Kitaristit hoi!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
:kuola: :kuola: :kuola:
No niin, meni tämäkin työpäivä haaveiluksi..
Sain tuossa yks päivä kasattua yhden omista kitaroistani - viimein! Ei siitä olekaan kuin puolitoista vuotta kun purin sen... :D Tallamikiksi Seymour Duncanin '59, kaulamikiksi itse tehty todella jyhkee mikki (kuparilankaa on!), ja keskellä joku whateveri. Rungon maalasin itse - on ehkäpä rumin koskaan näkemäni kitara.

Olisi tuollainen Jacksonin PS3-T paskiainen tuossa, ajattelin modata senkin.. Varmaan joku Seymour, ehkäpä '59 siihenkin tallalle, mutta minkä laittaisi kaulalle? Millä mikillä saisi Steve Vai-tyylisen saundin? Puhdas, tarkka, erotteleva, jne.? Ehdotuksia? Hintamaksimi olisi kuitenkin n. 150€.

Iteltä löytyy muutama n. €500 Gibson kopio (Les paul ja Flying V) ja hyvin niillä on kymmenkunta albumia + sinkkuja + ep:etä jne. tehty. Eikä hatutakaan niin pahasti jos keikalle kolhiintuu.. :)

Marshallia löytyy kaappi ja nuppi (jälkimmäinen tosi kasaria, Vinnie Mooren ja Arlen Rothin alkuperäisillä nimmareilla, tussilla vedetty, tarjottu yli €2000..)

Evolutiot sillä Vain pojalla on niin kaulassa ko tallassakin. Hyvä mikki on toi evolutioni, mutta itse ottasin kaulaan ehkä tone zonen tai muun midlekkään mikin niin mukavempi sooloilla. Nää on tietty aina näitä makukysymyksiä, mut toi evolutioni on aikas basso / treblevoittonen, niin tallaan ko laittas evon sais makiat komppaukset ja kaula mikillä sitten soolot heiteltyä.

Iteltä löytyy muutama n. €500 Gibson kopio (Les paul ja Flying V) ja hyvin niillä on kymmenkunta albumia + sinkkuja + ep:etä jne. tehty. Eikä hatutakaan niin pahasti jos keikalle kolhiintuu.. :)

Marshallia löytyy kaappi ja nuppi (jälkimmäinen tosi kasaria, Vinnie Mooren ja Arlen Rothin alkuperäisillä nimmareilla, tussilla vedetty, tarjottu yli €2000..)

Missäs bändeissä vaikutat, kun tuon verran on tullut levyjä väsättyä?

Tarkotus olisi nauhoitella ensimmäiset demot koneelle ja tarvisin hieman kommentteja mahdollisista kokoonpanoista. Tarkoitus olisi tosiaan nauhoittaa ainakin kitarat,basso ja laulu. Rummut ja synat joutuu luultavasti koneella väkertämään.

Omastatakaa löytyy jo ~3kpl laulumikkejä ja trankkukitaravahvistin. Pelkästään kitara-äänikortti ei onnistu, koska sen verran kuraa on äänenlaatu. Joku etuaste on siis pakko olla välissä. Vaihtoehtoja on käsittääkseni kitaroiden nauhoituksessa ainakin:

Kitara-DiBoxi-Äänikortti
Kitara-Pod (tai Vamp jne.)-Äänikortti
Kitara-Mikseri-Äänikortti

Missä on paras äänenlaatu jos nauhoitetaan säröllä? Kuinka paskaa laatua laulusta tulee jos vetää suoraan mikin äänikorttiin? Kuinka laadukas äänikortti kannattaisi hankkia?

Huokeahkoa hintaa olen myöskin ajatellut, mutta hintahaitari voisi olla 100-400€. Älkääkä sanoko, että kysy muusikoiden netistä. Ei sinne jaksa nykyään edes postailla. :)

3d1T: Unohdin vaihtoehdoista Kitara-Trankku joka nauhoitetaan Mikki-Mikseri-Äänikortti.

Tuli hankittua kesällä T.C. Electronic G-Force efektiprosessori (loistava laite muuten, hauskaa ajanvietettä hakea kivoja efektejä :) ) ja samalla hankkiuduin eroon Laney VH100R nupista ja Laneyn kaapista. Pari viikkoa kävi rackissa viihtymässä Mesa/Boogien 2:90 päättäri kunnes se jatkoi matkaansa seuraavalle omistajalle.

Nyt ajattelin hankkia harjoitusvahvistimeksi ja satunnaisiin treeneihin Mesa/Boogien F-50 combon. Kellään kokemuksia tuosta laitteesta? Kävin Levytukussa kokeilemassa, mutta ei siellä tunnetusti oikein pääse luukuttamaan
eikä tuosta laitteesta saanut juuri kummoista käsitystä. Mitä olen clippejä kuunnellut ja arvosteluja
lukenut niin pitäisi olla todella asiallinen peli.

Keikkakäyttöön olen ajatellut hankkia kauan himoitsemani Mesa/Boogie TriAxis & Simulclass 2:90 setin, mahdollisesti kahdella 4x12" kaapilla niin pääsee kikkailemaan stereo-efekteillä :)

Kitara-DiBoxi-Äänikortti
Kitara-Pod (tai Vamp jne.)-Äänikortti
Kitara-Mikseri-Äänikortti
Missä on paras äänenlaatu jos nauhoitetaan säröllä?

Pod toimii varmasti kitaroihin. Äänenlaatu on vähintäänkin riittävä demoihin, ja samalla saa kattavan kokoelman erilaisia soundeja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo mäkin olen soitellut kitaraa vähän päälle 7 vuotta, joskin pari viimeistä vuotta en kovinkaan aktiivisesti. Nyt olen taas innostunut kovasti. Soittelen Fenderin Stratocasterilla kaikenlaista musiikkia ja nurkassa pölyyntymässä on eka kitara Ibanez Gio. Vahvistimena toimii vanha 60 watin Marshall.

Enpäs tälläistä thredia heti huomannutkaan..Mutta mutta..kitaransoitto tuli aloitettua jo nuorena ~5vuotiaana...Siitä joku 3 vuotto akustisella, kunnes tuli tauko..

Ylä-asteella alotin taas soittamaan, tosin sähkökitaralla. Ja siitä lähti innostus uudestaan käyntiin..Eli yhteensä nyt tähänpäivään asti on tullut soitettua joku 6vuotta, joista viimeiset 3vuotta sähkiksellä. Akustiseen en ole enään koskenutkaan:)...

Kitarana toimii tällähetkellä Ibanezin RG321. Soittelen pääasiassa heavya. MM. COB, in flames, metallica, slayer, Iron Maiden ja Pantera kuuluvat niihin, joita soitan usein.

Kitaransoitto tuli aloitettua tänä aamuna jonkun dvd:n opastuksella :D
Nyt vaan seurataan opinko vai en.. :)

Soittoa takana n.6vuotta, ja pääasiassa heviä soittelen....
Soittimena juuri hankittu Jackson RR3 kokonaan mustana, efektinä bossin GT3, ja vahvistimena kotikäytössä Microcube....

Oon tässä hankkimassa uutta vahvistinta, jotain trankku kaappi/nuppi settiä miettiny... osaako kukaan sanoa mitään MARSHALL MG100HDFX- nupista...?
Kuulemma aika paljon löytyy esim. musikoiden netistä tota myyntipalstalta, joten se ei ilmeisesti ole niin hyvä kun porukka siitä eroon haluu...??

Kitaraa tullu soitettua viime kesästä lähtien, nyt on kourassa ESP ltd EC100, rokkia soitellen pedaalina line6 floor podi ja yamahan combo. Seuraavaks uus combo ja sitte ehket epiphonen keppiä :rock: Soiteltua tulee metallicaa, kaikkea miss slash soittaa :rock: ja acdc jne.

Kitaraa tullut soiteltua vuodesta 93 lähtien muistaakseni. Aloittelin Landolalla Metallican riffejä tabulatuureista kyttäillen ja sointuja opetellen.
Tällä hetkellä kalustona Fenderin American deluxe Strato HSS, Squier Jagmaster, Ibanez RG, Fender Sonoran elektroaskustinen, Peavey Classic 50/212, Peavey transtube 112.
Bänditouhuja ei ole ollut reiluun vuoteen, mutta polte soittelemaan olisi kova. Rokkihommat, parhaat hommat!

Joops, mäki tota keppiä täs oon 3.5 vuotta runkkaillu. Heviä oikeestaan pelkästään soittelen. Ensiferum, Bodom, Wintersun, In Flames. Ja omia biisejä teen aika paljon.
Kalustona on täl hetkel Esp Ltd-m200fm ja vahvistimena toimii rolandi microcube /,,/

Tuli tuossa viikko sitten ostettua akustinen kitara, kun halvalla sai. Tai olihan se ollut suunnitelmissa jo pitkään. Ei varmaan mikään huippuinstrumentti ole, mutta kai tuollakin sitten soittamaan oppii.

En nyt vielä voi oikein sanoa osaavani soittaa kitaraa, mutta muutamia sointuja osaan jo, ja noiden sontujen ottaminen on nopeutunut selvästi. Eipä se silti vielä oikeaan soittoon riitä.

Olen opetellut soittoa yhdestä kirjasta, joka kotoa löytyi. Se sisältämät biisit ovat pääasiassa sellaista vanhempaa folk rockia, kyllähän sitä ihan mielellään soittaa. Kiinnostaisi opetella jotain alternative/indie rock, post punk, new wave ym. biisejäkin, siis mitä nyt itse enimmäkseen kuuntelen (konemusan lisäksi). Täytyy hommata jostain niitä tabulatuureja.

Tavoitteena olisi vielä joskus tehdä omaakin musiikkia, ehkä jotain elektronisempaa vaihtoehtorockia. Sanoituksia on kyllä jo tullut kirjoitettua jonkin verran, sävellykset on päässä. Mutta kun pitäisi se soittaminen opetella. :)

Viime syksynä aloitin kitaran "soittamisen". Aloituskamoina toimii Tokain Telecaster-kopio Ate-33 ja ääntä vahvistaa VOX AD15VT. Plektroista parhaimmat omaan makuun on Dunlopilta kaksi mallia: Jazz-3 ja Tortoise 0.88 mm:nen. Soittelen heviä, rockia, bluesia aloittellut ja tekniikkaa tulee harjoiteltua milloin enemmän, milloin vähemmän mielialan mukaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom