Kitaristit hoi!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tietääkö joku jotain hyviä heviskaaloja mitä vois reenailla? Kitaraa kyllä tullu soitettua monta vuotta, mutta sooloilut on jääny kokonaan sivuun. Sorminäppäryyttä siis kaivataan.

Eli jos ois jotain valmiita, hyviä skaaloja mitä vois jauhaa eestaas nopeutta pikkuhiljaa lisäten. Kirjastosta sais varmaan jotain skebakirjoja mut varmaan löytys netistäkin jos vaan tietäs mistä. Help!

Pentatonista alkasin alkuun harjottelemaan jos just heviskaalaa pitää vääntää. Siitä sitten lähteä laajentaan.

Sitten vaan seurustelua metronomin kanssa. Se on hyvä tyttökaveri, toimii just päinvastoin kuin oikeat likkakaverit. Metronomi pihtaa aluksi, mutta rupeaa antamaan sitä enemmän mitä sen kanssa on :D

Aika vaikeaksi menee tolla skaalojen hakeminen, mutta painappas sieltä vaikka A säveleksi sitten siinnä vasemmalla on se "recommended scales" ja siittä valitset sitte vaikka pentatonisen niin se näyttää A pentatonisen siittä kohdalta mistä se pitää soittaa. sitte painat sieltä viel sen "patterns" ja siihe nappaan "1" niin se näyttää sen skaalan ensimmäiseltyä kohdalta.

Joo googeltin noita pentaton scales ja löyty jotain alkeita. Noita oon nyt muutaman tunnin jystäny eestaas. Ranne menee tunnin tiluttelun jälkeen aika hyvin jumiin ;) Hyvää treeniä silti!

Täytyykin ihan omiksi iloiksi kehittää soittotaitoja. Bändikin sopivasti vuoden jäähyllä.

klassikkojen klassikko heviskaaloissa harmooninen molli. Jos pelkästään haet tekniikan parannusta niin aivan ehdoton tekniikan kehittäjä kromaattinen skaala. Aloittaa paksummalta e kieleltä, esim 5 fretiltä ja soittaa siltä kieleltä 5,6,7,8 ja siirtyy a kielelle ja soittaa siltä 4,5,6,7 d kieleltä 3,4,5,6 g kieleltä 2,3,4,5 b kieleltä 2,3,4,5 ja e kieleltä 1,2,3,4 ja 5,4,3,2 ja jatkaa samalla systeemillä takaisin paksulle e kielelle. Soittaa jokaisella 4:llä otelauta sormella 1 nuotin (eli ei liuteta sormia). Suositeltavaa on soitella tuota metronimin säestyksellä ja keskittyä siihen että kaikki nuotit ovat saman pituisia.
Jos tuo alkaa kuulostamaan tylsältä niin soittaa vaikka flight of the buble beetä, se tosin ei oo nii hyvää treenin kannalta, mut toimii hyvin 200 temmolla jos käy musakaupassa kitaroita testailemassa :)

Mulla menee lämmittelyt kromaattisella siten että kaula alusta loppuun ylhäältä alas ja alhaalta ylös. tän jälkeen vaihtelen sormitukset esim. 1243, 4312, 1324, 4231, 2314, 1423 ja noilla vedän kertaalleen ympäri ämpäri kaulaa ja tän jälkee lähen sitten samalla kaavalla vetämään skaaloja läpi. Nuo kun tekee niin on sormet aika tottelevaiset ja on valmiina tositoimiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
HC76, parasta soolotreeniä on soittaa sooloja eikä skaaloja. Mä olen ihan susi noissa skaaloissa ja muistan just ja just pentatonisen ja duurin ulkoa, mutta saan silti soolot ulos kitaravahvistimesta. Lataa Power Tab tai Guitar Pro -ohjelma, ja niille tabulatuureja, joista näet samanaikaisesti nuotit ja tabit, ja ohjelma myös soittaa biisit.

Lataa Power Tab tai Guitar Pro -ohjelma, ja niille tabulatuureja, joista näet samanaikaisesti nuotit ja tabit, ja ohjelma myös soittaa biisit.

Jep, mulla on toi Guitar Pro. Olen sillä jotain biisejä treenaillu. Oon nyt vähän skaaloja treenaillu ja se on oikeastaan ihan jees aluksi opetella niitä niin saa nopeutta/tuntumaa lisää. Sitkun sormet räplää kaulaa valonnopeudella voikin alkaa sooloilemaan ihan omia juttuja. Eli n. 5 vuoden päästä :D

Tietty vois ladata Guitar pro:hon joku hyvä helpohko soolo ja soittaa sitä yhtä lailla treeniä kaikki.

Ehdottomasti kannattaa opetella skaaloja ja teoriaa. Kun tietää omat tekniset heikkoudet niin voit itse tehdä sit omat harjoitteet joka samalla treenaa tekniikkaa ja teoriaa.

Jep, mulla on toi Guitar Pro. Olen sillä jotain biisejä treenaillu. Oon nyt vähän skaaloja treenaillu ja se on oikeastaan ihan jees aluksi opetella niitä niin saa nopeutta/tuntumaa lisää. Sitkun sormet räplää kaulaa valonnopeudella voikin alkaa sooloilemaan ihan omia juttuja. Eli n. 5 vuoden päästä :D

Tietty vois ladata Guitar pro:hon joku hyvä helpohko soolo ja soittaa sitä yhtä lailla treeniä kaikki.

Joo no skaalajuoksutuksia on tietysti hyvä käyttää tuntumanhakuun, siinä puhut kyllä täyttä asiaa. En mä ees tiedä mitä noi pari skaalaa on mitä tiluttelemalla välillä lämppään sormia.

Sulla kun kerran on Guitar Pro, lataahaan siihen tabit Racer X:n biisiin King Of Monsters. Vaikee biisi, mutta tosi hienoja kuvioita ja nasta soittaa, ja voi tietysti vetää hitaampanakin. Ite oon kiroillut Megadethin Symphony Of Destructionin soolon kanssa, Marty kun on aika ripee rapee.

Sulla kun kerran on Guitar Pro, lataahaan siihen tabit Racer X:n biisiin King Of Monsters. Vaikee biisi, mutta tosi hienoja kuvioita ja nasta soittaa, ja voi tietysti vetää hitaampanakin.

Ok, kiitti. Pitää kokeilla. Hitaasti vielä mennään, tosin oon nyt joka ilta tahkonu vähintään tunnin ja kyllä siinä vaan kehittyy joka kerta vähäsen. Muitakin hyviä saa ehdotella.

Oon itseasiassa viimeisen vuoden aikana oppinu enemmän kuin koko 10v aikana. En ole koskaan ennen treenannu himassa. :D Bändin biisejä vaa vetäny treenikämpillä, ja ne kun ei kovin vaativia ole.

Jos joku pakkotoiston kitaristi tarjoaa kitaratunteja, täältä löytyisi aloitteleva akustisen soittaja, joka kaipaisi hieman opastusta pientä korvausta vastaan. Ei tarvitse olla mitään pro-tason opetusta eikä verissä päin hiomista, vaan perusjuttujen katsomista.

Jos kiinnostusta löytyy, niin pistä privaviestiä tai mailia osoitteeseen
kausa @ luukku.com (poista välit) ja opetusta otan vastaan pääkaupunkiseudulla.

Pistinpä tännekkin, vaikka on tullut tuolla urheiluvammoja threadissa jo puheltua.

Muistakaa ihmeessä venytellä ja lämmitellä kunnolla. Itselläni plektrakäsi ollut yli kuukauden käyttökelvoton jännetuppitulehduksen vuoksi.
Treenasin paljon soittoa jonkinmoisen tauon jälkeen ja samalla töissä käsi rasittui myös. Venyttelyä ei tullut tarpeeksi, eikä ilmeisesti lämmittelyä ja jäähdyttelyäkään.
Melkoista vitutusta kehittää, kun soittomotivaatio on kuitenkin kovaa luokkaa, ja taidot kaipaavat pahasti kehitystä.

Piristin masennusta hankkimalla uuden kitaran kotiutetuilla pokerivoitoilla. PRS custom 24 odottelee tänään postissa :rock: . Black/grey loimukansi ja linnut tietty. Jos jonnekkin saisi kuvan taiottua, niin voisin pistää näytille.

Varovasti aion koettaa kitaraa soitella tulevana viikonloppuna, koska lääkäri käski jo kättä alkaa pikkuhiljaa rasittamaan. Pitänee vaan käännellä tempoa reilusti alaspäin tässä kuntoutuessa. Powerballia pyöritellään nyt myös ja venyttelyä sen, mitä käsi kestää. Jospa se tästä lähtisi taas.

Siinäpä se uusi kaunokainen on:

prs1_pieni.jpg

Kuva on aamuhämärissä salamalla otettu, joten laatu on säälittävää...

Käden ollessa vielä jossakin määrin kipeä ei isompia testailuita ole vielä voinut suorittaa, mutta äkkiseltään on kyllä uskomattoman kevysoittoinen peli, ja soi varsin nätisti.

Suositut

Back
Ylös Bottom