kipua hauistreenin aikana

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
olen tässä nyt hauista jonkun aikaa tehny ihan tangolla molemmat kädet tangossa kiinni. niin sittenkun irrottaa tangosta ja laskee takas telineeseen niin tulee voimakasta kipua kyynärvarren rystyspuolelle. teenkö liikkeen jotenkin väärin vai mistä johtuu? en kyllä tiedä miten on mahdollista tehdä tuo liike väärin mutta... kertokaa jos tiedätte mistä johtuu

mulla sama vaiva :/ ilmenny nyt viimeisen parin viikon aikana. mulla tuntuu kipu myös tehdessä liikettä, varsinkin jos joutuu pusertaan oikeen kunnolla.

Jos teette sen suoralla tangolla niin ei ole ihme että sattuu kun siinä ranteet joutuvat aika luonnottomaan asentoon. Jos teette suoralla niin suosittelisin vaihtamaan mutkatankoon tai käsipainoihin.

Itsellä ainakin auttoi. Mulla tosin kävi tonne ranteen kohdalle pikkurillin puolelle. Ja mutkatangolla voi käyttää hieman isompia painoa mikä on mielekkäämpää.:D

Tuskinpa tangon vaihto auttaa. Toi kipu luultavasti johtuu tulehtuneesta kyynärvarsista. Ittelläni oli tota. Se kyllä parantuu itestään poies(yleensä). Tehkää liikkeitä missä se ei satu.

Itsellä oli myös tuota ongelmaa.. aloin käyttämään rannesiteitä tehdessäni hauista suoralla tangolla. Kokonaan kivut olivat poissa vasta kk:n päästä siteiden käytön aloittamisesta...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Se kipu taisi itselläni ainakin johtua kyynär- ja värttinäluun välisen kalvon tulehtumisesta. Siihen ei auta kuin lepo ja tulehduskipulääkkeet. Kipu aiheutuu siitä että lihaskalvo ei veny samassa suhteessa kun lihas turpoaa ja aiheuttaa näin olleen tulehduksen luun ja kalvon väliin (hyvin summaarisesti sanottuna). Itse sain ohjeet, että kun tilanne parantunut, niin tee liikkeet extrahuolella oikein, elä purista tankoa ja jos kipeytyy uudelleen niin lepoa niiden liikkeiden osalta missä kipu tuntuu.

onkos teillä sama vihlominen kyynerpäässä kun teette ranskalaista penkkiä?? itse suosittelen käyttämään tiikeribalsamia / icepoweria treenin yhteydessä ja jälkeen. ja on varmaan halvempia kuin nuo lääkkeet? ja jos niillä ei lähe kipu pois niin sitten varmaan noi tulehduskipulääkkeet ois seuraava vaihtoehto.

Jos teette sen suoralla tangolla niin ei ole ihme että sattuu kun siinä ranteet joutuvat aika luonnottomaan asentoon. Jos teette suoralla niin suosittelisin vaihtamaan mutkatankoon tai käsipainoihin.

Mulla mutkatanko käytössä ja silti kipunoi. No jätän hauistreenin pariksi viikoksi ja katon miten käy.

onkos teillä sama vihlominen kyynerpäässä kun teette ranskalaista penkkiä?? itse suosittelen käyttämään tiikeribalsamia / icepoweria treenin yhteydessä ja jälkeen. ja on varmaan halvempia kuin nuo lääkkeet? ja jos niillä ei lähe kipu pois niin sitten varmaan noi tulehduskipulääkkeet ois seuraava vaihtoehto.

Tuo nyt ei mielestäni enää kuulosta järkevältä, että vetää jotain särkylääkkeita/-aineita ja sitten treenaa vaan lisää. Lääkkeet, kuten burana käsittääkseni eivät kadota kipua vaan, voisiko sanoa poikkaisevat väliaikaisesti hermojen yhteyden kipukohtiin. Näin ollen kipu periaatteessa säilyy, mutta ihminen ei sitä huomaa ja kipu saattaa lääkkeen vaikutuksen loppuessa palata entistä suurempana ja seuraukset voivat olla yhä vakavampia.

öööö? Noi Gussen mainitsemat lääkkeet vähentävät sitä tulehdusta lihaksissa. Poistavat toki samalla kivun, mutta se ei ole se mitä siinä haetaan. Hankkiudutaan eroon tulehduksesta -> vaiva poissa.

Jätä vähäksi aikaa pois liikkeet, joissa tekee kipeää. Luulisi, että tulehtumisen huomaa arkielämässäkin, joten vaiva voi olla jotain muutakin. Itselläni oli sama vaiva joskus taannoin scott-hauista tehdessä tangosta irroittaessa. En muista, milloin vaiva hävisi, mutta mitään en sen eteen tietoisesti muista tehneeni

Itsellänikin oli forkut (tai siitä luusta) ja kynerpäät pari kuukautta paskana, mutta jätin hauistreenit tekemättä välillä, niin ongelma katosi osittain...

Mulla aina ollut sama "vaiva" enkä usko sen johtuvan tulehduksista, vaan itse otteesta ja simppelisti sen sopimattomuudesta.
Minulla kramppi ilmenee mutka- ja suoratankoliikkeissä hauista treenatessa, mutta ei käsipainoliikkeiisä tai missään muissa liikkeissä (esim. mave, selkäliikkeet tai taljat missä forguvoimaa tarvitaan paljon). Mainittakkoot etten laisinkaan käytä remmejä treeneissäni!
Levot jne. eivät ole auttaneet.

Vaiva on kramppimainen ja ilmenee toistojen aikana ja juuri sarjan päätöksen jälkeen jolloin puristus forguis (kyynärpään lähellä) lakkaamassa.

Itse yritän olla piittaamatta krampeista. Vuosia olleet läsnä, eivätkä niinkään enää haittaa.
No pain no gain!! (kuitenkin järkeä käyttäen) :thumbs:

Back
Ylös Bottom