Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mäki olin bemarikuski yhden viikon ajan! Suomessa laina-autona automaatti 530d vm.-00. Oli kyllä ehdottomasti ajajan auto; ei meinaan suorallakaan pysynyt "linjassa" ilman ratin vääntelyä. Auton omistaa n. 20 bemaria omistanut tyyppi, joka sanoi ettei mitään tiedossa olevaa vikaa ole. Kuriositeettina mainittakoot että harrastepeliinsä (tietyti BMW...) oli hieman lisännyt löylyä konepellin alle, sanoi että +600hp pitäis nyt löytyä, joten jotain autoista kai tietääkin..
Sen enempiä ottamatta kantaa puolesta tai vastaan niin voi todeta, että tuollaiset n. 14 vuotiaat autot alkavat olemaan kaikki yksillöitä. Yksilöitä siinä mielessä, että on pitkälti juuri siitä yksilöstä ja sen pidosta kiinni minkälaiset "kyydit" se tarjoaa. Joku on pitänyt autoa kuin kukkaa kämmenellä ja auto on vielä tuon ikäisenäkin "kuin uusi", kun taas toista yksilöä on polkenut kaikki kylän bensalenkkarit kilpaa vuorotellen ja yhtäaikaa.

Edit: puhuin siis autosta.

EditII: kyllä nämä bemarit mitä itse olen enimmäkseen ajanut ovat herkkiä urille. Toisaalta itse olen ajanut bemareita joissa renkaat ovat perus avensista pikkasen isomma ja leveämmät. En tiedä lähtiskö avensis urissa vetelemään jos sinne laittaa isompaa nakkia alle. Kaverin ykkössarjalainen 195 leveille renkailla ei kyllä ollut kummoinen uraohjus.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Aika harvoin tuollaseen 14 vuoteen mahtuu yksi tai kaksi omistajaa. Jos autoa on yksi omistaja pitänyt 3-4 vuotta kerrallaan niin tuossakin on 5 eri omistajaa ja kuntokin sen mukainen. Tuollanen on jo kohta museoiässä ja jos siitä uuden tahtoisi pitäisi se purkaa jokainen mutteri irti. En kyllä ole nähnyt montaakaan 14 vuotiasta jotka olisi uudenkarheita. Ja kyllä bemarit on uraherkempiä kun moni muu auto. Kaikkea on vaikea tehdä. Tunnokas ohjaus ja uraherkkyys tahtoo vähän kulkea käsi kädessä samaten kun hyvät ajo ominaisuudet mutkissa. Joo ei suomessa saa ajaa kun rajoitusten mukaan, mut ostaahan moni kyykkypyöriäkin jossa ei ole sitä vähääkään järkeä. Saatikka jotain kaksiovisia urheiluautoja. Jätetään ne nasevat kommentit väliin että mitä tekee mutkissa nopeammalla autolla. Ainahan sitä voi ostaa sen avensiksen grafiitin harmaana ettei likakaan näy.
 
Mul o molemmat ollu msport alustoilla ja ensivaikutelmalta f30 msport on hiukan löysempi, mut isompaa hanaa annettaessa jäykistyy nopeasti ...
Mutta allekirjoitan, että alusta on pintalöysempi ja kallistuu hiukan enemmän kun e90.

Sporttialustaa ei ollut koeajomallina, joten en lähtenyt kylmiltään tilaamaan. Tuli sitten kallistuttua nelivetoon, jonka olisi voinut kuvitella olevan karvan verran jäykempi luontojaan, mutta ei ...

Kaarteet sinänsä menee ihan jees, jos vaikka puskee Länsiväylältä Keilanientä kohti, niin kyllä siinä saa juntata ihan kelvosti ja peli pysyy ruodussa. Isompi probis on nopea väistö. Vanhalla luuskalla mentiin oikealle - vasemmalle - suoraan. Tämä uusi tekee vastaavassa tilanteessa kuusi venkulointia ja saa oikeasti puristaa palleja, että ollaan vielä tiellä. Harmittaa, että uusi on vanhaa "huonompi".
 
Mitkä Bmw:n nelipaikkaiset Cabrioletit oli luotettavia ja suht bensapihejä? Hintaluokassa alle 10k€, Saksasta haku mahdollinen. Pitää miettiä MX5:lle korvaavaa autoa, kun vetokoukku täytyisi saada.
 
Mitkä Bmw:n nelipaikkaiset Cabrioletit oli luotettavia ja suht bensapihejä? Hintaluokassa alle 10k€, Saksasta haku mahdollinen. Pitää miettiä MX5:lle korvaavaa autoa, kun vetokoukku täytyisi saada.

:rolleyes: Ei ole olemassa luotettavaa bemaria. Parempi kysyä että missä mallissa ei ole paljon kalliita vikoja.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos tuo nelipaikkaisuus ei ole aivan ehdoton juttu, niin:
1298032493.webp

En oo kauheen monta ainakaan hinurin kyydissä nähny, et kai toi on aika luotettava ???

:D
 
Zone-sarja -42%
Kunhan saa vetokoukun, niin ei oo nelipaikkasuus kriteeri. Kyseinen ykspaikkanen voi olla kyllä vähän ahdas =D

Muotoillaan sitten ehdotetusti, että onko mitään avobemaria, mihin saa koukun ja joka olisi edes kohtuullisen halpa pitää?
 
Ei semmosta autoa olekaan, mihin ei vetokoukkua saisi.
BMW M3 E90, WV Golf R32... Edellinen auto (Audi A3 3.2 V6) tuli valituksi nimenomaan siten että siihen sai koukun. Isoon osaan tuolloin katsomistani vaihtoehdoista ei saanut. Wolkkarimyyjällä oli melkoinen kyrpä otsassa kun kysyin R32:n koukusta; olin kuulemma kahden viikon sisään 4:s kysyjä; oli käynyt motokrossaajia, vesijettiharrastajia jne. toteamassa että ei pysty ostaa kun harrastusväline on pakko saada mukaan.
 
BMW M3 E90, WV Golf R32... Edellinen auto (Audi A3 3.2 V6) tuli valituksi nimenomaan siten että siihen sai koukun. Isoon osaan tuolloin katsomistani vaihtoehdoista ei saanut. Wolkkarimyyjällä oli melkoinen kyrpä otsassa kun kysyin R32:n koukusta; olin kuulemma kahden viikon sisään 4:s kysyjä; oli käynyt motokrossaajia, vesijettiharrastajia jne. toteamassa että ei pysty ostaa kun harrastusväline on pakko saada mukaan.

Mitenkään nyt vähättelemättä, mutta olisitko tosiaan asennuttanut vetokoukun siihen putkien väliin R32:ssa? :D Näyttäis varmasti tosi fiksulta (okei, ehkä irrotettava vielä menis, jos olis mahdollista asentaa) ja koukkuun kiinnitettävä kärry tms. olis varmasti hyvännäköinen pienen ajelun jälkeen.

Koitin vähän katsella M3 avoja, mutta tuppaavat olevan heti 10k täällä Saksassakin edes kohtalaisilla kilometreillä..
 
Mitenkään nyt vähättelemättä, mutta olisitko tosiaan asennuttanut vetokoukun siihen putkien väliin R32:ssa? :D Näyttäis varmasti tosi fiksulta (okei, ehkä irrotettava vielä menis) ja koukkuun kiinnitettävä kärry tms. olis varmasti hyvännäköinen pienen ajelun jälkeen.

Koitin vähän katsella M3 avoja, mutta tuppaavat olevan heti 10k täällä Saksassakin edes kohtalaisilla kilometreillä..
Halusin kompaktin ja suht. liikkuvan auton nimenomaan irrotettavalla koukulla ja skannasin eri vaihtoehtoja; aika monessa suunnassa tuli vaan seinä vastaan. Mitenkään nyt vähättelemättä tahtoo myös tuo koukun pää yleensä olla sen verran pakareita korkeammalla ettei edes vetoaisa suoraan pakokaasuja silmilleen saa; noin se oli mun Audissa ja ei tuossa olisi R32:n keskiputket haitanneet yhtään mitään. Koukun kiinnitys ei vaan ollut mahdollista.

809.jpg
 
Halusin kompaktin ja suht. liikkuvan auton nimenomaan irrotettavalla koukulla ja skannasin eri vaihtoehtoja; aika monessa suunnassa tuli vaan seinä vastaan. Mitenkään nyt vähättelemättä tahtoo myös tuo koukun pää yleensä olla sen verran pakareita korkeammalla ettei edes vetoaisa suoraan pakokaasuja silmilleen saa; noin se oli mun Audissa ja ei tuossa olisi R32:n keskiputket haitanneet yhtään mitään. Koukun kiinnitys ei vaan ollut mahdollista.

809.jpg

Juu ei sitä koukkua varmaan oikein viitsi katalysaattoriin pultata :)
Toki putkenpäät vähän alempana on kuin koukun nuppi, mutta ei ne pakokaasut tuppaa ihan vaakatasossa kärryn alitse kulkemaan. Ja kärry kyllä taitaa olla melkein pakoputkiston tasalla.

Nojoo, jätän tähän, mulla ei ole tähän keskusteluun mitään oikeasti hedelmällistä antaa. Kunhan mielenkiinnosta tsekkasin mihin hintaan M3 cabrioita sais saksasta.
 
Juu ei sitä koukkua varmaan oikein viitsi katalysaattoriin pultata :)
Ei varmaan, monien mielestä koukku on muutenkin hyödyllisempi auton perässä kuin kiinnitettynä koneen/etujalkatilan alla jossa Golffin katalysaattorit sijaitsee :D

Ongelmahan noissa sporttisemmissa vehkeissä oikeasti tahtoo usein olla iso poikittainen äänenvaimennin takakontin alla. Omassa E90 M3:ssa on juuri näin ja OEM-vaimentimen lähdön jälkeen tuolla on melkein pelkkää tyhjää tilaa. Teoriassa sinne saisi varmaan jotenkin viriteltyä tuet, mutta kukaan ei rupea tekemään mitään koukkusettiä autoon josta pitäisi ottaa orkkisputki pois ja valmistaja kertoo ettei koukkua saa asentaa oli syyt sitten tekniset tai markkinoinnilliset.

Toki putkenpäät vähän alempana on kuin koukun nuppi, mutta ei ne pakokaasut tuppaa ihan vaakatasossa kärryn alitse kulkemaan. Ja kärry kyllä taitaa olla melkein pakoputkiston tasalla.
Omasta kokemuksesta veikkaisin ettei tuolla ehkä 40 cm sivuun siirtämisellä (R32 vs. samaan runkoon perustuva A3 V6 jolla kärryjä hinailin) taida kauheasti väliä olla, kun ei modernit autot mitään savukoneita ole ja kärrykään ei yleensä ihan peräkontissa kiinni ole.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom