Kipeä olo treeniä seuraavana päivänä

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli kun olen treenannut, niin seuraavana päivänä (joskus jo samana päivänä) on pientä kurkkukipua ja palelua - kipee olo. Enkä ole treenannut mitenkään veren maku suussa edes.

Olen kärsinyt vaivasta jo jonkin aikaa, aluksi ajattelin sen johtuvan siitä, että on flunssa tms. tulossa. Viimeaikoina olen kuitenkin huomannut, että tämä vaiva toistuu viikoittain. Yleensä vaiva poistuu kun lepää päivän.

Olen mutuillut dietiin osuutta asiaan. Eka dieetti menossa ja 2000-2500kcal/pvä. Paino on tippunut 85kg->80kg reilussa kuukaudessa ja yhä näyttää tippuvan. Ja samoin ovat tippuneet tulokset ja motivaatio treeneistä. Tuntuu, että vaiva on äitynyt pahemmaksi dieetin myötä. Oon ehkä mennyt vähän liikaa miinuksilla ja ajatellut nostaa kalorit yli 2500 kcal/päivä.

Onko muilla esiintynyt vastaavaa tai mitään hajua, mistä voisi olla kyse?

Eli kun olen treenannut, niin seuraavana päivänä (joskus jo samana päivänä) on pientä kurkkukipua ja palelua - kipee olo.

Ihan tuttu fiilis. Mulla tuo on pahinta dieetin aikana, kun cheattipäivän latauksen jälkeen pystyy tekemään normaalia kovemman treenin. Epäilen, että kroppa varoittelee ylikunnon häämöttävän.

Kun diettaat, niin lataatko silti treeniä varten ja otat kunnon palkkarin?

Mihin aikaan päivästä treenaat?

Itsellä usein myöhäinen treeni + lyhyet yöunet aiheuttavat samankaltaisia oireita. Muutenkin myöhäinen treeni jättää "tukkoon" yön aikana kun kuonat ei pääse oikein kiertämään ::mutu::.

Saattaa olla tilapäistä ylirasitusta myös.

En lataa mitenkään erityisesti treeniä varten, mutta palkkarin otan aina. Treenaan yleesä 19-20.30 eli en niin kovin myöhään. Tiedä sitten ylirasituksesta, kun olen kevyemmin koittanut tarkoituksella ottaa...mutta pitäisiköhän mun vielä keventää vai levätä "kipeän" vaiheen yli ja jatkaa taas normaalisti? Yöunien pituuksissa olisi varmaan parantamisen varaa - jää usein lähemmäs 7h.

Treenaan ma-ke-pe ja loput ovat lepopäiviä. Viikonloppuna tulee usein :kippis1:
mahtaakohan haitata paljonkin...

No kyllä varmasti ryyppäily haittaa.. Mulla ainaki jos kunnon krapula ni menee ruokailutki ihan päin honkia..
Kannattas dieetillä jättää kupin otto vähemmälle nimittäin alkoholistaki tulee niitä turhia kaloreita..
Ja lisäksi vielä siihen huonot unet ni ei kyllä kroppa palaudu kovasta treenistä..

Itellä ollut kanssa samanlaisia oireita. Kannattaa tosiaan yrittää nukkua mahdollisimman paljon ja koittaa reenata aikaisemmin. Ylimääräinen stressi saattaa myös vaikuttaa noin. Tuli epäiltyä ylikuntoa kun tätä olotilaa jatkui runsas puoli vuotta, mut urheilulääkäri kuitenki nauro mut pihalle..

Itellä ollut kanssa samanlaisia oireita. Kannattaa tosiaan yrittää nukkua mahdollisimman paljon ja koittaa reenata aikaisemmin. Ylimääräinen stressi saattaa myös vaikuttaa noin. Tuli epäiltyä ylikuntoa kun tätä olotilaa jatkui runsas puoli vuotta, mut urheilulääkäri kuitenki nauro mut pihalle..

Tuo ylikunto on täällä aivan liian usein mainittu asia. Se vaatii pitempiaikaista työtä, hirveää vääntöä ja useita tunteja päivässä. Oikea sana meillä Joe Average -kuntoilijoilla on yliRASITUS, ei kunto.

Ei ylikuntoa tule vaikka kävisi sen 3-4 kertaa viikossa salilla reilun tunnin per kerta, ei mitenkään.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Joo en mäkään tohon ylikuntoon usko, varsinkaan näillä treenimäärillä. Oireet viittavaat ennemmin ylirasitukseen. Mutta miksi ylirasitun niin helposti sitten? Ja miten tuota voisi ehkäistä?

Joo en mäkään tohon ylikuntoon usko, varsinkaan näillä treenimäärillä. Oireet viittavaat ennemmin ylirasitukseen. Mutta miksi ylirasitun niin helposti sitten? Ja miten tuota voisi ehkäistä?

Yksi syy on ainakin syöminen/juominen/vitamiinit/öljyt. Onko tarpeeksi? Syötkö riittävästi? Täällä on varoiteltu paljon, että jos on tarkoituksena vielä tiputtaa painoa ja samalla puntata paljon, niin helposti tulee ylirasitus. Lisänä tietysti se, että kuntoileva ihminen tarvitsee kaikkea enemmän. Vitamiinit ja kalaöljyt. Niitä kannattaa vetää jos et jo vedä :)

Wikipedia: "Ylikunnon oireita voi olla voimattomuus, haluttomuus treenata sekä tavallista helpommin lihaksiin kertyvä maitohappo. Myös unensaannin kanssa voi olla vaikeuksia, tai päinvastoin, voi esiintyä liikaunisuutta. Ruokahalu ja jano voivat olla poikkeuksellisen voimakkaita tai heikkoja."

mielenkiintoset oireet :) eli melkeen mikä tahansa vikana niin voi syyttää ylikunnolla sitä

Eli kun olen treenannut, niin seuraavana päivänä (joskus jo samana päivänä) on pientä kurkkukipua ja palelua - kipee olo. Enkä ole treenannut mitenkään veren maku suussa edes.

Olen kärsinyt vaivasta jo jonkin aikaa, aluksi ajattelin sen johtuvan siitä, että on flunssa tms. tulossa. Viimeaikoina olen kuitenkin huomannut, että tämä vaiva toistuu viikoittain. Yleensä vaiva poistuu kun lepää päivän.

Olen mutuillut dietiin osuutta asiaan. Eka dieetti menossa ja 2000-2500kcal/pvä. Paino on tippunut 85kg->80kg reilussa kuukaudessa ja yhä näyttää tippuvan. Ja samoin ovat tippuneet tulokset ja motivaatio treeneistä. Tuntuu, että vaiva on äitynyt pahemmaksi dieetin myötä. Oon ehkä mennyt vähän liikaa miinuksilla ja ajatellut nostaa kalorit yli 2500 kcal/päivä.

Onko muilla esiintynyt vastaavaa tai mitään hajua, mistä voisi olla kyse?

Ylikuntoo pukkaa sulla aika kovilla miinus kalorit.. jos kerran 80kg painat?

Lähdettä nyt en tähän pysty laittamaan, mutta jostain luin että treenin aiheuttama tulehdus lihaksissa voisi tehdä juurikin flunssaisen olon tai pienen lämmön treenin jälkeen.

Suositut

Back
Ylös Bottom