Deleted member 108056
Käytetyt autot varsinkin aina yksilöitä, mutta mielestäni autoissa on vain kuluvia osia.. itse hankkisin auton joka miellyttää niin remppaaminen ketuttaa vähemmän, niitä tulee autoon kuin autoon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Käytetyt autot varsinkin aina yksilöitä, mutta mielestäni autoissa on vain kuluvia osia.. itse hankkisin auton joka miellyttää niin remppaaminen ketuttaa vähemmän, niitä tulee autoon kuin autoon
Niitä tulee autoon kuin autoon ja toisiin vähemmän ja toisiin enemmän ja ne on ihan tunnettuja asioita, että joistakin paukkuu alustan osat ja joistakin ilmamassamittarit tai moottorin muut anturit ja joihinkin saa olla joka toinen päivä vaihtamassa pyöränlaakereita. Autoissa on siis kuluvia osia, mutta toisissa ne kuluu viisi kertaa nopeampaa kuin toisissa ja se miellyttäväkin auto voi alkaa itse asiassa ketuttaa kun siihen täytyy olla koko ajan syytämässä rahaa. Mulla ei kyllä hermo kestäisi. Siksi mulla on halpoja autoja mihin on halpoja varaosia ja missä ei ole suuria remontteja vaativia tunnettuja tyyppivikoja niin kuin koko alustan puslien ja tukivarsien vaihtamista kerralla tai "sisäänajovaiheessa" laukeavia automaattilaatikoita. Enkä nyt puhu pelkästään BMW:stä vaan ihan yleisenä esimerkkinä.Käytetyt autot varsinkin aina yksilöitä, mutta mielestäni autoissa on vain kuluvia osia.. itse hankkisin auton joka miellyttää niin remppaaminen ketuttaa vähemmän, niitä tulee autoon kuin autoon
Pitää paikkansa. En ole vielä ikinä tehnyt tunnepohjaista autokauppaa. Ehkä sekin aika vielä tulee kun olen iso ja rikas. Noi Ooppelithan on oivallisia vehkeitä, kun raidetangon päät saa vaihtaa varmaan 300 tkm kohdalla ja muihin alustan osiin ei tarvitse koskea varmaan ikinä, vähän liioiteltuna. Moniin muihin ne on vaihdettu jo kolmeen kertaan siinä vaiheessa. No eihän tuota voi ajomukavuudessa verrata kaksi kertaa kalliimpiin ja isompiin autoihin, mutta se riittää ettei sillä ajaessa sentään vituta. Se voisi jo vituttaa kun dieseliä kuluu kaksi kertaa niin paljon kuin nyt ja ennen seuraavaa katsastusta on edessä tonnin remppa. Ooppelilla on sentään varaa käydä töissä. Sit kun voitan lotossa niin laitan Sorsan johonkin katapulttiin ja linkoan mereen ja ostan jonkun auton.^ Muistelen että ajaisit 1.3 diesel corsalla? Juu varmasti pääsee liikuttamaan kehon paikasta a paikkaan b halvemmin kun yhdelläkään bemarilla, jos se on ainut tavoite.
Sanokaas nyt muutkin mielipiteitä. Onko liian riskialtis ja tulee kalliita kilometrejä. Olis myös e280 mersu 3.0 bensa manuaali w211, ajettu ~110tkm..
Jos ostat noista vaihtoehdoista jonkun, niin osta mieluiten se E60 530iA / 530dA. E61:ssä on tuossa iässä melko varmasti luvassa sähköjumppaa, jos ei ole takaluukkuun meneviä johtosarjoja korjattu. Automaatit noissa pääpiirteittäin tuntuu kestävän ihan hyvin. Itsellä oli +200tkm ajettu E61 530dA ja siihen meni 200tkm. kohdalla uusiin aika paljon osaa, mm. Ahdin. Kuluvia osia siis lähinnä. Mieleen tuosta autosta on jäänyt se jatkuva ilmoitusvalojen loiste. Sähköissä tuntui koko ajan olevan jotain pientä. Ja jos kuitenkin päädyt E61:een, niin yritä löytää ilman lasikattoa. Sekin on yksi murheenkryyni vedenpoistoletkuineen ja jumiutumisineen.
Lukaise vielä tämä threadi ostopäätöstä miettiessä: E60/e61 ostamassa II - BTCF Forum
Jos ostat noista vaihtoehdoista jonkun, niin osta mieluiten se E60 530iA / 530dA. E61:ssä on tuossa iässä melko varmasti luvassa sähköjumppaa, jos ei ole takaluukkuun meneviä johtosarjoja korjattu. Automaatit noissa pääpiirteittäin tuntuu kestävän ihan hyvin. Itsellä oli +200tkm ajettu E61 530dA ja siihen meni 200tkm. kohdalla uusiin aika paljon osaa, mm. Ahdin. Kuluvia osia siis lähinnä. Mieleen tuosta autosta on jäänyt se jatkuva ilmoitusvalojen loiste. Sähköissä tuntui koko ajan olevan jotain pientä. Ja jos kuitenkin päädyt E61:een, niin yritä löytää ilman lasikattoa. Sekin on yksi murheenkryyni vedenpoistoletkuineen ja jumiutumisineen.
Lukaise vielä tämä threadi ostopäätöstä miettiessä: E60/e61 ostamassa II - BTCF Forum
Let’s take a look at a couple of problems that are commonly found with this fairly complex and expensive transmission.
Symptom: Burnt up clutch packs. Problem: This is caused by failures in the valve body. At first you will most likely experience problems with second and third gear slipping. If you catch the problem early enough, you might get lucky by only having to replace the valve body and reprogram the computer. If the problem is left unaddressed, not only will you have to replace the valve body, you will also have to replace the entire transmission. There have been so many complaints about the VW version of this transmission that VW has taken the highly unusual step of extending the valve body warranty on these transmissions to 100,000 miles.
Symptom: Transmission is not going into certain gears. Problem: The 6HP19 is a fully electronic transmission. It has a total of seven electrical solenoids. That’s a lot of solenoids! These solenoids are susceptible to failure. To be honest, this is a common problem with almost all electrical transmissions.
The solenoids can be damaged from a voltage spike, high transmission temperatures, vibration or poor connections. The solenoids found in this transmission are nothing more than fancy electrical/mechanical magnets that are used to move valves in the valve body via a plunger and a spring. The solenoids consist of a coil of fine wire that when energized with 12 volts, creates a magnetic field. This magnetic field moves the plunger, which moves the valve in the valve body. A spring is used to return the plunger/valve combination back to its original location once the current is cut off to the solenoid.
It is within the coil of wire that the solenoid suffers the most problems. The wire can break or internally short out. A quick test with a hand held ohm meter will let you know if the solenoid is working correctly.
Whether your transmission ends with a bang as loud as a t-shirt cannon or a whimper, like a lost kitten, it all means one thing: it’s going to be costly. If for some reason your 6HP19 fails, consider replacing it with a re-manufactured transmission over one that was simply rebuilt. A re-manufactured transmission will include alterations and upgrades to the transmission designed to fix common failure points, make the transmission more durable and last longer. A rebuilt transmission will not include these.
A re-manufactured transmission will also include a much better warranty: three years compared to an average 90 days for a rebuilt transmission. There is a reason for the big difference in warranties. The company that re-manufactures transmissions believes so strongly in their workmanship and quality of the parts used that they are almost positive you will never need to use their very generous warranty. The companies that rebuild transmissions, on the other hand, obviously don’t feel the same way.
Water gets into the transmission cooler (Ford). While not a direct problem with the transmission, it does effect the transmission in a negative way. The transmission cooler is located inside the factory radiator on most late model cars, include the Ford vehicles that use the 6HP26 transmission. What happens on these Ford vehicles is that the internal cooler develops a small leak. The anti-freeze in the radiator is hot and under pressure, and the pressure forces water into the hole in the leaking transmission cooler. This is very bad for the transmission. A sure way to tell if anti-freeze fluid has leaked into the transmission is to pull the transmission dip stick and look at the fluid. If it’s a milky color, that indicates water/anti-freeze is in the fluid.
Service interval recommendations are too long (BMW). On BMW vehicles equipped with this transmission, the factory rates the fluid to last a lifetime. The unfortunate fact is that this is simply not accurate. Tests have shown that the fluid starts breaking down at around 62,000 miles. It is therefore recommended that the fluid be changed every 50,000 miles. Doing so will assure you a long transmission life span.
The wrong oil is used during transmission services. The 6HP26 take a very specific transmission fluid; ZF oil. This is not a common fluid that a typical repair shop will usually stock. On occasion, technicians have used the wrong fluid without realizing the effects it has on the transmission. Only replace the factory transmission fluid with ZF oil.
The car goes into fail-save mode. The 6HP26 is designed with a fail-safe mode to protect the transmission in the unusual case that a failure is detected. Sometime a vehicle equipped with this transmission will go into fail-save mode without suffering from an actual failure. This is usually caused by the Mechatronics Unit E-shift failing (the transmissions computer). There is detailed instruction in the factory shop manual that outline how to test the unit to see if it is operating properly.
In the event that your 6HP26 has made its final shift, seriously consider replacing it with a re-manufactured transmission over one that has simply been rebuilt.
Onko tuo bensakoneella? Jos näin, tarkista imusarjan läpät.
Läpät tuli ensimmäisiin diesel moottoreihin 2000/03 eikä loppua näy.
M47 ei läppiä.(koskee e46/39 malleja)
M57 3/2000-> automaateissa, ei manuaaleissa.(koskee e46/e38/e39 malleja)
M47N ja M57N moottoreissa on jo kaikissa vaihteistosta riippumatta.(koskee e46/60/61/90/91/92 malleja)
M57N2 325d, 525d ei läppiä.
E53 (X5) Ei läppiä mikäli ei ole partikkeli suodatinta.
E83 (X3) on läpät
LCI malleissa läpät kaikissa dieseleissä (paitsi 525d:ssä).
Mitä noita laatikoita tutkin, niin tuossa 530iA:sa on 6HP19 laatikko, 530dA:sa 6hp26 joka tuntus olevan paljon vikavapaampi kuin tuo 6hp19 joka toimii lähes kokonaan sähkösesti. Ilmeisesti solenoideihin/solenoidien johtoihin tulee pientä vikaa niin alkaa laatikon hajoaminen.
En oo kyllä hetkeen vaihtamassa autoa, kun tuo pomminvarmalla duratec 30 tekniikalla oleva Fordi laukes ja vaihtoarvo on lähes mitätön. Voi olla paskaa nostajassa tai nostaja paskana... Toivottavasti, muuten alakerran laakerivikaa, tai jotain muuta kivaa. Uus moottori 3000-4000e + työt. Se siitä varmasta vaparikoneesta. Seuraava auto on BMW tai AUDI!