Kitaristit hoi!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pitäis saada lisää tilaa huoneeseen, sekä lisää rahaa uusia laitehankintoja ajatellen, joten tsiikailkaapa kaikki tuo:
http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=57068

Myynnistä löytyy mm:

KITARAVAHVISTIMIA:
VOX ad120vtx - 2x60w, vitusti sisäisiä mallinnoksia, efektejä, kaikuja jnejne.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=358281

Laney tubefusion TF300 - 120w, 3-kanavainen jyrä, joka varmasti riittää myös treenikämpällä.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=378474

Multiefektejä:
Zoom 3030
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=374650

Digitech rp200
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=374766

Myös myyjänä saa ottaa yhteyttä, jos löytyy noita ilmoituksissani etsimiäni tavaroita/laitteistoa! :)

Itseltäni löytyy:

-Les Paul (Tokai), mikit tietenkin vaihettu
-Ibanez (joku malli, nyt ei muista)

-MesaBoogie Rocket44 reenikämpällä
-VOX VT15 löytyy kotoa

Erillisiä efektejä en omista kun Mesasta saa irti kaiken sen mitä haluankin...

Itekki olin Rockwaylla kuukauden ja hyvää opetusta löytyy. Nykyään kattelen YouTubesta vaan videoita. Kitaratunneist ei pysty nyt maksaa.

Mites kun sain joululahjaks tollasen line 6 POD 2.0 efektilaitteen. Niin mites siitä sais parhaan mahollisen saundin irti. Eli kannattaako laittaa vahvarista säädöt pois ja siitä vaan säätää vai miten :O?

Mites kun sain joululahjaks tollasen line 6 POD 2.0 efektilaitteen. Niin mites siitä sais parhaan mahollisen saundin irti. Eli kannattaako laittaa vahvarista säädöt pois ja siitä vaan säätää vai miten :O?

Paras ratkaisu (henk. koht mielipide) on kun kytket podin efektilenkin paluuseen (FX return), sillä näin saat ohittua vahvistimen oman etuasteen. Näin siis jos haluat käyttää PODia etuasteena. Jos kuitenkin kytket podin vahvistimen normaalin inputiin niin kannattaa muistaa, että EQ ei välttämättä ole neutraali (flat), silloin kun potikat on väännetty nollaan. Säädöt kun voivat olla boost (0=0), cut (0=max) tai boost/cut (0=keskellä) periaatteella toimivia. Vahvistimen manuaalista selviää.

Pelkkänä efektilaitteena kytkentä sitten joko efektilenkkiin (send -> POD -> return) tai sitten kitaran ja normi-inputin väliin.

Kitaraa on tullut soitettua sellaiset 4½ vuotta. Jouluna tuli hankittua sähkörummutkin.

Tälläisillä vehkeillä vetelen:

Kitarat:

-Jackson USA KE2 Kelly
-Ibanez Sa260fm
-Landolan akustinen

Vahvistimena on Engl Thunder E322 combo. Efekteinä on Digitechin Bad Monkey, Dunlopin Wlyde Wah ja Ibanezin De7 delay. Kotiäänittelyihin löytyy Line 6 Toneport UX2 ja Shure Sm57 mikki.

Niin ja sitten on nuo Rolandin HD-1 sähkörummut. En ole ikinä käynyt millään rumputunneilla, mutta onhan noita ihan kiva välillä paukutella.:rock:

Tämä threadi vaikuttaa sopivalta meikeläisen tarpeisiin.
Olisin nyt etsimässä jotain _edullista_ sähkökitarasettiä, jolla näin aloittelijana pääsisin mahdollisimman kivuttomasti soittamisen alkuun.

Törmäsin erääseen saksalaiseen musiikkiliikkeeseen ja mietin, että mitä mieltä kokeneemmat kitaristit ovat tällaisesta setistä: http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbstset_2_black.htm ?

Onkohan tuollaisella kokoonpanolla helppo oppia soittamaan? Mitä yleensäkin kannattaa huomioida, kun aloitteleva kitaransoittaja hommaa ensimmäistä sähkökitaraa?

Taustasta sen verran, että akustisella kitaralla olen muutaman riffin oppinut, ennen kuin kitara meni soittokyvyttömään kuntoon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minäkin oon ensimmäistä sähkökitaraa ostamassa, ja oon katellu tuommosta fender stratocaster squieria ja vahvistimeks mirco cubea. Kellään kokemusta nuista? Akustista oon vuoden soittanu

En kyllä itse ainakaan lähtisi suosittelemaan tuon Harley Benton setin ostamista. Kitara ei ole ainakaan hyvä ja en uskoisi että vahvistinkaan kovin hyvä on. Ihan omakohtaisesta kokemuksesta sanoisin että älä osta Bentonia. Jos haluaa halvan setin, jolla pääsee hyvin alkuun niin juuri tuollainen Fenderin Squier-setti on karvan verran laadukkaampi. Ainakin omasta mielestäni soitto Squierilla on paljon mielekkäämpää kuin Bentonilla. http://www.thomann.de/fi/fender_frontman_15r.htm tuossa muun muassa kelpo Fenderin vahvistin. Itselläni on tuollainen ja 5 vuoden soittojen jälkeen vieläkin kotisoitossa mukana. Kehuisin eritoten säröpuolta vahvarissa. Ja jos ostaa Fenderin 15w vahvarin niin kannattaa ennemmin ostaa 15R kuin 15G. 15G on melko luokaton vahvistimeksi. Toivottavasti jollekin jotain iloa tästä lässytyksestä.

Minäkin oon ensimmäistä sähkökitaraa ostamassa, ja oon katellu tuommosta fender stratocaster squieria ja vahvistimeks mirco cubea. Kellään kokemusta nuista? Akustista oon vuoden soittanu

Alottelijalle ihan hyvät. Tosta Rolandin Micro Cubesta ei oo kokemusta mut ainaki Cube 15X on tosi jees kotikäyttöön. Toiki varmaan iha hyvä.

Kumpa sais jostain rahaa ja pystyis ostamaan jonkun makeen huipun skeban nykysen tilalle ja päälle huipun vahvarin + pedaaleja ja efektejä.

Tällä hetkellä kokoonpanona:

Ibanez GRG170DX
Roland 15X Cube

Aloittelijoille: itse oon nyt jotain 3-4v soittanu vissiin ja eka sähkökitara+vahvari oli anttilasta yhteishintaan 100egee. Sen ekan kitaran ei nyt tarvi olla mikään huippu mielestäni. Kun oma musiikkityyli ja soittotaidot paranee on ehkä kivempi ostaa kunnon kitara niin ei tarvi sitten huomata että prkl ois pitäny ostaa se heviskeba kunnon tremololla tän gibsonin sijaan. Tietty jos on millä mällätä niin ei sitten mitään :)

Kävin parilla tunnillakin ja ope(ammattimuusikko) sano anntilan skebasta että eihän tätä nyt vireeseen oikeen saa, lähinnä intonaation puolesta, mutta kyllä mä sillä harjottelin lähes puoltoista vuotta ennenkuin ostin sitte käytetyn jenkkifenderin. Kyllä noilla satasen kitaroilla voi soittaa/harjotella ihan hyvin jos ei jotain keikkaa vedä.

Aloittelijoille: itse oon nyt jotain 3-4v soittanu vissiin ja eka sähkökitara+vahvari oli anttilasta yhteishintaan 100egee. Sen ekan kitaran ei nyt tarvi olla mikään huippu mielestäni. Kun oma musiikkityyli ja soittotaidot paranee on ehkä kivempi ostaa kunnon kitara niin ei tarvi sitten huomata että prkl ois pitäny ostaa se heviskeba kunnon tremololla tän gibsonin sijaan. Tietty jos on millä mällätä niin ei sitten mitään :)

Kävin parilla tunnillakin ja ope(ammattimuusikko) sano anntilan skebasta että eihän tätä nyt vireeseen oikeen saa, lähinnä intonaation puolesta, mutta kyllä mä sillä harjottelin lähes puoltoista vuotta ennenkuin ostin sitte käytetyn jenkkifenderin. Kyllä noilla satasen kitaroilla voi soittaa/harjotella ihan hyvin jos ei jotain keikkaa vedä.

Tuota asiaa voi lähestyä periaatteessa kahta kautta (kuten monen muunkin harrastamisen aloittamista, jossa suorittaminen perustuu yksinomaan jonkin välineen käyttöön): toisaalta tekeekö aloittelija mitään sellaisella kitaralla ja ominaisuuksilla, joita ei vielä ymmärrä tai kykene muuten hyödyntämään, ja taas toisaalta hidastaako ja vaikeuttaako huonot vehkeet soittamista ja oppimista tarpeettomasti?

Asiaan sen enempää kantaa ottamatta hankinnan järkevyyteen vaikuttaa varmaankin aloittavan soittajan motivaatio ja kiinnostus reenaamiseen, käyttötarkoitus soittimelle ja soittamisen jatkuvuus. Itse menin alkuun jollain Squierin ruoskalla, siitä vaihdoin Jacksonin hevikeppiin ja tämä vaihtui nykyiseen Ibaneziin, joka on tosin maannut telineessä pidemmän aikaa soiton keskittyessä akustiseen meininkiin. Tiettyjä teknisiä harppauksia sitä kuvitteli huomanneensa soittimen vaihduttua, mikä varmasti johtui hyvin pitkälle reenaamisinnon kasvusta uuden soittimen myötä, mutta ainakin pieneksi osaksi myös laadukkaammasta soittimesta.

Todettakoon loppuun, että kyllä alkuun pääsee varmaan millä vehkeillä tahansa, mutta tiettyjä juttuja ei vain saa soimaan kunnolla Anttilan kitaralla jne.

Tuota asiaa voi lähestyä periaatteessa kahta kautta (kuten monen muunkin harrastamisen aloittamista, jossa suorittaminen perustuu yksinomaan jonkin välineen käyttöön): toisaalta tekeekö aloittelija mitään sellaisella kitaralla ja ominaisuuksilla, joita ei vielä ymmärrä tai kykene muuten hyödyntämään, ja taas toisaalta hidastaako ja vaikeuttaako huonot vehkeet soittamista ja oppimista tarpeettomasti?

Asiaan sen enempää kantaa ottamatta hankinnan järkevyyteen vaikuttaa varmaankin aloittavan soittajan motivaatio ja kiinnostus reenaamiseen, käyttötarkoitus soittimelle ja soittamisen jatkuvuus. Itse menin alkuun jollain Squierin ruoskalla, siitä vaihdoin Jacksonin hevikeppiin ja tämä vaihtui nykyiseen Ibaneziin, joka on tosin maannut telineessä pidemmän aikaa soiton keskittyessä akustiseen meininkiin. Tiettyjä teknisiä harppauksia sitä kuvitteli huomanneensa soittimen vaihduttua, mikä varmasti johtui hyvin pitkälle reenaamisinnon kasvusta uuden soittimen myötä, mutta ainakin pieneksi osaksi myös laadukkaammasta soittimesta.

Todettakoon loppuun, että kyllä alkuun pääsee varmaan millä vehkeillä tahansa, mutta tiettyjä juttuja ei vain saa soimaan kunnolla Anttilan kitaralla jne.

Hyvä kirjoitus. Sanoisin, että jos motivaatio on korkealla ja varoja löytyy, kannattaa heti hommata mahdollisimman hyvät välineet, oli harrastus mikä hyvänsä.

Sitten kysyn palstan kitaravirtuooseilta apua: Onko kellään Creamin Sunshine of your love -kappaleen sointujen tabseja (varsinkin alun jytkettä, kyllä te tiedätte)? Kaikki aiheeseen liittyvät lausunnot otetaan kiitollisuudella vastaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom