Kitaristit hoi!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuollainen http://www.power-sound.fi/fender-cd-100-lh-natvasuri-terskiel-p-2960.html
Paitsi että minun kitarani malli on cd140, mutta ei niillä mitään huomattavaa eroa ole. Ja sitten löytyy yksi halpis naikkari retkikitaraksi. Aikeissa olen hankkia kokopuukantisen soololovellisen vähän paremman kitaran vielä. Ibanezin kenties? Tiedä sitten.
Olen harjoitellut kitaransoittoa puolivuotta itsekseni ja soitto puolen vuoden kokemuksen jälkeen tuolla kyseisellä kitaralla kuulostaa näinkin hirveältä: http://www.youtube.com/watch?v=VHlGYwIwlAA

Pistetään nyt tännekki:

Broidin ja parin kaverin instrumentaaliprogea, äänitetty meillä kotioloissa.

Sehän kuulosti pirun hyvältä, tota kuuntelisi enemmänkin. :rock:

_natural_ sanoi:
Tuollainen http://www.power-sound.fi/fender-cd-...el-p-2960.html
Paitsi että minun kitarani malli on cd140, mutta ei niillä mitään huomattavaa eroa ole. Ja sitten löytyy yksi halpis naikkari retkikitaraksi. Aikeissa olen hankkia kokopuukantisen soololovellisen vähän paremman kitaran vielä. Ibanezin kenties? Tiedä sitten.
Olen harjoitellut kitaransoittoa puolivuotta itsekseni ja soitto puolen vuoden kokemuksen jälkeen tuolla kyseisellä kitaralla kuulostaa näinkin hirveältä: http://www.youtube.com/watch?v=VHlGYwIwlAA

Hyvinhä se meni. :hyvä:
Miten alottelit tuon harjottelun? Itelläni sama homma että itsekseen ajattelin harjoitella, kitara on hommattuna ollut pari viikkoa, ja sormet kuumana yrittänyt jotain tabeja soitella. Sormet rupeaa löytämään kielet jo ihan hyvin, mutta en tiedä oikein mitä seuraavaksi tekisi. :D
Vinkkejä?

Tanttu sanohan veljelles ja kavereille että helvetin hienoa jälkeä :)

Kiitosta pöytään kaikille kehuille ja välitän toki terveiset :) Muistakaa kattoo noi HD:na koska soundi kusee entisestään huonommalla laadulla katottuna. Ja katsastakaa toinenkin biisi, Collateral Damage!

Hyvinhä se meni. :hyvä:
Miten alottelit tuon harjottelun? Itelläni sama homma että itsekseen ajattelin harjoitella, kitara on hommattuna ollut pari viikkoa, ja sormet kuumana yrittänyt jotain tabeja soitella. Sormet rupeaa löytämään kielet jo ihan hyvin, mutta en tiedä oikein mitä seuraavaksi tekisi. :D
Vinkkejä?

Kiitoksia! Opetteluun olen käyttänyt tabulatureita, opetusvideoita, sointutaulukkoa, Hall Leonardin kitarakoulu osa 1 ja 2, Guitar pro vitosta ja Power tab editor ohjelmaa. Ja tietenkin kuuntelen paljon opettelemiani kappaleita, sekä muiden kitaravideoita.

Kiitosta pöytään kaikille kehuille ja välitän toki terveiset :) Muistakaa kattoo noi HD:na koska soundi kusee entisestään huonommalla laadulla katottuna. Ja katsastakaa toinenkin biisi, Collateral Damage!

Sori lievä offtopic, mutta soitatko sinä tuossa bändissä vai ihan muissa piireissä?

Olen soittanut 2 vuotta klassista kitaraa. Mulla on Yamahan CG-110. N. 20 vuotta vanha, ja hyvin soi. Sähkökitara Ibanez GTA-10, Ja styrkkarina Spider IV 30 - Wattinen. oon 13 v.

Ihan hyvin vedetty. Tota biisiä tuli joskus ripari-ikäisenä harjoiteltua niin paljon, että nykyään ei pysty nauramatta kuuntelemaan kyseistä biisiä. Ja silti en täysin oppinut sitä ikinä. Sama koskee oikeastaan kaikkia Metallica-biisejä.

Kitaraa 25 vuotta takana, aivan mahtava laji! Kaikki mansen bodaavat keppiukot fiilistelemään Klubille 28.1. - soitellaan Pink Floydia laidasta laitaan. Koko Animals-lätty ja toinen setti tuoreempaa floydia.
-Shine on

olen 22v oonko liian vanha aloittamaan kitaran soiton?ja jos en niin miten kannattaisi homma aloittaa? :david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Painelet musiikkiliikkeeseen ja sanot että haluut opetella soittamaan kitaraa. Ne lyö sulle luultavasti jonkun halvan nylon akustisen käteen ja siitä se sitten lähtee. Guitar Pro on mahtava työkalu opettelemisessa ja youtubesta löytyy perusasioihin helvetisti neuvoja kuten kielten vaihto jnejne. Kyl se siitä.

Älä tuhlaa rahaa nylon-akustiseen jos aiot soittaa sähkökitaralla. Aloita ostamalla sellainen kitara joka näyttää ja tuntuu hyvältä (jos mahdollisuus kokeilla). 500 euron hintaluokassa saa jo hyvän soittimen, mutta halvemmallakin irtoaa.

Joo no se on tietenkin eri asia paljon on rahaa ja kiinnostusta harrastusta kohtaan, mutta kyllä sitä akustisen hommaamista ite suosittelisin kovasti myös. Toki jos ei yhtään se kiinnosta niin ei sitten.

kyllä sitä akustisen hommaamista ite suosittelisin kovasti myös.

Miksi suosittelisit. Toisin kuin yleensä luullaan, akustisella ei ole yhtään sen helpompi opetella soittamista, pikemminkin päinvastoin. Toisekseen varsinkin nylon-kielinen akustinen on tarkoitettu soitettavaksi sormilla, ei plektralla. Haluatko opetella soittamaan sormilla vai plekulla? Tai ylipäätään haluatko opetella soittamaan klassista kitaraa vai rokkia? Näihin kannattaa vastata ensin itse ja sitten hankkia tarkoitukseen sopiva soittopeli. En vaan käsitä miksi "pitäisi" ostaa ensin akustinen kitara. Koska kaikki on tehneet niin? Hitto mitä tuubaa.

No mun mielestä akustista on helpompi opetella soittaa kun sähkökitaraa ja muutenkin tykkään molempien soittamisesta melkein yhtä paljon niin melki sama kummasta luopuis jos jommasta kummasta täytyis :D Eikä tosta postista nyt käynyt ilmi mitä haluaa opetella soittamaan niin miksi sä nyt vaahtoat heti sen skeban puolesta?

Pointtina kai tossa akustisessa on se että se on helvetisti yksinkertasempi ja halvempi alottaa siitä kun upottaa satoja euroja heti styrkkariin ja sähkökitaraan.

Sähkökitaralla voi soittaa myös ilman vahvistinta. Nylon ei ole yksinkertainen eikä helppo soitin, ei teknisesti eikä soittamisen puolesta. Halvemmille (miksi ei myös kalliimmille) akustisille voi käydä niin, että jos ilmankosteutta ei seuraa niin keppi voi pärähtää kasaan. Haljennut kansi ei ole mikään harvinainen tapaus. Kiinteätallainen sähkökitara on ihan yhtä yksinkertainen rakenteeltaan ja sitä ei saa hajalle kuin kirveellä. Akustisen ostaminen ei tule halvemmaksi jos sitä ei kuitenkaan lopulta tarvitse ja joutuu ostamaan vielä lisäksi sen sähkökitaran.

Mä en ole ikinä osannut soittaa akustista alkuunkaan, tietty johtuu siitä että aloitinkin sähkökitaralla. Akustisen näppäily nyt on mun mielestä ollut aina niin pirun tylsää, ei vaan jaksa! Sähkökitarasta saa irti sellaisen metelin, että suosittelen sitä kaikille varauksetta.

Mä aloitin 23-vuotiaana ja olen soitellut nyt reilu puoli vuotta ja kyllä se alkaa pikkuhiljaa kulkemaan, kun vaan treenaa ahkerasti. Koskaan tuskin on liian myöhä aloittaa? Riippuu tavoitteista.

Suositut

Back
Ylös Bottom