Klassisen tyhmät ihmiset

CTi2 sanoi:
Tämäkin tieto on peräisin maailman parhaasta tv-ohjelmasta MythBusterssista :D

Jee! Toinenkin fani! :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yksi jo legendaariseksi itensä tehnyt ystäväni heitteli noita hassun hauskoja lausahduksia aika paljon:

"Aina landella juodaan faijan kanssa 2 viinapulloo mieheen" (kaveri on tunnetusti kanto kunnossa jo 5 kaljan jälkeen)

"Niskan takaa pystypunnerrus enkkani on 80kg" (kaverin penkki oli sillä (ja tällä) hetkellä 60kg)

"Pystyn ampumaan ilmakiväärillä 500 metrin päässä olevan tulitikku askin kumoon" ( :D )

Noi tuli ainaki ekaks mieleen...

Olin kerran työpaikassa jossa eräs vanhempi työntekijä oli kauhean tarkka siitä missä kaikkien tavaroiden pitää olla. Kerran kävi sitten niin että kun olin siirtänyt yhden jutun toiseen paikkaan, korostettakoon vielä että lähimmän metrin säteelle alkuperäisestä paikasta, tämä kyseinen työntekijä sai aivan kamalan raivarin asiasta. Sanaakaan sanomatta mutta vihasta puuskuen hän laittoi tavaran entiseen paikkaan. En mitenkään voinut uskoa tämän reaktion rajuutta todeksi ja niin sitten vaihdoin paikkaa vielä toisen kerran. No tästähän meinasi jo syntyä tappelu.

On epäilemättä hyvä että tavarat ovat paikoillaan mutta samalla voi kysyä että onko Reiskan tai Villen vuosikymmenien saatossa kehittämä päähänpinttymä ainut oikea tapa tehdä asioita! :D

Minulle on siunaantunut yksi opiskelukaveri, joka ei aivan ole terävin kynä penaalissa. Valmennuskurssilla aikoinaan oli puhetta Sigmund Freudista, ja tämä tyttö nosti käden pystyyn ja kysyä kailotti: "Kuka ihmeen Freud" (siis lausui sen vielä F-r-e-u-d). Kommentti ei välttämättä supertyhmältä kuulosta, mutta valmennuskurssilla oletettiin kaikkien oletusarvoisesti tietävän suurinpiirtein psykoanalyysin perusteet. Siinä sitten opettaja kärsivällisesti tarinoi tälle tytölle Sigmund-sedästä samalla kuin muut keräsi silmiään lattialta. Samalla tytöntylleröllä on opiskelutapana piirtää aivan valtavia miellekarttoja. Kaikki aiheet pitää saada linkitettyä jollain tavalla toisiinsa, joten välillä luennoilla saa kärvistellä, kun tyttö kysyy (kärjistetysti): "Miten tämä ladonovi liittyy ristiretkiin?"
Noniinno. Kai kuitenkin loppujen lopuksi toisten tyhmyydelle nauramisella kohotan omaa huonoa itsetuntoani. :nolo:

Olen tavannut parikin naista, jotka uskoivat horoskooppeihin ihan tosissaan. Toinen kattoi oikein jostain horoskooppikäsikirjasta, että olenko mä sille sopiva kumppani. Mä olin ihan vakuuttunut asiasta jo ennen kuin se ehti lukea.

Oneofus sanoi:
Makkaraan käytetään niin sanottua mekaanista luulihaa eli mössöä, jota saadaan, kun ruhon luista raastetaan irti kaikki, mikä suinkin irtoaa. Riski, että mekaanisen lihan joukkoon joutuu selkäytimestä ruhoon mahdollisesti jääneitä pieniä paloja, on mutu -tuntumalla suurempi kuin palojen löytyminen fileestä, vaikka se selkälihaa onkin.
Ilmaisin vähän epäselvästi varmaankin, täti siis tarkoitti lähinnä sitä, että naudan ulommaiset osat olisivat saastuneempia ja naudan sisässä olisi köntti, joka on puhdasta lihaa. Osasinkohan vieläkään asiaa selittää samoin kuin se täti? Kyseinen täti oli varma myös siitä, että kaikki patongit leivotaan Ranskassa...

Mniska sanoi:
patoloogiset valehtelijatkin tuntuu aika tyhmiltä kun jutut on ihan päättömiä...

Nää on kyllä loistavia. Tiedän kanssa yhden hepun, joka on voittanut maailmanmestaruuksia, tienannut urheilemalla tarpeeksi rahaa elättääkseen itsensä yms... Ja lähellekään mitään näistä se ei siis ole päässyt.

P.S. Mytomania lienee sairauden nimi. Eli henkilö valehtelee täysillä ja uskoo itsekin juttuihinsa.

MerZi sanoi:
Mulla on parikin hyvää esimerkkiä, joita toisin en kykene riittävän hyvin kuvailemaan pelkkien sanojen voimin.. Kuka tässä voi itseäänkään niin fiksuna ja filmaattisena pitää, mutta näiden kahden (blondin) kohdalla on kyllä allekirjoittaneellakin vara arvostella. Näiden neitokaisten kohdalta NÄKEE ulospäin, että he ovat aidosti tyhmiä.. Saan vakavia ahdistuskohtauksia jos minua lähestyy tämä kyseinen neiti A, silmät suurena räpsyen, ylivaalennetuissa, lähes läpinäkyvissä hiuksissaan ja yltä päältä vaalean punaisissa vaatteissaan antamaan älykkäitä kommentteja asiaan kuin asiaan.

Onneksi tunnen myös joitakin oikeasti älykkäitä vaaleaverikköjä... Eikä postin tarkoitus ollut lietsoa mitään blondivihaa..

Tämä on kanssa hauska ilmiö. Tunnen erään espanjalaistytön, jolla on puoleen selkään asti ulottuvat, raidoitetut hiukset, lähes aina vaaleanpunaiset vaatteet, hieman kimeä ääni ja kovaääninen nauru (kaiken lisäksi sellainen normaalinaurun ja kalanruotoon tukehtumisen välimuoto). Mikään ei siis ulkoisesti anna ymmärtää, että kyseessä olisi fiksu tyyppi. Mutta annas vaan neitosen puhua hetken jostain vakavammasta aiheesta ja jo alkavat monasti leuat loksahdella. Eräs ranskalaistyttö sitten kommentoi ko. henkilöä sanoen häntä hieman tyhmäksi. No itse olin jo huomannut, ettei tämä patonginpurija itse ole todellakaan mikään järjen jättiläinen ja hymyilin siinä sellaista kieroa "tietäisitpä vain, mitä ajattelen"-hymyä.

Intissä näitä aidosti tyhmiä oli toki useampia. Eräskin sälli maksoi 400 markkaa kuulosuojaimista, koska oli ensin hukannut omansa ja sitten alikersantilta lainaamansa. Itse sitten kävelin vääpelin toimistoon ja sanoin, että pääsi leirillä suojaimet tippumaan tetsarista, johon vääpeli totesi, että "tällaiset olikin löytynyt metsästä, nämä ovat varmaan teidän." Mitään lappuja ei edes tarvinnut täytellä. Voin sanoa, että tupakavereita hiukan kismitti. Samainen kaveri ei nähnyt suurinpiirtein nenäänsä pidemmälle (kirjaimellisesti), mutta väitti ettei tarvitse laseja. Tarkastuksessa tulos oli -1,75 kummassakin silmässä.

Toinen taas pieraisi suoraan alikessun naamalle alokasaikana punkkatarkastuksen aikaan ja totesi vain "herra alikersantti, vattas vähä kiärtää." Ei ollut toivoakaan naaman pysymisestä näkkärillä.

Sitten näitä yliopistolaisia. Tyhmyyshän on siis aina suhteellista riippuen ympäristöstä. Tämä tyttö väitti englannin tunnilla poliitikon antaneen "paineenpurun", kun kyse oli siis "press releasesta". Sen olisin ymmärtänyt, jos poliitikolle olisi annettu paineenpurku...

:hyper:

Tyhmiä kommentteja kyllä kuulee aina välillä. Se on sitä tilannekomiikkaa parhaimmillaan.

Koululla oli 2003 avoin yleisöluento Irakin sotaan ja kemiallisiin aseisiin liittyen. Luennoitsija oli jonkun sortin suojelujoukkojen evp. pääjehu, kemian tohtori ja sitä rataa, lukenut kaveri. Siinä sitten käytiin läpi erilaisia kemiallisia aineita ja miten ne vaikuttaa ja vähän myös irakin tilannetta.
Kun sai esittää kysymyksiä, niin eräs 40 v. partasuu tohtori kysäisee jotain tämän tyylistä: "Voitko kertoa minkälaatuisia kemiallisia aseita irakissa on, missä niitä säilytetään ja kuinka paljon niitä on?"

Sali vähän hörähti, luennoitsijalla pysyi pokka aika hyvin ja vastasi: "Niin sitähän ne jenkitkin siellä koittavat parasta aikaa selvittää - olisihan se ihan kiva tietää..."

Yksi psykologi-nainen vänkäsi ja viilasi pilkkua varmaan 5 minuuttia luennolta eräältä synnytyslääkäriltä, että miksi kutsutaan keskoslasta, joka on syntynyt niin aikaisin, ettei se voi elää vaan kuolee varmasti synnyttyään. Lääkäri toisti monta kertaa: "Kaipa se silti keskonen ihan on" - vänkäys jatkui: "Että eihän se voi olla silloin keskonen, jos se kuolee..." siis jotain ihan ihme perusteluita miksi sen nimi ei VOI olla keskonen ja lopulta lääkäri karjaisi kovaan ääneen kyselyyn: "Kuollut!!!" Koko luokka hyppäsi penkeistään ainakin 30 senttiä. Vaikea selittää mutta koko tapahtuma oli niin naurettava kuin olla vaan voi.

Eräs opiskelukaveri totesi fuksivuonna viiden minuutin tutustumisen jälkeen: "Sori mutta mä olen tämmöinen kun en oo koskaan vielä saanut naiselta."
Mitäs siihen sitten sanoo muuta kuin: "Ööh okei no tota eiköhän se siitä..."

Mainitaan vielä puolalainen 45 kg vaihtari, joka ilmoitti nopeasti minut tavattuaan, että tekee pystypunnerrusta 50 kg käsipainoilla. Kutsuin kaverin monta kertaa treenaamaan vaihtarivuoden aikana. Ei tullut jostain syystä.

Mulle kans sattu aika jännä juttu joku aika sitte, ku katottiin kaverin kaa telkusta Norjaa ristiin rastii. Siinä sit näytettii norjaa pääsääntösesti talvella, kun sitten eteen lävähti maisema virtoineen, vihreine puineen ja kesäisine maisemineen kaveri tokas "Hei, tää on muuten varmasti kuvattu kesällä"
...Joo-o, mitäs siihen sitte enenmpiä sanomaankaan.... :hyper:

Ehkä legendaarisin mitä itse olen ollut todistamassa:
Armeijassa, alokas aikaan. Luti pitää tuntia ja selittää (en muista tarkasti, mutta suunnilleen näin): Jos siis menette tampereelle, menette tampereen bussiin ja se menee sinne asemalle. Luti jatkaa siitä sitten jotain muuta aihetta. Alokas noheva viitta ja kysyy: Herra luutnantti, jos nousen tampereen bussiin, päändynkö tampereelle? :worship:

Sama heppu kyseli muutenkin kaikkea tosi nerokasta oppitunneilla. "Jos kessin kantama on 300m, kantaako se 300 metriin?"

Täytyy tunnustaa, että olen itse ns."legendaarinen tyhmä".

Ongelmani on vain se, että ajattelen ääneen. Kun joku sanoo jotain, vastaan salamannopeasti. Normaali ihminenhän käyttäisi hetken tajutakseen sanottavansa. Näin on syntynyt uskomattomia lepakoita...Voin myös pohtia asioita ääneen ja huomata olevani ihan pihalla (yleensä liittyvät pituuksien ja matkojen arvioitiin tai tekniikkaan).

Arvioin kerran erään tornin olevan vähintään 250 metriä, kun se oli 55m.

Puhumattakaan siitä, että juttelen myös itsekseni esim.kaupassa ja töitä tehdessä. Voin puhua tavaroille ym.

Mietin eräänä päivänä porukassa ääneen, miten parkkikiekko näkyy lumisen tuulilasin alta. En usko, että pisteeni nousivat.

Ei ole helppoa, ei.

Mulla on kans yks vähän hitaampitajuinen tuttu, kirjoitti mm. lähettämäänsä kirjeeseen "POSTILOKERO" ...ois varmaan helpompi se PL...se kyl loistaa aina sillon tällöin muutenkin että välillä saa hävetä mitä se suustaan seurassa päästää... :rolleyes:

Oujee, tänne saan avautua...

Mentiin tuossa päivällä kaverin kanssa syömään erääseen laitosmaiseen opiskelijaruokalaan. Mulla oli omat eväät, joten kävin heittämässä tavarani pöytään sillä välin kun kaveri haki ruokaa. Otin siitä sellasen pitkän (tyylii 20 hengen) pöydän toisesta päästä, tokavikan paikan. Kasasin siihen eteen lautasen, haarukan, pari lautasliinaa ja muutaman lasin vettä. Kamani pistin viimeiselle tuolille.

Lähdin vielä hakemaan jotain, ja kun tulen takaisin, joku :david: on pistänyt takkinsa ja reppunsa siihen tuolille, joka on meikäläisen astioiden edessä, istuu itse siinä seuraavalla (3.) paikalla, ja pari kaveriaan siitä poispäin ja toisella puolen pöytää.

Katon että no eihän nyt perhana, ja huomautan, että

"sori, mutta tossa oli noi astiat, että paikka olis mulle varattu." Jätkä vastaa:
"aijjaa, joo, oho, sori, emmä huomannukkaa..." No, ajattelin että okei, jos kerta olet puusilmäidiootti, niin mäkin olen sitten mulkku. Odotin että ottaa ne kamansa pois, heitin sitten takkini siihen samaiseen tuoliin, siirsin astiani päätypaikalle ja istuin ekaan tuoliin. Koska tottahan nyt toki jätän siihen pikkasen hajurakoa, enkä istu vieraan janpan viereen jos ei ole pakko.

Kaveri tuli pöytään ja alettiin sitte syömään. Vähän ajan päästä :david: avaa suunsa ja alkaa keskustelu, joka meni suunnilleen näin:

- Siis senkö takia mun piti ottaa tavarani pois tosta, että sä saat siihen omas?
- Kyllä.
- No olipas toi nyt kyllä aika erikoista...
- Eikös ollukki. (ihmettelen mielessäni että eikö :david: tosiaan tajunnu tilannetta...)

*menee hetki*

- Oli toi nyt kyllä aika erikoista käytöstä, että sä tulit siihen tollaseen epäsosiaaliseen tyyliin vaatimaan mun kamojen siirtämistä että voit sitte laittaa siihe omas...
- No onko se nyt vittu sun ongelma, jos minä olen epäsosiaalinen, hä? Kai täällä nyt saatana saa vielä epäsosiaalinen olla!
- On toi nyt kyllä taas tollasta oikeen perisuomalaista...
- Siis onko mun nyt ihan pakko keskustella sun kanssa tästä asiasta?
- ... jotain mussutusta...
- Sinuna minä pitäisin nypperkele turpani jo kiinni...

Jos tunnistit itsesi, niin syö pääs.

Työssä tapahtunutta:
Mies 45-50v, soittaa minulle kännykkääni. Kaveri on ennalta tuttu "hankala tapaus", joka kysyy tai pyytää mitä ihmellisimpiä asioita. Vakiokalustoon kuuluu mm. hänen erinäisten papereidensa skannaaminen word-muotoon jota hän itse ei vaivaudu tekemään, koska hänellä on omien sanojensa mukaan ranteeseen asennettu metalliosia. (?)

No, vastaan puhelimeen ja alkaa kiihkeä yksinpuhelu meidän firman tietojärjestelmien ylläpidon täydellisestä epäonnistumisesta ja ammattitaidottomuudesta. Mikään ei saatana toimi kun pitäisi tehdä sitäkin ja lausuntokin on kirjoittamatta. Pitkään yritän saada puheenvuoroa siinä onnistumatta. Lopulta yritän hyvin rauhallisesti selvittää mikä hänen ongelmansa on ja minkälaista apua tarvitsee. Käy ilmi, että hänen kirjoittamansa word-tiedosto (jälleen) onkin vääränlainen. Se sisältää väärää tekstiä ja teksti on väärin sijoiteltu. Lisäksi kirjaimet ovat vääränlaisia.

Lievästi tästä hämmentyneenä teen tarkentavia kysymyksiä, mutta saan vastaukseksi lisää solvausta ja manauksia. Hermo alkaa lopulta pettää ja tokaisin että voisihan sitä tietysti opetella käyttämään niitä ohjelmia niin ongelmiakin olisi vähemmän. Kaveri tietysti kimpaantuu täysin ja huutaa ettei se ole hänen vikansa jos kirjaimetkin on väärän näköisiä, että jotain tässä on tehty väärin kun mikään ei toimi. Kysyn tyynesti, "siis tarkoitatko että eri kappaleet on kirjoitettu eri fontilla?"

Hetken hiljaisuus ja vastaus on "Mikä on fontti?"

Puhelu päättyi minun osaltani tähän. Hetkeä myöhemmin pomoni soitti ja käski soittaa ja pyytää kaverilta anteeksi töykeyttäni. En soittanut.

Mahtaako sun pomokaan sitten tietää mikä on fontti?

Mou sanoi:
Nää on kyllä loistavia. Tiedän kanssa yhden hepun, joka on voittanut maailmanmestaruuksia, tienannut urheilemalla tarpeeksi rahaa elättääkseen itsensä yms... Ja lähellekään mitään näistä se ei siis ole päässyt.

P.S. Mytomania lienee sairauden nimi. Eli henkilö valehtelee täysillä ja uskoo itsekin juttuihinsa.

Mun luokalla oli kans semmonen tyttö, joka keksi (= valehteli siis suomeksi sanottuna) kaikkea maan ja taivaan väliltä lähinnä ärsyttääkseen mua, koska olin ilmeisesti "otollinen uhri". :D *muahhah* Tiedä sitten oliko sairas, mutta kaikki niitä sen juttuja maino ja mainoo edelleen.

Pari tän tyypin keksimää juttua;

1) Tän tytön perhe asu semmosessa rupukerrostalossa (ihan ihan oikeasti) ja tää tyttö sit ihan naama pokkana selitti meille luokkakavereille kuinka täs heidän talossa on porealtaat, uima-altaat yms. alakerrassa. Pari luokkakaveria asu siin ihan lähellä ja sano, ettei siel mitään sellasia tietenkään ole.

2) Mulla ei vielä vuos sitte ollu omaa hevosta ja siitähän tää neiti keksi alkaa vinoileen (en kyl vielkään tajua miks... stupido koko hyyppä)... no kuitenki keksi sitten juttua, kuinka hänellä on "huippu täysverinen ratsu, joka on voittanu vaikka mitä ja blaablaa" (<- tuo siis se kohta minkä piti muka herättää mussa kateutta...ei tajua :D ). Noh, en noteerannu noita lausahduksia erityisemmin, aattelin vaan et tyypillä oli hieno hevonen ja silleesti. Auta armias oikeasti sitä päivää, ku vahingossa näin sen tytön pollen; ei vastannu yhtään tytön "kertomuksia" (mikä oli tietty odotettavissakin), etuosa oli superpieni ja takaosa varmaan kaks kertaa isompi... Ei luoja oikeasti! Siinä oli naurussa pitelemistä, jos jossain, ku se niin ylpeenä esitteli polleaan. :lol2:

Näitä juttuja riittäis haman loppuun asti...

Mulla oli vuosia sitten salikaverina yksi hieman yksinkertaisempi kaveri. Oli pakko lopettaa "salisuhde" sen kanssa kun sai aina hävetä sitä. Heppu oli yksinkertaisesti aivan liian ulospäinsuuntautunut. Hänelle oli ihan normaalia mennä juttelemaan täysin ventovieraille ihmisille. Ai että mitenkäkö? No siten, että kun joku vääntää penkistä ykköstä, niin kaveri hiippaili penkin taakse ja työnsi yllättäen naamansa toisen naaman eteen ja sanoi "minusta tuo näyttää aika painavalta". Meinasi parilla jampalla mennä tahtipuikko sekaisin kesken sarjan (tai ykkösen...)

Viimeinen niitti oli se, että sälli alkoi joraamaan salilla! Voi svidu. Radiosta alkoi soimaan joku sen lempparidiskohitti. Ja äijä alkoi ketkuttamaan itseään keskellä salia :david: Oli pakko ottaa hieman hajurakoa ettei sekoitettaisi samaan porukkaan.

Sen saliohjelmatkin olivat aika simppelit. Maantantaina treenataan ranteet, keskiviikkona etuolkapäät ja perjantaina tehdään vatsalihaksia. Ja joka kerta koitetaan (samaa) penkkiykköstä.

Yllätys yllätys, intissä samassa alokastuvassa oli yksi hieman, hmm, erilainen nuori. Heti ensimmäisenä päivänä kaveri kiinnitti mun huomion, kun piti lenkkareihin laittaa nauhat ITSE. Äijä ähelsi vähän aikaa, ja sitten huokaisi itsekseen:"tätäkään mä en oo ikinä tehny."No, ei siinä mitään, äijän sodekäyttäytyminen oli myös ainutlaatuista. Koko alokaskauden aikana kun mentiin sotkuun, niin tyyppi osti aina kaksi berliininmunkkia ja punaisen muumilimun. Ihan jees combo varmaan, mutta setti oli kuitenkin aivan sama jokaisella kerralla. Kerran kysyin tyypiltä mitä se harrastaa ja tekee vapaa-ajallaan ja millisekunnin kuluttua sanoi harrastavansa tietokoneita. Siinä sitten sanoin, että mä en kauheasti tietokoneiden kanssa hääräile. Sitten se kysyi aivan ihmeissään, että no mitäs sä sitten teet!!!? Ei ole siis epäilystä mitä äijä tekee kotona 24/7. Myös syvältä luotaavat alijohtajat a.k.a alikersantit tykkäsivät hänestä. Ei ollut siirtymistä, jonka aikana alikersantit eivät olisi huutaneet:"xxx tahtiin!" Siis se ei pysynyt kolmea askelta kauempaa tahdissa, kun alkoi jo edellä olevan jaloissa kopista.

Noh, kaverin inttiura katkesi siihen, kun se lähetettiin alokaskauden lopulla tilkkaan näkökentän sumenemisen takia. Parin päivän päästä herra tuli takas E:n papereiden kanssa eli lykkyä tuli. Syynä oli stressi.

kodari76 sanoi:
kaveri hiippaili penkin taakse ja työnsi yllättäen naamansa toisen naaman eteen ja sanoi "minusta tuo näyttää aika painavalta".

Ei oo totta. :lol2: No se on hienoa, että on sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunut eikä pelkää ihmisiä. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom