoitiin uusiksi niin ei tule enään ongelmia sen kanssa.
Vähän pukkaa itselläkin autokuumetta kun tuo on jo meillä ollut reilu 3v
Riippuu aivan täysin siitä mitä oot autolta hakemassa ja paljonko oot siihen valmis sijoittamaan? Käytetty ja kohtuu paljon rullattu premium harvemmin on järjellä perusteltava ostos. Jos tarve on päästä mahdollisimman helpolla sen auton kans niin unohda kaikki premium merkit ja mallit samantien.
Näinhän Se on. e61 530xd meni laajaan kuntotarkistukseen ja tulee 2 aikaan valmiiksi, saas nähdä mitä löytyy.
Jos sitä pärjäis seuraavat pari kolme vuotta Suht vähilllä kustannuksilla ja isoilla rikoilla. 3000€ olis korjausrahaa ja auromaattilaatikon meinasin käydä vahvistamassa ehkä tälleen ennakoiden.