Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Öljypohjaan asennettavat säteilylämmittimet on kyllä aliarvostettuja. Kahdessa tunnissa sellanen nostaa öljyn lämpötilaa 40-50'C, kun samassa ajassa normilohko nostaa luokkaa 5'C. Sisätilanlämppärin kaverina on siis imo parempi kuin tavallinen lohkolämppäri.

Vaikuttaa siltä, että toi säteilylämppärin paskuus on sellanen Esso-mantra, jota porukka toistelee ilman, että ovat asiaan perehtyneet yhtään. Sellaiset lohkon kylkeen pultattavat säteilylämppärit on kyllä varmasti huonoja, mutta kuinka yleisiä ne on?

Ja eniten noita 'virheellisistä' koneen lämpötilamittauksista aiheutuvia käynnistysongelmia aiheuttaa kyllä väärin asennetut letkulämppärit. Liekö öljyn lämpötilaa suoraan käytetään edes mihinkään moottorin ohjaamiseen?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Saakohan tosta e60 jotenki luistoneston kokonaan pois päältä? DSC namiska sitä ei ainakaan tee

Joku jo sanoikin, pitää painaa pitkään, oisko 5sek ++ .
Ensin tulee: DSC Off, sitten tulee DTC off.
 
Säteilijä,sisätila ja akunlataaja siis katseluun. yli 500 ekeähän se menee jos asennuttaa.
Jos et meinaa laittaa webastoa, niin ei tuota lisälaturia akulle välttämättä kannata laittaa. Webaston kanssa sillä on oikeasti tarvetta, jos ajaa vain lyhyttä ajoa ja käyttää webastoa lämmitykseen aina ennen ajoon lähtöä. Sillon voi mennä akku helpostikin tyhjäksi. Eikös se joku nyrkkisääntö ollut, että autolla pitäisi ajaa 2 kertaa niin kauan kuin webasto on ollut päällä ennen käynnistystä, jotta akku ehtisi latautua täyteen. Toki jos tykkäät ajella parin minuutin matkoja kovilla pakkasilla kaikki sähkölaitteet täysillä, voi tolle laturille tulla tarvetta ilmankin webastoa :). Pelkkä laturi ei muistaakseni kovin kallis ole, ja asennukseen ei juuri ylimääräistä aikaa pitäisi mennä. Siinä samallahan sen laittaa kun vetää sisähaaran sisätilan lämppäriä varten.
 
Onkos täällä kellään kokemusta tai vankkaa tietoa 328i e46:sta? -98vm, Hirveesti tekis mieli ostaa toiseks autoks ku sais ok hintaankin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jännä nähä tullaanko kuinka usein tänne kirjottelemaan, tänään tuli tehtyä kaupat tosta e46 328i:stä.

Kannattaa päivittää talvimallin huohotin ja/tai laittaa musta pahvi munuaisten taakse, ettei huohotin jäädy ja sylinterit täyty öljystä. Tämä on ko. moottoreiden melko yleinen ongelma ja helposti vältettävissä.
 
Kuinkas paska auto on E39 2000-luvun puolelta 2,5-litraisella bensalla ja automaatilla (+200 000 km)? Ei vissiin niitä epäluotettavimpia kuitenkaan?

Varmaan paras 2000 luvun auto mitä vajaalla kympillä saa mutta tavaraa hajoaa kuten yli 200 tonnia rullatuista on tapana. Se korjaaminen on sitten vähän hintavampaa, osat varsinkin ellei halua motonettia laittaa tilalle. Ei se nyt varmasti epäluotettavimmasta päästä ole. Osta multa 530iA, ei harmita niinkun joku välimallin kone ;) Seuraava vaihtoehto onkin sitten kasi jossa on muitakin eroja kuin kone ja ainakin 540 jostain syystä maksaakin helvetisti enemmän, varmaan haluttuja.
 
Varmaan paras 2000 luvun auto mitä vajaalla kympillä saa mutta tavaraa hajoaa kuten yli 200 tonnia rullatuista on tapana. Se korjaaminen on sitten vähän hintavampaa, osat varsinkin ellei halua motonettia laittaa tilalle. Ei se nyt varmasti epäluotettavimmasta päästä ole. Osta multa 530iA, ei harmita niinkun joku välimallin kone ;) Seuraava vaihtoehto onkin sitten kasi jossa on muitakin eroja kuin kone ja ainakin 540 jostain syystä maksaakin helvetisti enemmän, varmaan haluttuja.

Olisikin vajaan kympin autoja katsomani, mutta hinnat ovat pikemminkin 5000 € luokkaa. Mitään syytä ei ole vaihtaa toimivaa kyssää eikä ole niinkään ylimääräistä rahaakaan juuri nyt, mutta tekee mieli.

Olen kyllä katsonut muitakin koneita kuin tuota 523:sta. 520 on ainut, mikä ei kiinnosta.

Edit. Nettiautossa loppujen lopuksi aika samanoloisia kyssiä E39:it 5000-10 000 euron välillä.
 
Minkälaisia kokemuksia E36 325 bemarista ? Ois tarkoituksena ostaa tässä lähiaikoina rahaa olisi 2500-3500e.

192hv,suora kuutone :D pitääkö muuta tietää? okei, kannattaa btcfltä lukasta tyyppiviat. Itsellä yks ollu, nyt 316 :D Ihan kaiken puolin näppärä laite, ehjänä hyvä ajaa, kulutus 8l ylöspäin, varaosat suht edullisia. Tohon hintaan saa ihan kohtalaisessa kunnossa oleva, ei välttämättä kannata kilometrejä pelästyä jos on jo hyvin remontoitu/huollettu. Huonosti pidettynä samanlainane romu kun muuutkin huonosti pidetyt :D
 
Reilu 2 vuotta menty E36 M3 3.2 ilman ongelmia ja olin jo alkanut pitää huollettua M bemaria vikavapaana autona. :D 200-235tkm omistuksessa ja autossa huoltokirjat saksan ja suomen ajoilta leimoin.

Syksyllä alkoi tyhjäkäynnin häikät ja tullut uusittua alipaine letkut, puhdistettua ilmamassamittari ja tyhjäkäynti venttiili. Ei vaikutusta ja lopulta auto vikakoodien lukuun merkkiliikkeeseen.

Tuplavanoksen pakopuoli paskana, merkkiliike olisi pistänyt kuntoon arviolta 5000e hintaan. Btcf kautta löytyi kuitenkin kaveri joka tekee koko vanoksen huollon 600e + 250e osat schmiedmanilta.

Nämä toki pientä johonkin kaverien F10/F30 bemujen 2000e merkkiliikkeen hihna/ letku vaihtoihin nähden.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom