Koiraa vastaan kamppaileminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Mulle tulee mieleen: antaa koiralle sen käden suuhin ja toisella kädellä sormi silmästä sisään. Kuullostaa brutaalilta varsinkin, kun itsekin pidän itseäni koiraihmisenä.
Pakeneminen onnistuu, jos sattuu olemaan aita tms. lähellä.

PS. Kai tässä pitää alkaa kantamaan veistä mukana, jos vaikka vihainen rotikka käy kimppuun ;-) <- *provo*

2 PS. Näin viime viikolla Korkeasaaressa Amurin tiikerin, sitä vastaan vois luovuttaa suosiolla.....

Threadi yritti jo mennä offtopikkiin joten spekuloidaan lisää: onko keskivertohurtalla minkäänlaista kipuaistia kallon seudulla vai ei? Oma, ja tuttujenkin (pieni) koira on juossut täyttä vauhtia päänsä seinän nurkkaan pahki ilman että mitään näkyvää on havaittavissa. Samoin huvittaa leikki jossa koira ottaa repaleisen painavahkon köysipallon suuhunsa ja reuhtoo sitä edestakaisin niin että toi pallo hakkaa kunnon voimalla molempiin poskiin, eikä vauhti tunnu tuostakaan hidastuvan. Itsellä olisi posket verillä tuon jälkeen. BTW, tota "leikkiä" se koira luultavasti tekisi kädelle sen jälkeen kun siitä kiinni saisi, ei paljon enää taida kynän povarista kaivaminen onnistua :)

Kuonosta siis en tiedä, mutta otsaluuhun saa kaikesta päätellen ladata kohtuullisella voimalla jotta mitään tapahtuu.

Kaipa noita koiria on kovapäisiä ja sitten noita joita ei haittaa suurempikaan kolaus.
Porukoilla on ollut tiibetinterrieri ja nykyään on dalmatialainen ja kyllähän nuokin mätkivät päätään menemään aina välillä ties minne.
Tosin ei voi yhtään verrata taas noihin kovapäisimpiin rotuihin, esim. staffiin.
Itse tuoli tuossa hieman vajaa pari vuotta komean staffi pojun kanssa elettyä. Kyllä välillä kauhistutti kun katsoi sen menoa pitkin kämppää kasvaessaan.
Nykyään kun se on kasvanut ihan jo aikuiseksi niin kyllähän siinä on sen näköinen otus että joku saattaa pelätäkkin.
Itse en toisaalta ymmärrä miksi kun on se vaan niin lutunen otus, vaikka vähän pöhkö onkin. :D
Mitä tuohon koiran hyökkäykseen vastaamiseen tulee niin kyllä siinä olisi jo tekemistä tuon 20kg:n lihaskasan kanssakin kun kipua ei tunnu löytyvän ollenkaan. Pentuna juoksi pitkin kämppää ja meni kurvi pitkäksi ja siinä sitten meni tv-tason ovi kolmeen osaan, koira ei ollut moksiskaan.
Nyt oli viikonloppuna juuri onnistunut metsässä repäisemään anturansa oikein kunnolla, niin että tikkejä laitettiin muutamaan kerrokseen, koira ei ollut moksiskaan. Että kyllä siinä saa jo tuollaista staffiakin melkoisesti mätkiä jne jos meinaa lyömällä päästä pälkähästä.
Tuo kyllä on vielä niin "pieni" koira että sen selättääkin vaikka siinäkin on tekemistä.

Jotenkin "järjettömän" tuntuinen threadi, mutta varmasti kirjoitettu vilpittömin mielin..
Olen nähnyt koiraammattilaisten ottavan kiinni koirasta kurkun/leukojen yhtymäkohdasta 2 kädellä (siis kummaltakin puolelta), rähinä on muuttunut vikinäksi ja koira veltoksi -alistuu.
..eli jos voit kontrolloida päätä, niin olet ainakin sillä hetkellä turvassa, hampaathan löytyvät suusta ja suu päästä..

Kuonoa tosiaan pidetään koiraeläimen arkana kohtana.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Miten on muuten koiran kanssa, eli jos vääntää pään 90 astettaa sivulle ni kaatuuko koira? Tiedän ainakin että esim. lehmät menee samantien nurin jostaan ihmeen syystä (en tiedä meneekö tasapaino päin helvettiä tai mikä siinä on...). Et ehkä siinä ois jotaan kokeilemisen arvosta, jos toimii... Eipähän tarvii pahemmin koiraa vahingoittaa ku sen kaataa ja pitää tiukasti kiinni että omistaja tai joku muu tulee apuun...

Miten on muuten koiran kanssa, eli jos vääntää pään 90 astettaa sivulle ni kaatuuko koira? Tiedän ainakin että esim. lehmät menee samantien nurin jostaan ihmeen syystä (en tiedä meneekö tasapaino päin helvettiä tai mikä siinä on...). Et ehkä siinä ois jotaan kokeilemisen arvosta, jos toimii... Eipähän tarvii pahemmin koiraa vahingoittaa ku sen kaataa ja pitää tiukasti kiinni että omistaja tai joku muu tulee apuun...
Tai kun kääntää kerralla 180 astetta nopsaan ni loppuu ainaki se rimpuilu ;) Mut joo, en kyllä usko että sitä päätä niin vain käännetään kun se koira on hampaineen jo kädessä kiinni ja varmasti niskalihakset jännitettynä.

potku kepeksille toimii hienosti niin koirilla kuin ihmisilläkin.
naapurin lehmän rotikka kävi oman sekarotusen kimpuun,taakse vaan ja:whip:

Tai kun kääntää kerralla 180 astetta nopsaan ni loppuu ainaki se rimpuilu ;) Mut joo, en kyllä usko että sitä päätä niin vain käännetään kun se koira on hampaineen jo kädessä kiinni ja varmasti niskalihakset jännitettynä.

Meinasin ku hengi sano että ku nappaa leuan ja poskien yhdyskohdasta kiinni ni koira alistuu, et jos siitä vielä sitte kääntäis päätä ja sais sen nurin :) Sitte vaikka knee on stomachia vielä kehiin kunnes tuomari antaa pisteet kotiin :hyper:

Tuo käy helposti jos pelkää. KOIRAA EI KOSKAAN SAA LÄHTEÄ KARKUUN. Jos olisit heti kun haukku tulee pysäyttänyt pyörän ja pysynyt paikallasi ei mitään hammasepisodia olisi tapahtunut. Omakin lampaani yrittää paimenkoirana aina saada juoksevan kiinni ja pysäyttää. Se ei siis tarkoita pahaa,

Juu kiitos ku kerroit. Meikäläiselle on huudettu, että oo paikallaan vaan ei se pahaa tee kun susikoira juoksee hampaat irvessä kuola valuen päin. Omistaja oli väärässä. tai sitten se oli semmoinen leikki mitä mä en ymmärtänyt. mä luulen, että sen leikin nimi oli "susikoira leikkii hampaillaan hauiksessa".

Aikaa tapahtuneesta paljon, mutta toi oli jo toinen kerta kun koira on käynyt kiinni ja ikuinen pelko on jäänyt.

jos koira hyokkää edestäpäin, eikun polvi munien kohdalle eteen suojaamaan, tehoaa ainakin jos "leikkimielellä" hyökkää syliin ja haluaa estää sen. Kerran laitoin polven eteen kun oli tulossa, ennakoin sen verran aiemmin, juoksi aika kovaa suoraan päin polvea, kuului klonks koiran leuasta. Kyseessä noin vuoden ikänen dopermann painoa noin 40kg. Loppui koiralta into vähänksi aikaa ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jotenkin tuntuu, että paras vaihtoehto täysin ylivoimaista raivoavaa koiraa vastaan on yksinkertaisesti oman hengen suojeleminen eikä vastaan tappeleminen. Päänseutu ja kaula/niska suojaan ja sikiöasentoon makaamaan. Jos koiralla on vähänkään järkeä päässä eikä ole mikään täysin psykotapaus, pitäisi sen lopettaa hyökkääminen suht nopeesti toisen "alistuessa" sille. Jos se on oikeasti tappomeiningillä liikeellä, on parempi alkaa muistelemaan isä meidän-rukousta ja toivoa taivaspaikkaa.

Juu siinä se tulikin. Sama pätee myös jos joku raivoava ihminen tulee puukon kanssa kimppuun. Kannattaa vaan lamaantua ihan suosiolla ja toivoa et se vaan viiltelis. 10 pistettä ja papukaijamerkki.:thumbs:

Sinänsä harvinainen thread, ettei liity vapaaotteluun tai katutappelemiseen.

Mutta aihettahan voisi tietenkin laajentaa koirien suhteen. Miten de-eskaloidaan tilanne uhkaavan koiran kanssa? Miten saadaan seuraamaan lähtevä uhkaava irtokoira lopettamaan seuraaminen?

Itse olen käyttänyt tällaista, mikä on yleensä toiminut: Kumarrutaan hieman ja pidetään kädet koiran nähtävillä. ns. "Painiasento"
Katsotaan koiran jalkoihin ja hitaasti lähdetään pakittamaan. Mikäli päästään pois koiran näköpiiristä niin juostaan niin maan perkeleesti.

Widowmaker, tarkotin tässä vähän samaa kuin jos karhu intoutuu päälle käymään, eli jos laitat hanttiin otus suuttuu pahemmin mutta jos teet itsesi "vaarattomaksi" niin se lopettaa hyökkäyksen. Näin toimii terve eläin, ellei se sitten ole tekemässä sinusta välipalaa tai muuten vain mieleltään vinksahtanut.

Pitää ottaa myös huomioon syy miksi koira hyökkäisi ihmisen kimppuun. Jos kyseessä on reviirin tai isännän puolustaminen tai esille tullut paimentamisvietti, ei koiralla ole tarvetta "ylimääräiseen" vahingon tekemiseen. Lähtökohtana on kuitenkin pidettävä, että kaikki vastaantulevat koirat ovat terveitä päästään, muutenhan sitä ei uskaltaisi liikkua missään missä olisi koiria.

Muutenkin ihmisten ja eläinten vertaaminen ontuu pahemman kerran, niin hullua eläintä kuin ihminen ei löydy toista.

Minä en ymmärrä näitä ihmisiä, joiden mielestä hyökkäävän koiran taltuttamisesta ei saisi keskustella tai kuin se olisi jokin mitätön pikkujuttu, jota ei joko voi tapahtua tai jolle pitäisi osata suurinpiirtein nauraa hyväntahtoisesti ja tarjota piskille keksi sormien sijaan. Melkein jokaisella, minä mukaanlukien, näyttää olevan jonkinlaisia kokemuksia vaarallisista, aggressiivisista ja hyökkäävistä eläimistä.
Että aivan turha väittää tällaisia tilanteita pohtivien olevan vain koirafobisia ja vainoharhaisia. Enemmän Suomessa on ihmisiä kuollut koirien hampaissa kuin vaikkapa karhujen tai susien, joita pelkääminen näyttäisi olevan "poliittisesti korrektimpaa".

mulle ei onneks sen pahempaa koirakammoa vaikka on koira pari kertaa purassu...

ekan kerran sellanen laivakoira hyppäs tissiin purien kiinni ja sattu niin perkeleesti.. :D (sillon koiran omistaja tuli väliin ja nappas semmosseen otteen koiran kurkusta ja pitkin seiniä..) ja toisen kerran tuttu koira puras sormista kans oikeen mukavasti ja pamautin sitä niin kovaa ku nyrkistä lähti silmien välii.... ja rotweileri tai mikä olikaa iso musta koira :D vinkas ja meni asuntovaunun alle piiloon! ekalla kertaa se laivakoira ilmeisesti luuli että teen jotain sen omistajalle kun oli ihan kättelystä kiinni.. ja toisen kerran varmaa koira jotenki hämäänty vaikka tuttu olikin kun mulla oli vappu värit päässä ja menin silittää sitä.. :D

ainiin ja sitten vielä koira stoori tuli mieleen... joskus olisko kolme vuotta sitten ajoin mopolla ja ihan yöstä naapurin koira hyökkää päälle... :D ei onneksi saanut kun farkun lahkeesta kiinni mutta tuli kumminki semmonen ilmiö että kahta asiaa ei voi tehä samaan aikaan niin siinä koiraa pois potkiessa kaaduin vielä mopolla ja siitä ne pahimmat vammat tuli ja kaatumisen jälkeen ei koira tehny mitäää.... sama kyseinen koira kerran kun ajoin pyörällä niin koitti käydä jalkaani kiinni mutta ei saanut... sillä taitaa olla joku ongelma kaks pyöräsiä kohtaa tms.

Eikä mun mielestä ole yhtään sen hölmömpi threadi kuin muutkaan.. ihan tärkeetä asiaa tässä pohditaan.

ainiin ja sitten vielä koira stoori tuli mieleen... joskus olisko kolme vuotta sitten ajoin mopolla ja ihan yöstä naapurin koira hyökkää päälle... :D ei onneksi saanut kun farkun lahkeesta kiinni mutta tuli kumminki semmonen ilmiö että kahta asiaa ei voi tehä samaan aikaan niin siinä koiraa pois potkiessa kaaduin vielä mopolla ja siitä ne pahimmat vammat tuli ja kaatumisen jälkeen ei koira tehny mitäää.... sama kyseinen koira kerran kun ajoin pyörällä niin koitti käydä jalkaani kiinni mutta ei saanut... sillä taitaa olla joku ongelma kaks pyöräsiä kohtaa tms.

Eikä mun mielestä ole yhtään sen hölmömpi threadi kuin muutkaan.. ihan tärkeetä asiaa tässä pohditaan.

No mulle kävi aika pitkälti samalla lailla. Lähdin mopolla joskus 15-kesäsenä pihasta koulua kohti, ja samalla ku olin ekassa risteyksessä (pihatie liittyy maantiehen) paikoillani ni vanha ämmä (joka asuu n. 500m päässä mun vanhemista) ei jaksanu pidellä helvetin isoa susikoiraansa (joka oli muuten mielenvikanen, kytät kävi lopettamassa sen jokunen vuos sitte), no eiköhän se lähteny suoran mua kohti juoksemaan se rakki!! :eek: Enhän mä siinä kerenny edes kattomaan jos autoja tuli, eikun hanaa ja niin perkeleesti! Ja odotin vaan että koska se saa musta kiinni, ku oli kyllä semmonen fiilis et ei se monen sentin päässä ollu, en tosin uskaltanu kattoa taaksepäinkään! No onneks sain sitte tarpeeks vauhtia eikä se koira kiinni saanu, mutta se juoksi mun perässä varmaan pari kilsaa (sitte ku oli joku 50-60 lasissa ni rupesin kattelemaan taaksepäin, ja siellä se perkele vaan tuli vielä perässä kylillä monen sadan metrin päässä). Ei mulla siitä tosin tullu ku fobioita just sitä otusta vastaan, mutta aika pelottavaa se oli... :itku:

Olen nähnyt koiraammattilaisten ottavan kiinni koirasta kurkun/leukojen yhtymäkohdasta 2 kädellä (siis kummaltakin puolelta), rähinä on muuttunut vikinäksi ja koira veltoksi -alistuu.
..eli jos voit kontrolloida päätä, niin olet ainakin sillä hetkellä turvassa, hampaathan löytyvät suusta ja suu päästä..

Tämmösestä minäkin olen kuullut, eli jos saa sormet koiran kidan perälle, johonkin kielen tyven tietämille, niin koira ei pystykkään enää puremaan täydellä voimalla. Kapeakuonoista koiraa kuten sakemannia voisi näin pidätellä yhdelläkin kädellä pitämällä sitä alaleuan tyvestä kiinni.

Selitätkö hieman tarkemmin, miten tuo kahden käden ote menee? Työnnetäänkö siinä peukaloita ym. kohti koiran kieltä tai nielua?

Kyllähän se niin on, että jos saa koiran pään hallintaan niin suurin vaara on ohi. Karhu tai ihminen voi hakata/raadella myös pahasti raajoilla mutta isokaan koira ei saa ilman päätänsä kuin pintahaavoja aikaan. Rotikat (kokemuksesta) ainakin lopettaa puremisen kun ottaa kuonon/leuan molemmilta puolilta kiinni(siis ylä ja ala) ja laittaa sen omat huulet hampaidensa tielle. Äkkitilanteessa saattaa tosin olla vaikea suorittaa.

Aihetta sivuten hyvän ystäväni rotikka jouduttiin viikko sitten lopettamaan kun viikkoa aikasemmin oli aamuyöllä kusilenkillä ollessa juossut tiellä ajaneen prätkän eteen uho päällä. :( Jotain perkelettä niillä on kovasti kyl kakspyöräsiä moottoriajoneuvoja vastaan.

pamautin sitä niin kovaa ku nyrkistä lähti silmien välii.... ja rotweileri tai mikä olikaa iso musta koira :D vinkas ja meni asuntovaunun alle piiloon!

Mihinkään muuhun ottamatta kantaa..

Paskaluontonen rotikka jos nyrkistä vinkuu... Olen todistanut rotikan suojeluviettiä kun on tultu auton takatilasta koraverkon ja tuulilasin läpi suojelemaan autoa.

No joo, sitä ei kannata ihmetellä jos ne koirat meuhkaa kun menee fillarilla tai pyörällä, tai jopa autolla. Toihan on se legendaarinen juttu kun koirat jahtaa autoja jne.. eipä emännänkään hurtta niin sympaattiselta näytä kun irvistelee ikenet paljaana ja vaahto suussa autolle, lihakset pumpissa ja niskakarvat pystyssä, mutta muuten onkin sitten maailman sympaattisin koira.
Se on ihmeellistä miten koirat vaistoavat epävarmuuden ja pelon. Epävarmuus ihmisessä saa ne hermostumaan, koska ne pitävät ihmistä arvaamattomana = mahdollisena uhkana.
Paha sitä on mennä kuitenkaan sanomaan, mikä koira voi käydä päälle ja mikä ei, koska ihminen ne on loppujen lopuksi (yleensä) kouluttanut/jättänyt kouluttamatta. Ja koulutushan on vaan sarja virheitä (kysymys on siitä kuinka vähän niitä tekee).

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom