BB PRO Kille Kujala

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voisiko joku selittää tyhmälle mitä järkeä on tossa Killen vakkari aamupalassa? Syö siis joka aamu instan mukaan 15 kananmunan munakkaan..prodea tolla määrällä +100g ja rasvaa lähes 80g.:confused::woot:
Mä oon käsittänyt että syö 15 valkuaista. Onko ollut jossain IG Storyssa että 15 kokomunaa? Jos on, niin sitten on mennyt täysin ohi.

Voisiko joku selittää tyhmälle mitä järkeä on tossa Killen vakkari aamupalassa? Syö siis joka aamu instan mukaan 15 kananmunan munakkaan..prodea tolla määrällä +100g ja rasvaa lähes 80g.:confused::woot:

Kille syö syömisen ilosta! ;) Ei vais, valkuaisia se mun ymmärryksen mukaan on syöny. Voin olla toki väärässä!

Mä oon käsittänyt että syö 15 valkuaista. Onko ollut jossain IG Storyssa että 15 kokomunaa? Jos on, niin sitten on mennyt täysin ohi.

Kille syö syömisen ilosta! ;) Ei vais, valkuaisia se mun ymmärryksen mukaan on syöny. Voin olla toki väärässä!
Mäkin olin siinä uskossa että valkuaisia mutta olin ainakin eilen näkevinäni storyssa että kyse olikin kokonaisista. Enkä ainakaan huomannut että olisi siinä pätkän aikana jaotellut vaan kokonaisia meni pannulle...

Joka tapauksessa onko noin suuresta proteiini määrästä mitään vastaavaa hyötyä? Eikö ihminen pysty hyödyntämään kerralla noin 50 grammaa proteiinia?

fineli.jpg
15 valkuaista on noin 45 g proteiinia.
Hmm.. en tiedä miten hemmetin pieniä kanamunia sulla on mutta keskikokoisessa kananmunassa on valkuaista noin 35g. 35gx15kpl=525g. Valkuainen taas sisältää n.13g prodea per 100g. Jolloin 525g tulisi prodea noin 68g. Saman tuloksen antaa myös finelin laskuri kuin mun päätelmät.:cautious:

Eikös Allan Jokinen joskus vetänyt aamupalaks smoothien jossa oli kilo rahkaa eli ~120g protskuu. Jotkut tykkää tankata protskuu enemmän mutta itse en sitä kyllä ymmärrä. Kun puhutaan siis jostain 4g/painokilo -määristä

katso liitettä 149853

Hmm.. en tiedä miten hemmetin pieniä kanamunia sulla on mutta keskikokoisessa kananmunassa on valkuaista noin 35g. 35gx15kpl=525g. Valkuainen taas sisältää n.13g prodea per 100g. Jolloin 525g tulisi prodea noin 68g. Saman tuloksen antaa myös finelin laskuri kuin mun päätelmät.:cautious:
Mä laskin vain 15 x 3 g. Jäänyt ilmeisesti jostain M-koon kananmunasta tuo 3 grammaa per valkuainen mieleen.

Hmm.. en tiedä miten hemmetin pieniä kanamunia sulla on mutta keskikokoisessa kananmunassa on valkuaista noin 35g.

:LOL: Kananmunassa on prodea noin 8 grammaa. Jos olet tehnyt proteiinilaskelmat sen mukaan etta kananmunassa on 35 grammaa prostkua niin pahasti on mennyt metsaan.

Keskimaarainen kananmuna on 57 grammaa ja sadassa grammassa kananmunaa on 13 grammaa prodea.

:LOL: Kananmunassa on prodea noin 8 grammaa. Jos olet tehnyt proteiinilaskelmat sen mukaan etta kananmunassa on 35 grammaa prostkua niin pahasti on mennyt metsaan.

Keskimaarainen kananmuna on 57 grammaa ja sadassa grammassa kananmunaa on 13 grammaa prodea.
Niin kokonaisessa. Puhuttiin valkuaisen osuudesta.

Niin kokonaisessa. Puhuttiin valkuaisen osuudesta.

Vastaukseni oli Cbb_Jarnon kommenttiin siita etta kananmunassa olisi 35 grammaa proteiinia. Niinkuin sanoin kokonaisproteiini on n. 8 grammaa josta valkuainen n 4 grammaa. Aika yksinkertainen asia, jengi onnistuu kylla lahjakkaasti laskemaan nama vaarin.

EDIT: Itse munasin, sori - jatkakaa :david:

Viimeksi muokattu:
Vastaukseni oli Cbb_Jarnon kommenttiin siita etta kananmunassa olisi 35 grammaa proteiinia. Niinkuin sanoin kokonaisproteiini on n. 8 grammaa josta valkuainen n 4 grammaa. Aika yksinkertainen asia, jengi onnistuu kylla lahjakkaasti laskemaan nama vaarin.

Lueppa Jarhon viesti uudelleen ajatuksella. Siinä puhuttiin kananmunan sisältävän kananmunan valkuaista 35g ja viestissä myös todettiin kananmunan valkuaisen sisältävän 13 g prodea / 100g...

Siis tuossahan sanotaan että valkuaisen osuus koko munasta on yleensä se 35g. Keltuaista loput. Ei sanota että 35g proteiinia. Jos syö vaan valkuaiset niin laskee sen mukaan tietysti mitä se nyt sitten onkaan, en jaksa tarkistaa.

Joka tapauksessa onko noin suuresta proteiini määrästä mitään vastaavaa hyötyä? Eikö ihminen pysty hyödyntämään kerralla noin 50 grammaa proteiinia?
Jotkut / monet bodarit syövät tiettävästi vain 3 kertaa päivässä, joten protskua tulee varmaan yli ton 50g kerralla. Kaipa kroppa sen yli 50g:n kerta-annoksenkin pystyy hyödyntämään(?).

Mikä nyt sitten on kerrallaan, Ei se kananmunan valkuainenkaan mene sekunneissa läpi. Jonkun pihvin kun vetää, sen sulattamiseen menee tunteja. Ei nää nyt niin absoluuttisia totuuksia voi olla. Ja taaskaan se ei isossa kuvassa voi olla niin ratkaisevaa. Jos nyt päivän sykleissä miettisi noita asioita, niin ei se varmaan kehityksen kannnalta ole niin justtinsa. Noi asiat voi ryssiä niin monessa muussa jutussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom