Koiraa vastaan kamppaileminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Hoida mieluummin oma kammosi pois ja huomaat ettei koirat pahoja ole, vaan jotkut niiden sairaista omistajista...
Niinkuin jo edellä todettiinkin. Sama kai se on mistä syystä koira tulee päälle? Tuskin sitä ehtii miettiä "tilanteen" ollessa päällä.

Vuosia sitten ajelin talvi aamuna Jakomäen ostarin ohi pyörätiellä kun joku/jonkun koira näykkäsi jalasta. Siinä on semmoinen pitkä suora ja koira näki mut jo kaukaa ja juoksi kohti. Tuli niin lähelle että luulin eka sen jäävän alle. Kääntyi sit ympäri,lähti juoksemaan perässä/vieressä ja sai silloin tehtyä pohkeeseen pienen vekin.
Joku sitä huusi jossain niin perkeleesti ( en muista nimeä ), no en oikeen keksinyt muuta kuin lähteä karkuun. Onneksi ei pysynyt pyörän perässä!

Olisi varmaan pitäny kääntyä takaisin ja selvittää tilanne, mutta kai mä pelästyin niin paljon et ajoin suoraan duuniin ja sieltä sit terkkarille ottamaan piikin.

Joskus skidinä mua puri koira poskeen ja käteen landella. En varsinaisesti pelkää koiria mutta en kullä erityisemmin niistä pidäkään. Voi kai ne jotain vaistota jos kuitenkin käy noi joksus mielessä? Ainakin mulle aina haukutaan ohi mennessä tai paikalle saapuessa. Voihan se tietysti olla että olen vaan senverran vittumaisen oloinen kaveri... Niiden mielestä?

Jossain erittäin vanhassa koirakirjassa oli erittäin hauska neuvo. Jos peräännyt hitaasti eikä koira lopeta agressiivista käytöstäään niin juokse täysillä kohti lähintä puuta ja jos koira saavuttaa sinut niin hyppää ilmaan x-asentoon ja karjaise niin kovaa kuin pystyt.:D Toinen mahdollinen onse että jos on mukana esim. puukko niin kiedotaan vaikka päällystakkitai muu pehmuste käden ympärille. Se sitten usutetaan koiralle ja kun koira siihen iskee lyödään puukolla käden alta kaulaan. Mutta tätä temppua en itse käyttäisi kuin äärimmäisessä hädässä. Vähän offtopic mutta serkkupoika oli Kosovossa rauhanturvausjoukoissa ja hän kertoi että siellä tapettiin kaikki kaulapannattomat irtokoirat. Siellä ne olivat kuulemma laumaantuneet ja kävivät esim. pikkulasten päälle. Varmasti mukava tunne ampua kohtijuoksevaa koiralaumaa konekiväärillä.:evil:

Niinkuin jo edellä todettiinkin. Sama kai se on mistä syystä koira tulee päälle? Tuskin sitä ehtii miettiä "tilanteen" ollessa päällä.

Vuosia sitten ajelin talvi aamuna Jakomäen ostarin ohi pyörätiellä kun joku/jonkun koira näykkäsi jalasta. Siinä on semmoinen pitkä suora ja koira näki mut jo kaukaa ja juoksi kohti. Tuli niin lähelle että luulin eka sen jäävän alle. Kääntyi sit ympäri,lähti juoksemaan perässä/vieressä ja sai silloin tehtyä pohkeeseen pienen vekin.
Joku sitä huusi jossain niin perkeleesti ( en muista nimeä ), no en oikeen keksinyt muuta kuin lähteä karkuun. Onneksi ei pysynyt pyörän perässä!

Olisi varmaan pitäny kääntyä takaisin ja selvittää tilanne, mutta kai mä pelästyin niin paljon et ajoin suoraan duuniin ja sieltä sit terkkarille ottamaan piikin.

Joskus skidinä mua puri koira poskeen ja käteen landella. En varsinaisesti pelkää koiria mutta en kullä erityisemmin niistä pidäkään. Voi kai ne jotain vaistota jos kuitenkin käy noi joksus mielessä? Ainakin mulle aina haukutaan ohi mennessä tai paikalle saapuessa. Voihan se tietysti olla että olen vaan senverran vittumaisen oloinen kaveri... Niiden mielestä?

Tuo käy helposti jos pelkää. KOIRAA EI KOSKAAN SAA LÄHTEÄ KARKUUN. Jos olisit heti kun haukku tulee pysäyttänyt pyörän ja pysynyt paikallasi ei mitään hammasepisodia olisi tapahtunut. Omakin lampaani yrittää paimenkoirana aina saada juoksevan kiinni ja pysäyttää. Se ei siis tarkoita pahaa, eikä ole vihainen, mutta jos joku juoksee karkuun vaistot herää ihan varmasti. Pysähtyminen, ei ja käännä selkä ja odota pelastajaa.:D Tuolla pärjää lähes aina. Toinen huono idea on huitoa koiraa tai nostaa kädet ylös. Varmasti koira alkaa hyppiä, jos ei muuten niin ilosta, että jee nyt leikitään! Tai onko sulla jotain namia siellä kädessä, kun koitat sitä pois vetää? Wuh!

Itse olen huomannut sakemannejen kanssa pelatessa että poskista kiinniottaminen pitää pään hyvin paikallaan, varsinkin jos olet itse alla. selälleen en lähtis kääntämään vaan ehkä mielummin kyljelleen. Ja kuonoon lyöminen auttaa varmasti, sakemannilla saa myös korvista hyvin kiinni ja varmasti tuntee sen.
Ja jos alle jäisin ja alkaisin lyömään ni en käyttäis nyrkkiä vaan mielummin kyynerpäitä, sillä yllättävän hyvin ottaa iso koira iskun kiinni.
Ja jos haluaa vaan vältellä koiraa niin viimeinen asia mikä kannattaa tehdä on lähteä karkuun juoksemaan....
Mut ehkä paras tapa voittaa tuo pelko on ostaa oma koira.

Itsekin olen miettinyt toisinaan että mitä tehdä jos ISO koira kävisi kimppuun esim. oma bullmastiffini ja bullmastiff pyrkii kaatamaan "uhrinsa" kuten aika moni muukin koira, sitten kun lisätään täysikasvuisen uroksen paino 70kg päällesi niin voi olla aika tukala tilanne. :) ja alkuperäiseen kysymykseen että kuonohan taitaa olla koiran herkinpaikka.

Jos koiraa lyödä pitää, niin suosittelisin ehdottomasti lyöntiä kurkkuun. Toinen toimiva keino on, jos pääset koiran taakse niin nostaa molemmista takajaloista ilmaan. Pistää koiralta pakan sekasi eikä edes vahingoita koiraa.

heh, pakko mainita kun kaverini MUSTA LESKI osti aikanaan rottweilerin. Jossain vaiheessa koulutusta se alkoi isotella, niin ML selätti sen ja puri sitä kaulaan:D

On ollu dogi aika nöyrää poikaa sen jälkeen, eikä mitään ongelmia muutenkaan.
En toki yritä nyt sanoa, että tuo oli ainoa koulutuskeino.

... Vähän offtopic mutta serkkupoika oli Kosovossa rauhanturvausjoukoissa ja hän kertoi että siellä tapettiin kaikki kaulapannattomat irtokoirat. Siellä ne olivat kuulemma laumaantuneet ja kävivät esim. pikkulasten päälle. Varmasti mukava tunne ampua kohtijuoksevaa koiralaumaa konekiväärillä.:evil:

:)
Joo tota ei se nyt ihan noin mennyt...
Operaation alkupuolella (v.1999-2000) siellä oli kyl helvetisti koiria mitkä oli jääny pakoon lähteneiltä ihmisiltä. Ne oli jotenkin laumaantuneita ja pyöri sellaisissa isoissa laumoissa ruokaa etsimässä. Hyvin hallitusti kyllä niiden hävittäminen pääasiassa tehtiin, eikä millään helvetin konekiväärillä. Kun kuitenkin oltiin kylien ja kaupunkien lähellä ei koirien ammunta tehokkaalla luotiaseella ollut kovinkaan järkevä idea. Haulikko oli käytössä, lisäksi ainakin omalla kohdalla jokainen ammuttu koira kerättiin pois tienpenkalta tms. makaamasta ja haudattiin, ihan jo hygieniasyistäkin.
Ilmeisesti hävittäminen onnistui sillon jo aika hyvin kun v. 2002 ei siellä irtokoiria juossut enää niin paljoa. Ja nyt ennen kun kukaan alkaa nillittämään niin sanottakoon että niiden koirien hävittäminen oli kyllä ihan tarpeellista ja perusteltua, mä näin homman enemmänkin eläinsuojeluna ainakin.

:offtopic: Sori tämä off topic-pläjäys. :offtopic:

Muistelen joskus lukeneeni, että oli jonkun rikkaan mamman iso koira hyökänny Virossa(?) spugen kimppuun ja spuge oli tappanut sen puremalla kaulausta...

Kerran olen saanut saksanpaimenkoiran kimppuuni ja se nappasi välittömästi kyynärvarresta kiinni kun nostin sen poikittain eteen suojakseni.
Onneksi oli farkkutakki päällä ja koiranomistaja lähettyvillä niin minä sekä koira vältyimme isommilta vahingoilta.

Voihan päälle juoksevaa koiraa yrittää potkaista tai lyödä, mutta osuminen on pirun hankalaa ja yrityksiä on vain yksi, ennenkuin koira on jo napannut otteen jalasta/kädestä/kaulasta. Itse melkein mielummin annan suosiolla sen kyynärvarren pureskeltavaksi mikäli päälläni on paksuhko takki ja sen jälkeen lyön koiraa kuonoon tai kaulaan. Tai jos kyseessä on aikuisen rottweilerin kokoluokkaa oleva tai isompi koira, yritän kaivella taskusta esim. kynän tai jonkun muun pistämiseen kelpaavan esineen ja lyön sen kurkkutorveen mikäli muu ei auta. Tuokaan ei ole ihan helppoa, koska aggressiivinen koira ei tyydy vain pitelemään kiinni siitä kädestä vaan puree niin perkeleesti ja repii sitä samalla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siitä ny on pirun kauan kun luin jonkun aiheesta kertovan jutun tietenkin intternetistä. Kyseinen henkilö vaikutti pätevän kuuloiselta kirjotuksessaan ja sen pääasiallinen neuvo oli et pitäisi pyrkiä saada poskista kiinni ja nostaa etupää ilmaan jonka jälkeen uroskoiraa potkia kelleille ja/tai polvella tonne rintalastan alle. Ilmaan nosto tais olla tärkee, kun koira on parempi neljällä, kuin kahdella jalalla. Samainen tyyppi ei myöskään kehottanu käyttämään mitään tazereita, sumuttimia tai pamppuja koiraa vastaan. Ase paras, kun sitä kipukynnystä ei koiralla pahemmin ole.

Kaverilta kuultu juttu, jossa teollisuusalueella vahtiva koira oli käyny käteen kiinni ja tyyppi oli sit pyrkiny vaan tunkeen sitä kätee mahollisimman syvälle kurkkua kohti ja vääntäny sit alaleuan pois paikaltaan. Koira oli sit myöhemmin pitäny lopettaa.

Ainut omakohtasempi ollut kun sakemanni puri yhtäkkiä peukaloon ja itellä kilahti jolloin aloin lyömään koiraa päähän, mut ei koira ollu siitä minään. Homma loppu huudon, lyömisen ja veren sekamelskaan.

heh, pakko mainita kun kaverini MUSTA LESKI osti aikanaan rottweilerin. Jossain vaiheessa koulutusta se alkoi isotella, niin ML selätti sen ja puri sitä kaulaan:D

On ollu dogi aika nöyrää poikaa sen jälkeen, eikä mitään ongelmia muutenkaan.
En toki yritä nyt sanoa, että tuo oli ainoa koulutuskeino.

No näinhän siinä kävi:D Itse asiassa se "isottelu" tapahtui,ku yritin ottaa luuta siltä pois.Siinä sitä sitten pari minuuttia myskettiin ja lopulta purin sitä kaulaan.Aku(rottis) oli silloin n.vuoden vanha.

Nyt se on 8v.Ja mitään ongelmia ei kyllä ole ollut.Ei se ilman syytä kenellekään isottele.Jos se on lasten kans vaikka pihalla,ni kyllä se on vähän valppaampi Ja tarkkavaisempi kuin muuten.lastenkaan kans sillä ei ole ollut ongelmia.6 ja 5 v.tenavat löytyy talosta.Välillä ne saattaa nukkuakin kolmistaan samassa sängyssä.

Tässä samassa taloyhtiössä asuu sellainen vanha patu joka kävelee silleen "vanhusmaisesti" hitaasti ja puhuu möreellä äänellä.Joskus vähän hävettää,ku aku sille örisee tai vastaavaa.Jotenkin se käsittää sen vissiin epänormaaliksi.Sama juttu on vammaisten ja humalaisten kans.Mutta eipä tuo oo ongelma ku sen tietää etukäteen

Sanokaa mitä sanotte,mutta kyllä omalta koiralta pitää pystyä ottamaan luu pois.Jos ei pysty,ni silloin on johtajuusongelma!

Ja varsinkin nuilla palveluskoira uroksilla tulee yleensä kahteen ikävuoteen mennessä muutama tilanne,jlloin ne yrittää ottaa valtaa itselle.Silloin täytyy vaan pysyä lujana ja käyttää ehkä hieman mielikuvitustakin,että tilanne ei mee siihen että koira pääseekin "laumanjohtajaksi"

Ainut omakohtasempi ollut kun sakemanni puri yhtäkkiä peukaloon ja itellä kilahti jolloin aloin lyömään koiraa päähän, mut ei koira ollu siitä minään. Homma loppu huudon, lyömisen ja veren sekamelskaan.

Jos koira näykkäisee peukaloon, sitä pitää lyödä? Jos se puree on peukalo pois, joten kovin vakavasta ei voinut olla kyse. Miksi näykkäisi? Mitä teit väärin? Miksi piti lyödä? Pelkäsitkö? Etkö "puhuttelu" olisi ollut tehokkaampaa? Kunnoitusta ei nyrkein tai huudoin saa näiden kanssa...

Tuosta puhuttelusta. Kerran todistin huvittavaa näkyä kun suurin koskaan näkemäni shäfferi oli pienellä mummolla hihnassa ja alkoi sitten haastamaan meidän muruille. No mummeli otti koiraansa leuasta kiinni, katsoi sitä silmiin ja kuiskutti jotain. Kyllä meni poika nöyräksi ja sen jälkeen mentiin ohi ihan hissukseen. Millä lie uhkaili. Kynsienleikkuulla?:D

Jos koira näykkäisee peukaloon, sitä pitää lyödä? Jos se puree on peukalo pois, joten kovin vakavasta ei voinut olla kyse. Miksi näykkäisi? Mitä teit väärin? Miksi piti lyödä? Pelkäsitkö? Etkö "puhuttelu" olisi ollut tehokkaampaa? Kunnoitusta ei nyrkein tai huudoin saa näiden kanssa...

Se oli enemmänkin hyökkäys kuin pelkkä näykkäys. En tiedä millanen käsitys sulla on näykkäyksestä, mut se alko pureen jatkuvalla syötöllä ja mun peukalo oli ensimmäisenä välissä kun yritin kaulapannasta ottaa kiinni. Muistutti lihasilppuria, kun hampaat meni kynnestä läpi.
Sitä kait tein väärin, kun en jaksanu alkaa aamutunneilla kovin komentaan vaan olisin kaulapannasta vieny koiran pois.
Löin, kun heräs samantien eläin itessä koiran hyökätessä.
En ehtiny pelätä.

En usko puhutteluun jos koira käy päälle, sillon tapellaan. En yleensä tue koiran lyömistä, mutta joissakin tapauksissa se on välttämätöntä ja tuossa tilanteessa ollaan jo kaukana puhumistilanteesta. Näykkäys olis ollu eri tilanne, mut niillä äänillä ja leuan käymisellä ei paljo enää lämpöä jaettu. Muutenkin se tilanne oli enemmän tappelunoloinen, jossa mennään vaistojen varassa eikä järki enää juokse.

Kantakaa mutkaa, kaasua ja moraa, niin ei vittuile kissatkaan. Siinä mielipiteeni tästä asiasta...

Suomessa kun tämä irtokoirien hyökkäys on erittäin ajankohtainen ja kun tästä tredistä saa kuvan, että irtokoiria vaanii joka nurkan takana. Vielä kun monet ammattilaiset ovat ehdottaneet potkimaan koiria munille, puremaan niitä takaisin ja vääntämään leuat sijoiltaan, niin voi vittu sanon minä tälle tredille!

Kantakaa mutkaa, kaasua ja moraa, niin ei vittuile kissatkaan. Siinä mielipiteeni tästä asiasta...

Suomessa kun tämä irtokoirien hyökkäys on erittäin ajankohtainen ja kun tästä tredistä saa kuvan, että irtokoiria vaanii joka nurkan takana. Vielä kun monet ammattilaiset ovat ehdottaneet potkimaan koiria munille, puremaan niitä takaisin ja vääntämään leuat sijoiltaan, niin voi vittu sanon minä tälle tredille!

Bitch please. Pese se hiekka pois pillusta.

Suomessa on tosi ajankohtaista IP tilanteetkin verrattuna tilanteisiin kun kaatuu ja loukkaa itseänsä, mutta enemmän keskustelua aiheuttaa nuo IP tilanteet silti.

Mun mielestä hyvä tredi. Olis vaan oikean ammattilaisen mielipiteitä mukava kuulla. Asioista kiinnostuminen ei sitä heti tarkoita, että niitä pitää toteuttaa.

Muutaman kerran koiran purtavana olleena voisin laittaa pari omaaa ajatusta tähän...

JOS omaat todella hyvät hermot, niin luulen, että sinulla on yksi hyvä mahdollisuus - vetää suoraan kuonoon vastapalloon. Jos se menee huti, niin mahikset on jo aika tavalla huonommat. Koulutettu 30kg sesse tulee melko nopeesti uudelleen päälle, ja päästessään paljaaseen nahkaan kiinni se tekee kipeetä. Karkuun juostessa em. kokonen koira kaataa ainaki tämmösen kyniksen kuin rannankaislan maahan. Selväpäisellä saattaa iskeä pieni paniikki, kun havaitsee, että oma kyynärvarsi alkaa katsomaan päivänvaloa nahan alta...

Tutun muijalle kävi ikävästi tuossa vuosia takaperin. Siitä oli lehdessäkin juttua kun se bullmastiffi tappoi sen muijafrendin. Mitä kylässä olin joskus, niin olihan se vahva jässikkä se dogi, mutta niin kiltti. Oli saanut kuonokopan päällensä kun oli näykkäissyt aiemmin jotain poikaa. No 45kg tyttö sitä oli taluttanut lenkkipolulla, niin dogi oli saanut päähänsä repiä irti jotenkin sen kuonokopan, kaatoi tytön maahan ja puri muistaakseni kaulaan, kaput ja RIP.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom