Bitch please. Pese se hiekka pois pillusta.
Suomessa on tosi ajankohtaista IP tilanteetkin verrattuna tilanteisiin kun kaatuu ja loukkaa itseänsä, mutta enemmän keskustelua aiheuttaa nuo IP tilanteet silti.
Mun mielestä hyvä tredi. Olis vaan oikean ammattilaisen mielipiteitä mukava kuulla. Asioista kiinnostuminen ei sitä heti tarkoita, että niitä pitää toteuttaa.
En tajunnu kahta ensimmäistä lausetta.
Jos oikeesti koira hyökkää kimppuun aikomuksenaan tappaa, niin tilanne tulee varmaankin niin nopeasti, että siinä tuskin kerkeää moisia ajatella ja tekee vain kaikkensa säilyäkseen hengissä. Tällaiset koirat, jotka ilman syytä hyökkäävät on luonnollisesti lopetettava. Asioiden parissa työskentelevien tietysti on hyvä tietää miten tilanteessa kannattaa toimia, mutta että normi kadun tallaaja alkaa tosissaan mietiskelemään näitä, niin se on mun mielestä aika absurdia.
Edit. Itseni kimppuun on käynyt Irlannin susikoira ja kummisetääni on purrut Rotweiler pahasti. Rotikka lopetettiin ja Irlannin Susikoiran omistajalta sain anteeksipyynnön huomaamattomuuttaan, kun koira karkasi pihalta kimppuuni. Vahinkoja sattuu ja eipä olis tullut mieleenikään alkaa vääntämään tämän koiran leukoja nurin tai potkimaan munille. Tossa ei kerenny todellakaan moisia ajatellakaan. Sätkin itseni irti ja varovasti karkuun. Naarmuja ja haavoja jäi, mutta edelleen, vahinkoja sattuu.
Ei irtokoiran hyökkäys välttämättä pk-seudulla olekaan niitä ajankohtaisimpia/yleisimpiä uhkia, mutta täällä hieman pohjoisemmassa näitä uhkaavia irtonaisia koiria kohtaa reilusti enemmän kuin pahoinpitelyuhkia ihmisten taholta. Varsinkin kun itse en asu aivan keskustassa, niin näillä seuduilla monet ääliöt eivät pidä koiran kiinnipitämistä oleellisena, kun "ei se meidän pikku irlanninsusikoira nyt mihinkään karkaa".
Tällainen onkin sitten kiva kohdata yöllä kuntopolun varrella
ei-niin-mukavissa merkeissä.
Itsekin olen maalta kotoisin ja siellä tosiaan välillä tulee omistajien huolimattomuuttaan irti olevia koiria vastaan. Nämä eivät koskaan hyökänneet kimppuun. Tässä minun tapauksessa Irlannin susikoira karkasi omistajansa pihalta minun kimppuun ja tilanne tuli niin nopeasti, etten kerinnyt siihen juurikaan reagoida. Pointtini oli se, että näitä varsinaisia hyökkäyksiä irtokoirien taholta tapahtuu kuitenkin äärimmäisen harvoin. Se on silloin stressitilanne ja ihminen tekee siinä tilanteessa sen mitä selkärangasta tulee eli yleensä yrittää suojella itseään. Todennäköisyys tällaiselle todella agressiiviselle henkeä uhkaavalle hyökkäykselle on häviävän pieni, joten jo sillä voit lohduttaa itseäsi. Kierrä koira kaukaa, jos sellaisen näet jossain jolkottelevan ja se alkaa pelottamaan. Ajatuksen voit sille asialle heittää, että mitä teet siinä pahimmassa mahdollisessa tilanteessa, mutta syvällisempi pohdinta onkin sitten jo mun mielestä lievää vainoharhaisuutta.
Voit myös tehdä koiralle palveluksen ja soittaa eläinsuojeluun, jos tietyt ja samat koirat ovat usein vapaalla jalalla ja jos jopa tiedät kyseisten koirien omistajat. Kyllä mun mielestä tässä koirajupakassa omistajat ovat aina (poislukien mielenvikaiset koirat) se heikoin lenkki.