Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Autossa on kait joku lämppäri, en tiedä, pakkasta vaan 10-20 astetta, en oo jaksanu katsella. Napista käyntiin ja kovaa ajoa vaan. Ainoa valo on radion valo.
Oho, eihän tämä olekaan (bensa)Skodaketju.

Vrum vrum!


lumi.webp
 
Huomasin muutaman liken tuosta naapuri parkkis jutusta joten piti ihan katsoa tuosta ikkunasta ulos että joko naapurin bemari on tullut takaisin niin ei, vaan siinä ruudussa on helvetillinen kinos lunta ja ei yhtään renkaiden jälkiä. Veiköhän se naapuri bemarinsa etelään talvehtimaan.
 
Aamulla työpaikan parkkiksella nähtyä 330D ei auennut lukot eli omistaja pysyi tehokkaasti auton ulkopuolella :) Eiks noissa ole enää avainta millä saa ovet auki, onko pelkästään keskuslukituksen perässä?
 
Aamulla työpaikan parkkiksella nähtyä 330D ei auennut lukot eli omistaja pysyi tehokkaasti auton ulkopuolella :) Eiks noissa ole enää avainta millä saa ovet auki, onko pelkästään keskuslukituksen perässä?

Alkaa olla jo monessa muussakin merkissä sama ominaisuus, valitettavasti.
 
Defalta saa säteilylämmittimen, mikä tulee siis öljypohjaan kiinni. defa.com kertoo oikean mallin.

Tekeekö noilla säteilylämmittimillä yhtään mitään? Muistan kun joskus aikoinaan noita arvosteltiin kovastikkin ettei tehot riitä pakkasella ollenkaan.
Onhan ne tyhjää parempia. Lohkolämppäriin verrattuna huono puoli on toki se, että kestää aika kauan ennen kuin lämmintä ilmaa alkaa tulla kabiiniin, koska säteilylämmitin lämmittää käytännössä pelkkää öljyä jättäen jäähdytysnesteen kylmäksi. Mutulla väittäisin, että tuo öljyn lämmittäminen on moottorin näkökulmasta kuitenkin ihan hyvä asia pakkasella. Säteilijän lisäksi laittaisin myös sisätilan lämppärin. Näiden lisäksi omassa bemarissa on myös webasto (ja toki defan akkulaturi), joten säteilijää & sisätilan lämppäriä käytän kun on sähköä saatavilla ja webastoa muulloin.

Lohkolämmitintä ei taida saada bemarin alumiinilohkoihin ollenkaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis selvennän, mulla on käsitys että toi säteilylämmitin tulee öljypohjan ulkopuolelle ja sen teho ei riittäisi pakkasella lämmittämään öljyä käytännössä ollenkaan? Tämä siis täysin mutua ja kuulopuheita.
 
Siis selvennän, mulla on käsitys että toi säteilylämmitin tulee öljypohjan ulkopuolelle ja sen teho ei riittäisi pakkasella lämmittämään öljyä käytännössä ollenkaan? Tämä siis täysin mutua ja kuulopuheita.

Juu niin tulee massalla lohkon kylkeen kiinni. Parhaimmillaan sekoittaa lämpöanturin ja lähtee huonommin käyntiin kuin iöman roikkaa.
 
Siis selvennän, mulla on käsitys että toi säteilylämmitin tulee öljypohjan ulkopuolelle ja sen teho ei riittäisi pakkasella lämmittämään öljyä käytännössä ollenkaan? Tämä siis täysin mutua ja kuulopuheita.

Juu niin tulee massalla lohkon kylkeen kiinni. Parhaimmillaan sekoittaa lämpöanturin ja lähtee huonommin käyntiin kuin iöman roikkaa.
Oman kokemuksen mukaan kyllä siitä kovallakin pakkasella jotakin iloa on, eikä ole ollut mitään ongelmia lämpöanturin kanssa. Selvähän se on, että hyötysuhde on huonompi kuin lohkolämmittimellä. Mielummin laitan kuitenkin säteilylämmittimen kuin letkulämmittimen, mikä on toinen vaihtoehto ainakin joidenkin alumiinilohkoisten moottoreiden kohdalla.
 
Juu niin tulee massalla lohkon kylkeen kiinni. Parhaimmillaan sekoittaa lämpöanturin ja lähtee huonommin käyntiin kuin iöman roikkaa.
Ilkan autoon Defa.com tarjoaa lämmityselementtiä nimenomaan öljypohjaan.

Mun vanhemman korimallin V8:iin (E39 540) tuli Defalta lämmittimet lohkon molempiin kylkiin. Hyvin lämpenee ja toimii.
 
Mutulla väittäisin, että tuo öljyn lämmittäminen on moottorin näkökulmasta kuitenkin ihan hyvä asia pakkasella.
Juuri moottorin näkökulmasta se säteilylämppäri on kaikista paras vaihtoehto. Ei jäähdytysnesteen lämmittäminen paljoa moottorin mieltä lämmitä kun öljyt muistuttaa vaseliinia.
Siis selvennän, mulla on käsitys että toi säteilylämmitin tulee öljypohjan ulkopuolelle ja sen teho ei riittäisi pakkasella lämmittämään öljyä käytännössä ollenkaan? Tämä siis täysin mutua ja kuulopuheita.
Paremmin se varmaan lämmittää öljyä kuin moottorin jäähdytysnesteen lämmittäminen. Kaikista onnettomin viritys on letkulämppäri.
Juu niin tulee massalla lohkon kylkeen kiinni. Parhaimmillaan sekoittaa lämpöanturin ja lähtee huonommin käyntiin kuin iöman roikkaa.
Sama juttu voi olla lohkolämppärillä ja letkulämppärillä. Etenkin väärin sijoitettuna. Sekoittaa moottorin lämpötila-anturin joka mittaa veden lämpätilaa, luulee että on kesäkeli eikä lähde käyntiin millään.
 
Zone-sarja -42%
Meidän taloyhtiössä on rajotettu kahteen tuntiin lämmitys niin eipä siitä tunnu muuta iloa olevan ku että on lämmin ohjaamo mihkä istua.
 
Meidän taloyhtiössä on rajotettu kahteen tuntiin lämmitys niin eipä siitä tunnu muuta iloa olevan ku että on lämmin ohjaamo mihkä istua.
Niin se useimmissa yhtiöissä on. Mihin perustat tuon, ettei moottori ole merkittävästi lämmennyt?

Voisin itse kovempien pakkasten saapuessa vähän seurata, että miten hyvin nuo lämmittää, kun mittariston salavalikosta saa lämpötilan arvon näkyviin. Ilman salavalikkojakin huomaa sen verran, että lämpömittarin viisari on noussut asteikon alkuun, kun se täysin kylmänä on asteikon ulkopuolella. Ja moottorin käynnistyvyydestä, käyntiäänestä ym. huomaa selvästi onko lämmitetty vai ei.
 
Niin se useimmissa yhtiöissä on. Mihin perustat tuon, ettei moottori ole merkittävästi lämmennyt?

Voisin itse kovempien pakkasten saapuessa vähän seurata, että miten hyvin nuo lämmittää, kun mittariston salavalikosta saa lämpötilan arvon näkyviin. Ilman salavalikkojakin huomaa sen verran, että lämpömittarin viisari on noussut asteikon alkuun, kun se täysin kylmänä on asteikon ulkopuolella. Ja moottorin käynnistyvyydestä, käyntiäänestä ym. huomaa selvästi onko lämmitetty vai ei.

Nii no just siitä käynnistyvyydestä päätelly että eipä tunnu olevan hirveesti apua käynnistänkö tässä hallissa piuhan päässä olleen auton vai duunin parkkipaikalla kylmässä seisoneen auton. Moottorin lämpötilamittaria ei mallista löydy mistään valikostakaan. Ellei jotain salavalikkoja sitten.
 
Tuo sättteilijä ämmitin taitaapi olla ainut vaihtoehto. Monella tuntuuu nuo jälkiasennus polttoainelämmittimet tekevän lisää varotuskolmioita ruutuihin :D

Säteilijä,sisätila ja akunlataaja siis katseluun. yli 500 ekeähän se menee jos asennuttaa.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom