Kitaristit hoi!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itselle ostin vuosi sitten tuon RG321 + Microcubesetin. Päivääkään en ole katunut, loistava paketti. Seuraavaksi hankinnassa on sitten joku efektipedaali.

Yksi varteenotettava vaihtoehto on käytettyjen kamojen osto. Tässä tapauksessa olisi toki hyvä, jos mukaan saisi jonkun joka voisi toimia asiantuntijana. Itse ostin kymmenen vuotta sitten ensikamoiksi käytettynä Ibanez ar200:n (Les Paul kopio) ja Marshallin valvestate 40 vahvarin. Kamat ovat edelleen jatkuvassa käytössä, eikä muuta huoltoa ole tarvittu kuin uudet nauhat kitaraan pari vuotta sitten.

Servus,

jos haluaa enemmän tietoa tai avustusta kitarakamojen suhteen niin muusikoiden.net on kelpo paikka siihen hommaan.

Jos joku on kitaraa ostamassa niin ehdottomasti kokeilemaan sitä ensin ennen kuin tilaa/ostaa yhtään mitään. Ja jos löytyy kaveria jolla on enemmän kokemusta alalta niin jantteri mukaan.

Nyt olisi edullinen säröpedaali hakusessa. Alkaa ärsyttää ton vaffarin renkkaaminen kesken biisin, kun pitää vaihdella cleania ja säröä jossain biisissä. Tämmöistä olen ainakin ajatellut yhtenä vaihtoehtona:

http://www.thomann.de/fi/digitech_hot_head.htm?printable=yes

Tuo on siis samankaltainen kun monen hyväksi havaittu Digitechin Bad Monkey, mutta hieman raskaammalla säröllä.

Toisena vaihtoehtona olisi ostaa joku multiefektipedaali, mutta sitten hintaluokkakin kasvaa moninkertaiseksi.

Olisiko mahdollisesti jotain muita vastaavia vaihtoehtoja, tai kokemuksia tuosta Hot Headistä.

Olisiko mahdollisesti jotain muita vastaavia vaihtoehtoja, tai kokemuksia tuosta Hot Headistä.

Itellä toi Hot Head on ja ei oo kyllä huonoa sanottavaa siitä. Todella hyvät säätömahdollisuudet ja ääni on hyvä. Muuntaja siihen kannattaa ehdottomasti hankkia, se patteri kun ei kestä 20 tuntia kauempaa.

Juu kyllä käytetyt soittimet on lähes poikkeuksetta parempia kuin pränikät.
Tietty jos ne ei ole rikki.

Väitteestäsi huolimatta en ole huomannut soittimien paranevan käytössä. Toki hinta-laatusuhde muuttuu parempaan päin kun eivät laatuvehkeet juuri kulu.

Nyt olisi edullinen säröpedaali hakusessa. Alkaa ärsyttää ton vaffarin renkkaaminen kesken biisin, kun pitää vaihdella cleania ja säröä jossain biisissä. Tämmöistä olen ainakin ajatellut yhtenä vaihtoehtona:

Mulla on itsellä ollut rocktronin zombie ja siihen oon tykästynyt, nyt pitäisi tilata uusi kun tuli hankkiuduttua vähän liian laajasti eroon soittokamoista aikanaan.

Thomannilla

Kannattaa käydä kattoo omilta sivuilta härveliä, kun siellä pääsee kuuntelemaan sampleja. Rocktronin sivut

Edittiä: Kappas, en kattonu että hintaluokka hyppäs heti aika paljon.

Tuo on siis samankaltainen kun monen hyväksi havaittu Digitechin Bad Monkey, mutta hieman raskaammalla säröllä.

Bossin DS-1/Metal Zone/MT-2, Proco Rat/Rat2, EH:n Big Muff (us tai ryssä). Siinä muutama aika passeli laatikko. Kauppaan vaan kokeilemaan..

Toisena vaihtoehtona olisi ostaa joku multiefektipedaali, mutta sitten hintaluokkakin kasvaa moninkertaiseksi.

Mieluummin muutama purkki lattialla kuin yksi ***ka multihärpätin. Hyviä ei saa halvalla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Käytättekö Delay -speduja? Tilasin juuri uuden Digitechin Digi delayn, kuulemma hintaansa nähden erittäin laadukas peli. Saas nähdä.

Soittanut olen n. 5 vuotta. Bluesista heviin. Styrkkarina Randallin RG100SC, eli 100 wattinen trankku saundit on \m/ Pääkitarana Schecterin c-1 hellraiser, mikä on paras kitara mitä olen eläissäni tähän asti päässyt soittamaan. Pedaaleina toimii aina silloin tällöin milloin mikäkin. Himassa perussoitteluun en moista tarvitse, omistanhan hyvän vahvistimen.

Käytättekö Delay -speduja? Tilasin juuri uuden Digitechin Digi delayn, kuulemma hintaansa nähden erittäin laadukas peli. Saas nähdä.

Soittanut olen n. 5 vuotta. Bluesista heviin. Styrkkarina Randallin RG100SC, eli 100 wattinen trankku saundit on \m/ Pääkitarana Schecterin c-1 hellraiser, mikä on paras kitara mitä olen eläissäni tähän asti päässyt soittamaan. Pedaaleina toimii aina silloin tällöin milloin mikäkin. Himassa perussoitteluun en moista tarvitse, omistanhan hyvän vahvistimen.

Bossin delay löytyy (DD-6) ei muistaakseni ollu kovin kallis ja toimii moitteettomasti. Pari vuotta mulla ollu, enkä ole vielä päässy kunnolla ees alkuun sen käyttömahdollisuuksien kanssa.

Mua vituttaa, kun en voi käyttää varsinaisia kamojani kun kerrostalossa asun. Harjoitusvahvarina mulla on Marshallin 40-wattinen transu. Varastosta löytyis sit Laneyn VH100R 100w putkinuppi, Marhshallin JCM-800 50w putkinuppi ja Marshallin 4X12 kaappi.

Mua vituttaa, kun en voi käyttää varsinaisia kamojani kun kerrostalossa asun. Harjoitusvahvarina mulla on Marshallin 40-wattinen transu. Varastosta löytyis sit Laneyn VH100R 100w putkinuppi, Marhshallin JCM-800 50w putkinuppi ja Marshallin 4X12 kaappi.
Soitan mäki 6x12" kaapilla kerrostalossa...Hieman turhaahan se on :P

Ei se kaappi niinkään mutta 100w putkivahvistin ei kovin hyvältä kuulosta jos pitää soittaa kerrostalovolyymillä. Pikkasenkin jos volaa nostais niin naapurit olis oven takana ja katosta varmaan tippuis maalit.

Ei se kaappi niinkään mutta 100w putkivahvistin ei kovin hyvältä kuulosta jos pitää soittaa kerrostalovolyymillä. Pikkasenkin jos volaa nostais niin naapurit olis oven takana ja katosta varmaan tippuis maalit.

Ootkos ajatellut keinokuorman hommaamista?

Ootkos ajatellut keinokuorman hommaamista?

Pakko myöntää, että en ole kuullutkaan moisesta. Ilmeisesti se siis nimensä mukaisesti kuormittaa putkia, että saa saman saundin kuin soittaessa kunnon volalla? Mitenkäs se varsinaisesti sit toimii? Vaikuttaako millään tavalla putkien elinikään tai toimintaan muuten?

Seiska tilattu Jemin tilalle :rock:

Ibanez RG8427F BX (J-Custom)
rg8427f_bx.gif

speksit:

neck 5pc Maple/Wenge neck
body Flamed Maple/Mahogany body
fingerboard Rosewood fingerboard
bridge Edge Pro 7 bridge
neck pu DiMarzio Air Norton 7(H) neck pu
bridge pu DiMarzio Tone Zone 7(H) bridge pu
hardware color Cosmo Black
includes Hard Case

ja samalla tilasin Mesa Boogie 2:90 päättärin, viel pitäs hankkia Triaxis-etunen ja 4x12"
kaappi :kuola::kippis1:

Seiska tilattu Jemin tilalle :rock:

Mikä vaikutti päätökseen, että tilaat 7-kielisen, aiotko soittaa sillä rankempaa musiikkia vai kenties tekniikkakikkailua tyyliin Dream Theater? Missä vireessä aiot kitaraa pitää? Onko tuo joku Steve Vain nimikkomalli, ainakin tuosta kaulassa olevasta köynnöskaiverruksesta voisi niin päätellä :) Paljonko tuli paketille yhteensä hintaa, siis kitara plus tuo Mesa Boogie?

Itse olen soitellut kitaraa vasta kaksi vuotta, vaihtelevalla aktiivisuudella. Soitan bändissä ja harkkoja meillä on yleensä n. kerran viikossa eli silloin tulee ainakin soiteltua vähän enemmän "tosissaan". Välineinä toimii Epiphone Les Paul Standard, kakkoskitarana isoveljen iänikuinen Cheri Stratocaster-kopio, joka hintaansa (100€) nähden on kuitenkin suht laadukas. Vahvistimena myös isoveljen antiikkinen Fender Roc Pro 1000, joka pitäisi juuri hakea huollosta. Lisäksi ostin puoli vuotta sitten Digitechin Hot Rod säröpedaalin, jota käytän silloin harvoin kun soittamisessa tositoimiin pääsee :). Saa nähdä onko saaneet korjattua kosketushäiriön, joka vahvarissa oli, tekee mieli päästä soittelemaan :kuola:

Tsemppiä kaikille kitarakonkareille ja vasta kitaran soittoa aloittaville, tärkeintä soittamisessa on se, että soittaa sitä mikä juuri sillä hetkellä tuntuu itsestä parhaimmalle. Itse esim. saatan jonain päivänä soittaa pelkästään pentatonista edestakaisin, mutta kyllähän siinäkin sorminäppäryyttä ja nopeutta oppii :lol2:

Ajattelin et seiska toisi uuden ulottuvuuden ja lisää mahdollisuuksia soittoon ja tosiaan mainitsemasi Dream Theater on kärkinimiä omassa levykokoelmassa. Harmitti vielä kun monet kappaleet (mm. A Change of Seasons ja The Dance of Eternity) olivat soitettu seiskalla, joten päätin et seuraavaksi hankitaan sellainen.

Vireestä en vielä tiedä, joko ihan vaan E tai Eb. Tulevaisuudessa hankin viel pari Ibaa et saa eri vireitä, floikkatallaa kun on niin ikävä alkaa parin biisin takia virittämään.

Toi ei oo Steve Vain malli, nimestäkin sen voi päätellä. Vain mallithan kun on kaikki JEM (6-kieliset) tai UV (7-kieliset Universet) alkuisia. Toi on J-Custom, erona esim. tuotantolinjalta tulleisiin jemeihin että ton kasaa Japanissa toimiva Team J-Craft, johon kuuluu vähintään 15 vuotta Ibanezilla toimineita kitaranrakentajia.
J-Customit ovat parhaita Ibanezeja, lähimpänä customeita mitä normaali pulliainen voi päästä. Niitä ei myöskään myydä uutena Japanin ulkopuolella. Nyt kun euron kurssi on vahva jeniä vastaan, niin parin tonnin kieppeillä oli ton hinta kaikkine kuluineen, halvemmalla kuin jemit Suomessa. Mesan hinta esim. Thomannilla on 1935€, siihen sitten viel tarvii Triaxis-etuasteen 2599€ ja Mesan 4x12" kaapin 1333€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom