Kokemuksia 2-jakosen modifioimisesta?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli miten olette suorittaneet treeninne 2-jakosella temmon, erikoistekniikoiden ja painovastusten suhteen ja mikä toiminut?
Ite pitäis vaihtaa taas 2-jakoseen ja viimeksi tein 2 kertaa koko kropan viikkoon(eli 4 krt salia/vk). Silloin tein seuraavasti:
1.vk toistot 12-15
2.vk toistot 8-12
3.vk toistot 6-8
ja sarjoja ei vedetty failureen, eikä myöskään tehty supersarjoja tms hienouksia eli aika tasapaksusti ja tuntumaan keskittyen. Toi 3.viikon sykli tuli vedettya kolmesti eli yht 9 vk 2-jakosta. Ongelmaksi muodostui kuitenkin ilmeisesti liiallisesta toistomäärien vaihtelusta johtuva tuntuman puuttuminen yrityksistä huolimatta. Alussa ajattelin sen vain vaativan aikaa, jotta keho ylipäätänsä tottuu 2-jakoseen ohjelmaan. Silti sama asia vaivasi koko 9vk.
Onko muut tehneet perus 8-12 toistoa esim läpi koko ajanjakson? Vai millaisia variaatioita on ollut?

Aluksi tein tolla sun mainitsemalla tavalla ja ohjelma näytti jotakuinkin tältä: http://elasto.org/2-jakoinen.txt

Nyt oon siirtynyt tekemään sellasta viikon mittasta mikrosykliä missä ekat kaks treeniä on voimapainotteisia ja vikat kaks on sitten hypertrofia-painotteisia treenejä. Tää tapa on tuntunu mulle ainakin paremmalta. Ohjelma näyttää tällä hetkellä kokonaisuudessaan tältä:

http://elasto.org/2-jakoinen_v3.txt

Elaston kaksijakoinen näyttää hyvältä. Itse teen näin
Ma: Kyykky, penkki, pysty, ojentaja, olkapää, vatsat
Ti: mave, kulmis, tanko, leuat, hauis
To: prässi, vinopenkki kp, pysty, dippi/ranskalainen, olkapää
Pe: sjmv, kulmis kp, leuat, hauis, vatsat
Nyt flunssan jälkeen aloittelen 1 vk 2-3x15, 2 vk 2-3x10, 3 vk 2-3 6-8

Nyt pitää ottaa esille asia joka on jo hetken ollut mielessä tuosta

1.vk toistot 12-15
2.vk toistot 8-12
3.vk toistot 6-8

progressiosta...

Sanotaan että teet vaikka kyykkyä kolme sarjaa noilla toistoilla.

1. viikolla painona 80kg, menee 15-14-12 (42), kokonaistyömäärä 42 x 80 = 3360kg.
2. viikolla painona 95kg, menee 12-10-9 (31), kokonaistyömäärä 2945kg.
3. viikolla painona 105kg, menee 8-7-6 (21), kokonaistyömäärä 2205kg.

(painot ja lisäykset täysin hatusta vedetty)

Huomaatteko mikä menee vikaan? Vaikka painoa lisätään, niin kokonaistyömäärä vähenee huomattavasti vaikka sen nimenomaan pitäisi nousta? Itse en tosin ole koskaan kyseisellä tavalla progressiota tehnyt, vaan aina on toistot/painot/sarjat pysyneet vakiona/kasvaneet niin että tuo kokonaistyömäärä on kasvanut.

(http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1286261)

EDIT: Jos tehdään 3 sarjaa ja toistot joka sarjassa samoina, vastaavilla painoilla kokonaistyömäärät:

1. 3600kg (3 x 15 x 80kg)
2. 3240kg (3 x 12 x 95kg)
3. 2520kg (3 x 8 105kg)

Siltikin menee "väärin". Piti vain tarkistaa etten ihan paskaa postaile. Mitäpä jos tähtää 1. viikolla haitarin alapäähän (toistot 12), 2. viikolla keskivaiheille (10) ja 3. yläpäähän (8)?

Tällöin kokonaistyömäärät:

1. 2880kg (3 x 12)
2. 2850kg (3 x 10)
3. 2520kg (3 x 8)

Se missä ajatteluni kusee jos kusee (IMO :david: ) on nuo että miten paljon pystyt lisäämään painoa seuraavalle kerralle, kun toistoja pitäisi saada vähemmän kuin viimeksi, mutta kokonaistyömäärän pitäisi nousta... Toisaalta homma ratkeaa varsin yksinkertaisesti kun tehdään vähemmillä toistoilla pari sarjaa lisää... Eipä tullut heti mieleen. Tupla :david: .

Elaston kaksijakoinen näyttää hyvältä. Itse teen näin
Ma: Kyykky, penkki, pysty, ojentaja, olkapää, vatsat
Ti: mave, kulmis, tanko, leuat, hauis
To: prässi, vinopenkki kp, pysty, dippi/ranskalainen, olkapää
Pe: sjmv, kulmis kp, leuat, hauis, vatsat
Nyt flunssan jälkeen aloittelen 1 vk 2-3x15, 2 vk 2-3x10, 3 vk 2-3 6-8

Muista heittää pohkeille vielä parit sarjat joihinkin väleihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom