Km-korvauskatto - maamme eliitin uusin hyökkäys työn tekoa vastaan

Hitto kun tuliskin nyt äkkiä työkeikkoja, sais TIENATTUA KILSAKORVAUKSILLA muutamaan kertaan auton arvon. Voisi sitten ihan vittuillakseen retostella sillä vaikka palkkaketjussa.
Minä toivon myös pitkiä työkeikkoja. Saab on jo nyt tienattu moneen kertaan takaisin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin mikä tuossa meni ristiin? Kerro nyt kun ei tyhmä tajua. Sama asia kerrottu kahdella eri tavalla. Mulle siis voi tulla jokunen pitkä keikka ns. puskista, jos vaikka työkaveri sairastuu. En kuitenkaan saa mitenkään työajoja yli 5000 km vuodessa jollei tule jotain pidempää sairastumista tai kokonaan muutu toimenkuva. Tuuraan siis jotain päällekkäisyyksiä, jotka tarkoittaa yleensä reissua max Tampereen etäisyydellä, yleensä ihan vaan tässä Keski-Suomessa tai sitten ihan jotain sairastapauksia jolloin voi joutua lähteen minne vain.

En mä ihan noiden takia suhteellisen luotettavaa "vanhaa romuani" vaihda mihinkään. Toivon todella että tuo kestäisi vielä vaikka 100 tkm, mikään ei ole niin paska sijoitus kuin auto!

Että :face: ja :wall: vaan itsellesi :david:


EDIT: Totta vitussa mä tienaan rahaa jos ajan satunnaisia keikkoja tuolla vanhalla romulla. Mitä vittua sitten? Pitäiskö mun saada huonompaa korvausta vain siksi että autoni on vanha raato? Oletko sinäkin oikeasti noin saatanan kateellinen vai kuka on muroihisi kussut?
 
Tämän väittelyn aiheenahan on ollut se, että miksi tavallisten veronmaksajien ja duunarien pitää rahoittaa veroillaan km-korvauksia saavien verottomat ansiot. On moneen kertaan todettu, että km-korvauksilla tienaa verotonta tuloa, ja käytännössä maksut tulevat muille veronmaksajille. Ny olet aiemmin Timba itsekin myöntänyt tämän toisessa ketjussa kuten JN näytti.

Timba on toistanut sanan kateus moneen kertaan.Ylimitoitettuja km-korvauksi vastutetaan kuulemma kateudesta Mitä tekemistä sillä on kateuden kanssa, jos osa on voinut tienata verotonta tuloa toisten kustannuksella? Että jos lopetat sen kateuskortin viljelyn, kun tässä ei ole sen kanssa mitään tekemistä.
 
Millasilla ritsoilla te oikein ajatte jos ne autot leviää harvasen viikko tonne tienposkeen ja sitten asiakas kyynel silmässä odottaa kauppiasta? Mä oon ajanu nyt 7 vuotta omaa autoa, työkseni viitisen vuotta firman autoilla joista osa uusia ja osa ihan paskoja mutta koskaan ei oo tarvinnut kyllä hinuria soittaa hakemaan.

Eikö täällä vähän jokainen ole myöntänyt että tuolla yksinkertaisesti tienaa kun ajelee ja nostaa km-korvauksia? Eihän siinä yksinkertaisesti ole mitään järkeä että kun tarkoitus on KORVATA omasta autoilusta aiheutuneet kulut niin sitten annetana verotonta fyrkkaa vielä siihen päälle että voi ostaa kaupasta sitä maitoa.

Pistäis sen km-korvauksen rajan vaikka sinne pariin tuhanteen kilsaan niin ois vähän pakko muuttaa käytäntöjä niin että firmat ostaa autoja joita kaupparatsut sitten työvälineenä käyttää ja nostaa vaikka KTA mukaista palkkaa ajaessaan. Ihan niinkuin normaalitkin ihmiset töissä tekee.
 
Pistäis sen km-korvauksen rajan vaikka sinne pariin tuhanteen kilsaan niin ois vähän pakko muuttaa käytäntöjä niin että firmat ostaa autoja joita kaupparatsut sitten työvälineenä käyttää ja nostaa vaikka KTA mukaista palkkaa ajaessaan. Ihan niinkuin normaalitkin ihmiset töissä tekee.

Näin sen soisikin menevän. Siinä vaan on se ongelma, että tämä tulee fimoille vähän saatanan kalliiksi. Varsinkin jos niitä reppureita on useempia. Silloin kun auto ei ole oma, siitä ei vitut välitetäkkään. Saa vähän "lämää" motarilla enempi kuin tarpeen jne jne.

Taasen oikeasti paljon ja säännöllisesti ajavien kohdalla ehkä järkevämpikin tuo firman auto. Mä ottasin sellaisen vaikka heti, mutta ei pelkoa että tarjotaan.

Mutta mutta, vaikka tässä nyt saisi verotonta liksaa, niin mitä sitten? Summat on kuitenkin aikasta pieniä. Saahan sitä verotonta liksaa jokainen timpurikin joka viittii tehdä "perheellen kodin" ja myydä sen 2 vuotta ja 5 minuuttia siinä asuttuaan. Eikä tartte olla edes timpuri. Sitten saa vähemmän verotonta, mutta sitäkin ansiottomampaa etua kun painaa puoli vuotta tukka putkella hommia ja tienaa vuoden liksan ja sitten toisen puolivuotta makaa himassa ja nostaa ansiosidonnaista.

Sitten jotkus perkeleet vetää pari askia röökiä päivässä ja sairastelemeen mun makamilla veroeuroilla. Puhumattakaan liikalihavista toisen asteen diabeteksiensä kanssa. Ja nämä kulut on suorana niistä verorahoista, ei mitään etua mistä ei tartte veroja maksaa.

Miksi ette valita siitä että säätiöt ja rahastot nostaa osingot verotta? Puhutaan taas muutama kertaluokkaa isommista rahoista kuin tässä asiassa.

Aikaslailla turhan suuret mittasuhteet saa tämä jos sitä ei nyt olekkaan mitoitettu tyyliin mun vuoden 93 Carinan kulujen mukaan.

Mutta mä taidan kohta luovuttaa. Tässä on niin vähän omatkaan intressit pelissä, ettei jaksa. Taitaa olla tänävuonna kaikki 500 km mulla työajoja, eikä mitään ole näköpiirissä. Että eipä ole oikeasti hevonpaskaa merkitystä mulle vaikka poistasivat tuon kokonaan. Saispahan firmaan auton!
 
EDIT: Totta vitussa mä tienaan rahaa jos ajan satunnaisia keikkoja tuolla vanhalla romulla. Mitä vittua sitten? Pitäiskö mun saada huonompaa korvausta vain siksi että autoni on vanha raato? Oletko sinäkin oikeasti noin saatanan kateellinen vai kuka on muroihisi kussut?
Kyllä sun pitäisi saada pienempää korvausta, koska sun auto on tonnin raato.

Enkä ole kateellinen. Itsehän saan noin 0.45euroakilsakorvauksia kilometriltä, mutta yrityksen sääntöjen mukaisesti saan 0.2euroa verottomana ja 0.25€:sta pitää maksaa 40% veroja.
Ajan 7000 euron autolla noin 34 000tkm työajoa vuodessa. Välillä paistaa arska, välillä sataa räntää, matka kuitenkin taittuu hyvin tuollakin autolla eikä ole kertaakaan jättänyt tienpäälle.
Raha jää paljonkin yli kilsakorvausten jälkeen eikä auton arvo juurikaan tipu mihinkään.

Minä myönnän, että kilsakorvaus on ylimitoitettu ja sitä pitäisi laskea tietyn kilsamäärän jälkeen.
 
Kyllä sun pitäisi saada pienempää korvausta, koska sun auto on raato. Aika yksinkertaista.

Enkä ole kateellinen. Itsehän saan noin 0.45euroakilsakorvauksia kilometriltä, mutta yrityksen sääntöjen mukaisesti saan 0.2euroa verottomana ja 0.25€:sta pitää maksaa 40% veroja.
Ajan 7000 euron autolla noin 34 000tkm työajoa vuodessa. Välillä paistaa arska, välillä sataa räntää, matka kuitenkin taittuu hyvin tuollakin autolla eikä ole kertaakaan jättänyt tienpäälle.
Raha jää paljonkin yli kilsakorvausten jälkeen eikä auton arvo juurikaan tipu mihinkään.

Minä myönnän, että kilsakorvaus on ylimitoitettu ja sitä pitäisi laskea tietyn kilsamäärän jälkeen.

No miksi hitossa tietyn kilsamäärän jälkeen? Onko se enemmän ajava isompi rikollinen? Jos sitä pitää laskea, nin sitä pitää laskea kokonaisuudessan ja säätää siihen liikkuva osa, joka muuttuu polttoaineen hintojen mukaan esim. neljännesvuosittain.

Sillä ei oikeati saa olla merkitystä, että millä autolla kukakin ajaa. Jos joku haluaa säästää ja köröttää vanhalla rottelolla, niin se suotakoot. Ei se herkkua ole. Jos joku taas haluaa ajaa ässämesellä, niin sittenpähän maksaa ajelustaan.

Mun mielestä siis huomattavasti parempi ratkasu että tuota yksinkertasesti lasketaan ja ihan siitä ekasta kilsasta alkaen. Mitä tuo sitten ois? Tuo sun esimerkki kuulostaa kohtuu järkevälle kyllä siis että osa on verotonta ja osa verolla, mutta ei tuossa mitään rajoja saa olla, ei se autoilu sen kannattavammaksi muutu jos kilsoja on paljon. Periaatteessa päinvastoin. Mä ajan jotain 15-20 tkm vuodessa omia ajojani, jos mä ajan tuohon vaikka 5000 km päälle työajoja, niin käytännössä mulle ei tuosta tule kuin polttoainekulut ja vähän renkaat kuluu. Jos taas ajan 50 tkm, kuluttaa se autoa jo ihan eritavalla ja aihettaa pari huoltoa lisää jne jne.

Vähän tässä tunteet kuumenee liikaa, mutta jotenkin pistää vituttamaan kun nämä euromäärissä mitättömät asiat on ne jotka menee sukkana läpi kun ei ole mitään ison rahan lobbaajaa välissä hoitamassa hommia niin että niihin oikeita säästöjä ja tuloja tuoviin asoihin ei edes tuoda tällaisia esityksiä julkisuuteen. Kuten nyt vaikka nuot säätiöt, rahatot ja listatuista yhtiöstä yli 10% omistavatkin osinkoverolle kuten muutkin.
 
Ja mennään nyt takas noihin pääoman kuollettamisiin. Jos sä ajat vaika 50 tkm vuodessa ja ostat uuden auton, niin 4 vuoden päästä sillä on rullattu 200.000 km. Paljonko vaikka 30.000 euron Volvo on tuon ikäisenä arvoltaan? 8000 euroa?

Laskeppa vaikka 30 tkm työajoa tuosta viidestäkympistä vuosittain. Neljässä vuodessa kertyy korvauksia 54 000 euroa. Eiköhän tuossa vielä jää aika isosti voitolle...

Järjestelmä toimii näillä korvauksilla hyvin silloin kun ajetut määrät ovat melko pieniä. Silloin auton kiinteät kulut vaikuttavat kilometrillä jo jotain, mutta 50 000 km ajettaessa jollain autoverolla ei ole mitään merkitystä kilometrikuluun. Polttoaineen hinnanmuutoksen vaikutuskin on melko mitätön ellei auto sitten kuluta 20 litraa satasella.

Eräs johtaja vaihtoi meillä autoa. Aiempi oli kaksi vuotta vanha ja ajettu noin 130 tkm. Näistä työajoa noin 100 tkm. Auton hinta ostettaessa noin 45 k€ ja myydessä 25 k€. Eiköhän kulukorvauksena saatu 45 000 e riittänyt kahden vuoden huoltoihin ja muihin kuluihin sekä arvonaleneman kattamiseen. Tällöin käteen jäi kivasti parissa vuodessa 25 000 euroa extraa. Jokainen voi laskea mitä tuon tienaamiseen verollisena tarvitaan, jos pohjalla on noin 100 k€ vuositulot.
 
Yli 1000 jampan firmoissa harva noin vain neuvottelee itselleen TESsistä poikkeavia järjestelyitä. Mutta ainahan on vaihtoehtona sanoa, ettei suostu ajamaan vapaa-ajallaan. Tällöin joku muu tekee sen matkan, ja todennäköisesti myös hommat siitä eteenpäin.

kyseessä useamman tuhannen henkilön firma. Neuvottelu on hieno termi keskustelulle, jossa kysyn, että meinaako ta tosiaan, että venytän päivääni väintään kerta viikkon 4h ilman liksaa. Pomo meinas vaan, että laita työtunneiksi kirjanpitoon ja erikseen totesi, että ei mitään ylitöitä sitten..

E: Pääasiassa tuo meni kyllä tarkemmin muisteltuna niin, että tein 6 tunnin duunipäivän (olin fyysisesti työmaalla) ja tuohon päälle 4h matkat niin päästään 10h päivään.


Vähän tässä tunteet kuumenee liikaa, mutta jotenkin pistää vituttamaan kun nämä euromäärissä mitättömät asiat on ne jotka menee sukkana läpi kun ei ole mitään ison rahan lobbaajaa välissä hoitamassa hommia niin että niihin oikeita säästöjä ja tuloja tuoviin asoihin ei edes tuoda tällaisia esityksiä julkisuuteen. Kuten nyt vaikka nuot säätiöt, rahatot ja listatuista yhtiöstä yli 10% omistavatkin osinkoverolle kuten muutkin.


Miksei "mitättömistä" asoista sovi puhua tai miksei niihin kannata puuttua, jos siellä on epäkohtia?. pitäskö meidän oikeasti nyt keskittyä kansanedustajien taksimatkoihin? Missä se raja sitten menee?

Onko 70M€ lillukanvarsia?
"Hallituksen vero- ja säästöohjelman perusteella kilometrikorvauksia leikataan. Virallisesti valtioneuvosto toteaa, että kilometrikorvausten ylikompensaatiota purkavilla rakenteellisilla muutoksilla kerätään noin 70 miljoonaa euroa. "
http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/index.jsp?oid=201203140603
 
Miksi ette valita siitä että säätiöt ja rahastot nostaa osingot verotta? Puhutaan taas muutama kertaluokkaa isommista rahoista kuin tässä asiassa.

Aikalailla väsynyt argumentti on toi vanha kunnon "maailmassa on isompiakin ongelmia". Eihän tolla logiikalla saada enää ikinä mitään aikaseksi kun jäädään pohtimaan jotain maailmanrauhaa koska se on tärkeämpää kuin asia x.

Tuli mieleen yks vartiointifirma missä on töissä kerrallaan yks jätkä mutta yhteista autoa ei ole vaan kaikki ajaa yöt omilla autoilla ja nostaa sitten kilsakorvauksia verottomana. Mä ainakin rälläisin kahvitauotkin skoodalla hana tiskissä ja nauraisin palkkapäivänä.
 
Mikesi "mitättömistä" asoista sovi puhua. pitäskö meidän oikeasti nyt keskittyä kansanedustajien taksimatkoihin? Missä se raja sitten menee?

Onko 70M€ lillukanvarsia?
"Hallituksen vero- ja säästöohjelman perusteella kilometrikorvauksia leikataan. Virallisesti valtioneuvosto toteaa, että kilometrikorvausten ylikompensaatiota purkavilla rakenteellisilla muutoksilla kerätään noin 70 miljoonaa euroa. "
http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/index.jsp?oid=201203140603

Minullehan se sanottiin että ne kansanedustajien taksimatkat on lillukanvarsia, eli missä se raja menee?

Ja kun tuota nyt ei ole ihan noin aukottomasti todistettu. Onhan se helppo laskea, että laittamalla se ja se osa verolle, se tuo 70 miljoonaa lisää. Mutta jos se tarkoittaa sitä, että yritykset vähentää väkeä, niin mitä tuo lopulta on? Negatiivista verokertymän karttumista? Onhan tässä esimerkkejä ollut vaikka tuo kotitalousvähennys. Siitä osa meni toki remppojen ja siivousten hintoihin, mutta verokertymä lisääntyi kun harmaa talous väheni. Taasen jos vaikka alkoholiveroa yhtäkkiä nostetaan reilusti, tekee se laittoman tuonnin taas kannattavaksi ja verotulot putoaa.

Ei tätä ihan prosenttilaskulla pysty laskemaan kuin teoriassa ja teoria on vain teoria.

Täälläkin keskustelussa on koitettu tuoda esiin, että autoiluhan on jo nyt ryöstöverotettua polttoaineveroineen niin miksi siitä saatavaa kompensaatiota pitäisi alkaa vielä verottamaan?

Lasketaan sitten jos se todella on niin ylisuuri, mutta luulenpa ettei kovinkaan moni sitten enää hyväksy sitä että niitä matkoja ajellaan omalla ajalla. Tällöin se tietää roimasti lisää kuluja yrityksille, joten se tietää sitten taas säästöjä jostain muusta kohdasta.

Juurihan tuo kilsakorvaus pari senttiä putosi vuodenvaihteessa vaikka polttoaineen hinnat on nouseet rajusti? Paljonko sitä nyt sitten pitäisi pudottaa että se ois hyvä? Ja miten otetaan polttoaineen hintojen heilunta, joka nyt on suurin menoerä itse auton pääomakustannuksen jälkeen.
 
Itselläni on vaan sellainen pointti et sais olla vaik rajattomat työmatkat 45 senttiä per kilometri, valtio saa jokatapauksessa noista rahoista takas valtavan osan autoverona, polttoaineverona ja sit toki kaikkien huoltotöiden veroina.Ei noiden kilsojenkaan valvonta ole niin vaikeeta, vertaa vaan siihen mitä muut vastaavaa työtä tekevät ajavat ja katsovat jostain liukuman.Eikä mua edes häritse se jos joku ostaa itelleen tosi hienon auton.Lähinnä huvitti vaan se asenne ettei toi korvaus riitä kattamaan ajamisen kuluja, vaikka se todellisuudessa riittää ihan hienoonkin autoon.

Valtionhan kannattaa ainakin mun käsitykseni mukaan nimenomaan maksimoida saatava verokertymä, pitää verottaa tarpeeksi, muttei kuitenkaan niin paljoa et hanskoja alkais menemään tiskiin.Saman logiikan mukaan valtio toimii kuin yrityksetkin?

IMO reiluinta olis kun korvattaisi riittävän auton kulut ja sit työmatkaan kuluva aika normaalina työaikana :)
 
E: Pääasiassa tuo meni kyllä tarkemmin muisteltuna niin, että tein 6 tunnin duunipäivän (olin fyysisesti työmaalla) ja tuohon päälle 4h matkat niin päästään 10h päivään.

No on mullakin omat järjestelyt. Sovin palaverin alkamaan klo 10 ja loppumaan klo 14. Välissä käyn syömässä. 2h menee aikaa per suunta, eli 08-16 on työpäivä. 90% ajasta tämä onnistuukin. Mutta sitten välillä työkohteessa on joku vatipää joka itse asuu 5min päässä ja haluaa siksi istua kuuteen asti konttorilla. Silloin vituttaa kyllä.

Aika harva kansalainen tuntuu tajuavan, ettei kaikilla ole samat TESsit ja oikeudet. Suurta kränää Nokialla aiheutti aikanaan se, kun ylemmät toimihenkilöt matkustivat kaikki matkansa omalla ajallaan. Mutta lentokoneessa vierellä istuvalla toimihenkilöllä taas oli eri TES, ja hänellä palkka juoksi koko ajan. Jossain vaiheessa firma hokasikin alkaa väkisin siirtämään kaikki henkilöstöt ylempien TESsin alle. Ennen oli vielä yleisesti käytössä ns. kokonaispalkkaus. Tämähän tarkoittaa sopparia, jotka johtajat ja erityishenkilöt tekevät ja jolloin palkka on könttäsumma ilman mitään ylityökorvauksia yms. Yllättäen esim. Nokialla näitä johtajaspesialisteja oli satoja - ellei tuhansia. Eli ts. sulle voi nakittaa niin paljon hommia kuin huvittaa, teet niitä viikonloput ja penniäkään ei korvata 8-16 ulkopuolelle osuvasta ajasta. Nyttemmin se todettiin laittomaksi, ja jopa työmatkoista on alkanut tulemaan erilaisia korvauksia. Mutta huom. työlainsäädäntö ei ota mitään kantaa työmatkustamiseen työajan ulkopuolella.

Käytäntöjähän on monia. Briteillä ei tainnut olla mitään matkakorvauksia (paitsi tietty hotellit ja matkaliput), eli päivärahojakaan ei maksettu. Tämä kolleegaa sapetti suuresti. Mutta sitten vitutti meikää, kun jamppa raapaisi firman luottokortilla ateriat ym. ja sanoi että tottakai matkalaskuun voi panna mitä vaan. Maksoi myös meidän syömiset btw. Ja nostin vielä täydet päivärahat. Tosin mikään summa ei korvaa sitä vitutusta kun joutuu ranskalaisia katselemaan (ihmisiä, ei perunoita)
 
Taitaa kaikki tuon veron tulon itkijät oikeasti kuten kirjoituksista näkyy tienata kilometrikorvauksilla. Eli se on palkkaa piste. neuvotelkaa sopparinne kuntoon, jos omalla ajalla ajelette ympärisuomea. Jos haluaa tehdä hyväntekeväisyyttä niin se on oma asianne. Ihan oikein tuo verolle pano on. Jos tuon yli ajelee kilmetrikorvauksia niin firman auto alle. Näin se jokaisessa edes vähänkin varteenotettavassa yrityksessä on. Myyntitykit on jopa pakotettuja ottamaan firman auto jos kilsoja tulee reilusti.

Eli oikeassa elämässä tuo vaan poistaa tuollaisen puljaamisen, että rahastetaan/maksetaan palkkaa kilometrikorvauksina. Yksikään muu myyjä kun kirbykauppias tuskin tuosta mitään finnejä saa. Niillä myyjillä on jo firman autot ja ajavat niillä. Ja työajalla hoidetaan nuo ajelut. Ei mitään vaikutusta siis normaaliin toimintaan. Verottaja tekee sen mitä isot yritykset on tehnyt jo aikaisemmin, eli paljon ajavilla firman auto alle. Eli tuollainen sääntö on jo ollut firmojen puolesta. verottaja hoitaa vaan puljaamisen pois.

Sinällään itseänihän tuo ei kiinnosta pätkääkään. Lennän mielummin kun hinkkaisin jollain autolla tien päällä jotain viimesiä roposia firmalta. Ai mut saan mä kilsakorvaukset 11km suunta lentoasemalle. Tosin taitaa mennä tappion puolelle vetää bensabemarilla tuotakin väliä.
 
Minä täällä varmasti eniten "itkenyt" ja hyvin hyvin vähän näillä tienannut...

Yksi tapaus on jossa meni pitkän aikaa pahati tappiolla. Meillä oli töissä vuokravarastoja, pahimmassa tapauksessa useita. Kaikki lähellä työpaikkaa. Yhteenkin matkaa pari kilsaa ja seki huonoa tietä. Pösö oli silloin melko uus. Siihen sai vaihtaa melkein kaikki alustan osat parin vuoden aikana. Joo, osa paskaa laatua, mutta huomattava osa tuon paskan tien takia. Sitten vielä kaupanpäälle tyhmänä roudailin firman tavaroita. Yksi pomo vielä itki kilsoista kun niitä jossian tilijaksoissa oli yli 100. Meni varmaan bensaa tuon satasen edestä kun kylmällä koneella pätkäajeli. On siitä täällä juttua, kun se vielä vittuili tuohon päälle. Ei ollu kaukana ettei saanu turpaansa.

Ei se kilsakoraus ole todellakaan aina sama kuin tienaaminen.
 
Kaikki järjestelmät, jotka kannustavat ihmisiä tuhlaamaan elämäänsä ja työaikaansa autossa istumiseen, tulisi lakkauttaa.
 
En ole koko ketjun kirjoituksia ole jaksanut lukea mutta pari mielipidettä asiasta.

1. On perseestä että valtio kiristää työntekoon ja yrittämiseen liittymistä verotusta.
2. On perseestä että tietyillä aloilla (esim. rakennus) osa palkasta maksetaan verovapaina kilometrikorvauksina. Tosin mielestäni ensisijaisesti valtion pitäisi pyrkiä yksinkertaistamaan verotusta jotta vilunkipeliä ei tarvitse harrastaa, kuin keksimään uusia veroja ja maksuja.
 
Turhan hankalaa itkeä jostain km korvausten verottomuudesta. Paljon helpommalla pääsisi, kun vaatisitte vain naapureiden palkan puolitusta. Siitähän suomalainen hupinsa saa. Itselle ei tarvi saada enempää, jos vain vain toisilta otettaisiin vähän pois.
 
Turhan hankalaa itkeä jostain km korvausten verottomuudesta. Paljon helpommalla pääsisi, kun vaatisitte vain naapureiden palkan puolitusta. Siitähän suomalainen hupinsa saa. Itselle ei tarvi saada enempää, jos vain vain toisilta otettaisiin vähän pois.

Juu, naapurille 50% tulovero niin sitten ois ihan törkee kivaa. Vielä kun kävis puhkomassa sen kumit niin se ei sais sitä kilsakorvaustakaan kun sen pitäs lähtee taksilla työreissuun. :jahas:

Mun puolesta tää ketjun aihe saa olla jos ei ihan oikeasti jotain asiaa tule.
 
Back
Ylös Bottom