Kipeä olo treeniä seuraavana päivänä

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
mitä te selitätte todellaki ylikunto voi tulla jos käy vaik 4krt viikos salilla.. jos nukkuu ja syö huonosti?

Riippuuhan se niistä treeneistäkin :) Ja toki helvetisti mainitsemistasi nukkumisista ja syömisistä. Kyllä 4x viikossa voi treenata jo aika kovaakin menemättä ylikuntoon. Niin paljon aikaisemmista taustoista kiinni.

Mutta minullakin on joka aamu semmoinen kipeä/kuumeinen olo, siihen auttaa kun juon 0,5l vettä. Ja tämä oireeni johtuu nestehukasta=kusi on keltaista ynnä muuta. Vaikka illalla joisinkin paljon nesteitä, se ei auta. Mutta tämä nyt palautuu taas nopeasti, joten se ei haittaa mitään.

Yksi syy on ainakin syöminen/juominen/vitamiinit/öljyt. Onko tarpeeksi? Syötkö riittävästi? Täällä on varoiteltu paljon, että jos on tarkoituksena vielä tiputtaa painoa ja samalla puntata paljon, niin helposti tulee ylirasitus. Lisänä tietysti se, että kuntoileva ihminen tarvitsee kaikkea enemmän. Vitamiinit ja kalaöljyt. Niitä kannattaa vetää jos et jo vedä :)

Joo, vedän vitaamineja & öljyjä. Seuraavanlaista settiä:
-Päivän mittaan pellava/rypsiöljyä 1 rkl kerralla (3-4krt)
-illalla 1 rkl kalaöljyä
-sinkki 15mg
-magnesium 350mg
-c-vitamiini 500-1000mg
-b-vitamiinitabu
-Glutamiini 5-10mg

pitäiskö lisätä?

Ja noista kaloreista joku jo kommentoikin...kyllä ne tais olla aika hurjasti miinuksella, kun paino senkun tippuu. Kävi jo 78kg puolella. Ajattelin nostaa kaloreita seuraavasti: 3000kcal treenipäivänä ja muuten väh. 2500kcal. Tiedä sitten pitäiskö vieläkin nostaa...siis tarkoituksena on kiristellä maltillisesti ja säilyttää samalla hankittu (?) lihasmassa.

Viimeksi kun kävin salilla, niin treeni maistui pitkästä aikaa. Sinänsä hyvä merkki, mutta seuraavana päivänä taas kipee + väsynyt olo.

Viimeksi muokattu:
Mulla on alkanut tulla kipeä olo heti treenien jälkeen. Vähän kuin flunssa tulisi heti perään. Täytyy katsoa jos huilaaminen ja lepo auttaisi. Itselläni on ongelmana se, että painon pitäisi mielellään pysyä samassa/tippua ja koitan pitää kalorit alhaisena. Toisaalta... ylirasitus tulee helposti jos ei syö tarpeeksi. Olisikohan itsellänikin sama vaiva :david:

Mulla tuo "tankkaus" on seuraavanlainen:

Aamulla:
- Bioteekin VitaVoima vitamiinikapseli jossa monia vitamiineja
- Pellavansiemenrouhetta 1-2rkl
- Magnesium purutabletti (350mg)
- Kalaöljyä ruokalusikallinen

Niinä päivinä kun treenaan niin vedän treenien jälkeen vielä palautusjuoman lisäksi monivitamiinia poretablettina (halvimpia mahdollisia, rainbow jne).

Onko sulla ollut pitempää taukoa treeneistä? Meinaan että viikkoa tai paria kannattaisi varmaan kokeilla ja ainoastaan kävelyä tai vastaavaa tehdä. Tuon jälkeen nostaa syömistä kulutusta vastaavaksi ettei tule vajetta. Näin itse tekisin sinun tilanteessa.

Mulla on painonpudotusta/rasvanpolttoa niin on aika tasapainoilua tuon syömisen kanssa.

Joo, vedän vitaamineja & öljyjä. Seuraavanlaista settiä:
-Päivän mittaan pellava/rypsiöljyä 1 rkl kerralla (3-4krt)
-illalla 1 rkl kalaöljyä
-sinkki 15mg
-magnesium 350mg
-c-vitamiini 500-1000mg
-b-vitamiinitabu
-Glutamiini 5-10mg

pitäiskö lisätä?

Ja noista kaloreista joku jo kommentoikin...kyllä ne tais olla aika hurjasti miinuksella, kun paino senkun tippuu. Kävi jo 78kg puolella. Ajattelin nostaa kaloreita seuraavasti: 3000kcal treenipäivänä ja muuten väh. 2500kcal. Tiedä sitten pitäiskö vieläkin nostaa...siis tarkoituksena on kiristellä maltillisesti ja säilyttää samalla hankittu (?) lihasmassa.

Viimeksi kun kävin salilla, niin treeni maistui pitkästä aikaa. Sinänsä hyvä merkki, mutta seuraavana päivänä taas kipee + väsynyt olo.

kyllä se lihasmassaki vähän lähtee dietin aikana.. kuinka paljon nukut yössä? itellä jos kovaa treenii vedän nii keho vaatii sen 10h yös.. nyt ku ei oo jaksanu käydä salil ku on työharjottelu alkanu 6.30..

Mulla oli alkuvuodesta vähän samanlaisia oireita reenin jälkeen. En pystynyt reenaamaan kuin pari kertaa viikossa kun loppuaika meni toipumiseen. Kuumetta ei ollut, vaan sellaista tukkoisuutta vaan. Tyhmä kun olin/olen niin ajattelin, että varmaan menee itsekseen ohi. Tauti kuitenkin paheni ja aiheutti usean viikon tauton reeniin. Lääkärin mukaan se on jotain virusta, johon ei auta muu kuin lepo... :wall: Kuulemma on liikkeellä, mutta ei sekään tieto oikein lohduta :curs:

kyllä se lihasmassaki vähän lähtee dietin aikana.. kuinka paljon nukut yössä? itellä jos kovaa treenii vedän nii keho vaatii sen 10h yös.. nyt ku ei oo jaksanu käydä salil ku on työharjottelu alkanu 6.30..

En taida nukkua tarpeeksi. Treeniä seuraavana päivänä kroppa huuta lepoa ja pää on jumissa väsymyksestä. Vaikee saada unta ajoissa...jos sais vaan nukkua pidempään niin kyl mullekin toi 10h maistuis.

Mulla oli alkuvuodesta vähän samanlaisia oireita reenin jälkeen. En pystynyt reenaamaan kuin pari kertaa viikossa kun loppuaika meni toipumiseen. Kuumetta ei ollut, vaan sellaista tukkoisuutta vaan. Tyhmä kun olin/olen niin ajattelin, että varmaan menee itsekseen ohi. Tauti kuitenkin paheni ja aiheutti usean viikon tauton reeniin. Lääkärin mukaan se on jotain virusta, johon ei auta muu kuin lepo... :wall: Kuulemma on liikkeellä, mutta ei sekään tieto oikein lohduta :curs:

Miten lääkäri muuten totesi ton viruksen?

Onko sulla ollut pitempää taukoa treeneistä? Meinaan että viikkoa tai paria kannattaisi varmaan kokeilla ja ainoastaan kävelyä tai vastaavaa tehdä. Tuon jälkeen nostaa syömistä kulutusta vastaavaksi ettei tule vajetta. Näin itse tekisin sinun tilanteessa.

Tottakai tässä on koitettu rauhallisesti ottaa, korkeintaan sellaista keskikovaa treeniä ja treenikertojakin olen vähentänyt. Mietin just, että pitäiskö ottaa viikon tauko ja vetää aerobista korkeintaan.

Miten lääkäri muuten totesi ton viruksen?

Hyvä kysymys. Olen käynyt kahdella lääkärillä ja molemmat ovat vain arvelleet sen olevan virusta. Mitenkään tieteellisesti sitä ei siis ole todettu, joten ainahan on mahdollisuus, että se on jotain muuta. Nyt on kuitenkin jo ruokahalu parempi ja kurkun punoitus(joka oli yhtenä oireena) hieman helpottanut, joten eiköhän se tästä. Jos jollain on ollut vastaavia oireita, niin kiva olis kuulla mikä on ollut syynä... :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Suositut

Back
Ylös Bottom