Kitaristit hoi!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sen biisin projekti nimi on toi Dream of a Theater...johtuu varmaan siitä et DT on vaikuttanu aika paljon sen biisin tyyliin :) muutenkin kuullosti hauskalta korvaan joten päätin laittaa sen :D

Tässä oma pieni blues-nauhottelu valmiin taustan päälle. http://tols17.oulu.fi/~itapio/soitto/BallsackBlues.mp3 Soundi syntyi vetämällä Stratocasterista piuha äänikorttiin ja mallinnukset Guitar Rigistä jylläämään. Ihmeempiä en jaksanut värkätä soundin puolesta vaan käytössä on aikalailla valmis presetti ihan pienillä muokkauksilla. Joku taisikin kysellä tuosta kitaran liittämisestä koneeseen. Tässä siis yks malli miltä saa kuulostamaan ihan amatöörikin.

No nyt sain mikin lainaan! Koeponnistuksena otin nuotikitaralla kauniin kappaleen nimeltä Romanssi. Vielä voisi ottaa Nothing else mattersin ja kummarin uudestaan niin kauan kuin mikki on lainassa. Mikki on hintaluokaltaan reippaasti alle satkun ja kyllä tuo meikäläisen tarpeisiin riittää. Voisin itsekkin hankkia samanlaisen.
E: Ja kokemusta soitosta on nyt rapiat 8 kk.

Romanssi: http://www.youtube.com/watch?v=649ax6hQwco

No nyt sain mikin lainaan! Koeponnistuksena otin nuotikitaralla kauniin kappaleen nimeltä Romanssi. Vielä voisi ottaa Nothing else mattersin ja kummarin uudestaan niin kauan kuin mikki on lainassa. Mikki on hintaluokaltaan reippaasti alle satkun ja kyllä tuo meikäläisen tarpeisiin riittää. Voisin itsekkin hankkia samanlaisen.
E: Ja kokemusta soitosta on nyt rapiat 8 kk.

Romanssi: http://www.youtube.com/watch?v=649ax6hQwco

Tässä vielä koeponnistus nro 2, eli Nothin else matters ties kuinka monennen kerran. Aika väsynyttähän tuo saman biisin hinkkaaminen rupee oleen. http://www.youtube.com/watch?v=GpJDFT_jrac

Sen biisin projekti nimi on toi Dream of a Theater...johtuu varmaan siitä et DT on vaikuttanu aika paljon sen biisin tyyliin :) muutenkin kuullosti hauskalta korvaan joten päätin laittaa sen :D

Aah, hienon kuulosta. :)

Tässä vielä koeponnistus nro 2, eli Nothin else matters ties kuinka monennen kerran. Aika väsynyttähän tuo saman biisin hinkkaaminen rupee oleen. http://www.youtube.com/watch?v=GpJDFT_jrac
Mä en tiedä, että onko toi sormien vieminen noin kauas otelaudasta eri otteiden välillä kovin hyvä tapa soittoteknisesti. Meinaan sitten, kun asioita alkaa tapahtumaan hieman nopeampaan tahtiin, niin tuolla tavalla ei tule onnistumaan.

Toinen mikä pisti silmään (ja korvaan) on se, että sä voisit antaa nuottien soida hieman pidemmän aikaa. Nyt ne jää ikään kuin hieman kesken, ja soitto kuulostaa vähän hätäiseltä. Soitto virtaa paremmin eteenpäin ja kuulostaa yhtenäisemmältä, kun yrität sitoa nuotteja enemmän toisiinsa.

Pientä hienosäätöä, niin hyvä tulee :)

Mä en tiedä, että onko toi sormien vieminen noi kauas otelaudasta eri otteiden välillä kovin hyvä tapa soittoteknisesti. Meinaan sitten, kun asioita alkaa tapahtumaan hieman nopeampaan tahtiin, niin tuolla tavalla ei tule onnistumaan.

Toinen mikä pisti silmään (ja korvaan) on se, että sä voisit antaa nuottien soida hieman pidemmän aikaa. Nyt ne jää ikään kuin hieman kesken, ja soitto kuulostaa vähän hätäiseltä. Soitto virtaa paremmin eteenpäin ja kuulostaa yhtenäisemmältä, kun yrität sitoa nuotteja enemmän toisiinsa.

Pientä hienosäätöä, niin hyvä tulee :)

Kiitos asiallisesta ja hyödyllisestä palautteesta:) Tuon nuottien soimattomuuden olen itsekkin huomannut ja yritän työstää sitä parhaani mukaan. Tuohon sormien metrin päähän viemisestä otelaudasta en olekkaan ennen kiinnittänyt huomiota, täytyykin alkaa työstämään sitä nyt heti!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^ plussia:

-paikoitellen makeen kuuloisia juttuja rumpuosastolla
-pääriffi toimii

parannusehdotuksia:

-Soitto kaipaisi vähän tarkkuutta. Alkaa kuulumaan noissa nopeammissa lurituksissa siitä pääriffin laskevasta slide-pull off jutusta alkaen.
-Soitto myös eläisi aika paljon enemmän, jos pidempään soimaan jäävissä nuoteissa käyttäis rohkeammin vibratoa.
-Mä jättäisin sen blast beat jutun pois, ja kehittelisin jotain biisin yleisilmettä paremmin tukevaa siirtymää niihin kohtiin.
-Musta sen alkupuolen lyhyen puhtaan kohdan kanssa dynamiikka vähän töksähtelee. Kuvittelen, että tarkoitus on varmaan ollut vähän rauhoittua, ja nostaa menoa taas, mutta toi on niin lyhyt pätkä, että siinä ei oikein kerkeä pääsemään tunnelmaan.
-Se kolmen minuutin jälkeen alkava toinen kokonaisuus jätti kanssa hieman ymmälleen. Aika selviä Master of Puppets viboja siitä tuli, mutta en oikein päässyt perille, että miten se liittyy biisin ensimmäiseen osaan.

Millä kokoonpanolla sä muuten oot ton nauhoittanut? Toi on sen verran samea toi soundimaailma, että kirkkaammat ja selkeämmät soundit vois jo itsessään tehdä kuuntelukokemukselle ihmeitä :)

Tässä siis vain ajatuksia, joita mulle heräs, kun pari kolme kertaa tota kuuntelin. Ei pidä ottaa suorana kritiikkinä, vaikka sun henkilökohtaiseen luomukseen tässä puutunkin.

Kritiikki on aina hyväks mun mielest. Ja nimeomaan ku on tollast rakentavaa kritiikki :) Mul on tällänen oma setti eli: Adobe Audition, FL studio 9, ei kauheest muuta, kun kitara suoraan koneseen kiinni multiefektin kautta ja annan mennä :)

Selvittäkää PLIIS joku tohon Olavi Uusivirran Löysäläisen Lauluun soinnut! Ei luulis olevan vaikeaa, mutta olen _aivan_ _käsi_ sointumuodostuksessa ja haluaisin säestellä omaa laulua kitaralla tolla biisillä ni vois kesällä sitten hurmata naisia ton kans.

PLIIS tästä saattaa saanti riippua! On niin hempeää tavaraa!

Mä kahtelin tästä videosta noita sointuja. En tiedä poikkeaako originaalista, kun en ole biisiä aikaisemmin kuullut:

Intro on pelkkää Esus4:sta. Säkeistön kierto menee: Em, G, Cmaj7, Asus2.

B osassa mennään A molliin, ja se toinen sointu kuulostaa tulevan, kun pidät A molliotteen, mutta tuuppaat lisäksi pikkurillin korkean E:n kakkosnauhalle. Mikä lienee nimeltään. Kierto jatkuu D, Hm, C, Em, G, C, Em, G. Tuosta palataan säkeistön kiertoon.

Säkeistön kierto toisella kertaa loppuu riffiin, jossa mennään C5, D5, E5, G5, C5, D5, Em (A-kieli alkaen kolmosnauhalta). Noissa on vähän avointa kieltä mukana. Kuuntele ja kokeile, miten soi hyvin.

Kerto: G, C, D, Em.

Siellä on monessa kohtaa kaikenlaista pientä maustetta joukossa, joten orjallinen noiden sointujen soittaminen ei kuulosta samalta videon kanssa, mutta niitä voi apinoida videosta tai soittaa niin kuin itse on tottunut komppaamaan. Ei muuta kun soinnut haltuun, kumit kitaralaukkuun ja menoks.

edit. piti lisäämäni, että noi avoimet soinnut on lopulta hyvin yksinkertaisia plokata, kunhan korva tottuu siihen, miten ne soi. Otat vaan kitaran syliin ja soittelet biisien mukana, niin nopeasti noi alkaa löytymään. Noi kierrotkin on usein hyvin, hyvin samankaltaisia.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Siitän tuhannesti vähintään. Ja kiitän sun vaivannäköä!

EDIT: Vielä kysyisin, että tarkoitatko "kerrolla" tuota "Jäi lehtiin haalistuviin..." kohtaa?

Ja "b osalla" sitä "ja pidänkin siitä huolen..?"

EDIT: Vielä kysyisin, että tarkoitatko "kerrolla" tuota "Jäi lehtiin haalistuviin..." kohtaa?

Ja "b osalla" sitä "ja pidänkin siitä huolen..?"
B-osalla tarkoitin sitä kohtaa, joka lähtee sanoilla "suuri sampo sittenkin..." ja kertosäkeistöllä/C-osalla tarkoitan osaa biisin lopussa, joka alkaa sen pienen tauon jälkeen sanoilla "ja pidänkin siitä huolen...".

Kannattaa soitella ton biisin mukana. Oletan, että kuulet kyllä, milloin sointu on oikea ja milloin ei, ja saat samalla sen sointujen rytmityksen.

edit. hups, luin vähän huolimattomasti tota sun viestin loppua. Ne, mitä mä pistin siihen ylös, on siis siinä järjestyksessä kuinka biisi etenee.

http://soundcloud.com/samutuoppi

Siinä ois pari meikäläisen ja kaverin hätäsesti äänitetttyä kipaletta. Tällä hetkellä työstetään parempia versioita kyseisistä kappaleista ja uusiakin kappaleita tulee sitten kun kerkiää äänittelemään. Kertokaa ihmeessä mielipiteitä:) Kaiku laulusta tulee poistumaan seuraavissa versioissa, itse en oikein pidä siitä.

http://www.youtube.com/user/snobi1000

Siinä ois pari live-vetoa omista biiseistä. Seuraavaks ois tarkotus vetää mm. Shadowsin Apache ja ehkä instrumentaali Moonlight Shadowista.

Meikä on soitellu n. 5v kitaraa ja kaveri joku 2,5v. Olen vasemmalla noissa videoissa. Antakaa tulla vaa täysillä palautetta!

edit: live-vedot on kuvattu sitten puhelimella että laatu on vähän mitä on :D yllättävän hyvä kuitenkin mielestäni

Tjaa, mitä noista oikein osaisi sanoa. Tyylihän on mun korvaani vähän tuollaista suomalaista maaseuturokkia, mutta englanniksi laulettuna, mitä nyt tää In This Life erottuu vähän joukosta. Siitä Broken Mobilephones jutusta tulee ainakin välittömästi mieleen Eppujen Baarikärpänen.

Tykkäsin siitä pienestä harmoniapätkästä siinä In This Lifen keskellä. Siitä tuli mukavia Red Hot Chili Peppers viboja. Samaten se yletön kaiku jopa sopii jollain tavalla siihen biisin. Tulee vähän sellainen vanhankantainen fiilis, kun laulukin tulee vähän takaa.

Soitosta ei nyt ole paljoa sanottavaa, kun ei noissa hirveästi tapahdu. Eihän se maailman tiukinta ollut, mutta ei kai teistä ainakaan toisella ollut vuosiakaan takana sen enempää. Siinä In This Lifessa oli jotain melodian tynkää, jotka kyllä kuulosti vähän hutaistusti vedetyiltä. Sama pätee niihin sointuarpeggioihin. Näissä voi varmaan skarpata. Muutenkin jos tosta haluaa vakavammin otettavaa kamaa, niin tossa vois ottaa vähän toisenlaista otetta, kun mulle tulee ainakin noiden livevetojen perusteella soitosta semmonen munanheiluttelufiilis.

Vaikka tolla yhdellä sivustolla mainitaan, ettei kumpikaan osaa laulaa, niin tällä laulavalla hepulla on ihan miellyttävä ja pehmeä ääni. Englannin lausuminen ja nuotissa pysyminen onkin sitten vähän niin ja näin, mutta treenillähän tuo menee eteenpäin. Sanoja en kuunnellut sen tarkemmin, että niistä osaisi tarkemmin sanoa, mutta jotain ei niin onnistuneita riimejä ja rytmityksiä siellä särähti korvaan.

Jos tosta jotain kokonaiskommenttia antaa, niin aikamoinen matka tuosta on vakavammin otettavaksi materiaaliksi, mutta noin harrastuspohjalta vedetyksi teillä on ihan leppoisa meininki. Varsinkin tää laulava veijari meinaa hymyilyttää tossa Mobilephones biisissä. Soittoa niin yhteen kuin erikseen vähän tiukemmaksi ja panostusta biisintekoon, niin siitä se lähtee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom