- Liittynyt
- 15.11.2003
- Viestejä
- 820
Öljypohjaan asennettavat säteilylämmittimet on kyllä aliarvostettuja. Kahdessa tunnissa sellanen nostaa öljyn lämpötilaa 40-50'C, kun samassa ajassa normilohko nostaa luokkaa 5'C. Sisätilanlämppärin kaverina on siis imo parempi kuin tavallinen lohkolämppäri.
Vaikuttaa siltä, että toi säteilylämppärin paskuus on sellanen Esso-mantra, jota porukka toistelee ilman, että ovat asiaan perehtyneet yhtään. Sellaiset lohkon kylkeen pultattavat säteilylämppärit on kyllä varmasti huonoja, mutta kuinka yleisiä ne on?
Ja eniten noita 'virheellisistä' koneen lämpötilamittauksista aiheutuvia käynnistysongelmia aiheuttaa kyllä väärin asennetut letkulämppärit. Liekö öljyn lämpötilaa suoraan käytetään edes mihinkään moottorin ohjaamiseen?
Vaikuttaa siltä, että toi säteilylämppärin paskuus on sellanen Esso-mantra, jota porukka toistelee ilman, että ovat asiaan perehtyneet yhtään. Sellaiset lohkon kylkeen pultattavat säteilylämppärit on kyllä varmasti huonoja, mutta kuinka yleisiä ne on?
Ja eniten noita 'virheellisistä' koneen lämpötilamittauksista aiheutuvia käynnistysongelmia aiheuttaa kyllä väärin asennetut letkulämppärit. Liekö öljyn lämpötilaa suoraan käytetään edes mihinkään moottorin ohjaamiseen?