Kitaristit hoi!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tässä uutta keppiä metsästän ja Gibsonin LP Studio on vahvoilla. Vahvistin osastokin laahaa kuitenkin perässä ja pitäisikin kotiin joku transu combo hankkia.

Tähän mennessä vahvoilla on Rolandin Cube XL sarja ja Peavey Vypyr sarja. Lähinnä Cube 40XL ja Peavey Vypyr 30.

Onko porukalla täällä kokemuksia? Peaveyssä enemmän säätöjä mutta sitä vastoin monimutkaisempi ja vaatisi jonkin pedaalihässäkän että saa kaiken irti. Rolandissa hyvät soundit ja yksinkertaisempi käyttää?

Kyllä mulla on ihan parikin kaveria vanhoilla päivillään (30:n korvilla) heijannut noi floikalliset kitarat myyntiin ja alkanut soittaa ekslusiivisesti kiinteätallaisilla sen ainaisen säädön vuoksi.

Itekkään jaksais säätää floikan kanssa, jos siis olisin kitaristi. Ite tosin visusti säädän omat kolme bassoani ja yhden kiinteätallaisen kitaran (kielet, kaularauta, intonaatio, varaosat). Omaan kuuppaan ei mahdu miksi maksaisin näistä operaatioista, kun hoituvat sen verran helposti. Vaikka onkin vielä mörkövireet käytössä. Tosin onhan se hyvä jos joku maksaa, niin pysyvät kitarapajat, yms. paremmin leivässä kiinni....

Kyllä mulla on ihan parikin kaveria vanhoilla päivillään (30:n korvilla) heijannut noi floikalliset kitarat myyntiin ja alkanut soittaa ekslusiivisesti kiinteätallaisilla sen ainaisen säädön vuoksi.
Ehkä sitä rauhoittuu näin vanhemmiten tässäkin asiassa :) Mä en olis voinut kuvitellakaan joskus 19-vuotiaana mitään muuta soittopeliä, kuin kelluvatallaista hevikeppiä, mutta kummasti nykyään jaksaa veivata tolla akkarillakin ihan rauhassa.

Vielä tossa seinällä roikkuu yksi edellämainittu hevikeppikin ja varmaan siihen kielet vaihtaa tai säätää ihan samaan malliin kuin ennenkin, mutta ei ole liikaa tullut koskettua, kun naapurin mummut ja papat laskee alleen, jos tolla nykyisellä, tähän kämppään täysin ylimitoitetulla vahvariosastolla rupeaa iloittelemaan.

Kitaristit hoi! Soittaako Knopfler jotenkin epäpuhtaasti? Knopfler on käsittääkseni melko hyvä kitaristi (no en tiedä mitä jotkut kitaristit sanoo, mutta minä diggaan!) mutta soittaa jotenkin "poikkeavasti"?

Onko toi ainut ero? No big deal sitten. Miks muut ei tee samoin? Kuten arvata saattaa olen DS + Knopfler fani ja sen keikasta tuli mieleen.

Edit: siis sanotaan näin, että olen pitkään tykänny Dire Straitsista ja Knopflerista, mutta laulamisesta tai kitaran soitosta en ymmärrä tai osaa ollenkaan.

Kyllä sillä taitaa olla vähän epätavallinen se soittotyylikin tuon lisäksi, mutta hyvältä se soundaa joka tapauksessa. Wikipediassa on tarinaa:

Clawhammer - Wikipedia, the free encyclopedia
Mark Knopfler - Wikipedia, the free encyclopedia

edittiä. vastauksena siis että joo, on sillä vähän jos ei nyt epäpuhdas, niin ainakin persoonallinen se soittotyyli, jonka puolesta se soundikin on aika tunnistettava. Sitä en ollut pistänyt merkille, että se tosiaan saattaa lepuuttaa noita kahta sormea tossa kitaran rungossa kiinni..

Ehkä sitä rauhoittuu näin vanhemmiten tässäkin asiassa :) Mä en olis voinut kuvitellakaan joskus 19-vuotiaana mitään muuta soittopeliä, kuin kelluvatallaista hevikeppiä, mutta kummasti nykyään jaksaa veivata tolla akkarillakin ihan rauhassa.

Vielä tossa seinällä roikkuu yksi edellämainittu hevikeppikin ja varmaan siihen kielet vaihtaa tai säätää ihan samaan malliin kuin ennenkin, mutta ei ole liikaa tullut koskettua, kun naapurin mummut ja papat laskee alleen, jos tolla nykyisellä, tähän kämppään täysin ylimitoitetulla vahvariosastolla rupeaa iloittelemaan.

No siis nää mun frendit soittaa ihan metallia nykyäänkin, ei siihen oo pakko olla tilukeppiä. Joku Explo, Flygari tai SG ajaa asian enemmän kun paremmin. Ja on paljon paremman näkönenkin, kun tilukeihäs....

"God created whammy bars for people who don't know how to solo." - Dave Mustaine

^ ihan puhtaasti makuasioita. Kammen kanssa voi soittaa omat juttunsa, jotka jää ilman kampea soittamatta.

muoks. jaa sinne ilmestyi vielä joku Mustainen sitaatti. Sillähän noita ikimuistoisia sooloja piisaa :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllähän se MegaTaavi ainakin livenä lirkautteli melkein puolet liideistä, mitä pari kertaa oon nähny. Luulen että tois sitaatti kuitenkin liittyy Marty Friedmaniin, joka vetää kans lähinnä pelkälteen kiinteätallaisilla ja Hammettiin joka taas vetää floikallisilla.

Kyllä toi Les Paul tuntuu melko helpolta ja huolettomalta ton mun ensisähkiksen, eli Jaskan halpis floikan jälkeen. Mä olen niin kädetön etten osaa edes hyödyntää kelluvan tallan iloja joten miksi turhaan :D

Kyllä toi Les Paul tuntuu melko helpolta ja huolettomalta ton mun ensisähkiksen, eli Jaskan halpis floikan jälkeen. Mä olen niin kädetön etten osaa edes hyödyntää kelluvan tallan iloja joten miksi turhaan :D

Tommosen halpisfloikan on moni blokannut. Poistaa vireongelmat ja tatsi muuttuu kiinteää vastaavaksi. Säätöä se ei toki poista.

Minäpä alan soittamaan kitaraa. Haen faijan vanhan akustisen ja sitä rämpytän. Innotteen sain Knopflerista ja muusikoiden.nettiä luettuani. Ei nuo Knopflerin soolot vaikuta niin vaikeilta, mutta pitänee aloittaa jostain helpommasta. Epäilen kuitenkin kärsivällisyyttä, sillä en tiedä jaksanko vuosia treenata että joku tietty kipale onnistuu/tai että se edes alkaa kuulostamaan musiikilta.

No siis nää mun frendit soittaa ihan metallia nykyäänkin, ei siihen oo pakko olla tilukeppiä. Joku Explo, Flygari tai SG ajaa asian enemmän kun paremmin. Ja on paljon paremman näkönenkin, kun tilukeihäs....

"God created whammy bars for people who don't know how to solo." - Dave Mustaine

Ja Iron Maidenissa on tainnu olla lähinnä Stratoja, tosin humppareilla, ja ehkä muutenkin spesiaaleja.

Ja Iron Maidenissa on tainnu olla lähinnä Stratoja, tosin humppareilla, ja ehkä muutenkin spesiaaleja.

Paitsi että iiron maidenin janttereiden stratoissa on kelluvat tallat...no sen apinan kepistä en tiedä, mutta ainakin Smithillä on, varmaan myös Murraylla.

- - - Updated - - -

Kyllähän se MegaTaavi ainakin livenä lirkautteli melkein puolet liideistä, mitä pari kertaa oon nähny. Luulen että tois sitaatti kuitenkin liittyy Marty Friedmaniin, joka vetää kans lähinnä pelkälteen kiinteätallaisilla ja Hammettiin joka taas vetää floikallisilla.

Soitti vai? Yhtään järjellistä sooloa en ole kuullut Mustosen pojalta, enkä kovin paljon enempää Kirkiltäkään...Friedman taas on luonut aivan oman, täysin tunnistettavan tyylinsä ja esim. Rust in piecellä Friedman soittaa parhaimpia hevisooloja, mitä koskaan missään kukaan...ehkä Testamentin Skolnicki vetää vertoja: molemmilla paljon toki lirutusta mutta tarkasti soitettua ja suurin osa sooloista on ennen kaikkea melodisesti mietittyjä omia pikku sävellyksiä biisin sisällä. Laiho vois ottaa saman lähestymistavan soittoonsa...

Minäpä alan soittamaan kitaraa. Haen faijan vanhan akustisen ja sitä rämpytän. Innotteen sain Knopflerista ja muusikoiden.nettiä luettuani. Ei nuo Knopflerin soolot vaikuta niin vaikeilta, mutta pitänee aloittaa jostain helpommasta. Epäilen kuitenkin kärsivällisyyttä, sillä en tiedä jaksanko vuosia treenata että joku tietty kipale onnistuu/tai että se edes alkaa kuulostamaan musiikilta.

Parasta kitaran soittamisessa onkin sitten se ku ei tarvitse muida kipaleita soitella, vaan tekee itse musiikkia ja soittaa sitä mitä päässä liikkuu. IMO covereiden soittaminen puuduttavinta paskaa. :)

Juu kyllä se oman musiikin soittaminen on parasta, kun saa biisin kunnolla hahmoteltua. Kunhan pääsee nyt äänittelemään jossain vaiheessa ja soittelemaan "taustanauhojen" kanssa. Tosin sain jo GP6:n pelaamaan niin sekin on jo mukava lisä :D

Parasta kitaran soittamisessa onkin sitten se ku ei tarvitse muida kipaleita soitella, vaan tekee itse musiikkia ja soittaa sitä mitä päässä liikkuu. IMO covereiden soittaminen puuduttavinta paskaa. :)
Voin kertoa etten ole yhtään luova. Jos olisi asteikko taiteilijasta insinööriin olisin 110% insinööri.

Jollain bad moon risingillä tai lay down sallylla vois aloittaa esim. huomenna. Ilman plektraa koska akustinen ja muutenkin, ja "sormityylillä". Suht yksinkertaiselta näyttää: http://www.youtube.com/watch?v=LfphvMPIW_4

Suositut

Back
Ylös Bottom