Kitaristit hoi!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jonny sanoi:
Elikkä nyt ehdotuksia hyväksi hevikepiksi. B.C Richin kitarat kiehtoo, eritoten Warlock ulkonäkönsä puolesta, mutta käytännöllisyys ei varmaan ole sitten samaa.

kyllä sillä warlockilla hyvin soittaa, pitää vaan varoa ettei kolhi kulmia, ja hinta on suoraan verrannollinen laatuun.

Kävi tässä mielessä, että kun tuo Explorer on puoliksi minun ja puoliksi isäni kun ostettiin se jo sillon kun olin nuorempi niin en kehtaa "pilata" hyvää kitaraa, joten tuumailin, että kun rahat antavat periksi niin ostan kunnon hevikepin. Pitää siihen asti soitella tuolla. Isälläni on kyllä Gibsonin SG Special edition mitä voisi kanssa käyttää, mutta tiedä sitten.

Elikkä nyt ehdotuksia hyväksi hevikepiksi. B.C Richin kitarat kiehtoo, eritoten Warlock ulkonäkönsä puolesta, mutta käytännöllisyys ei varmaan ole sitten samaa.
Kyl noi Gibsonin värkit voittaa melkopitkälle B.C Richin kepit mitenpäin vaan. Kyllä tolla warlockilla soittaa pystyy, mutta hommaa pikkasen parempaa mallia. Koska jos sä oot tottunu tykittään Gibben Explorerilla ni ei sun ainakaan paskempaan kannata vaihtaa?
Jos sen hevikirves pitää olla niin ite kattelisin tonne Jacksonin Randy Rhoads osastolle. Nuistakin miettisin josko ebayn kautta sais jonku kunnon USA modelin.

Voihan elämä kun tuo sweeppaaminen on vaikeaa! Liekö syynä paskasti säädetty kitara (kielet melko ylhäällä) vai mikä tässä mättää. Esimerkiksi sweeppi

13--------
--14------
----15----
------15--
--------16
----------

ei onnistu sitten millään (nopeasti). Vinkkejä/neuvoja esim. sormituksen suhteen?

Jansku sanoi:
Voihan elämä kun tuo sweeppaaminen on vaikeaa! Liekö syynä paskasti säädetty kitara (kielet melko ylhäällä) vai mikä tässä mättää. Esimerkiksi sweeppi

13--------
--14------
----15----
------15--
--------16
----------

ei onnistu sitten millään (nopeasti). Vinkkejä/neuvoja esim. sormituksen suhteen?

Millasella kepillä soittelet? Ainakin Les Paulilla tuo voi osoittautua hankalaksi, vaikka tekniikka olisi kunnossa.

Voihan elämä kun tuo sweeppaaminen on vaikeaa! Liekö syynä paskasti säädetty kitara (kielet melko ylhäällä) vai mikä tässä mättää.
Plekukädellä demppaat kielet heti kun olet niihin osunut, niin ei jää soimaan. Sweepeissä mun mielest on aika tärkeetä että ranne on jäykähkö. Ei niillä kielien korkeudella oo niinkään merkitystä. Kyllä se on soittotaidot mitkä ratkasee. Turhaa kitaraa syyttämään jos ei ite osaa :)

Pehvanssi sanoi:
Ei niillä kielien korkeudella oo niinkään merkitystä. Kyllä se on soittotaidot mitkä ratkasee. Turhaa kitaraa syyttämään jos ei ite osaa :)

Kielien korkeudella on merkitystä. Itse olen soittanut aina kielet mahdollisimman alhaalla(erittäin "fiksua" touhua) ja on todella kivaa kokeilla muita kitaroita kun ei
sormet yksinkertaisesti jaksa tulla mukana.

Tossa hieman järkevämpi ja helpompi sormitus siihen sweeppi juttuun.

--------------------9(e)---13(p)po9
--------------11(n)-----------------11
---------10(k)-------------------------10
----13(n)
-----------------------
-------------------

n=nimetön p=pikkurilli....

Pehvanssi sanoi:
Jos sen hevikirves pitää olla niin ite kattelisin tonne Jacksonin Randy Rhoads osastolle.

Jackson RR5 olisi mieluisa ja noissa B.C. Richin kitaroissa lisähaluttavuutta tuo raju muotoilu. :) Pitää tässä suunnitella, että jos jossain vaiheessa hankkisi tosiaan kunnon hevikepin jos vain jaksa soitella ahkerasti.

Kielien korkeudella on merkitystä. Itse olen soittanut aina kielet mahdollisimman alhaalla
Juu itsekin oon sweeppauksen harjotellu kitaralla missä kielet on matalalla, mut pikkuharjottelulla menee Les Paulillakin ihan yhtä hyvin.

Pehvanssi sanoi:
Juu itsekin oon sweeppauksen harjotellu kitaralla missä kielet on matalalla, mut pikkuharjottelulla menee Les Paulillakin ihan yhtä hyvin.

Sitä kun on sen 8 vuotta soittanut kielet alhaalla niin, eipä sormivoima ja lihaskordinaatio oikein pelaa korkealla olevilla kielillä. Eipä sillä ole eroa sille kuka on soittanut alusta asti kielet korkeella...kyllä ne sweepit irtoaa kun jaksaa päivästä päivään reenata

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mie alotin soittamisen n.7 vuotta sitten ja olen pitänyt yli vuoden tauon välissä ja harmittaa. Soittelen omaksi iloksi, mutta kyllä se bänditoiminta kytee siellä taustalla minkä takia tulee soiteltua. Jos joskus pääsisi keikalle *Huokaa*

Pehvanssi sanoi:
Täähän se suurin syy yleensä onkin, miksi jokin asia ei luonnistu...Harmillista kun aika on rajallinen.

niinpä. siksi pitääkin opetella sellaista joka itselle on mieluisinta. Itse olen suosiolla jättänyt esim. sweeppien opettelun pois kun sen äärettömän nopeaan sahaamisen hallitseminen on kuitenkin vain pienenpieni osa soittoa ja lähinnä hevipiireissä oman kullin esittelyä. Pakko kehitellä kaikkea hienon kuulosia juttuja kun ei tuo nopeus ole minun juttu.

niinpä. siksi pitääkin opetella sellaista joka itselle on mieluisinta. Itse olen suosiolla jättänyt esim. sweeppien opettelun pois kun sen äärettömän nopeaan sahaamisen hallitseminen on kuitenkin vain pienenpieni osa soittoa ja lähinnä hevipiireissä oman kullin esittelyä. Pakko kehitellä kaikkea hienon kuulosia juttuja kun ei tuo nopeus ole minun juttu.
Näin on.. Nyt kun osaa ees jotain tehä sillä kitaralla niin on ihan hauska ollu kyl sekotella pikkasen sweeppejä vaikka rokkiboksin (e- pent. skaala) mausteeksi...tulee hassun kuulosta ja hieman erilaista aikaan.

PattiPete sanoi:
Voisi jauhaa vaikka siitä, että minkälaista musiikkia soittaa, minkälaisilla kamoilla ja kuka on esikuvana.
"Mitä vaan" (tai no rock,funk,metal lähinnä). Kramer s-kitara vm -80 jotain. Yamaha 12-kielinen (th. tosin 6-kielinen). Marshall 80 W vahvari (superhyvä soundit). Korg multikitaraefekti... Ei oo ehtiny soittaa enää vuosiin niin paljo ku haluis.

Onko kellään kokemuksia kitaroiden tilauksista THOMANN:lta?Nyt on alkanu taas kauhea kuume saada uus kitara!Näyttäis saavan tuolta hiukan halvemmalla kuin suomesta.

Onko kellään kokemuksia kitaroiden tilauksista THOMANN:lta?Nyt on alkanu taas kauhea kuume saada uus kitara!Näyttäis saavan tuolta hiukan halvemmalla kuin suomesta.
On. Ihan hyviä kokemuksia.ite oon tilannu vahvarin, pikku tilpehööriä ja kitaran. 2 kaveria on tilanneet kitarat sieltä ja muuta roipetta. Tullu on just sitä mitä pittääkin ja sillon millon pitääkin. Tosta vaffarista oli yks nurkka murtunut, mutta se ilmeisesti tapahtunut jo tehtaan päässä koska laatikoissa ei ollut mitään ulospäin näkyvää kolhua. En palauttanut, koska vaffari toimii kuiten niinkuin pitääkin.

Hyvin toimii kaman tilaaminen Thomannilta, eikä postikulutkaan ole pahat.

Kyttä sanoi:

Joo itsekin olen tilannut Thomannilta tavaraa ja luotettavasti on tullut perille. Postikuluthan ovat kiinteät 20€, eli mitä enemmän tilaat sen pienempi osuus rahasta menee postikuluihin :jahas: . Jos asut pääkaupunkiseudulla tai vähänkään isommassa kaupungissa niin kannattaa tottakai kiertää aluksi ne paikalliset musiikkiliikkeet. Kaverini meinasi tilata Thomannilta sähköbasson, mutta sitten huomasi Fazerin musiikkiliikkeessä samanlaisen halvemmalla. Välillä pääsee vaikuttamaan liikaa tämä "nettikaupat ovat aina halvempia" luulo.

Suositut

Back
Ylös Bottom