Koiraa vastaan kamppaileminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Itsellä sattui nuorena pieni välikohtaus koiran kanssa. Tosin syy oli täysin mun,mutta eihän sitä pentuna tajunnu mitä ei kannata tehdä. Eli koira oli mun mamman ja se oli saatanan iso sakemanni. Mentiin pimeällä kaikki kolme ulos ja mamma sitten alkoi pyykkejä ottamaan pois narulta.Meikäläinen kävi metsänreunalla kusella ja tuli aika vauhdilla sieltä takaisin päin,lähestyen mammaa selästä(bad idea).No koirahan ei mua tunnistanut(tässä vaiheessa)ja päätti tehdä "hyökkääjästä"selvää.Kaato mut maahan ja puri poskeen. No huuto oli melkoinen ja samalla kun mammani käänty ni sakemannikin oli jo tunnistanut tämän räkänokan ja alko vinkumaan ja nuolemaan mun veristä poskea(joka ei kyl tuntunu hirveen hyvältä). No joka tapauksessa tämäkin ois vältetty jos oisin kävellyt paikalle ja puhunut samalla jotain...

Koiraa vastaan puolustautuminen on aika vaikeaa,jos vastassa sitten ei ole perhoskoiraa tai jotain muuta koiraa muistuttavaa rottaa.Jos koira hyökkää niin todennäköisesti silloin on itse tehnyt jo jotain väärin,koska ei koira yleensä ilman syytä hyökkää. Ja niinkuin kaikki tietää haukkuva koira ei pure. ;)

Jos koiralla niin pahasti viiraa päästä että kaulaan käy niin uskoisi koiranomistajan huomaavan moisen katastrofipommin hyvissä ajoin. Tai no mistäpä minä tätä tiedän, arvelen vaan omien koirakokemusten perusteella.

Tuttavan päälle oli koira käynyt, tosin se ei käyny kaulaan vaan jalkaan. Koko oli keskiluokkaa ja johtunee siitä että pyrkikin eka jalkaan. Ratkaisukseen työkaveri koki tiputtaa toisen polven koiran selkään. Ratkaisu oli kohtuu huono, koska seuraavana selvitettiin käräjillä asti sitä miksi koira piti tappaa. :(

Bitch please. Pese se hiekka pois pillusta.

Suomessa on tosi ajankohtaista IP tilanteetkin verrattuna tilanteisiin kun kaatuu ja loukkaa itseänsä, mutta enemmän keskustelua aiheuttaa nuo IP tilanteet silti.

Mun mielestä hyvä tredi. Olis vaan oikean ammattilaisen mielipiteitä mukava kuulla. Asioista kiinnostuminen ei sitä heti tarkoita, että niitä pitää toteuttaa.

Jos pidetään ammattilaisina noita vanhoja samuraita/ju-jutsu -mestareita, niin heidän vanhoissa kirjoissaan on kuvattu koiran heikoksi alueeksi kylkiluiden lihaksistoa. He neuvovat puristamaan hapet pois ja rikkomaan kylkiluut jaloilla. Käsillä suojataan omaa kurkkua ja pidetään koiran pää hallussa. Siis tämä viimeisenä vaihtoehtona, jos niin huonoon jamaan (alle, sivulle) on jouduttu. Todellakin kuvattiin lihaksisto niin heikoksi, että kylkiluut saa rikki. Mitähän rotua koirat on japanissa 100v. sitten olleet? Voi olla, että Bitbullille tämä olisi vähän vaikea toteuttaa...

Sama kuin kaikessa muussakin, sopiva määrä itsevarmuutta auttaa. Kuten moni on sanonut, sen voi tässä asiassa saavuttaa parhaiten tutustumalla koiriin.

Mut ehkä paras tapa voittaa tuo pelko on ostaa oma koira.

Tätähän täällä on ehdoteltu, ja koiran olen omistanut about 3 vuotta. Samoin tulee tyttöystävän Rottweilerin kanssa telmittyä ja painittua useita kertoja viikkoon. Ei tuttujen ja rauhallisten koirien kanssa telmiminen vähennä sitä kammoa vieraita ja aggressiivisia koiria kohtaan.

Threadi yritti jo mennä offtopikkiin joten spekuloidaan lisää: onko keskivertohurtalla minkäänlaista kipuaistia kallon seudulla vai ei? Oma, ja tuttujenkin (pieni) koira on juossut täyttä vauhtia päänsä seinän nurkkaan pahki ilman että mitään näkyvää on havaittavissa. Samoin huvittaa leikki jossa koira ottaa repaleisen painavahkon köysipallon suuhunsa ja reuhtoo sitä edestakaisin niin että toi pallo hakkaa kunnon voimalla molempiin poskiin, eikä vauhti tunnu tuostakaan hidastuvan. Itsellä olisi posket verillä tuon jälkeen. BTW, tota "leikkiä" se koira luultavasti tekisi kädelle sen jälkeen kun siitä kiinni saisi, ei paljon enää taida kynän povarista kaivaminen onnistua :)

Kuonosta siis en tiedä, mutta otsaluuhun saa kaikesta päätellen ladata kohtuullisella voimalla jotta mitään tapahtuu.

Suomessa kun tämä irtokoirien hyökkäys on erittäin ajankohtainen ja kun tästä tredistä saa kuvan, että irtokoiria vaanii joka nurkan takana. Vielä kun monet ammattilaiset ovat ehdottaneet potkimaan koiria munille, puremaan niitä takaisin ja vääntämään leuat sijoiltaan, niin voi vittu sanon minä tälle tredille!

Ei irtokoiran hyökkäys välttämättä pk-seudulla olekaan niitä ajankohtaisimpia/yleisimpiä uhkia, mutta täällä hieman pohjoisemmassa näitä uhkaavia irtonaisia koiria kohtaa reilusti enemmän kuin pahoinpitelyuhkia ihmisten taholta. Varsinkin kun itse en asu aivan keskustassa, niin näillä seuduilla monet ääliöt eivät pidä koiran kiinnipitämistä oleellisena, kun "ei se meidän pikku irlanninsusikoira nyt mihinkään karkaa".

Tällainen onkin sitten kiva kohdata yöllä kuntopolun varrella
ei-niin-mukavissa merkeissä.

Tutun muijalle kävi ikävästi tuossa vuosia takaperin. Siitä oli lehdessäkin juttua kun se bullmastiffi tappoi sen muijafrendin. Mitä kylässä olin joskus, niin olihan se vahva jässikkä se dogi, mutta niin kiltti. Oli saanut kuonokopan päällensä kun oli näykkäissyt aiemmin jotain poikaa. No 45kg tyttö sitä oli taluttanut lenkkipolulla, niin dogi oli saanut päähänsä repiä irti jotenkin sen kuonokopan, kaatoi tytön maahan ja puri muistaakseni kaulaan, kaput ja RIP.

IMO jos oma koira kävis ärsyttämättä vihaisesti kenenkään kimppuun, siltä lähtis henki ja nopeasti. Parikin tuttavaa on joutunut lopettamaan koiransa luonnevammaisena, pahaahan se tottakai tekee. Mutta esim. muksujen kanssa ei tollasia riskejä saa ottaa.

IMO jos oma koira kävis ärsyttämättä vihaisesti kenenkään kimppuun, siltä lähtis henki ja nopeasti. Parikin tuttavaa on joutunut lopettamaan koiransa luonnevammaisena, pahaahan se tottakai tekee. Mutta esim. muksujen kanssa ei tollasia riskejä saa ottaa.

Näin juuri. Kyllähän omistajan kellojen kuuluukin kilistä jos koira alkaa skitsoamaan.

Pohjoisen lenkkipoluille lienee syytä ottaa mukaan samuraimiekka ja kaulaan mahdollisimman paljo kettinkiä :)

Jep. Mä koitan olla raottamatta harmaakarhuhäkin ovea. Pikkuiset on ollu vähän hermona.

Bitch please. Pese se hiekka pois pillusta.

Suomessa on tosi ajankohtaista IP tilanteetkin verrattuna tilanteisiin kun kaatuu ja loukkaa itseänsä, mutta enemmän keskustelua aiheuttaa nuo IP tilanteet silti.

Mun mielestä hyvä tredi. Olis vaan oikean ammattilaisen mielipiteitä mukava kuulla. Asioista kiinnostuminen ei sitä heti tarkoita, että niitä pitää toteuttaa.

En tajunnu kahta ensimmäistä lausetta.

Jos oikeesti koira hyökkää kimppuun aikomuksenaan tappaa, niin tilanne tulee varmaankin niin nopeasti, että siinä tuskin kerkeää moisia ajatella ja tekee vain kaikkensa säilyäkseen hengissä. Tällaiset koirat, jotka ilman syytä hyökkäävät on luonnollisesti lopetettava. Asioiden parissa työskentelevien tietysti on hyvä tietää miten tilanteessa kannattaa toimia, mutta että normi kadun tallaaja alkaa tosissaan mietiskelemään näitä, niin se on mun mielestä aika absurdia.

Edit. Itseni kimppuun on käynyt Irlannin susikoira ja kummisetääni on purrut Rotweiler pahasti. Rotikka lopetettiin ja Irlannin Susikoiran omistajalta sain anteeksipyynnön huomaamattomuuttaan, kun koira karkasi pihalta kimppuuni. Vahinkoja sattuu ja eipä olis tullut mieleenikään alkaa vääntämään tämän koiran leukoja nurin tai potkimaan munille. Tossa ei kerenny todellakaan moisia ajatellakaan. Sätkin itseni irti ja varovasti karkuun. Naarmuja ja haavoja jäi, mutta edelleen, vahinkoja sattuu.

Ei irtokoiran hyökkäys välttämättä pk-seudulla olekaan niitä ajankohtaisimpia/yleisimpiä uhkia, mutta täällä hieman pohjoisemmassa näitä uhkaavia irtonaisia koiria kohtaa reilusti enemmän kuin pahoinpitelyuhkia ihmisten taholta. Varsinkin kun itse en asu aivan keskustassa, niin näillä seuduilla monet ääliöt eivät pidä koiran kiinnipitämistä oleellisena, kun "ei se meidän pikku irlanninsusikoira nyt mihinkään karkaa".

Tällainen onkin sitten kiva kohdata yöllä kuntopolun varrella
ei-niin-mukavissa merkeissä.

Itsekin olen maalta kotoisin ja siellä tosiaan välillä tulee omistajien huolimattomuuttaan irti olevia koiria vastaan. Nämä eivät koskaan hyökänneet kimppuun. Tässä minun tapauksessa Irlannin susikoira karkasi omistajansa pihalta minun kimppuun ja tilanne tuli niin nopeasti, etten kerinnyt siihen juurikaan reagoida. Pointtini oli se, että näitä varsinaisia hyökkäyksiä irtokoirien taholta tapahtuu kuitenkin äärimmäisen harvoin. Se on silloin stressitilanne ja ihminen tekee siinä tilanteessa sen mitä selkärangasta tulee eli yleensä yrittää suojella itseään. Todennäköisyys tällaiselle todella agressiiviselle henkeä uhkaavalle hyökkäykselle on häviävän pieni, joten jo sillä voit lohduttaa itseäsi. Kierrä koira kaukaa, jos sellaisen näet jossain jolkottelevan ja se alkaa pelottamaan. Ajatuksen voit sille asialle heittää, että mitä teet siinä pahimmassa mahdollisessa tilanteessa, mutta syvällisempi pohdinta onkin sitten jo mun mielestä lievää vainoharhaisuutta.

Voit myös tehdä koiralle palveluksen ja soittaa eläinsuojeluun, jos tietyt ja samat koirat ovat usein vapaalla jalalla ja jos jopa tiedät kyseisten koirien omistajat. Kyllä mun mielestä tässä koirajupakassa omistajat ovat aina (poislukien mielenvikaiset koirat) se heikoin lenkki.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En tajunnu kahta ensimmäistä lausetta.

Sillä toisella ei niin väliä mut jälkimmäisen ajatuksena se, että jokainen on varmaan kaatunut elämänsä aikana, mutta harvempi kohdannut väkivaltaa. Siltikin siitä väkivallasta enemmän puhutaan vaikka aiheellisempaa olisi kait puhua kaatumisesta. Tällä koitin hakea vähän yhteyttä siihen kun sarkastisesti sanot, että koirien päällekäyminen ei ole suomessa kovin yleistä.

Joten en ymmärrä miten tämmöinen threadi on niin tajuttoman huono et sitä varten pitää erikseen se sanallinen arkku avata turhanpäiväisyyksiä varten. Jos ei oo mitään aiheeseen sanottavaa niin turpa kii tai ainakin perustella vähän paremmin mikä threadissa niin huonoa on.

Joten en ymmärrä miten tämmöinen threadi on niin tajuttoman huono et sitä varten pitää erikseen se sanallinen arkku avata turhanpäiväisyyksiä varten. Jos ei oo mitään aiheeseen sanottavaa niin turpa kii tai ainakin perustella vähän paremmin mikä threadissa niin huonoa on.

Olihan mulla sanottavaa aiheeseen, joten en pidä turpaani silloin kiinni. Toin kyllä pointtini jo esille ja sen voit lukea parista myöhemmästä viestistäni. Ensimmäiseen olisi tietysti voinut perustella paremmin, mutta kyllä tänne kirjoitetaan niin paljon kaikkee tyhjänpäiväistä paskaa, että tuskinpa tuo minun ensimmäinen kommentti nyt huonoimmasta päästä oli. Mielipide ilman perusteluja. Perustelua tuli sitten myöhemmissä viesteissä.

Ja johan tuolla heti ensimmäisellä sivulla arvosteltiin trediä huonoksi. Miksi sä et silloin siihen mielipiteeseen puuttunut?

Porukoiden wanha koira sai joskus jonkin raivokohtauksen keskellä päivää ja hyökkäsi äitin kimppuun... Oli koittanut purra jne. kotona ilman mitään syytä. Onneksi äiti pääsi karkuun, muistaakseni vessaan tms. Isä sitten ampui kivaarillä sen koiran :)

Luulisi että tämän jälkeen ei taloon koiraa otettaisi, mutta nyt on uusi koira Kasper, jota kiltimpää saa etsiä. Kasperin kanssa on tullut monesti painittua ja parasta olisi varmaankin RNC:llä kuristaa koira jos tilanne tulisi... Ja kontrolloida päätä muuten.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=SIC&image_id=16177496

Olihan mulla sanottavaa aiheeseen, joten en pidä turpaani silloin kiinni...
No onhan se helvetti, miehen itsensäkin kimppuun on hauveli hyökännyt ja silti pitää koiran hyökkäystä vastaan puolustautumisesta puhumista vainoharhaisuutena! Varmaan piät myöskin kaikkia ihmisiä jotka harjoittelee itsepulustuslajeja ihan puolustautumisen vuoksi vainoharhaisina, kun se vaan on niin harvinaista saada turpaansa..? Ihmisille sentään yleensä voi järkeä puhua, ja karkuunkin pääsee.

Itseni kimppuun ei ole koira koskaan käynnyt, tainno, ei niinku lenkkaria suurempi koira ainakaan. Tosi lähellä on ollut pariin kertaan, ja molemmilla kerroilla vitun iso koira. Onneks on ollut omistaja sitten juuri riittävän lähellä.

Triangle choke ei ainakaan toimi tuohon meidän rottweileriin kun se on oppinut siitä pääsemään irti :hyper: :worship: :lol2:

Mutta jos joku koira kimppuun kävisi niin käteni asettaisin ensimmäisenä suojaksi että se purisi siihen eikä hyppäisi päälle ja kaataisi massallaan, jolloin olisi sitten kusessa. Lähimpään osaan mistä koira saa kiinni niin siihen se todennäköisesti käy kiinni, eli käsi olisi siis järkevin ja todennäköisin ja ainakin tuo oma rotkula on koulutettu kädestä ottamaan kiinni (suojelukoira). Ja kun se siitä kiinni pitäisi niin sittenhän olisi silmät ja raajat mitkä ensimmäisenä tulisi mieleen, että tekisi koiran liikuntakyvyttömäksi jolloin itse pääsee pakoon ja soittamaan poliisit lopettamaan sen tai mitä ikinä ne sille tekisikään.

Samoin huvittaa leikki jossa koira ottaa repaleisen painavahkon köysipallon suuhunsa ja reuhtoo sitä edestakaisin niin että toi pallo hakkaa kunnon voimalla molempiin poskiin, eikä vauhti tunnu tuostakaan hidastuvan. Itsellä olisi posket verillä tuon jälkeen. BTW, tota "leikkiä" se koira luultavasti tekisi kädelle sen jälkeen kun siitä kiinni saisi, ei paljon enää taida kynän povarista kaivaminen onnistua :)

Kuten sanoinkin, ei se helppoa olisi :D
Toinen käsi kuitenkin jää vapaaksi koiran makustellessa kyynärvartta eli ehkä kuitenkin lasken enemmän tämän taktiikan varaan, kuin että koiran juostessa kohti mojauttaisin nyrkillä tajun pois.
Ja jos iltalenkillä kohtaa vapaana olevan aggressiivisen oloisen mastiffin, on aivan suotavaa miettiä selviytymiskeinoja jo ennenkuin koira on käynyt lahkeesseen kiinni. Jos ei taskusta muuta löydy niin esim. avainkin tehostaa iskua.

Mielestäni isoa koiraa vastaan kamppaillessa joutuu hieman samanlaiseen tilanteiseen kuin puukkomiestä vastaan tapellessa:
Osumaa tulee lähes varmasti ja kyse onkin selviytymisestä. Siksi itse "tarjoaisin" ensimmäiseksi sitä käsivarttani puruleluksi. Vihainen koira yleensä pitää kiinni siitä kohdasta minkä ensimmäisenä suuhunsa saa ja tällöin kaula, kasvot ja munat on ainakin turvassa.

No onhan se helvetti, miehen itsensäkin kimppuun on hauveli hyökännyt ja silti pitää koiran hyökkäystä vastaan puolustautumisesta puhumista vainoharhaisuutena! Varmaan piät myöskin kaikkia ihmisiä jotka harjoittelee itsepulustuslajeja ihan puolustautumisen vuoksi vainoharhaisina, kun se vaan on niin harvinaista saada turpaansa..? Ihmisille sentään yleensä voi järkeä puhua, ja karkuunkin pääsee.

Itseni kimppuun ei ole koira koskaan käynnyt, tainno, ei niinku lenkkaria suurempi koira ainakaan. Tosi lähellä on ollut pariin kertaan, ja molemmilla kerroilla vitun iso koira. Onneks on ollut omistaja sitten juuri riittävän lähellä.

Siinä mielessä vainoharhaisuutena, että jos sen ajatteluun alkaa tuhlaamaan liikaa aikaa. Koirakammo on vaan fiksuinta hoitaa pois, vaikka ammattilaisten avulla, JOS SE ELÄMÄÄ HÄIRITSEE sen sijaan, että kuluttaa aikaa miettiessään miten sen hyökkäävän koiran eliminoi. Siitä mun käsittääkseni tässä tredissä oli kyse. Ja joka tollaisen ison koiran hyökkäyksen kokee, niin tietää, että harva niiltä siinä rupee leukoja vääntämään nurin yms.

Miksi sä vedät omia johtopäätöksiä mun ajattelutavasta IP tilanteissa ihmisten kanssa? Ei nämä mun mielestä oikeen ole sama asia...

Jotenkin tuntuu, että paras vaihtoehto täysin ylivoimaista raivoavaa koiraa vastaan on yksinkertaisesti oman hengen suojeleminen eikä vastaan tappeleminen. Päänseutu ja kaula/niska suojaan ja sikiöasentoon makaamaan. Jos koiralla on vähänkään järkeä päässä eikä ole mikään täysin psykotapaus, pitäisi sen lopettaa hyökkääminen suht nopeesti toisen "alistuessa" sille. Jos se on oikeasti tappomeiningillä liikeellä, on parempi alkaa muistelemaan isä meidän-rukousta ja toivoa taivaspaikkaa.

Mä uskon aika vahvasti, että raivotautinen (en tarkoita naapurin vihaista sakemannia) tappomielialalla oleva koira varsinkin isokokoinen, on suhteellisen kova vastus kelle tahansa lajista riippumatta. Siinä on tuuripeliä että voittaako vai eikö ja tuskin ekana tulee mieleen mitkään elokuvajutut mistä täällä tulee juteltua, puhumattakaan siitä ehtiikö niitä toteuttaa ja pystyykö pitämään päänsä kylmänä. Vaikeita asioita.

Heikosta kohdasta puheenollen: Mun käsityksen mukaan koiran heikkoja kohtia olisi alaselkä, hännäntyven seutu. Siitä kohdasta koiran takaraajat halvaantunee suhteellisen helposti. Jos kyse olisi vihaisesta koirasta niin kait tuota voisi harkita.

Raivotautisen kanssahan tilanne on helposti sama kuin yhtäkkiä saisi yllättäen nyrkin kasvoihinsa seuraavalta vastaantulijalta, nimittäin älyttömän raivon vallassa oleva koirahan ei paljon hauku niinkuin ei ne skitsoimmat murhamiehetkään paljon varoittele etukäteen. Isku tulee tyhjästä ja silloin on paha nyhjäistä jos tuuria ei lainkaan ole mukana.

Järjestetyssä kamppailutilanteessa voisin kuvitella valttia olevan takana pysymisen ja selkään iskemisen. Hyvällä iskulla ainakin nikamat paukkuu ja liikkuminen tuskin on yhtä jouhevaa. Se onkin temppu miten sinne selkäpuolelle pääsisi..

Sedän kimppuun kävi kerran vitun ärhäkkä ja iso koira(en muista rotua) se sai kaadettua sedän maahan ja alko puremaan> niin kyllä kävi onni että sedällä oli puukko mukana ja pääs sen verran irti että iski sen puukon sen koiran päähän:thumbs: Ei muuten enää koiralla ollu mitään valittamista se sano:)

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom