Eniten minua vituttaa se, että ei voi oikeasti olla niin, että aikaisemmin tällaisesta kulujen leikkaantumisesta 15 tkm jälkeen ei muka olla tiedetty mitään ja nyt se yht'äkkiä "huomataan". Näiden korvausten tarkoitushan on korvata kulut, ei tuottaa mitään ylimääräistä. Tässä on vuosikausia menetelty väärin jos tämä 15 tkm raja pitää paikaansa. Tämä korvauasia olisi aikoinaan kehitettäessä pitänyt luoda sellaiseksi, että siinä ei kerry tuloa.
Vaikka tuo 15 tkm:n raja pitäisikin paikansa, niin ymmärrän että ihmiseä tällainen tulojen yht'äkkinen vähentyminen harmittaa, mutta tällöin näiden ihmisten pitäis ymmärtää, että he ovat vuosikausia saanut perusteetonta etua.
Eli ruikuttajat: älkää turhaan ruikuttako vaan laskekaa itse nuo kulut ja yrittäkää osallistua keskusteluun muutenkin kuin turhaa ruikuttamalla. Kauppalehtikin muuttui "kommarilehdeksi" kun se on laskenut ja päätynyt laskelmiensa perusteella samaa tulokseen kuin ministeriö. Tuo taitanee olla vain matematiikkaa.
Ei ole kerta eikä kaksi kun olen kuullut, "kilometreillä sitä tienaa", joten tuskin tuollainen raja on ihan tuulesta temmattu.