Kitaristit hoi!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jaahas, taas saatiin uutta aikaiseksi. Nyt on meininki aikalailla erilainen kuin aiemmilla raidoilla, mutta samaan joukkoon sopii ainakin omasta mielestäni
Kertokaahaan taas reilusti miten toimii ja miten ei?
https://soundcloud.com/machineryofficial/machinery-nomad-original

Osittain erittäin vammasesti epätahtisen ja täysin keskeneräsen kuulonen. Vokaalit aika päällä... Oudosti toi väliosaki tuolta työntyy, vähän niiku olis aivan ylipaska DJ heittämässä keikkaa jossai Sedulassa. Ja mitä vittua, noin sisällöttömään biisiin vielä tollanne töks-loppu? Meininki hjuva tuossa reippaamassa kohassa mutta samanlaisen meiningin saa 12vuotiaat hyvällä asenteella kun ekassa bändissä soittavat, eli ei siitäkää voi antaa lisäpisteitä kun on niin paska biisi muuten. En kyllä suostuis teijän bändissä soittaa, mutta ette varmaan aio kysyäkään.

Joo, jotain tollasta tossa tuli mieleen kun kuuntelin. Väkisin joutu kuuntelee.

Osittain erittäin vammasesti epätahtisen ja täysin keskeneräsen kuulonen. Vokaalit aika päällä... Oudosti toi väliosaki tuolta työntyy, vähän niiku olis aivan ylipaska DJ heittämässä keikkaa jossai Sedulassa. Ja mitä vittua, noin sisällöttömään biisiin vielä tollanne töks-loppu? Meininki hjuva tuossa reippaamassa kohassa mutta samanlaisen meiningin saa 12vuotiaat hyvällä asenteella kun ekassa bändissä soittavat, eli ei siitäkää voi antaa lisäpisteitä kun on niin paska biisi muuten. En kyllä suostuis teijän bändissä soittaa, mutta ette varmaan aio kysyäkään.

Joo, jotain tollasta tossa tuli mieleen kun kuuntelin. Väkisin joutu kuuntelee.
Rivien välistä pystyin lukemaan, että ei ollut mieleen. Olisko mitään rakentavaa palautetta tarjota kuin että biisi "ihan paska" ?

Selkeästi jonkinlaisia aineksia on. Noissa tekeleissä on useimmiten ollut mukana ihan tasokasta riffiä ja toi laulajakin vetää ihan mallikkaasti. Se, mikä näissä tökkii, on noi konerummut ja biisien rakenne. Kai tää nyt on vähän samaa kuin toi mulkvistin kommentti, mutta vähän monisanaisemmin.

Mitä mieleen tulee, niin mikset kokeile koko bändillä, jos sellainen on mahdollista? Hyvää riffi-ideaa löytyy ja laulajakin on täysin kohtuullinen. Et sä tarvii kuin basistin ja vähän yhteisssoittokokemusta, niin jälki voisi olla ihan toisenlaista.

Jaahas, taas saatiin uutta aikaiseksi. Nyt on meininki aikalailla erilainen kuin aiemmilla raidoilla, mutta samaan joukkoon sopii ainakin omasta mielestäni

Nyt oli jokseenkin puuduttava biisi. Komppaan edellä arvioijaa siinä että tuo clean väliosa on turha ja itse olisin 2:49 - 3:49 välisen osan siirtänyt loppuun, josta sitten tuo clean osuus fade outtina lopetukseen. Toisaalta itse pidän tuosta töks lopusta. Ehkä liikaa olen Deathia kuunnellut. Riffit kokonaisuudessaan peruskauraa, ei mitään mullistavaa. Soundit edelleen vahvat.

Mitä mieleen tulee, niin mikset kokeile koko bändillä, jos sellainen on mahdollista? Hyvää riffi-ideaa löytyy ja laulajakin on täysin kohtuullinen. Et sä tarvii kuin basistin ja vähän yhteisssoittokokemusta, niin jälki voisi olla ihan toisenlaista.
Niin tosiaan se oikea rumpalikin olis paikallaan.

Kokonaisella bändillä olisi tietysti helkkarin kiva vetää, mutta ongelmathan on näitä perinteisiä: ei ole rumpalia, eikä basistia ja laulajakin asuu Ruotsissa. Oikeastaan sitten kun alkaa miettimään, niin eipä tuota aikaakaan liiemmalti ole tämän enempää.
Että tähän on tyydyttävä, saa tehdä omaan tahtiin sellaisissa pätkissä ku tykkää ja jos nyt jotain valmista tulee, niin hyvä. Mikään hittikynähän itseltäni ei löydy, muutamia riffejä onnistun välillä taikomaan.
Täytyy koittaa pistää mietintävaihde vähän tiukemmalle ja koittaa pusertaa tiiviimpiä kokonaisuuksia ulos. Palaillaan taas lynkattavaksi, kun saadaan uutta tuotetta pihalle :)

Noita pakkoja mistä rekrytä jengiä soittaa löytyy aika laajalti. Muusikoiden.net nyt tulee ekana mieleen, mut ihan vitusti muuallakin netissä on foorumeita yms paikkoja. Ja muista et pääasia musan tekemisessä ei ole tämänhetkinen taito vaan halu tehdä töitä ja kehittyä taitavammaksi. Se on se mikä ratkaisee pitkässä juoksussa. Myös yksi fakta on että jos haluat ikinä saada mitään aikaan, sun pitää pudottaa soittajat jotka jarruttaa projektin etenemistä. Tämä on niin kantapään kautta opittu kuin mikään asia voi olla ja takaan jokainen ikinä minnekkään alalla päässyt allekirjoittaa sen.

Ja pakko tarttua viel tohon saundipuolen yhteen vittuiluviestiin mikä oli et laulut liian pinnalla, niin yleisesti ottaen itseasiassa jenkeissä laulut (ja muutkin leadit) miksataan aika yhtä pinnalle kuin tossa, vaikka suomalaiseen miksauskulttuuriin noi on aika pinnalla. Sitten suomalaiset valittaa et jenkkibändeissä laulut miksattu liian päälle ja jenkeissä päinvastoin. Toi tyyli ei puhuttele itseäni erityisemmin, niin en kommentoi biisiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä en ymmärrä miksei kaikilla oo heti lähtökohtasesti soittoharrastuksen kanssa se tavoite, että bändissä soitetaan aina kun se on mahdollista. Mutta mä oonkin basisti, niin sen mieluisan tai yleensä bändin löytäminen on kyllä paljon helpompaa kun kitaristeilla, täytyy tunnustaa.

Hyvien rumpalien ja basistien löytäminen ei tosin välttämättä ole mikään helppo nakki. Ja tiedostan että itse en välttämättä ole se hyvä basisti.

Onhan yhteissoitto jo ihan kehityksen kannalta suotavaa. Mutta pirusti taitaa silti olla kaikenlaisia kaappivirtuooseja, jotka eivät halua ihmisten eteen tai ei muuten vaan kiinnosta. Ja ymmärtäähän sen, aika alastomaksi siinä voi itsensä tuntea - varsinkin soolona yleisön edessä. Nimimerkillä traumoja lapsuudesta :D

Mä olen vieraantunut nykytilanteesta jopa oman kaupungin suhteen melkoisesti, mutta olen silti käsityksessä, ettei hyvien rumpalien tai basistien löytäminen vähänkään isommasta kaupungista ole niinkään ongelma kuin hyvän laulajan löytäminen. Saatika sellaisen ihmisen, joka osaa vielä kirjoittaa biisejä.

Juu, sen osaavan vokalistin löytäminen voi olla vielä vaikeampaa. Ja kannattaa varautua siihen, että se ei todellakaan välttämättä osaa sanoittaa, vaikka olisi muuten hyvä.

^^ Black Sabbathilla basisti hoiti alkujaan sanoittamisen :D Kuten myös minunkin yritelmissäni: minä tein musat ja joku iski sanat päälle. Itseäni ei kiinnosta lauletaanko menninkäisistä vai anaalitapeista, kunhan fiilis on kohdillaan. Ja keikoista sen verran että bout viidellä "keikalla" olen ollut. Kahdet hautajaiset, yhdet valmistujaiset sekä pari random spedeilyä naapurustossa jonne muutama random ihminen tuli kuuntelemaan. Lavapersoonani on oiva oikeastaan vain hautajaisiin.

Ei kai noilla lähtökohtaisesti ole mitään väliä, jos homma on kaveriporukassa hauskanpitämistä, mutta jos tahtoo laajemmalti keikkaa tai levyttämään, niin sitten pitää olla jo vähän ajatusta takana tai vähintään paksu lompakko.

Aika rajuja kommentteja tullut ottaen huomioon että käsittääkseni olette aika aloitteleva pumppu ? No enivei, hyvältähän tuo kuulostaa. En kauheasti tuontyylisestä laulannasta osaa sanoa, mutta tässä kyseisessä biisissä kuulostaa vähän siltä että laulaja taistelee päästäkseen noihin nuotteihin - eihän siinä sinällään mitään mutta se kuuluu tuosta että ei meinaa riittää ? Tämä on pikkujuttu ja kokonaisuus pelaa mielestäni hyvin.

Tuo väliosa joka tulee 3:20 jotain katkaisee mielestäni biisin vireen vähän kökösti ja toisin sen ehkä eritavalla mukaan tai jättäisin kokonaan pois. ehkä tuo akustinen pois tuosta ja suoraan kertsistä jollain pienellä vaihtelulla tuohon "huutokohtaan" ?

Riffi on ihan OK, mutta kuitenkin ehkä vähän pliisu - ehkä mielestäni kaipaa vähän lisää vaihtelua ?

Mutta enivei, tyylisuunnalleen uskollinen biisi ja hyvä sellainen, keep it up!

Säveltäjille tuli sellainen kysymys mieleen että mitenkä haette inspiraatiota biiseihinne ja miten biisin työstö kulkee alusta loppuun? Itsellä on sellainen ongelma että väkisin en koskaan saa tuherrettua mitään, vaikka päässä pyörii koko ajan riffejä ja melodia pätkiä. Esim vessassa istuessa saatan kehittää kokonaisen biisin pään sisällä ja istunnon jälkeen kun yritän nauhoittaa tai tabuttaa sen, kaikki on hävinnyt mielestä. Tässä se ongelma aina tulee: jos on nauhuri valmiina ja kitara kädessä, mitään ei synny. Jos olen ulkoilemassa tai muuten vain mietiskelemässä, niin kokonainen biisi voi syntyä siltä istuimelta, mutta nauhoittamiseen mennessä kaikki unohtunut. Olen kokeillut hyräillä esim tiettyä ideaa puhelimen nauhuriin, mutta jotenkin luovuus häviää ja aivot nollaantuu kun tuosta pitäisi jatkaa kitaralla tai guitar prolla. Kunpa aivoissa olisi nauhuri jonka voisi käynnistää ja kuunnella ideat jälkeenpäin :D

Ja nyt te muut...

Hei, nyt olisi apu tarpeen! Tunnistaako kukaan mistä tämän videon taustanauhan voisi saada? Mendelssohn Wedding March Guitar Metal Rock.avi - YouTube

Kyseessä siis häämarssi (-Mendelssohn - Wedding march), ja nimenomaan tuota videolla olevaa taustanauha metsästän. Tiedustelin asiaa jo videon lataajalta, mutta se vastaus voi olla pitkässä kuusessa..Tuossa taustanauhan nopeus on juurikin sopiva hitaaseen fiilistelyyn kitaralla. Kaikki youtubessa olevat versiot tuntuu olevan niin pirun nopeita.

Säveltäjille tuli sellainen kysymys mieleen että mitenkä haette inspiraatiota biiseihinne ja miten biisin työstö kulkee alusta loppuun? Itsellä on sellainen ongelma että väkisin en koskaan saa tuherrettua mitään, vaikka päässä pyörii koko ajan riffejä ja melodia pätkiä. Esim vessassa istuessa saatan kehittää kokonaisen biisin pään sisällä ja istunnon jälkeen kun yritän nauhoittaa tai tabuttaa sen, kaikki on hävinnyt mielestä. Tässä se ongelma aina tulee: jos on nauhuri valmiina ja kitara kädessä, mitään ei synny. Jos olen ulkoilemassa tai muuten vain mietiskelemässä, niin kokonainen biisi voi syntyä siltä istuimelta, mutta nauhoittamiseen mennessä kaikki unohtunut. Olen kokeillut hyräillä esim tiettyä ideaa puhelimen nauhuriin, mutta jotenkin luovuus häviää ja aivot nollaantuu kun tuosta pitäisi jatkaa kitaralla tai guitar prolla. Kunpa aivoissa olisi nauhuri jonka voisi käynnistää ja kuunnella ideat jälkeenpäin :D

Ja nyt te muut...

Samankaltaisia probleemia.. Välillä tulee kelpoja ideoita juuri silloin kun niitä ei voi totetuttaa ja sitten kun yrittää varta vasten kun on joku pikku inspis päällä niin ei välttämättä mitään. Ongelma kyllä itellä helpottuis perkeleesti jos olis oma kämppä missä vois soitella kitaraa geepeen äärellä ja ideoita tallennella. Kai se täytyy odottaa että on varaa omakotitaloon että pääsee sellaseen tilanteeseen :rolleyes:

Ei sillä, tokihan välillä tulee biisi ihan kuin tyhjästä ja ei tarvi kun naputella talteen ja vähän muokkailla sekä sovitella jälkikäteen. Satoja raakileita nyt löytyy aina mistä voi välillä yrittää saada jotain uutta inspistä.. On sekin onnistunut muutamia kertoja. Ei oo heleppoo.

Riffi on ihan OK, mutta kuitenkin ehkä vähän pliisu - ehkä mielestäni kaipaa vähän lisää vaihtelua ?

Mutta enivei, tyylisuunnalleen uskollinen biisi ja hyvä sellainen, keep it up!

Hyvyydestä en nyt tiedä, mutta kaikkien biisin osien ei tarvitse mennä samasta sävellajista. Sävellajin vaihtelu tuo tosiaan tuota vaihtelua. Alku/väliliplatus on yksinkertaisesti huono, jättäkää suosiolla hemmettiin moinen. Laulu on miksattu iskelmätyyliin pintaan, kuten Suomessa muuten aina. Suomalaisissa elokuvissa puheesta ei meinaa saada selvää, mutta musiikissa laulaja on aina miksattu turhan pintaan > kuulostaa päälleliimatulta. Ihme periaate tuokin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom