Kirjan kirjoittaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hyrre
  • Aloitettu Aloitettu
Tämä säie pureutuu oikeammin kirjan kirjoittamiseen, ei lukemiseen. ;) Tai jos kirjailijan elämäkerta sisälsi kirjoittamisen problematiikkaa, niin sittenhän se sopii tänne.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä oon kirjottanut kirjan. Tosin taisin olla jotain 10v ja sivuja kirjassa oli abaut 20. Hienon kuvan piirsin myös kanteen, puuvärejäkin käytin! :)
Kirja kertoi vompatista, joka matkasi Suomesta Amerikkaan. Hän näki toisen vompatin ja he ystävystyivät. Muuta en muista. Ei oo julkaistu (vielä) :D

Sama täällä! Tosin kirjassa oli muistaakseni vähemmän sivuja. Kyseessä oli satukirja. En muista tarinaa sen tarkemmin, mutta kanteen kirjoitin: "PIENILLE!". Äidin kanssa sovittiin, että hän auttaa lähettämään teoksen kustantajalle. Käsikirjoitus laitettiin kaapin ylähyllylle odottamaan postin aukeamista. Pitääkin muistaa kysyä äidiltä mitä kustantaja vastasi. :D

Velipoika kirjotti ihan aikuisten kirjan ja mielestäni kohtuu hyvänkin. Tosin sen menestys kustannusyhtiöissä taisi jäädä yhtä vaisuksi, kuin satukirjallani. Itsekin haaveilen toisesta kirjasta ja luonnollisesti siinä pitää olla enemmän sivuja, kuin veljellä. Tyyliksi sopisi ehkä novellikokoelma. Minulla on paljon ideoita, mutta vähän kärsivällisyyttä. Lisäksi Ray Bradburyn Lokakuun maa on yksi vaikuttavimmista lukemistani kirjoista.

Itse olen kirjoittanut allekirjoituksessa mainitun Bangkok matkaoppaan, asuin siellä tovin ja viime vuonna tuli oltua siellä neljä kertaa. 2013 keväällä kirja möi enemmän Amazon Kindle Storessa kuin Lonely Planetin vastaava joten jotain on mennyt oikein. Tällä hetkellä päivitän uutta versiota. Kyseessä siis ekirja.

Fiktiivinen kirja on lisäksi vaiheessa.

Pikkuisen tekisi mieli aloittaa ikuisuusprojekti nöyrällä otsakkeella "Comprehensive Biology". Eli periaatteessa Molecular Biology of the Cell + Lehninger's Principles of Biochemistry + paljon paljon muuta. Eihän tommosesta hirvittävän kokoisesta paketista ikinään mitään julkaistavaa tulisi, mutta menisipähän ainakin kehittävästä harrastuksesta. Saas nähdä.

Mulla oli teininä sellainen ei niin kovin omaperäinen haave, että kirjoittelisin hevoskirjoja. No, en sitten koskaan aloittanut, taisivat pojat viedä mennessään.
Nyt lienen jossakin 40v-kriisissä, sillä ajatus on tullut uudestaan mieleeni. Tyttöjen hevoskirjat eivät kiinnosta enää niin paljoa, toisaalta sellaisen kirjoittaminen olisi hyvää harjoittelua kirjoittamiseen ja tarinankerrontaan.
Minusta kirjoittaminen on hyvä harrastus. Turhaa miettiä sitä, onko tekstillä mahdollisuudet menestyä. Antaa näppiksen paukkua vaan, jos tarinaa on tullakseen. Murehtii lopusta sitten myöhemmin. Jos tuotoksesta ei tullutkaan menestysromaania, on sen kirjoittaminen silti todennäköisesti ollut kirjoittajalleen jollakin tapaa tärkeä kokemus. Minulla on keskeneräinen "terapiakirja" pöytälaatikossa. Se on niin masentavaa tekstiä, ettei sitä voi koskaan näyttää kenellekään. Mutta kyllä sen kirjoittaminen ja myöhemmin myös lukeminen on kannattanut.

Itse olen kirjoittanut allekirjoituksessa mainitun Bangkok matkaoppaan, asuin siellä tovin ja viime vuonna tuli oltua siellä neljä kertaa. 2013 keväällä kirja möi enemmän Amazon Kindle Storessa kuin Lonely Planetin vastaava joten jotain on mennyt oikein. Tällä hetkellä päivitän uutta versiota. Kyseessä siis ekirja.
Fiktiivinen kirja on lisäksi vaiheessa.

Jos ei mene liikesalaisuuksien puolelle, niin montako kpl sitä on myyty ja paljonko sillä tienaa euroja? Jännä nähdä, että täällä Pakkotoistolla on kaunosieluisia kirjailijoita...Itse en ole mitään kirjoittanut, mutta tietty luettua tulee jonkin verran.

Jos ei mene liikesalaisuuksien puolelle, niin montako kpl sitä on myyty ja paljonko sillä tienaa euroja? Jännä nähdä, että täällä Pakkotoistolla on kaunosieluisia kirjailijoita...Itse en ole mitään kirjoittanut, mutta tietty luettua tulee jonkin verran.

Paljon sitä on myyty mutta ekirjojen hinnoittelu on niin matala että kuukausiliksaa sillä ei saa mutta joitain laskuja makselee aina välillä. Jos saa perinteisen kustannussopimuksen niin se on huomattaavasti tuottavampaa kirjailijalle mutta itsekustantaminen jättää enemmän vapauksia mutta silloin pitää kanssa ottaa vastuu kaikesta. Aina kannesta, oikoluvusta jne. lähtien.

Itsellä eniten verenpainetta nosti yksi Intialaisen amazon ostajan kommentti että: "While the book has some useful information, most of the same information is available for free at wikitravels.org. It appears that the author has made use of the wikitravels.org info and re-packaged it." --- Tämähän on täyttä paskaa ja jokainen joka lukee kirjan näkee että kyseinen kommentti on paskaa. Yritin vedota Amazonin ylläpitoon mutta heitä ei tunnetusti kiinnosta korjata asioita. Sitten eräs Amerikkalainen valitti että kirjassa linkit vaativat internetyhteyden (ai niinkö?) joka on hieman huono juttu tien päällä... Kirjassa ei ole kuin pari linkkiä josta voi hakea lisätietoa (juuri siitä syystä etten kirjoita samaa, triviaalia tavaraa kuin joka paikassa on). Ongelmana tämä on enemmänkin harmittava kun ihmiset ostavat tuotteita juuri arvioiden perusteella ja tuollaiset arviot antavat ihan väärän kuvan vaikka kirjan sisältö olisi toisenlainen. Myynti tipahti puoleen noiden kahden kommentin jälkeen.

Ongelmana tämä on enemmänkin harmittava kun ihmiset ostavat tuotteita juuri arvioiden perusteella ja tuollaiset arviot antavat ihan väärän kuvan vaikka kirjan sisältö olisi toisenlainen. Myynti tipahti puoleen noiden kahden kommentin jälkeen.

Korjaisin väärän informaation jonkun bulvaanille avulla. Siis uusi ostos ja kommenteissa viittaa ja esittää ettei havainnut edellisiä negatiivisia arvioita totuudenmukaisiksi.

Korjaisin väärän informaation jonkun bulvaanille avulla. Siis uusi ostos ja kommenteissa viittaa ja esittää ettei havainnut edellisiä negatiivisia arvioita totuudenmukaisiksi.

Komppaan tätä. Aikoinaan vietin hienon loman Espanjassa. Myöhemmin hotellin omistaja otti yhteyttä ja pyysi voisinko käydä antamassa palautetta TripAdvisorissa. Joku oli piruuttaan haukkunut siellä hotellin ihan paskaksi. Yleensä en jaksa kommentoida mitään, mutta tuollaisia vääryyksiä vastaan taistelee mieluusti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom