Kirjanpitoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pune
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikkäs olen ajatellut alkaa pitämään kirjaa treenistäni.
Tähän tyyliin:

Penkki 3x6x35 --> 37.5

^ Tuo ensimmäinen on se mitä sain nyt leikistä vaikka tänään, tuo seuraava se mikä on tavoite seuraavalla kerralla.

Pidänkö kirjaa vain pääliikkeistä, esim näin (huom! joka lihakselle 1 päälike siis):

Penkkipunnerrus 3x6x35 --> 37.5
Prässi 3x6x100 --> 105
Maastaveto 3x6x50 --> 52.5
Hauis tangolla 3x10x21 --> 24
Pystypunnerrus 3x10x7,5 --> 10
Leuanveto 3x5 --> 3x6
Ojentajapunnerrus 3x10x10 --> 12

Tuohon tyyliin, vaiko?
Teenkö niin, että vedän esim. 3x6 ja kun saan esim. vikalla sarjalla 8 toisto niin sitten heitän rautaa tankoon?

Pidänkö kirjaa myös apuliikkeistä?
Kuinka usein pitäis niihin lisätä rautaa..
Esim. vipareihin tuo 2,5kg seuraavalla kerralla on liikaa :D.

No en mä nyt sitä ainakaan noin pitäisi. Mitäs sitten, kun se tavoite ei tulekaan ja joutuu kumittelemaan.

Itse tekisin sen niin, että siihen vaan pvm ylös ja kirjaa mitä on tehnyt / sarjat / toistot / painot -tyyliin. Niitä on IMO helppo verrata edellisiin tuloksiin ja nähdä tuleeko tulosta. Varsinkin jos tekee samaa ohjelmaa pari kolme kuukautta ainakin niin tämä on hyvä tapa pitää kirjaa.

No en mä nyt sitä ainakaan noin pitäisi. Mitäs sitten, kun se tavoite ei tulekaan ja joutuu kumittelemaan.

Itse tekisin sen niin, että siihen vaan pvm ylös ja kirjaa mitä on tehnyt / sarjat / toistot / painot -tyyliin. Niitä on IMO helppo verrata edellisiin tuloksiin ja nähdä tuleeko tulosta. Varsinkin jos tekee samaa ohjelmaa pari kolme kuukautta ainakin niin tämä on hyvä tapa pitää kirjaa.

Itekki näin teen ja omasta mielestä ihan järkevä tapa.

Njoo, en nyt siis tänne aatellu päiväkirjaa pitää, mutta ihan vaikka johonkin vihkoseen alkaa laittamaan tuloksia.
Eli tarkoitatteko tähän tyyliin:
(sarjat/toistot/kilot)

Ke 19.5.10 (Treeni2):
Maastaveto 3 x 6 x 50
Leuanveto 3 x 6/6/3
Hauiskääntö 3 x 10 x 21

Ja vastaavasti

Pe 21.5.10 (Treeni1):

Penkkipunnerrus 3 x 6 x 37,5
Pystypunnerrus 3 x 10 x 10
Jalkaprässi 3 x 6 x 105

Tuolla tavallako?

Merkkaanko kaikista liikkeistä tulokset muistiin, vaiko vaan pääliikkeistä? (penkki, prässi/kyykky, mave, pystypunnerrus).
Siis että joka lihaksesta 1 pääliike, kuten nyt esim. rinnasta penkki jne.

En kyllä ymmärrä yhtään miks tällästä asiaa täytyy tulla erikseen kysymään, eiköhän se oli ihan jokaisen oma asia miten sitä merkkaa omat reenit ylös tai jos merkkaa ollenkaan...

Merkkaanko kaikista liikkeistä tulokset muistiin, vaiko vaan pääliikkeistä? (penkki, prässi/kyykky, mave, pystypunnerrus).

No se nyt on ihan oman harkintasi varassa. Treenien dokumentoinnissa ei vielä toistaiseksi ole välttämätöntä noudattaa virallista pakkotoiston protokollaa.

No se nyt on ihan oman harkintasi varassa. Treenien dokumentoinnissa ei vielä toistaiseksi ole välttämätöntä noudattaa virallista pakkotoiston protokollaa.

Mitä, eikö kirjanpitolaki koskekaan kirjanpitoa treenien osalta. :D

Njoo, en nyt siis tänne aatellu päiväkirjaa pitää, mutta ihan vaikka johonkin vihkoseen alkaa laittamaan tuloksia.
Eli tarkoitatteko tähän tyyliin:
(sarjat/toistot/kilot)

Ke 19.5.10 (Treeni2):
Maastaveto 3 x 6 x 50
Leuanveto 3 x 6/6/3
Hauiskääntö 3 x 10 x 21

Ja vastaavasti

Pe 21.5.10 (Treeni1):

Penkkipunnerrus 3 x 6 x 37,5
Pystypunnerrus 3 x 10 x 10
Jalkaprässi 3 x 6 x 105

Tuolla tavallako?

Tää nyt on kyllä IMO sellaista asiaa, että aloittelijoiden osiollekin tän ois voinu laittaa, mutta mutta..

ELi siis kirjaa ne treenit ihan nyt miten ite vain haluat ja parhaaksi näet. Niin kuin moni täällä onkin sanonut, niin ylöskirjaamiseen ei ole vielä annettu mitään erityistä ohjeistusta. Itse ainakin (kun en tällä hetkellä treenaa millään tietyllä ohjelmalla) kirjaan jokaisen treenin jokaisen sarjan ja jokaisen toiston vihkoon, jotta voin siitä sitten katsoa seuraavassa treenissä, että minkälaista settiä tulikaan viimeksi tehtyä. Hyvä keino progression seuraamiseen/motivointiin treenien ylöskirjaaminen jokatapauksessa on. Tapoja on monia:
Esim:
5x4x100 (sarjat x toistot x käytetty paino) tai

8 x (50, 60, 70, 80, 90, 100) <-- omassa kirjanpidossani tuo tarkoittaa, että olen tehnyt kuusi 8 toiston sarjaa nousevilla painoilla. Saman asian voi tietysti merkitä myös esim. 6 x 8 x 50 - 100kg, mutta ensimmäisessä mallissa näkee tarkasti myös käytetyt painot (helpottaa seuraavan treenin suunnittelua)

tai sitten voi yksinkertaisesti kirjata treenin sarjakohtaisesti: 10x60, 8x75, 6x90, 4x100, 2x110, 1x120 (toistot x käytetty paino)

Eiköhän tämä aihe nyt ollut tässä. Joku mode vois vaikka lukottaa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tää nyt on kyllä IMO sellaista asiaa, että aloittelijoiden osiollekin tän ois voinu laittaa, mutta mutta..

ELi siis kirjaa ne treenit ihan nyt miten ite vain haluat ja parhaaksi näet. Niin kuin moni täällä onkin sanonut, niin ylöskirjaamiseen ei ole vielä annettu mitään erityistä ohjeistusta. Itse ainakin (kun en tällä hetkellä treenaa millään tietyllä ohjelmalla) kirjaan jokaisen treenin jokaisen sarjan ja jokaisen toiston vihkoon, jotta voin siitä sitten katsoa seuraavassa treenissä, että minkälaista settiä tulikaan viimeksi tehtyä. Hyvä keino progression seuraamiseen/motivointiin treenien ylöskirjaaminen jokatapauksessa on. Tapoja on monia:
Esim:

8 x (50, 60, 70, 80, 90, 100) <-- omassa kirjanpidossani tuo tarkoittaa, että olen tehnyt kuusi 8 toiston sarjaa nousevilla painoilla. Saman asian voi tietysti merkitä myös esim. 6 x 8 x 50 - 100kg, mutta ensimmäisessä mallissa näkee tarkasti myös käytetyt painot (helpottaa seuraavan treenin suunnittelua)

tai sitten voi yksinkertaisesti kirjata treenin sarjakohtaisesti: 10x60, 8x75, 6x90, 4x100, 2x110, 1x120 (toistot x käytetty paino)

No ite yleensä vedän pääliikkeissä 3 x 6, muissa apuliikkeissä 3 x 10.
Voisin tehdä tuon ekan mallin mukaan sen, koska yleensä teen tuon 3 x 6 samoilla painoilla ja ensi reenissä lisään painoa.
No tämä nyt voi olla turha kysymys vielä tämän alun kruunaamiseksi, mutta voiskohan ton tehdä niin, että ottaisin joka lihaksesta (selkä, rinta, etureidet, takareidet, hauis, pohkeet, olkapäät jne.) sen yhden pääliikkeen esim. olkapäissä pystypunnerruksen ja sitä kirjaisin ylös, viparit sitte omaa tahtiin lisäillä?
Eli näin:

Penkkipunnerrus 3 x 6 x 37.5
Prässi 3 x 6 x 100
Mave 3 x 6 x 50
Hauiskääntö 3 x 10 x 21
Pystypunnerrus 3 x 10 x 7.5 (yht. 15kg)
Pohkeet 4 x 10 x 15

Maven olen yhdistänyt selkä/takareidet päivään, varmaan kohta puoliin otan tuon SJMV:n mukaan ohjelmaan.

Vähän ton ekan kohan mukaa tehty.

Esim:

No ite yleensä vedän pääliikkeissä 3 x 6, muissa apuliikkeissä 3 x 10.
Voisin tehdä tuon ekan mallin mukaan sen, koska yleensä teen tuon 3 x 6 samoilla painoilla ja ensi reenissä lisään painoa.
No tämä nyt voi olla turha kysymys vielä tämän alun kruunaamiseksi, mutta voiskohan ton tehdä niin, että ottaisin joka lihaksesta (selkä, rinta, etureidet, takareidet, hauis, pohkeet, olkapäät jne.) sen yhden pääliikkeen esim. olkapäissä pystypunnerruksen ja sitä kirjaisin ylös, viparit sitte omaa tahtiin lisäillä painoa?
Eli näin:

Penkkipunnerrus 3 x 6 x 37.5
Prässi 3 x 6 x 100
Mave 3 x 6 x 50
Hauiskääntö 3 x 10 x 21
Pystypunnerrus 3 x 10 x 7.5 (yht. 15kg)
Pohkeet 4 x 10 x 15

Maven olen yhdistänyt selkä/takareidet päivään, varmaan kohta puoliin otan tuon SJMV:n mukaan ohjelmaan.

Vähän ton ekan kohan mukaa tehty.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom