Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Cmon boys akkarit on just parhautta! Omaa Larriveeta odotellessa...
Oletko tilannut jostain, vai miten? Niin ja mitä mallia on tuleva kultasi?
No jaa, jos nailonkieliset (eli klassinen kitara) jätetään ulkopuolelle mm. hyvin erilaisen soittotekniikan vuoksi, niin kyllä mä melkein lähtisin siitä, että sähkökitaralla on jossain mielessä helpompi aloittaa. Lähinnä siis siksi, että kaikenmaailman efekteillä saa peitettyä lepsua tekniikkaa jokseenkin tehokkaasti, eikä sormilta tarvita niin paljoa voimaa, että soinnut jne. soivat puhtaasti. Soitto siis kuulostaa nopeammin edes joltain.No mun mielestä akustista on helpompi opetella soittaa kun sähkökitaraa ja muutenkin tykkään molempien soittamisesta melkein yhtä paljon niin melki sama kummasta luopuis jos jommasta kummasta täytyis :D
Mä en tekisi rahakysymystä tästä. Halvat akkarit kuulostaa usein ihan kamalilta, ja ovat helvetillisen vaikeita soittaa. Kyllä mä ennemmin suosittelisin halpaa kitara plus vahvari komboa, kuin jotain todella halpaa akustista, koska ensin mainitulla on helpompi saada soitto kuulostamaan joltain, eikä mielenkiinto kuole heti alkuunsa.Pointtina kai tossa akustisessa on se että se on helvetisti yksinkertasempi ja halvempi alottaa siitä kun upottaa satoja euroja heti styrkkariin ja sähkökitaraan.
Hyvän tarjouksen saanut käytetystä l-03 mallista, houkuttas ja koukuttas niin maan pirusti mutta toisaalta tekis mieli jtn pientä ja kaunista jolla voisi sohvalla mukavasti soitella kuten martin 00-15 tai Larriveen parlor, kun kuitenkin omaksi ilokseni sormilla akustista soittelen. Sähkökamat löytää tiensä mnetin torille lähiaikoina(kun ei musta sitten sitä kaupungin kovinta tiluttajaa tullut), jos sitä sitten vanhempana rahoissaan hommais telen ja twinin....
Itselläni alkoi polttelemaan hullunlailla opetella soittamaan kitaraa. En tiedä mistä ihmeestä koko polte on tullut, pari kuukautta vaan tuntunut siltä että hemmetti lähden ja ostan jonkun 200e akustisen kitaran (nimenomaan sellaista haluaisin opetella soittaan, perus klassista kitaransoittoa). Aikaa on vaikka muille jakaa iltaisin nykyään, joten jotain muuta täytettä tuolle olisi kiva keksiä kuin jatkuva läppärillä istuminen. Mietin vaan että onko olemassa jotain kirjallisuutta josta olisi oikeasti hyötyä aloitellessa? (lähden siis ihan nollapohjalta) Kitaroista nyt en tiedä yhtään mitään, mutta kai tuohon 150-200e saa jonkinlaisen kapistuksen jolla soittaminen onnistuu? En mä kyllä varmaan huomais vaikka kitara olisi ihan paskassa vireessä joten miten toi virittäminen onnistuu omatoimisesti :D
Soitin tällä kertaa tällä minun "nuotiokitarallani", koska kappale sopii klassiselle paremmin. VAROITUS: Halpiskitara, 10 euron arvoinen videokamera, sekä seitsemän ja puolen kuukauden itseopiskelu kitaran parissa eivät takaa mitään kovin mullistavaa.
Kummisetä:
http://www.youtube.com/watch?v=_TyYsAdCrCw
No varmaan "toistoa toistoa" periaattella sitä tietysti aina kehittyy, mutta jos esim. jankkaat saman tyylisiä/tasosia biisejä kokoajan voi kehitys junnata. Eli soittele erilaisia biisejä, kokeile vaikeempia ja jos ei ala sujumaan niin koita esim. hitaammalla temmolla soittaa. Soita/opettele korvakuulolta biisejä ja vedä esim. vaikka mitä päähän tulee sellasta freestyle soittokikkailua.Kertokaas, miten pystyisi tälläinen wnbkitaristi kehittämään itseään? Olen omistanut kitaran kuudennelta luokalta asti ja soitellut välillä aktiivisesti ja välillä vähemmän aktiivisesti, mutta tuntuu että olen saavuttanut jonkinlaisen "tason" minkä yli en pääse. Olen siis täysin susipaska kitaristi, mutta voiskait sitä yrittää kehittyä.
Onko joku huomannut joidenkin tiettyjen harjoitteiden kehittäneen hyvin vai oletteko vain "toistoa toistoa" periaatteella menossa, eli siis biisejä vain harjoitella niin kauan että menee?
En nyt tuosta omasta tasosta osaa sanoa, mutta varmaan jonkun 1-3kk intenssiivisesti harjoitelleen tasoa. :D
Kertokaas, miten pystyisi tälläinen wnbkitaristi kehittämään itseään? Olen omistanut kitaran kuudennelta luokalta asti ja soitellut välillä aktiivisesti ja välillä vähemmän aktiivisesti, mutta tuntuu että olen saavuttanut jonkinlaisen "tason" minkä yli en pääse. Olen siis täysin susipaska kitaristi, mutta voiskait sitä yrittää kehittyä.
Onko joku huomannut joidenkin tiettyjen harjoitteiden kehittäneen hyvin vai oletteko vain "toistoa toistoa" periaatteella menossa, eli siis biisejä vain harjoitella niin kauan että menee?
En nyt tuosta omasta tasosta osaa sanoa, mutta varmaan jonkun 1-3kk intenssiivisesti harjoitelleen tasoa. :D