Kiristättekö loppua kohden?! Toisinpäin?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
39
Nyt tuli sitten tämmöstä mieleen että kun alotatte sarjaa niin teettekö progressiivisena eli lisäten painoja liikkeen viimeisiä sarjoja kohden? Vai onko tapana ollut ottaa se ekä lämmitelyjen jälkeinen sarja niin isoilla painoilla kun tulee ja sitten tiputtaa loppua kohti vaiko sitten kenties pitää ne painot samana toistojen määrää tiputtaen tai nostaen?

Tulipas nyt paljon kysymyksiä mutta minkäs sitä itselleen voi:D

Lämmittelyn jälkeen usein vedetään TÄYSILLÄ vai miten?
Ei mulla sen ekan hajotus-sarjan jälkeen enää veri virtaa...että pari kovaa, toiseen ehkä vähän painoo pois.

Niin just, eli ekassa sarjassa toistot tyyliä 6-8 ja ehkä pari pakkotoistoa päälle. Niin isoilla raudoilla ku jaksaa tehdä ja voimalla. Tokaan sarjaan sit vähennetään painoja ja tehdään puhtaasti 10-12 toistoa. Mä en itte tee ainakaan ku noi kaks sarjaa per liike, lämmittelyjäki vain ekassa liikkeessa per. lihasryhmä.

Näin on toiseen liikkeeseen vaan sellane tunnustelu/sisäänajo, kohtuu raudalla kuitenkin. Ja sit se kuolema yhellä todella kovalla niin avot!

Mulla on kyllä systeemit toisin päin, eli teen ensimmäisen sarjan isoilla painoilla ja puhtaalla tekniikalla. Sitten otetaan painoa pois ja vähän epäpuhtaammin pumpataan.

Ainakin musta tuntuu paljon paremmalta näin, loukkaantumisriskikin on aika minimaalinen kun ei vedetä isoilla painoilla räjähtäviä heiluritoistoja vaan kunnolla puhtaasti ja "riuhdotaan" vasta pienemmillä.

Mä teen välillä toisin päin, välillä toisin päin. Olen vain miettinyt, että pitäiskö välillä vetää sellasia treenejä, että vain yks sarja per liike ja lyhyempi treeni? Että niinku lihakset ei tottuis mihinkään tiettyyn kaavaan.

Minä taas teen nykyisin aina lämmittelyn jälkeen kohtuupainoilla vähän pidemmän ja puhtaan sarjan, jossa jätän vähän varaa. Toinen sarja isommilla painoilla ja vapaammalla tyylillä ja lähes positiiviseen loppuun, yrittäen kuitenkin välttää epäonnistumista.

Eiköhän nämä ole aika mieltymyskysymyksiä, ja kuten nk kyseli, vaihtelu kannattaa, vaikkei ehkä liiallisuuksiin asti. Itse olisin 2 vuotta sitten vastannut tähän threadiin isoilla kirjaimilla: "1 sarja apinan raivolla riittää."

No minäpä vastaan sen 1 sarja apinan raivolla riittää ;) Teen yleensä yhden lämmittelysarjan (joskus kaksi) ja yhden kovan sarjan. Joskus tosin teen vielä yhden pitkän kidutussarjan.

dhdfhhdjhgd

Mä treenaan niin, että nostan painoa sarja sarjalta eli lämmittelen ja teen sitten 1-2kovaa sarjaa per liike. Seuraavissa liikkeissä riittää yks lämpö/totuttelu sarja ja sit 2 sarjaa täysillä. Joskus teen vielä yhden pumppisarjan loppuun ainakin, jos itse työsarja on tod. lyhyt.

Lämpösarjojen pituus on sama kuin itse työsarjan, tai pidempi, jos itse työsarja on erit. lyhyt.

"Minäkin lämpiän hitaasti" elikkä nostan painoja loppua kohti! muutama lämmittely sarja ja sit 2-3kovaa sarjaa peraaän! siitä se lähtee...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tässä huomaa hyvin kuin erilaisia on ihmisten kropat ja miten erilailla ne toimii. Kaverin kans kun joskus kävin treenaamassa, niin se pystyi aina vaan lisäämään painoa sarja sarjalta, ja silti yhtä pitkiä sarjoja suurinpiirtein.

Oma heikko kroppani toimii siten, että esim. penkissä otan 2 lämmittelysarjaa, ja sen jälkeen lyön maksimi-treenipainot (riippuen tietenkin mitä toistomääriä hakee), ja siitä sitten olen tiputtanut 10kg seuraavaan, ja siitä 10 kg seuraavaan sarjaan. Eli siis 3 sarjaa, ja kaikki loppuun asti, mutta pakkoja tosi harvoin. Ja vaikka kolmannessa sarjassa on 20kg vähemmän painoa kuin ensimmäisessä, niin toistomäärät pysyvät lähes samoina.

Tiputussarjat, ainakin raskaimmissa liikkeissä, toimii mulle.

Mulla on aika sama juttu, eli esim. penkissä kun otan ekan sarjan hitaita toistoja hyvällä tekniikalla tyyliin 6-8, poistan 20 kiloa ja teen hieman nopeammin ja heikommalla tekniikalla, menee ehkä 8-9. Sitten vielä 20 kg pois eli yhteensä 40 kg vähemmän kuin ekassa sarjassa ja vaikka teen hirveällä runkkupompulla menee hyvällä tuurilla yli 10!

Itse olen nyt yrittänyt tehdä sillä tavalla,että en pääliikkeessä tiputa painoa ollenkaan kovan sarjan jälkeen,vaan mielummin jätän sitten vaikka yhteen kovaan sarjaan,näin minulla jää tuntuma siihen isompaan painoon ja ensi kerralla lämmittelypainot ei tunnu miltään...

Jos pääliikkeestä kyse, niin pari kovaa sarjaa lämmittelyjen jälkeen niin, että kumpikin väännetään positiivseen loppuun ja samoilla painoilla menee yleensä aina. Toistomäärä saattaa tippua parilla jälkimmäisessä.

Apuliikkeissä sarjoja 2-4 ja painoja tiputan loppua kohden niin, että saan toistomäärät pidettyä kutakuinkin samoissa jatkuvasti (pari enemmän kuin pääliikkeissä)

Ja kyllä tämä todella taitaa olla niin yksilöllistä, että tyyli joka toiselle sopii kuin scottitanko käteen, on toiselle täysin toimimaton. :rolleyes:

Mä teen tavoitepainolla kaikki (yleensä 3) sarjat pääliikkeessäni. En muuta painoa, toistot tippuu sen minkä tippuu.

Yleensä, jos eka sarjalla menee vaikka kymppi, niin toisella menee ysi tai kymppi, mutta kolmannella enää ehkä seiska. Eli tossa vaiheessa tulee mulla se pieni hyytyminen.

Painoja lisätään sitten seuraavaan viikkoon. Pidän tästä tyylistä, koska treenin sarjat tehdään samalla painolla -> tuloksia ja kehitystä on helppo seurata. Ja kun kehitystä tulee (ja sen huomaa) niin motivaatio pysyy korkeammalla...

mä otan yleensä
(melkein kaikissa liikkeissä)

lämmön jälkee
eka sarja hiukan kevyemmällä painolla
toka isoilla painoilla
kolmas kevyemmillä ku eka sarja, puhtaita liikkeitä noin 12

joskus otan yhden sarjan enemmän (joka sijoittuu edellä mainittujen ekan ja tokan sarjan väliin, se on myös raskaampi kuin eka, mutta kevyempi kuin toka)

aina en laske kuinka monta otan, vaan otan sen mukaan kun tuntuu hyvältä, mutta kuitenkin alle 12-15 (tää pätee yleensä ekassa ja viimisessä sarjassa).

Itse teen aika samalla lailla kuin Tonza, eli samoilla painoilla, kaikki sarjat. Sit kun menee kaksi ekaa sarjaa helpohkosti, niin sitten kolmanteen enemmän painoa.

Mulla menee sarjapainot yleensä pyramiidissa, eli ekassa sarjassa pyrin tekemään about 10 tiukkaa tyylipuhdasta toistoa failureen asti. Tämän jälkeen lisään painoa liikkeestä riippuen 5-10 kg, jolla toistoja menee yleensä lähes sama 7-9. Sitten teen kolmannen sarjan joko samalla painolla tai pudotan aloituspainoon takaisin; riippuen siitä mont toistoa toisessa sarjassa on mennyt.(näin siis lähinnä raskaissa pääliikkeissä)

:5:

Yleensä menee kaikki sarjat samoilla painoilla, eli en kesken kaiken ala lisäilemään painoja.

lämmittelyjen jälkeen eka sarja vähä kevyemmin ja toiseen sit "kaikki pelii" .
tai sit samoilla painoilla kaikki sarjat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom