Kirkas- ja sarastusvalot

Miten toimisi 400W halogeeni metrin päästä naamaan ajastimella? Voi olla, että sellaiseen pelästyisi yhtä paljon kuin herätyskelloon.

Jos siinä ei ole himmenin toimintoa niin väitän että kun avaat silmät ja edessäs on 400w halogeeni niin olet sokea. Esim majakat käyttää 1000w halogeeniputkia...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no jollain 400w halogeenilla tulee ainakin sairaan kuuma:). tuota valohoitoa pitää kuitenkin saada vähintään 10min per päivä ja 5peräkkäisenä päivänä.

ja voin sanoa että tuo kyllä toimii. viime talvena testasin ja aivan selkeä vaikutus oli yleiseen vireystilaan. ei se mulla heräämiseen kyllä vaikuttanut mitenkään vaan yleiseen jaksamiseen, ei oo kokoajan niin nuutunut olo. kallis lamppu oli, 200e. mutta toimii oikeasti eikä ole mitään huuhaata niin kuin itse aikoinan luulin.

Mulla on ihan peruskirkasvalolamppu (Innosol rondo), se on pyöreä ja ihan ok näkönen kapistus (tai ainakin rumempikin vois olla). Mä olen valinnut sen halvemmat vaihtoehdon eli liittänyt tuon ajastimeen. Sen lampun ja ajastimen ansiosta herään yleensä just vähän ennen kellonsoittoa ja saan totutella siihen valoon silmäluomien läpi:D Mä kyllä koen, että se helpottaa aamuja. Vielä kun luen herättyäni hesarin kirkasvalon paisteessa niin piristyy kummasti.

itekkin miettinyt tollasta kun on aamut nykyisin niin helvetin vaikeita. kerran on positiivisia kokemuksia niin hankitaanpa moinen vekotin itselle. ärsyttää niin perkeleesti herätyskelloon herätä että senkin takia aamunaloitukseen tuollainen on parempi.

Mulla toimii kyllä kelloradio herätyksessä ihan hyvin, kunhan säätää vaan hiljaiselle volyymille ja mieluiten jotain rauhallista puheohjelmaa tyyliin Radio Suomi. :D Tuollaista kirkasvalolamppua olen kuitenkin miettinyt, sen valossa olisi hyvä aamupalaa syödä ja Hesari lukea. Lähinnä Innosolin mallit olleet mietinnässä, Innosol Mesa sai aikoinaan viisi tähteä Tekniikan Maailman testissä.

Mulla on normaali kirkasvalolamppu, Elta merkkinen, joka on himpun verran edukkaampi kuin esim. philipsit ja pitää sisällään saman putket. Tuossa se keittiönpöydällä on, teen siinä valossa aamupalan ja syön sen, eli tulee oltua varmaan joku 30min, niin on sillä ollut ihan selkeä vaikutus. Olo todellakin paljon pirteämpi kuin ilman lamppua. Suosittelen valoisasti !

Toimii! Oon mutsin luona käydessä "herätelly" itteeni tuolla näin kaamoksen keskellä. Kyllä siitä virkistystä saa, en tiedä sitten onko plaseboa.

BodyClock Advanced vain 240€ :D

LTOSN004_Lumie_Advanced.jpg

Ei niin loistava laite. Kaksi vuotta ollut, ja nyt siitä putosi +nappi laitteen sisään. Odottaisi KALLIILTA herätyskellolta vähän parempaa luotettavuutta. Piti sitten turvatua vanhaan ja luotettavaan kännykkään herättäjänä. Vien näytille ostopaikkaan kun ehdin, katsotaan mitä siellä sanotaan.

Pari kummaa huomiota: tuntuu edistävän merkittävästi halpoihin patterikelloihin nähden, joka kuukausi saa peruuttaa kelloa. En ole keksinyt mitään tapaa sammuttaa/käynnistää valo nopeasti, joutuu sitä nappia pitämään pohjassa vaikka miten kauan.

voi kepekset. kävin tänään hommaa itelle ton philipsin valon, hf3451 mallin. okei, testailin sitä tossa ja koitin säätää herätyksen niin että näen sen varmasti toimivan, mutta eihän tästä mitään tule. teen ohjeiden mukaisesti noi kaikki asetukset, mutta ei se silti säädettynä aikana käynnisty. pitääkö mun painaa jotain nappia siinä lopuksi vielä? eli ekana säädetään aika, sitten se herätysääni ja valonvoimakkuus, mut sit mitä?

ei jumapliuta että osaa ollu mulkkuvehje tuo philips. ohjekirja on ihan väärää tietoa täynnä tuosta ajastamisesta, ei todellakaan noilla ohjeilla tehdä mitään. onneksi kaveri tajusi kuitenkin että siihen pitää säätää erikseen siis se alku- ja loppuaika. katotaan onko tosta rakkineesta nyt mihinkään, ei ainakaan ole vähääkään loogiseksi tehty tuota ajastusta.
täytyy huomisaamulla varuilta pistää vielä herätyskello kuitenkin entiseen malliin.

Ei ainakaan meikäläisen philipsisä tarvinnu mitään alku- ja loppuaikoja erikseen säädellä. Sen kun vain asensi herätysajan ja valitsi mimmoisen äänen haluaa herätysääneksi, niin puolta tuntia ennen asetettua aikaa alkaa lamppu pikkuhiljaa kirkastumaan. Ja muistaakseni oli vielä tuo hf3451-malli.

Muutaman aamun oon nyt päässyt tuota testaileen ja eron kyllä huomaa. Kertaakaan en oo siihen itse valoon heränny, mutta ilmeisesti se sitten jotenki valmistelee aivonystyrät tulevaa herätystä varten.

Mutta töihinlähtö vitutukseen tuokaan ei tuonu ratkasua. :D :(

joo-o. emmä tiiä sainko mä sit prkl jonku maanantaimallin taas.
kerros himmentäjä, eli sun aparaatissa kun sä säädät esim. ajaksi 08:00 niin käynnistyykö sulla lamppu siihen aikaan, vai saavuittaako se silloin sen maksimivalon? onko siinä aina siis kiinteä se herätyksen voimistuminen vai miten se nyt sanotaan?
mut ei tajua silti.

ei jumapliuta että osaa ollu mulkkuvehje tuo philips. ohjekirja on ihan väärää tietoa täynnä tuosta ajastamisesta, ei todellakaan noilla ohjeilla tehdä mitään. onneksi kaveri tajusi kuitenkin että siihen pitää säätää erikseen siis se alku- ja loppuaika.

Ei ainakaan minun hf3451:ssä aseteta mitään erillisiä alku- ja loppuaikoja. Ensin ainallus set-nappulasta, sitten nuolilla sopiva herätysaika. Kun Alarm-nappulan ympärillä on valo, herätys on päällä. Valon- ja äänenvoimakkuudet voi säätää rullista koska tahansa. Valo alkaa syttymään 30 minuuttia ennen herätystä.

shiit. ei mulla pala edes toi valo siinä alarmin ympärillä. sitäkin ihmettelin jo alussa. pientä taistelua mut katsotaan nyt.

joo-o. emmä tiiä sainko mä sit prkl jonku maanantaimallin taas.
kerros himmentäjä, eli sun aparaatissa kun sä säädät esim. ajaksi 08:00 niin käynnistyykö sulla lamppu siihen aikaan, vai saavuittaako se silloin sen maksimivalon? onko siinä aina siis kiinteä se herätyksen voimistuminen vai miten se nyt sanotaan?
mut ei tajua silti.

Jos herätysajaksi laitettu esim. 8.00, alkaa valo kirkastuun 7.30 ja kasilta saavuttanu siis sen valotehon minkä laitteeseen on määrittäny (muistaakseni 9-20 oli suositus). Ja äänimerkki tulee sitten 8.00 jos ei ole vielä siihen mennessä heränny.
Siitä valoteho rullasta näytön sivulla voi sitten halutessaan lisätä valon kirkkautta jos tarvii kunnon paisteen heti aamusta.

Kieltämättä nyt kun tässä hieman näppäilin lamppua samalla, niin onhan tuo aika monimutkainen. Ei mun ole tarvinnu kuin sen yhden kerran säätää tuo herätys, toistotoiminto ollu tähän asti. Nyt en ole kyllä enää yhtään varma herättääköhän tuo huomenaamulla :D

Kieltämättä nyt kun tässä hieman näppäilin lamppua samalla, niin onhan tuo aika monimutkainen.
Eihän se mikään monimutkainen ole, älkää nyt heti menkö paniikkiin, eihän tämä ole mitään verrattuna vaikka auton lämmitystolpan ajastimeen.
Perustoiminnot:
- herätysajan asetus: 3 nappulaa
- herätys päälle/pois: 1 nappula
- herätyksen sammutus: 1 nappula

Kannattaa räplätä tuota sen verran, että aamulla muistaa mitä mikäkin nappula tekee :D

siis aivan. mulla kun on muuttuvat työajat niin tarviis pystyy säätää sitä useamminkin. onko sillä virtanapilla siinä päällä väliä ajansäätöön, eli pitääkö laitteen olla päällä vai ei, vai onko sillä mitään merkitystä herätyksen ajastukseen. välillä nimittäin ku lyö ton ajan lukkoon, niin se laita sammuu, mut taas välillä sitä ei tapahdu vaan se jää vaan palamaan? toi on ihan arvoitus et miten toi käyttäytyy milloinkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom